AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af FIDEL » 7. mar 2026, 13:30

Hvis ikke en spiller kan spille i AaB under det pres, der jo er i en klub i krise, så skal han ikke være her.

Man har spildt mange penge på Muller, Håpness, Maarup, Jasson og til dels Kaasa indtil videre.

Men pilen peger i høj grad på Højer. I en kriseklub er det ikke ligefrem det bedste tidspunkt at indføre tekniske dbu-skabeloner. Spil nu mere simpelt og bliv bedre i felterne.

Men nej, vi rykker stadig ikke op.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 7. mar 2026, 13:54

FIDEL skrev:
7. mar 2026, 13:30
Hvis ikke en spiller kan spille i AaB under det pres, der jo er i en klub i krise, så skal han ikke være her.

Man har spildt mange penge på Muller, Håpness, Maarup, Jasson og til dels Kaasa indtil videre.

Men pilen peger i høj grad på Højer. I en kriseklub er det ikke ligefrem det bedste tidspunkt at indføre tekniske dbu-skabeloner. Spil nu mere simpelt og bliv bedre i felterne.

Nej, spørgsmålet er mere, om vi rykker ned…..

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 7. mar 2026, 14:32

Mephisto2 skrev:
7. mar 2026, 13:54
FIDEL skrev:
7. mar 2026, 13:30

Nej, spørgsmålet er mere, om vi rykker ned…..
Hvis ikke denne sæson, så sikkert i næste. Det bliver jo efterhånden umuligt at tiltrække spillere med et fornuftig niveau.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. mar 2026, 14:54

doukas skrev:
7. mar 2026, 12:37
Funky skrev:
7. mar 2026, 11:38
doukas skrev:
7. mar 2026, 11:24
Har lige set Rishøjs interview med Højer.

For satan en gang ævl han disker op med, og han ser iøvrigt helt slukket ud.

AaB havde åbenbart den største chance i 1. halvleg. Spillerne leverede en god indsats og fighter godt for det og Højer var helt tilfreds med indsatsen i 1. halvleg. Aarhus Fremad er et fint hold og var godt spillende. Og så er det bare så uheldigt, at man lukker er mål ind igen i minut 90.

Av, av, av hvis Højer ikke er bedre til at se realiteterne i øjnene, så han jeg godt nok svært at se ham vende skuden.
Det er svært for ham at sige så meget andet, tænker jeg. Han skal møde spillerne et halvt døgn senere og bilde dem ind, at der er noget positivt at bygge på.
Hvis mentaliteten er, at der altid skal fokuseres på det positive, så kan jeg bedre forstå, at spillet er så jammerligt.
Præcis.
Hvis ikke vi kan være ærlige om situationen og niveauet så kommer vi da i hvert fald ingen vegne. Det er fint nok at Højer skal beskytte spillerne udadtil lidt, men det synes jeg absolut også han kunne gøre med større erkendelser af, at vi var meget langt fra skiven som hold. Personligt synes jeg Højer lyder som komiske Ali, han mister al troværdighed og ingen der har set kampen, kan dele hans vurdering.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 7. mar 2026, 15:58

RicoBR02 skrev:
7. mar 2026, 11:51
doukas skrev:
7. mar 2026, 11:08
DenSataniskeHest skrev:
7. mar 2026, 11:01
RicoBR02 skrev:
7. mar 2026, 10:31
Jøsses.. Jeg er absolut ikke tilfreds med hvordan tingene ser ud lige nu, holdet spiller som en sæk kartofler og der er ingen gejst at spore i øjnene på hverken træner eller spillere. MEN!
Jeg blev ikke AaB fan i start 90erne for at fejre mesterskaber eller aldrig opleve modgang. Jeg blev AaB fan fordi jeg kommer fra Aalborg. Jeg blev AaB fan pga stemningen på stadion. Erik bo, Peter Rasmussen, Thorst, Simonsen, Lucas, grønkjær, Prica osv gjorde mig til AaB fan. Over 20000 på stadion i 94-95 hvor jeg selv måtte sidde på græsset gjorde mig til AaB fan. Redning fra nedrykning i parken gjorde mig til AaB fan. Pokal finaler, kæmpe nederlag, AaB spillere der gik fra dør til dør for at samle penge ind gjorde mig til AaB fan. Sammenholdet på tribunen, at møde mennesker i hverdagene udenfor kampdage man kunne genkende eller omvendt gjorde mig til AaB fan. Vi er IKKE fck. Vi skal ikke sidde og hyle hver gang der er modvind, vi kan ikke fyre træner gang på gang fordi vi ikke vinder kampe og vi KAN OG MÅ IKKE droppe støtten og blive væk fra stadion fordi det går skidt. Jeg vil ikke sidde om nogle sæsoner og være en af dem der kun er der når vi vinder kampe. Så kunne jeg ligeså godt se håndbold. Jeg er rød og hvid til det sidste uanset om det hedder superliga eller 2 division. Så hank op i jeres store drenge bukser, stop med at skyde skylden på folk omkring jer og gør hvad i kan for at løfte klubben.
Fair nok jeg blev heller ikke fan pga mesterskaber så var der andre klubber jeg vil følge. Men jeg gider ikke bruge min penge på den elendighed de har opbygget. Jeg vil altid håbe de vinder men jeg vil hellere tage en tur på provstrjorden end på stadion som det er nu. Kommer der ikke ændringer så garantere jeg for mange hellere vil bruge deres tid og energi på noget andet, selv om man stadig holder med klubben.
Hørt! Hvis jeg var fan pga. titler så var jeg fan af Man City og Barcelona.

På et tidspunkt bliver man nød til at trække en streng i sandet, og lade klubben forstå, at folks loyalitet er noget, som man skal gøre sig fortjent til, ikke noget der er en utømmelig ressource.
Altså ved at blive væk? Jeg har svært ved at se at det beviser noget som helst overfor klubben at man bliver væk udover manglende indtægter. Det kan som sådan være en fin måde ar ramme tyskerne på, men jeg nægter at tro på at vi kan tvinge spillere eller træner til at hæve niveauet ved at opsige vores sæsonkort og blive væk. Fodboldspillere motiveres ikke af tomme tribuner, de motiveres af opbakning.
Ja, vi stemmer med vores fødder og hvis man tror man får opbakning noget sted i landet, ved at skrue et sportsarrangement sammen med den grad af elendighed vi ser i disse år, så er man rablende skør.

Jeg har også mistet troen. AaB er så meget en død sild. SSE22 var bare det sidste søm i kisten. AaB har aldrig været i stand til at arbejde med langsigtede planer, der skulle placere AaB permanent i toppen af dansk fodbold.
Der blev aldrig opbygget en forretning, det der er fundamentet for succes.

SSE22 troede de havde de rigtige sportslige kompetencer - det er tydeligvis ikke tilfældet. Den havde jeg kaldt.

Jeg må ærligt indrømme, jeg kan ikke se de rigtige personer i og omkring AaB, der for alvor vil være i stand til at bringe AaB op i toppen. At smide 80-100 millioner i AaB nu, det vil ikke give mening. Det vil bare være endnu en kapitaltilførsel der skal holde liv i en dødsyg patient.

Der er ingen strategi. Der er ikke de rigtige mennesker, både ift. det sportslige og forretningsmæssige.

Der er noget galt med selvforståelsen blandt en del fans. FCM har ikke været heldige med pengemænd og deslige. De har haft de rigtige mennesker og for dem den rigtige strategi.
AGF har været længere undervejs. De har netop fokuseret på det forretningsmæssige, og så er det sportslige nu ved at være på plads.

AaB? De har ikke noget fundament at bygge på.

For den her sommer den var fugtigere end ventet
Så vores hus har fået fugt i fundamentet
Min kælder den er våd, og derfor skal der lægges dræn
Der' ikk' den ting, jeg ikk' vil gøre - la' mig bab' jeres gren

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 7. mar 2026, 17:41

R Rosenberg skrev:
7. mar 2026, 12:41
Kristian skrev:
7. mar 2026, 10:06
Belwas skrev:
7. mar 2026, 09:11
Jeg gik fra stadion ret pissed i går. Jeg tænkte jeg må hellere sove på det, det har jeg gjort, og jeg har det på samme måde i dag.

Jeg er done. Jeg opsiger mit billetabonnement, mit viaplay, mit medlemskab af fanforeningen og sælger mine aktier. Er nok også mit sidste besøg på siden her længe.

Jeg kan ikke længere kende det AaB jeg blev fan af. Det er blevet frivillig selvpineri for at føle jeg bakker op, men jeg kan ikke bakke op om det AaB der er lige nu. Det eneste element jeg stadig kan lide er de unge drenge fra akademiet.
Du burde lige sove en nat mere.
Det er så fair at være frustreret over det sportslige lige nu.
Men det AaB du kendte er jo væk for længe siden og det er ikke på to kampe det er forsvundet.

Vi er rædselsfulde sportsligt lige nu og samtidig er ejerskabet ikke løst og så er prikken over i’et så nu, at vi samtidig må acceptere, at vores AaB skal have en tur i 1.div igen.

Det er hårdt…men for helvede vi støtter sq logoet!!! Og en gang AaB altid AaB

Træk vejret og tænk dig nu godt om
Det har også altid været min filosofi. Og det er jo vel også reelt den absolut eneste grund til, at man uge efter uge vil pisses ned i halsen. Ellers er man jo bare dum. Eller til noget bizart SM-shit.

Men man kan jo også begynde at reflektere lidt over, hvad logoet er efterhånden. Er det klubben? Og hvad er klubben så? Er det et tysk ejerskab? Er det et udefinerbart fænomen?

Måske man skal lade være med at tænke for meget over det, for hvis man kører ren rationelt, så ville man jo brænde sit sæsonkort og bruge de tilsvarende 90 ugentlige minutter på at stable mursten, vaske plastikposer eller grave store huller til ingen verdens nytte.
Når du ser logoet så ser du ikke en tysk ejer eller en nordjysk ejer, men et AaB logo som det altid har set ud uanset hvem og hvad der spiller og leder der.

Det er det logo man forelskede sig i, da man på et tidspunkt fik en oplevelse med AaB!!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 7. mar 2026, 18:20

Kristian skrev:
7. mar 2026, 17:41
R Rosenberg skrev:
7. mar 2026, 12:41
Kristian skrev:
7. mar 2026, 10:06
Belwas skrev:
7. mar 2026, 09:11
Jeg gik fra stadion ret pissed i går. Jeg tænkte jeg må hellere sove på det, det har jeg gjort, og jeg har det på samme måde i dag.

Jeg er done. Jeg opsiger mit billetabonnement, mit viaplay, mit medlemskab af fanforeningen og sælger mine aktier. Er nok også mit sidste besøg på siden her længe.

Jeg kan ikke længere kende det AaB jeg blev fan af. Det er blevet frivillig selvpineri for at føle jeg bakker op, men jeg kan ikke bakke op om det AaB der er lige nu. Det eneste element jeg stadig kan lide er de unge drenge fra akademiet.
Du burde lige sove en nat mere.
Det er så fair at være frustreret over det sportslige lige nu.
Men det AaB du kendte er jo væk for længe siden og det er ikke på to kampe det er forsvundet.

Vi er rædselsfulde sportsligt lige nu og samtidig er ejerskabet ikke løst og så er prikken over i’et så nu, at vi samtidig må acceptere, at vores AaB skal have en tur i 1.div igen.

Det er hårdt…men for helvede vi støtter sq logoet!!! Og en gang AaB altid AaB

Træk vejret og tænk dig nu godt om
Det har også altid været min filosofi. Og det er jo vel også reelt den absolut eneste grund til, at man uge efter uge vil pisses ned i halsen. Ellers er man jo bare dum. Eller til noget bizart SM-shit.

Men man kan jo også begynde at reflektere lidt over, hvad logoet er efterhånden. Er det klubben? Og hvad er klubben så? Er det et tysk ejerskab? Er det et udefinerbart fænomen?

Måske man skal lade være med at tænke for meget over det, for hvis man kører ren rationelt, så ville man jo brænde sit sæsonkort og bruge de tilsvarende 90 ugentlige minutter på at stable mursten, vaske plastikposer eller grave store huller til ingen verdens nytte.
Når du ser logoet så ser du ikke en tysk ejer eller en nordjysk ejer, men et AaB logo som det altid har set ud uanset hvem og hvad der spiller og leder der.

Det er det logo man forelskede sig i, da man på et tidspunkt fik en oplevelse med AaB!!
Ja, men dette her er jo ikke AaB - i hvert fald ikke det, man troede sig livsvarigt forelsket i på godt og ondt, og som man nu ikke har andet end foragt til overs for.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 7. mar 2026, 21:01

Patmand skrev:
7. mar 2026, 15:58
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
DenSataniskeHest skrev:
RicoBR02 skrev:
Jøsses.. Jeg er absolut ikke tilfreds med hvordan tingene ser ud lige nu, holdet spiller som en sæk kartofler og der er ingen gejst at spore i øjnene på hverken træner eller spillere. MEN!
Jeg blev ikke AaB fan i start 90erne for at fejre mesterskaber eller aldrig opleve modgang. Jeg blev AaB fan fordi jeg kommer fra Aalborg. Jeg blev AaB fan pga stemningen på stadion. Erik bo, Peter Rasmussen, Thorst, Simonsen, Lucas, grønkjær, Prica osv gjorde mig til AaB fan. Over 20000 på stadion i 94-95 hvor jeg selv måtte sidde på græsset gjorde mig til AaB fan. Redning fra nedrykning i parken gjorde mig til AaB fan. Pokal finaler, kæmpe nederlag, AaB spillere der gik fra dør til dør for at samle penge ind gjorde mig til AaB fan. Sammenholdet på tribunen, at møde mennesker i hverdagene udenfor kampdage man kunne genkende eller omvendt gjorde mig til AaB fan. Vi er IKKE fck. Vi skal ikke sidde og hyle hver gang der er modvind, vi kan ikke fyre træner gang på gang fordi vi ikke vinder kampe og vi KAN OG MÅ IKKE droppe støtten og blive væk fra stadion fordi det går skidt. Jeg vil ikke sidde om nogle sæsoner og være en af dem der kun er der når vi vinder kampe. Så kunne jeg ligeså godt se håndbold. Jeg er rød og hvid til det sidste uanset om det hedder superliga eller 2 division. Så hank op i jeres store drenge bukser, stop med at skyde skylden på folk omkring jer og gør hvad i kan for at løfte klubben.
Fair nok jeg blev heller ikke fan pga mesterskaber så var der andre klubber jeg vil følge. Men jeg gider ikke bruge min penge på den elendighed de har opbygget. Jeg vil altid håbe de vinder men jeg vil hellere tage en tur på provstrjorden end på stadion som det er nu. Kommer der ikke ændringer så garantere jeg for mange hellere vil bruge deres tid og energi på noget andet, selv om man stadig holder med klubben.

På et tidspunkt bliver man nød til at trække en streng i sandet, og lade klubben forstå, at folks loyalitet er noget, som man skal gøre sig fortjent til, ikke noget der er en utømmelig ressource.
Altså ved at blive væk? Jeg har svært ved at se at det beviser noget som helst overfor klubben at man bliver væk udover manglende indtægter. Det kan som sådan være en fin måde ar ramme tyskerne på, men jeg nægter at tro på at vi kan tvinge spillere eller træner til at hæve niveauet ved at opsige vores sæsonkort og blive væk. Fodboldspillere motiveres ikke af tomme tribuner, de motiveres af opbakning.
Ja, vi stemmer med vores fødder og hvis man tror man får opbakning noget sted i landet, ved at skrue et sportsarrangement sammen med den grad af elendighed vi ser i disse år, så er man rablende skør.

Jeg har også mistet troen. AaB er så meget en død sild. SSE22 var bare det sidste søm i kisten. AaB har aldrig været i stand til at arbejde med langsigtede planer, der skulle placere AaB permanent i toppen af dansk fodbold.

SSE22 troede de havde de rigtige sportslige kompetencer - det er tydeligvis ikke tilfældet. Den havde jeg kaldt.

Jeg må ærligt indrømme, jeg kan ikke se de rigtige personer i og omkring AaB, der for alvor vil være i stand til at bringe AaB op i toppen. At smide 80-100 millioner i AaB nu, det vil ikke give mening. Det vil bare være endnu en kapitaltilførsel der skal holde liv i en dødsyg patient.

Der er ingen strategi. Der er ikke de rigtige mennesker, både ift. det sportslige og forretningsmæssige.

Der er noget galt med selvforståelsen blandt en del fans. FCM har ikke været heldige med pengemænd og deslige. De har haft de rigtige mennesker og for dem den rigtige strategi.
AGF har været længere undervejs. De har netop fokuseret på det forretningsmæssige, og så er det sportslige nu ved at være på plads.

Jeg er på ingen måde uenig med dig.. Men jeg kommer ikke til at lade min klub i stikken fordi det går skidt, så kunne jeg ligeså godt holde med AGF..

