Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
Superliga
Superliga

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Alpa Chino » 3. sep 2026, 06:41

Men spillerne har været til fodboldgolf!

Jeg hører at det var partnerne der vandt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2026, 06:45

Nu er der i hvert fald ro på for træneren, der ikke kan blive klandret at forblive i 1. div med den trup.

Jeg overvejer at dyrke min Lyngby-sympati lidt mere denne sæson.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 3. sep 2026, 07:10

Alpa Chino skrev:
2. sep 2026, 21:39
SSE22 har bremset for al brug af penge i dette vindue. De har tænkt sig at holde AaB som gidsel i flere år frem.
det er naivt at påstå at det er sådan det forholder sig når man ser på sammen sætningen af bestyrelsen….

nu er der jo også andre ejere af AaB end 2 tyskere og der er fra den danske del villighed til at investerer….

det er sjovt som det bliver ved med at være en sandhed for at dyrke et fjende billede som holder en række brugere med samme bagmand i live….

jeg tror desværre der er gået stilstand i forhandlingerne…. men de har kørt på længe og det er lige så meget Jens Rasmussen + investerhold man kan klandre her… de må snart bide til bolle hvis de vil noget…. ellers går det som vi har set før…
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. sep 2026, 07:28

baresi skrev:
3. sep 2026, 06:22
Er vindue der klart giver et vink om at der ingen midler er til rådighed om at der ingen ambition er om at rykke op, og at vi ikke engang som min formår at rydde op i truppen.
Måske og kun måske er AaB lidt forstærket ikke markant forstærket
Men konkurrenterne er langt foran og vi er ikke i nærheden af af have et hold til oprykning eller et hold der spiller top 3 for den sags skyld
Det må vi bare erkende.
Jeg synes måske også John oversolgte det her transfervindue, når han siger noget i stil med; vi kun skal have kvalitet ind der virkelig kan forstærke os, eller talenter der på sigt kan det.

Jeg kan godt se vi har hentet til den sidste kategori med Phillip. Men den første kategori tjaae.. det håber vi da.

En mere ærlig kommunikation havde vel været, vi har ingen penge, så vi må se hvad vi kan få

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2026, 07:28

Pontoppi skrev:
3. sep 2026, 07:10
Alpa Chino skrev:
SSE22 har bremset for al brug af penge i dette vindue. De har tænkt sig at holde AaB som gidsel i flere år frem.
det er naivt at påstå at det er sådan det forholder sig når man ser på sammen sætningen af bestyrelsen….

nu er der jo også andre ejere af AaB end 2 tyskere og der er fra den danske del villighed til at investerer….

det er sjovt som det bliver ved med at være en sandhed for at dyrke et fjende billede som holder en række brugere med samme bagmand i live….

jeg tror desværre der er gået stilstand i forhandlingerne…. men de har kørt på længe og det er lige så meget Jens Rasmussen + investerhold man kan klandre her… de må snart bide til bolle hvis de vil noget…. ellers går det som vi har set før…
Sagen omkring Bernhard og søn er simpel
De vil sælge til min og helst mere end hvad de gav. Problemet er bare at værdien af aktien i dag er meget lavere end deres pris da de købte sig ind i AaB.
Og der står de stejlt
Jeg forstår godt Jens Rasmussen mfl at man ikke vil
Købe en virksomhed til det dobbelt af værdien
Og den der vil købe AaB ved jo også godt at der udover at købe klubben skal smides yderligere penge i…
Det er tyskerne der står stejlt på en pris virksomheden ikke er værd
Men enig med dig i at det ikke er tyskerne der har bremset den transfer kapital der er til rådighed - det er en plan der er lagt i samlede ejerkreds og godkendt i bestyrelsen ift hvordan budgettet skal sættes.
AaB er bare ikke super attraktiv og enhver spiller kan jo se at det nok ikke bliver Superliga med det samme hvis man skifter til AaB så man skal jo sælge ideen om AaB på en anden måde i dag - det er bestemt ikke det letteste job John Møller har fået.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2026, 07:30

Erasmus Montanus skrev:
3. sep 2026, 06:45
Nu er der i hvert fald ro på for træneren, der ikke kan blive klandret at forblive i 1. div med den trup.

Nej der er på ingen måde ro om træneren og heldigvis for det for han har kun 3 kampe til at bevise sig.
Og han har tabt spillerne - der er pt et utroligt dårligt klima omkring Steffen Højer og han får svært ved at få dette vendt
Og taktisk er han bare elendig - han forløser ikke dette hold og han er formentlig fyret til landskamp pausen

[Rosengren]
Junior
Junior

Indlæg af [Rosengren] » 3. sep 2026, 07:41

baresi skrev:
3. sep 2026, 07:30
Erasmus Montanus skrev:

Nej der er på ingen måde ro om træneren og heldigvis for det for han har kun 3 kampe til at bevise sig.
Og han har tabt spillerne - der er pt et utroligt dårligt klima omkring Steffen Højer og han får svært ved at få dette vendt
Og taktisk er han bare elendig - han forløser ikke dette hold og han er formentlig fyret til landskamp pausen
Man har da lov at håbe..

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. sep 2026, 08:14

Erasmus Montanus skrev:

Jeg vælger at læse ovenstående ironisk, men jeg er helt i tvivl, da der stadig er folk der er tilfredse med Højer og udviklingen af vores spillertrup.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. sep 2026, 08:22

baresi skrev:
3. sep 2026, 07:28
Pontoppi skrev:
3. sep 2026, 07:10
Alpa Chino skrev:

Sagen omkring Bernhard og søn er simpel
De vil sælge til min og helst mere end hvad de gav. Problemet er bare at værdien af aktien i dag er meget lavere end deres pris da de købte sig ind i AaB.
Og der står de stejlt
Jeg forstår godt Jens Rasmussen mfl at man ikke vil
Købe en virksomhed til det dobbelt af værdien
Og den der vil købe AaB ved jo også godt at der udover at købe klubben skal smides yderligere penge i…
Det er tyskerne der står stejlt på en pris virksomheden ikke er værd
Men enig med dig i at det ikke er tyskerne der har bremset den transfer kapital der er til rådighed - det er en plan der er lagt i samlede ejerkreds og godkendt i bestyrelsen ift hvordan budgettet skal sættes.
AaB er bare ikke super attraktiv og enhver spiller kan jo se at det nok ikke bliver Superliga med det samme hvis man skifter til AaB så man skal jo sælge ideen om AaB på en anden måde i dag - det er bestemt ikke det letteste job John Møller har fået.
Det er korrekt, man kører en udmattelseskamp, hvor næste armlægning bliver omkring en kommende kapitaltilførsel (som måske ligger lidt længere ude i fremtiden end først forventet, fordi Tuxen Boll og co. faktisk formår at køre forretningen bedre under de givne vilkår, end man havde troet muligt). Men det kommer. Det er jo også det, Ydesen varsler. Og eftersom det er defineret som den vigtigste kamp for AaB lige nu af dem, som har midlerne til at ændre på AaB's muligheder, så skal man også se Møllers og Højers resultater i dét lys.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar