Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Jeg drømmer om, at arbejdet med akademiet og udvikling af spillerne om 3/4 år er begyndt at give resultater, At vi måske ved samme tid, ikke alt for længe ude i fremtiden, skal spille i Europa, og at der er begyndt at vise sig en økonomi, så vi fra tid til anden kan bruge penge på transfers. Jeg drømmer om det og tror også på det. Indtil da må jeg håbe på, at Gow og kompagni viser sig super skrappe til at finde transferfri spillere med kvalitet.
der står at man gerne ville have beholdt ham, men at man har fået den ønskede transfersum og klausuler, og at man dermed var åbne for at salg fremfor at lade ham gå gratis til vinter.Forza skrev: ↑12. aug 2024, 06:46Hvad skriver de om en klausul?
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/saad ... lt/5179869
men at prisen skulle være 2,6 mio og 15% videresalgsklausul
der står også at man ikke kommer til at bruge penge på en erstatning i købssum, og at de penge skal gå til opbygning af klubben og en bæredygtig økonomi
Jeg synes der både bliver skrevet, at vi skal finde en erstatning, men også at vi ikke kommer til at geninvestere pengene i truppen.
Er det bare en måde at sige vi ikke kommer til at betale transfersum?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja, forstod det også sådan. Der betales ikke transfer og derfor går den sum man får vel i første omgang ind i at udvikle klubben. Afløseren overtager vel bare ca hvad Malthe tjente.jonas386 skrev:Jeg synes der både bliver skrevet, at vi skal finde en erstatning, men også at vi ikke kommer til at geninvestere pengene i truppen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Kan man håbe på en virkelig habil 6er, tænker ikke sådan nogle er voldsomme dyre. Så vil vi både have fart i front og en habil 6er på midtbanen. Noget vi har skreget på siden Wurtz. Det kan ikke gå galt såJakobsen skrev: ↑12. aug 2024, 08:51Ja, forstod det også sådan. Der betales ikke transfer og derfor går den sum man får vel i første omgang ind i at udvikle klubben. Afløseren overtager vel bare ca hvad Malthe tjente.jonas386 skrev:Jeg synes der både bliver skrevet, at vi skal finde en erstatning, men også at vi ikke kommer til at geninvestere pengene i truppen.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Thom Haye går stadig rundt som kontraktfri. Han har i hvert fald en god alder og erfaringen vi leder efter.
Mon ikke også Menno kender lidt til ham som spiller, så vidt jeg kan se har de begge været i Heerenveen samtidig.
Mon ikke også Menno kender lidt til ham som spiller, så vidt jeg kan se har de begge været i Heerenveen samtidig.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Thelander er ikke god nok, så må han løfte niveauet, finde et andet sted, eller biddrage i sin rolle som reserve. AaB skal på ingen måde betale ham ud af kontrakten, det ville være helt håbløst at lave den form for afskrivning i samme regnskabsår. Hvis Thelander vil ud af kontrakten, kan han forhandle et kompromis. AaB skal højest kompensere 2-3 måneders løn - der er intet i det for AaB ellers, da vi aldrig nogensinde får et transferbeløb for Thelander. Det samme er iøvrigt gældende for Helenius. Det ville nok være fint for dem begge at overveje hvad de skal efter fodbolden - for der er ikke mange kampe tilbage, hvis de vælger at blive i Aalborg og holde deres lønniveau.
Al respekt for hvad de to har præsteret for klubben tidligere, men at sidde på bænken som top earner og brokke sig over man ikke spiller og er anfører hjælper ikke klubben. De skal finde ud af hvad de vil, men håber at klubbens fremtid og økonomi også betyder noget for dem.
Al respekt for hvad de to har præsteret for klubben tidligere, men at sidde på bænken som top earner og brokke sig over man ikke spiller og er anfører hjælper ikke klubben. De skal finde ud af hvad de vil, men håber at klubbens fremtid og økonomi også betyder noget for dem.
Ham kan je se flere der nævner, men nu var det jo den gamle ledelse der var ude efter ham og ikke SSE22. Det er slet ikke sikkert Thom Haye passer ind i vores nye spillestil. Og derudover sidder der vel ingen tilbage i rekrutteringsafdelingen fra dengang, så hvis Haye er på en shortliste nu, så er det vel fordi SSE har fundet ham på ny. Jeg tror mest på, at det bliver en mindre proven spiller som ingen af os kender på forhånd, men som boner ud på alle de rette parametre for vores spillestil.
True, faldt bare over sammenhængen mellem Menno og Haye og deres fælles tid i samme klub. Nu har man jo også lige hentet Iredale som også havde en fortid med Menno, hvor relationen dog til gengæld var mere direkte.Kokkefar skrev: ↑12. aug 2024, 10:34Ham kan je se flere der nævner, men nu var det jo den gamle ledelse der var ude efter ham og ikke SSE22. Det er slet ikke sikkert Thom Haye passer ind i vores nye spillestil. Og derudover sidder der vel ingen tilbage i rekrutteringsafdelingen fra dengang, så hvis Haye er på en shortliste nu, så er det vel fordi SSE har fundet ham på ny. Jeg tror mest på, at det bliver en mindre proven spiller som ingen af os kender på forhånd, men som boner ud på alle de rette parametre for vores spillestil.
Men det vigtigste er selvfølgelig at en ny 6’er skal passe 100% til spillestilen.
Helt enig - synes dog ikke bare man skal ophæve selv med en 2-3 månders løn. Thelander er afgjort ikke god nok i vores spillestil, men kunne måske godt være et aktiv i f.eks. Lyngbys vikingefodbold. Jeg ser absolut ingen grund til, at vi frigiver ham og han så potentielt går hen og styrker et andet bundhold. Kan han nu afskibbes til noget Norge/Sverige derimod evt. med et lille løntilskud i starten så synes jeg det er det værd.bonanza skrev: ↑12. aug 2024, 10:25Thelander er ikke god nok, så må han løfte niveauet, finde et andet sted, eller biddrage i sin rolle som reserve. AaB skal på ingen måde betale ham ud af kontrakten, det ville være helt håbløst at lave den form for afskrivning i samme regnskabsår. Hvis Thelander vil ud af kontrakten, kan han forhandle et kompromis. AaB skal højest kompensere 2-3 måneders løn - der er intet i det for AaB ellers, da vi aldrig nogensinde får et transferbeløb for Thelander. Det samme er iøvrigt gældende for Helenius. Det ville nok være fint for dem begge at overveje hvad de skal efter fodbolden - for der er ikke mange kampe tilbage, hvis de vælger at blive i Aalborg og holde deres lønniveau.
Thelander er nok mest aktuel for klubber, som står akut og skal lukke et hul dog. Hans niveau eller alder er jo ikke til et stort videresalgspotentiale så det er nok mest til en klub der akut skal slukke ildebrand. Rosenborg ligner en klub der er ved at nedsmelte oppe i Norge og de plejede at have penge. Har de ikke brug for en proven dansk kriger til at sætte en prop i deres defensiv?
RAUS RAUS SSE!
Og den vinkel køber jeg også 100%, det så vi jo med Iredale. Så min kommentar var nok mere et generelt svar på tendensen med “vi har jo tidligere været ude efter” præ SSE, end det var et reelt svar på dit oplæg. Beklageremenike skrev: ↑12. aug 2024, 10:41True, faldt bare over sammenhængen mellem Menno og Haye og deres fælles tid i samme klub. Nu har man jo også lige hentet Iredale som også havde en fortid med Menno, hvor relationen dog til gengæld var mere direkte.Kokkefar skrev: ↑12. aug 2024, 10:34Ham kan je se flere der nævner, men nu var det jo den gamle ledelse der var ude efter ham og ikke SSE22. Det er slet ikke sikkert Thom Haye passer ind i vores nye spillestil. Og derudover sidder der vel ingen tilbage i rekrutteringsafdelingen fra dengang, så hvis Haye er på en shortliste nu, så er det vel fordi SSE har fundet ham på ny. Jeg tror mest på, at det bliver en mindre proven spiller som ingen af os kender på forhånd, men som boner ud på alle de rette parametre for vores spillestil.