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 8. mar 2026, 02:03

RicoBR02 skrev:
7. mar 2026, 21:01
Patmand skrev:
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
DenSataniskeHest skrev:
RicoBR02 skrev:

Jeg er på ingen måde uenig med dig.. Men jeg kommer ikke til at lade min klub i stikken fordi det går skidt, så kunne jeg ligeså godt holde med AGF..
Det er ikke et spørgsmål om at skifte til at holde med AGF, Midtjylland eller andre. Det handler om, at AaB ikke er et sponsorbarn, men “noget” der skal give mig glæde, forventning, særlige oplevelser og lign.
Det hedder “til døden jer skiller”, men det er svært at bebrejde nogen for at forlade en komapatient på 4. år og med katastrofal økonomi. Det er aldrig kønt, men det er virkeligheden. Ingen kærlighed er uendelig.

Jeg og sikkert tusindvis af andre er ikke begyndt at holde med et andet (vinder)hold. Vi er bare stille og roligt blevet mere og mere ligeglade med en klub uden hverken økonomisk eller sportslig retning på nu +10. år. Det er hverken noget, jeg er stolt af eller glad for, men det er desværre sådan, det er gået, og jeg gider pt. hverken at spilde tid eller penge på “projektet”, før jeg kan se en tydelig ændring. I år har jeg også brugt mindre og mindre tid på Debatsiden, men dog stadig væsentligt mere end de 0 minutters 1. divisionsfodbold, jeg har set i år.

Nogen vil sikkert kalde mig medløber og ting, der er værre. Be my guest. Det kan man så sige til de andre få hellige på den høje moralske hest, samtidig med at tusindvis også bliver ligeglade og siver videre til andre interesser.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 8. mar 2026, 09:08

Når man har været med indtil nu kan man næppe kaldes for medløber. Tag en velfortjent pause, hvis I trænger til det.

Uanset hvor meget jeg hader SSE22 og måden klubben er blevet drevet på de sidste 10 år, så kommer jeg aldrig til ikke at følge AaB. Jeg forelskede mig i oplevelserne (både de gode og de dårlige). Jeg har fulgt klubben i 30 år og tager hellere en tur længere ned i dybet end at undvære.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. mar 2026, 09:12

AaBWanKenobi skrev:
8. mar 2026, 02:03
RicoBR02 skrev:
7. mar 2026, 21:01
Patmand skrev:
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Det er ikke et spørgsmål om at skifte til at holde med AGF, Midtjylland eller andre. Det handler om, at AaB ikke er et sponsorbarn, men “noget” der skal give mig glæde, forventning, særlige oplevelser og lign.
Det hedder “til døden jer skiller”, men det er svært at bebrejde nogen for at forlade en komapatient på 4. år og med katastrofal økonomi. Det er aldrig kønt, men det er virkeligheden. Ingen kærlighed er uendelig.

Jeg og sikkert tusindvis af andre er ikke begyndt at holde med et andet (vinder)hold. Vi er bare stille og roligt blevet mere og mere ligeglade med en klub uden hverken økonomisk eller sportslig retning på nu +10. år. Det er hverken noget, jeg er stolt af eller glad for, men det er desværre sådan, det er gået, og jeg gider pt. hverken at spilde tid eller penge på “projektet”, før jeg kan se en tydelig ændring. I år har jeg også brugt mindre og mindre tid på Debatsiden, men dog stadig væsentligt mere end de 0 minutters 1. divisionsfodbold, jeg har set i år.

Nogen vil sikkert kalde mig medløber og ting, der er værre. Be my guest. Det kan man så sige til de andre få hellige på den høje moralske hest, samtidig med at tusindvis også bliver ligeglade og siver videre til andre interesser.
Så vil jeg ride mod Hobro på lørdag, ingen forventning om flot spil, 3 point eller mange mål, bare en viden om at jeg skal se mit hold spille omgivet af folk jeg har kendt i 20 år. Præcis som jeg har gjort weekend efter weekend uanset hvordan mit sponsor barn har behandlet mig. Ubetinget kærlighed findes i min verden.

