Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jayC
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jayC » 31. aug 2025, 12:18

Ageren for Tiedemann har bekræftet skiftet på IG :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2025, 12:21

R Rosenberg skrev:
31. aug 2025, 11:58
Sauer skrev:
31. aug 2025, 11:35
Hanne94 skrev:
31. aug 2025, 11:24
Sauer skrev:
31. aug 2025, 11:22
Gentleman Finn skrev:
31. aug 2025, 11:06
AaBWanKenobi skrev:
31. aug 2025, 10:54

Nordjyskes transferside.
Ydesen har ikke adgang til pålidelige kilder mere, som nordjyske havde engang. Det er hverken første eller sidste gang han sidder og opfinder ting for at have noget at skrive om, der kan skabe ballade. Jeg kan ikke tage noget han skriver seriøst, for der er tætte skodder derude efter tyskerne kom til.

Nu har jeg dog ikke set hvad han skriver på transfersiden, men det er 50/50 at det er bullshit. Også derfor at Nordjyske at Ydesen er senere ude end Tipsbladet på de 2 potentielle signings der har været til lægetjek. Han ved ikke en skid
Hvad er det for bullshit, du har oplevet fra ham? Det er mit indtryk, at han har fine kontakter i AaB - men også at nyhederne fra klubben ikke sidder så løst som i gamle dage.

Hvis man vil vide noget om, hvad der foregår på de indre linjer i AaB, vil Ydesen stadig være mit bedste bud. Synes det ser ud til, Nordjyske var ude ca. samtidig som Tipsbladet sent i aftes/nat om de to transfers. Og Ydesen meldte da vist også Normann som den første.
Der er lukkede skodder i AaB ja, men det har der været længe og er i mange af de største klubber. De fleste får deres insiderviden fra agenter og det går jeg ud fra at Yde også gør.
Det er mit indtryk, at Ydesen også får en del direkte fra klubben - men at det ikke er alt, man nødvendigvis skriver om. Sådan mindes jeg også, det fungerede under fx Søren Olsson. Der har vist også flere gange været kritik herinde af, at det skulle fungere sådan.

Men jeg vil nu stadig foretrække den fremgangsmåde frem for den gamle Århus Stiftstidende-model, hvor Jan Schouby hver uge turnerede rundt i de landsdækkende medier om enten AGF’s skandalesager eller deres udsigter til en guldmedalje :)
Men en dygtig journo sidder jo ikke bare og venter på historier fra AaB. Han støvsuger og researcher.

@Moen breakede jo Tiedemann (som nu er på plads) og Kaasa før Stiftstidende gjorde, fordi han, uden at være ansat på et dagblad med løn, ferie og afspadsering, satte sig ned og researchede.
Er google alert research? :cheers:

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 31. aug 2025, 12:27

YentotreKaffe skrev:
31. aug 2025, 12:16
"Erstatteren blir etter det Nettavisen får opplyst danske Jacob Steen Christensen fra tyske Köln"

Lyder til at Molde har fundet deres afløser, gemt væk bag betalingsvæg
Klasse med Kaasa!

Jeg kan simpelthen ikke finde noget på Bomholt, der kan kæde ham sammen med FCK?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2025, 12:29

Sauer skrev:
Gentleman Finn skrev:
AaBWanKenobi skrev:
Hanne94 skrev:
31. aug 2025, 10:46
Jimmy1 skrev:
31. aug 2025, 09:41
Ydelsen skriver også at Kübel ikke vil skifte væk fra Fremad og til AaB, og at prisskiltet fra Kongsvinger på Lucas Haren er for højt.

Fair at Kübel ikke gider skifte til en bundklub som os, men der er trods alt forskel på Riisvangen og Aalborg Stadion, vildt hvis man ikke kan overtale ham om projektet, men Markus Kaasa vil gerne fra Molde…
Hvor skriver han det?
Nordjyskes transferside.
Ydesen har ikke adgang til pålidelige kilder mere, som nordjyske havde engang. Det er hverken første eller sidste gang han sidder og opfinder ting for at have noget at skrive om, der kan skabe ballade. Jeg kan ikke tage noget han skriver seriøst, for der er tætte skodder derude efter tyskerne kom til.

Nu har jeg dog ikke set hvad han skriver på transfersiden, men det er 50/50 at det er bullshit. Også derfor at Nordjyske at Ydesen er senere ude end Tipsbladet på de 2 potentielle signings der har været til lægetjek. Han ved ikke en skid
Hvad er det for bullshit, du har oplevet fra ham? Det er mit indtryk, at han har fine kontakter i AaB - men også at nyhederne fra klubben ikke sidder så løst som i gamle dage. Tænker også han nok får mere at vide, end hvad han skriver - synes jeg ofte man kan høre i Ripodsten.

Siger ikke, at Ydesens kontakter er bedre end Farzams. Men hvis man vil vide noget om, hvad der foregår på de indre linjer i AaB, vil Ydesen stadig være mit bedste bud. Synes det ser ud til, Nordjyske var ude ca. samtidig som Tipsbladet sent i aftes/nat om de to transfers. Og Ydesen meldte da vist også Normann som den første.
Fair, jeg har måske stadig en skid på fra i går. Jeg kunne måske have udtrykt min manglende tiltro til hans transferkilder mere diplomatisk

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2025, 12:30

Hanne94 skrev:
31. aug 2025, 12:27
YentotreKaffe skrev:
"Erstatteren blir etter det Nettavisen får opplyst danske Jacob Steen Christensen fra tyske Köln"

Klasse med Kaasa!

Jeg kan simpelthen ikke finde noget på Bomholt, der kan kæde ham sammen med FCK?
Det lyder jo også helt grotesk, at Froholdt som allerede dominerer på et af Europas største hold, skulle blive erstattet af Bomholt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2025, 12:36

Hanne94 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Klasse med Kaasa!

Lyder klasse hvis Molde har fundet afløseren. Men det giver der 0 mening at sælge Bommeren, vi har solgt for så mange penge allerede. Hvis FCK er paniske efter en erstatning for Mattson og Froholdt så skal de ligge et eller andet ublu beløb så sent i vinduet, hvor vi ikke kan nå at skaffe erstatning. Vi skal bygge holdet op omkring Bommeren. De skal jo slå vores transferrekord før det giver mening.

Er heller ikke 100 på at Bomholt er parat til sådan et skifte, han skal vise at han kan bære mere i klubben og blive den største profil, før et skifte, helst til udlandet, kan give mening så han ikke falder igennem.

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 31. aug 2025, 12:37

Hvis nu der er noget kød på bomholt sagen , kunne det være grunden til man henter kaasa ind , mener ikke at have hørt msn ledte efter flere centrale midtbane folk

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2025, 12:42

Bommeren til FCK lyder maje rap-rap. Det skal da være som udviklingsspiller. Men smider de 60 mio er det vel okay.

@FIDEL, jeg skal ikke kunne sige, om det er Google, Bing, Jubii, chatgpt eller ICQ. Jeg forholder mig blot til, at Stiftstidende (endnu engang ud af mange) ikke er først med ting, der rører sig i AaB, heller ikke transfers.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 31. aug 2025, 12:44

Gentleman Finn skrev:
31. aug 2025, 12:36
Hanne94 skrev:
YentotreKaffe skrev:

Klasse med Kaasa!

Lyder klasse hvis Molde har fundet afløseren. Men det giver der 0 mening at sælge Bommeren, vi har solgt for så mange penge allerede. Hvis FCK er paniske efter en erstatning for Mattson og Froholdt så skal de ligge et eller andet ublu beløb så sent i vinduet, hvor vi ikke kan nå at skaffe erstatning. Vi skal bygge holdet op omkring Bommeren. De skal jo slå vores transferrekord før det giver mening.

Er heller ikke 100 på at Bomholt er parat til sådan et skifte, han skal vise at han kan bære mere i klubben og blive den største profil, før et skifte, helst til udlandet, kan give mening så han ikke falder igennem.
Enig. Kan ikke se Bomholt være klar til FCK - men hvis der er noget i det, må de jo skulle betale overpris.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. aug 2025, 12:48

YentotreKaffe skrev:
31. aug 2025, 12:03
Sauer skrev:
31. aug 2025, 11:35
Hanne94 skrev:
31. aug 2025, 11:24
Sauer skrev:
Gentleman Finn skrev:
AaBWanKenobi skrev:

Nordjyskes transferside.