Men det vigtigste er selvfølgelig at en ny 6’er skal passe 100% til spillestilen.
Har Pisa fået en dansk scout? De har købt Lind og Højlund inden for få dage.
- KongGulerod
- Landshold

Man kunne vel ik forestille sog at Silkeborg og hele ius kunne blive smedet sammen igen
Peter Brugmann legede også med tanken i seneste optakt. Hans begrundelse var at Silkeborg manglede en boksspiller..
Men nej, kan ikke se ham være relevant for SIF. Han er ikke bevægelig nok.
Til gengæld tror jeg godt man kunne prakke både Helenius og Thelander på EfB. Den har mistet flere af deres profiler, har fået en skidt start i 1. division, og virker ikke immune ift at tage turen tilbage i 2. division. De har efterhånden mistet alle deres gode spillere i Mathias Jørgensen, Emil Sørensen og Mads Larsen. Hvis Emil Holten også skifter, hvilket han nok gør. så er der ikke meget gods tilbage i truppen. Og ellers bør man selvfølgelig forhøre sig hos både Hobro og Vensyssel.
Hverken Silkeborg eller Helenius spiller markant anderledes end da han var der sidst, så alt andet lige bør han kunne indgå fint på deres hold. Jeg tvivler dog på at både Helenius og Silkeborg tænker at det er det rigtige skridt at tage.jonas386 skrev: ↑12. aug 2024, 14:10Peter Brugmann legede også med tanken i seneste optakt. Hans begrundelse var at Silkeborg manglede en boksspiller..
Til gengæld tror jeg godt man kunne prakke både Helenius og Thelander på EfB. Den har mistet flere af deres profiler, har fået en skidt start i 1. division, og virker ikke immune ift at tage turen tilbage i 2. division. De har efterhånden mistet alle deres gode spillere i Mathias Jørgensen, Emil Sørensen og Mads Larsen. Hvis Emil Holten også skifter, hvilket han nok gør. så er der ikke meget gods tilbage i truppen. Og ellers bør man selvfølgelig forhøre sig hos både Hobro og Vensyssel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ikke helt enig. Adamsen er en langt mere bevægelig 9'er end både Helenius og Lind. Bag ham er Bakiz selvfølgelig ret bevægelig, og ud fra de par minutter jeg har set med deres kazakhiske offensivspiller, så virker han også mere bevægelig.Hanga skrev: ↑12. aug 2024, 14:16Hverken Silkeborg eller Helenius spiller markant anderledes end da han var der sidst, så alt andet lige bør han kunne indgå fint på deres hold. Jeg tvivler dog på at både Helenius og Silkeborg tænker at det er det rigtige skridt at tage.jonas386 skrev: ↑12. aug 2024, 14:10Peter Brugmann legede også med tanken i seneste optakt. Hans begrundelse var at Silkeborg manglede en boksspiller..
Synes også Helenius er blevet mere stationær sammenlignet med den Helenius der slog igennem for os i starten af 10'erne, og havde sin klare styrke udenfor boksen.
Adamsen er både i boksen, men falder også mere ned og deltager i opbygningen.
Ha ha. Lyder som alle mine fordomme om italiensk scouting :-)KongGulerod skrev: ↑12. aug 2024, 13:02Eller så har de haft en scout på plads i kampen mellem AaB og Silkeborg, set Højholts mål og efterfølgende lagt et bud![]()
Husker da Mike Tullberg røg til serie A på et saksespark.
Thelander kunne med fordel skifte til Vendsyssel, de betaler 50% af lønnen og De sidste 50% af lønnen betaler AaB ..
Så får de en spiller de mangler, vi mister en stor løn post og slipper med en mindre betaling og det er vel det bedste scenarie vi kan sigte efter
Så får de en spiller de mangler, vi mister en stor løn post og slipper med en mindre betaling og det er vel det bedste scenarie vi kan sigte efter
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
R Rosenberg
- Allstar

Hjørring har næppe råd til at betale 100.000-150.000 om måneden til én spiller.
Ædruelighedens stemme