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 8. mar 2026, 09:41

Hvis man har tænkt sig at stå af AaB nu, så gør det bare. Men det er altså ikke en banegård – vi behøver ikke høre alle afgange.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 8. mar 2026, 10:06

RufusTheDog skrev:
8. mar 2026, 09:41
Hvis man har tænkt sig at stå af AaB nu, så gør det bare. Men det er altså ikke en banegård – vi behøver ikke høre alle afgange.
Jeg kommer ALDRIG til at forlade AaB! Dertil er kærligheden simpelthen for stor. Om vi så ender ud med at spille 3. divisionskampe på Hornevej så kommer jeg til at stå der.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 8. mar 2026, 11:30

Det som virkelig piner mig er, at jeg troede og håbede at Steffen kunne vende det. Jeg synes han er den mest fornuftige træner vi trods alt har haft længe; så under ham at han får gang i holdet. Vi ER bedre end en 7.plads, men spillet var jo helt horribelt mod Aarhus F.
Jeg tvivler bare på en ny træner gør alverden.
Nu skal vi slå et såret Hobro hold som ikke har set gode ud under Jens Gjesing(han tager også mærkelige valg til start 11 i Hobro, hvis du spørger mig), så lad os håbe vi får en tiltrængt sejr på DS Arena.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 8. mar 2026, 12:03

Synes den er svær den debat med truppen og Højer.
Man er nødt til at stille sig selv spørgsmålet

Hvor mange Superligaspillere har vi reelt? 6-7 spillere
Jeg vil sige Tiedeman. Kallesøe og Andersson kunne måske godt, men de er omvendt også noget falmede CV'er.
Kaasa bør være en Superligaspiller bedømt ud fra CV og den seneste trend. Helenius er over the hill, men kunne nok staidg spille Superliga.
Kornelius Normann ligende også en Superligaspiller i efteråret.
Marc Nielsen kan nok også tælles med og han er modsat de andre ikke over the hill.

Hvor mange rigtigt gode 1. divisionsspillere som kan blive Superligaspilelre har vi så? To
Jeg vil sige Kubel i hvert fald rammer den kategori og så kan man vurdere om flere af dem ovenover skal herned?
Kelvin John skal vel også tælles som en sådan omend jeg personlig ikke er fan/overbevist.

Hvor mange spillere har vi så med potentiale til Superliga og hvor tæt er de på bare at være god 1. div spillere? Fire stk.
Vi har Bonde, Møller, Noel og Makolli med udviklingspersonale. Omvendt er de ikke der endnu, hvor de er profiler i 1.div.
Bonde ligner en der har et stykke op til at finde niveau.

Hvor mange af vores spillere er 1. division under Middel/måske knap god nok til 1. div? 10
Her vil jeg sige Jasson, Adedeji, Maarup, Müller, Håpnes, de Boer, Børsting, Diagne, Amankwah, Olsson, Tcancenco.
Måske lidt unfair at tage de to sidste med, men omvendt gør de sig jo ikke gældende på holdet.

I kategori et af "Superligaspillere" har vi altså 6-7 mand hvor en Helenius er over the hill og ikke har 90 minutter i sig, Andersson og Kallesøe er spillere i decline. Det efterlader os med Kaasa, Kornelius, Marc N og Tiedeman som både har niveau alder med sig og det er kun Kaasa og Tiedeman der kan indgå i kernen af holdet. Helenius er der også og jeg ved han er en stor person, men han er jo ikke en hærfører i 90 min fordi han ikke kan spille så meget.
Så har vi Kubel som forhåbentlig bliver en gevinst og Kelvin Johns langtidsholdbarhed mangler stadig at blive bevist. Så vi har altså to rigtigt gode 1. div spillere.
Vores talentmasse er også blandet. Vi har fire store talenter som jeg ser det, men Bonde er stadig noget fra. Møller er nok noget nmidnre fra, men stadig ikke ens tjerne hver gang. Makolli spiller stadig med store sikkerhedsrisici og Noel er også en blandet omgan.
Der er noget i at få mere ud af hvor ungdom, men der er også noget i hvor klar de reelt er.

Og så har vi den største gruppe med nogle ret dårlige spillere. Problemet er, at vi især skal herned for at finde besætning til vores centrale midtbane og målmandsplads. Det gør, at en træner uværligt altid skal kompensere for at spille med Jasson eller Håpnes og, at der vil være en usikkerhed i at have Müller rendende i målet. Vi har for stor gruppe af spillere, som ikke har niveau eller potentiale i vores bredde til at vores trup er kompetitiv. Det vil ramme alle trænere. Og så er der nogle åbenlyse mangler såsom en 9'er der kan spille kontinuerligt og en midtbane så vi ikke skal spille med SSEs ALDI skrammel.

Jeg kan godt se, at der bør være muligt at få mere ud af de spillere vi har i de tre forreste kategorier, men truppen er simpelthen for ubalanceret, for smal og med store mangler. Det siger jo alt når trænerne har brug for at flytte en dårlig kantspiller som Jasson ind i maskinrummet.
Derfor synes jeg det er noget unuanceret kun at pege på Højer. Man kan sige, at det er skidt at han skifter så meget rundt, men det viser også de hovedbrud som Højer har og som en anden træner også ville have.
RAUS RAUS SSE!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 8. mar 2026, 13:28

Man burde have droppet 4-3-3 allerede I efteråret så er jeg sikker på man havde ligget bedre i tabellen hvis man gik med en 4-5-1 eller ligende hvor midtbanen ikke blev overspillet så let.

Truppen burde kunne rykke op alt andet er dårlige undskyldninger

Man taber til semi prof spillere ikke bare via tilfældigheder men pga man bliver overspillet det falder tilbage på træneren

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 8. mar 2026, 13:52

DenSataniskeHest skrev:
8. mar 2026, 13:28
Man burde have droppet 4-3-3 allerede I efteråret så er jeg sikker på man havde ligget bedre i tabellen hvis man gik med en 4-5-1 eller ligende hvor midtbanen ikke blev overspillet så let.

Man taber til semi prof spillere ikke bare via tilfældigheder men pga man bliver overspillet det falder tilbage på træneren
Helt enig. Synes faktisk det er decideret tumpet at stille med en 3-mands midtbane, der intet kan defensivt. Alle trænere kan se, at der er store muligheder for at skabe overtal på midten imod AaB. Men sådan går det med de dbu trænere. De tror Danmark er europas brasilianere. Og når det ikke fungerer, så ser holdene modløse og dovne ud. Dette så vi under wieghorst og Hjulmand med landsholdet.

Jeg vil langt hellere se Hiljemark-bold, hvor vi er skarpe i felterne, end det her naive dbu-bold, hvor hver spiller skal ha mod på bolden. Det er dog svært at have mod, hvis man ingen selvtillid har.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 8. mar 2026, 16:34

FIDEL skrev:
8. mar 2026, 13:52
DenSataniskeHest skrev:

Helt enig. Synes faktisk det er decideret tumpet at stille med en 3-mands midtbane, der intet kan defensivt. Alle trænere kan se, at der er store muligheder for at skabe overtal på midten imod AaB. Men sådan går det med de dbu trænere. De tror Danmark er europas brasilianere. Og når det ikke fungerer, så ser holdene modløse og dovne ud. Dette så vi under wieghorst og Hjulmand med landsholdet.

Jeg vil langt hellere se Hiljemark-bold, hvor vi er skarpe i felterne, end det her naive dbu-bold, hvor hver spiller skal ha mod på bolden. Det er dog svært at have mod, hvis man ingen selvtillid har.
Men man er vel reelt også gået over i en mere 4-2-3-1 en agtig tilgang med to 6'ere.
Der har man vel gjort en indrømmelse.

Hvis man skulle evaluere andre opstillinger ville vi dog også have problemer.
Lad os sige, at man gik over til tre stoppere.

Så har vi til at starte med det problem, at vi ikke har tre gode stoppere.
Og er vores backs udover Marc N dynamiske nok til at være wingbacks.
Vi låser vel derudover for mangef vores offensive spillere.
Holdet ville vel ca. se sådan her ud

Müller

----------Makolli, Tiedeman, Noel---------

Kallesøe------------------------------Marc N

------Kaasa/Håpnes, Bonde/Jasson-------

-----------Kubel, John, Normann----------

Det vil ikke være plads til flere offensivspillere og vores håbløs midtbane kommer nok mere i mindretal end den allerede er.
Man kan trække kanterne mere ned på miten, men det kan også blive for defensivt og så skal Helenius spille for hverken Kelvin eller en anden wing kan spille så alene fremme.

Hvis man kigger på en 4-4-2 og det vil jo næsten være nytænkende så lidt som den spille i dag så ville det vel ca. se sådan her ud

Müller

Kallesøe, Tiedeman, Makolli, Marc N

Kubel, Bonde/Jasson, Kaasa/Håpnes, Normann

Helenius, Kelvin

Så vil jeg tror, at det tager for meget ud af vores kanter, at skulle være støttepædagoer for midtbanen.
Igen kommer vi bare tilbage til, at truppen har nogle helt fundamentale mangler alt for mange tilbageblivende SSE spillere.

VI har skræmmende nok næsten de samme problemer ifht. at spille 4-3-3 som vi havde for et år siden da Wichmann kom til og forsøgte sig med en strammere defensiv.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 8. mar 2026, 19:09

Jakobsen skrev:
8. mar 2026, 16:34
FIDEL skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Men man er vel reelt også gået over i en mere 4-2-3-1 en agtig tilgang med to 6'ere.

Müller

Det vil ikke være plads til flere offensivspillere og vores håbløs midtbane kommer nok mere i mindretal end den allerede er.
Man kan trække kanterne mere ned på miten, men det kan også blive for defensivt og så skal Helenius spille for hverken Kelvin eller en anden wing kan spille så alene fremme.

Hvis man kigger på en 4-4-2 og det vil jo næsten være nytænkende så lidt som den spille i dag så ville det vel ca. se sådan her ud

Müller

Helenius, Kelvin

Så vil jeg tror, at det tager for meget ud af vores kanter, at skulle være støttepædagoer for midtbanen.
Igen kommer vi bare tilbage til, at truppen har nogle helt fundamentale mangler alt for mange tilbageblivende SSE spillere.

VI har skræmmende nok næsten de samme problemer ifht. at spille 4-3-3 som vi havde for et år siden da Wichmann kom til og forsøgte sig med en strammere defensiv.
Tror flere har troet de er gået over i en 4-2-3-1 med Jasson og bonde som 6ere
Men det er / var de ikke.
De har ikke spillet med 2 defensive 6ere for i så fald ville Møller lægge som 10er
Og da man snakkede om Jasson og bonde som 6ere så spillede Møller stadig om højre 8er og men havde 2 kanter og 1 9er..
desværre spiller de ikke 4-2-3-1 for den er lige så vel en 4-5-1
Når vores centrale midt er så dårlig og vi Lægger alle æggene i ungdommens kurv som Møller og bonde uden nogen form for erfaring eller leder egenskaber samt man kan endnu ikke har fundet en 3 mands konstellation der virker så har man totalt solgt ud i et 4-3-3 for her er nøglen virkelig en stærk 6er og 2 enormt dygtige boks til boks 8ere

AaB har ikke noget af det.

Men 4-3-3 er defineret og den får man ikke væk fra.

Du nævner selv noget 3-4-3 og 4-4-2og begge ville umiddelbart være bedre for det minimerer du den centrale midts problemer
Og det er nok det det handler om - at gøre os mindre sårbare hvilket wichmann forsøgte desværre uden held

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 8. mar 2026, 19:10

Jakobsen skrev:
8. mar 2026, 16:34
FIDEL skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Müller

Müller

Helenius, Kelvin

Tror flere har troet de er gået over i en 4-2-3-1 med Jasson og bonde som 6ere
Men det er / var de ikke.
De har ikke spillet med 2 defensive 6ere for i så fald ville Møller lægge som 10er
Og da man snakkede om Jasson og bonde som 6ere så spillede Møller stadig om højre 8er og men havde 2 kanter og 1 9er..
desværre spiller de ikke 4-2-3-1 for den er lige så vel en 4-5-1
Når vores centrale midt er så dårlig og vi Lægger alle æggene i ungdommens kurv som Møller og bonde uden nogen form for erfaring eller leder egenskaber samt man kan endnu ikke har fundet en 3 mands konstellation der virker så har man totalt solgt ud i et 4-3-3 for her er nøglen virkelig en stærk 6er og 2 enormt dygtige boks til boks 8ere

AaB har ikke noget af det.

Men 4-3-3 er defineret og den får man ikke væk fra.

Du nævner selv noget 3-4-3 og 4-4-2og begge ville umiddelbart være bedre for det minimerer du den centrale midts problemer
Og det er nok det det handler om - at gøre os mindre sårbare hvilket wichmann forsøgte desværre uden held

Jeg kunne sagtens se man blandede kortene lidt og gav nogle andre unge chancen i en 3-4-3
Makolli - Tiedemann - arnorsson
Tcacenco - bonde - kaasa - Marc N
Kubel - Helenius - Normann

Besvar