Hvad er det for bullshit, du har oplevet fra ham? Det er mit indtryk, at han har fine kontakter i AaB - men også at nyhederne fra klubben ikke sidder så løst som i gamle dage.

Hvis man vil vide noget om, hvad der foregår på de indre linjer i AaB, vil Ydesen stadig være mit bedste bud. Synes det ser ud til, Nordjyske var ude ca. samtidig som Tipsbladet sent i aftes/nat om de to transfers. Og Ydesen meldte da vist også Normann som den første.
Der er lukkede skodder i AaB ja, men det har der været længe og er i mange af de største klubber. De fleste får deres insiderviden fra agenter og det går jeg ud fra at Yde også gør.
Det er mit indtryk, at Ydesen også får en del direkte fra klubben - men at det ikke er alt, man nødvendigvis skriver om. Sådan mindes jeg også, det fungerede under fx Søren Olsson. Der har vist også flere gange været kritik herinde af, at det skulle fungere sådan.

Men jeg vil nu stadig foretrække den fremgangsmåde frem for den gamle Århus Stiftstidende-model, hvor Jan Schouby hver uge turnerede rundt i de landsdækkende medier om enten AGF’s skandalesager eller deres udsigter til en guldmedalje :)
Men hvad skulle grunden være til at han skriver det senere end tipsbladet. Har de bedt om at han ikke lækkede det før det var på plads eller hvad, uanset lækkede det inden, nok fra agenten der sikker kan få nogle penge for at lække den.

Men jeg har svært ved at forstå hvorfor Kübel skulle afvise os, den er jeg ikke sikker på jeg tror på. Han er 23 og er først kommet op på 1. Div bold nu. Vi har trods alt stadig mulighed for at få et par spillere ind af en kaliber der gør at vi kan flytte på tabellen. Vi har haft en del kaos her i starten med sen ansættelse af ny træner der skal have sit system kalibrerer spillertruppen, og profiler solgt. 2 sejre og vi kan ligge til oprykning i det her brede midterfelt.
Hvis det er sandt, så må han jo have en tro på, at hvis han fortsætter sin udvikling vil han ryge direkte til superligaen, måske har der allerede været henvendelser who knows.

Men det er da et sats, han takker nej betragtelig lønforhøjelse og kunne leve af fodbold, spille foran mange fans og måske et springbræt til udlandet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2025, 12:49

I øvrigt tænker jeg, at AaB's EDB-afdeling ikke giver det store aftryk i de massive personaleomkostninger.
Ædruelighedens stemme

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 31. aug 2025, 12:58

Hvorfor er det egentlig at vi ikke hiver Adedeji hjem? vi mangler offensive alternativer, og han er trods alt en udmærket 1 div spiller - milevidt bedre alternativ end Diagne på den kant.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2025, 13:06

Jimmy1 skrev:
31. aug 2025, 12:58
Hvorfor er det egentlig at vi ikke hiver Adedeji hjem? vi mangler offensive alternativer, og han er trods alt en udmærket 1 div spiller - milevidt bedre alternativ end Diagne på den kant.
Diagne er et talent, de kan udvikle sig pænt stærkt lige pludseligt. Adedeji er 25 og jeg var ikke imponeret sidst. Så hellere give minutter til Diagne og håbe han pludseligt udvikler sig. Specielt med talenter kan tingene gå hurtigt omkring 18/19 års alderen

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 31. aug 2025, 13:09

Jimmy1 skrev:
Vi har et stort garanteret salg (de skal købe ham hvis de rykker op) og han var enormt ineffektiv sidst i klubben. Han kunne ikke få spilletid og alderen gør at han ikke kan udvikles på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 31. aug 2025, 13:14

Jimmy1 skrev:
2 grunde.

1. Vi går efter kvalitet, og den kategori falder Adedeji ikke i.

2. Lillestrøm er forpligtet til at købe Adedeji, hvis de rykker op. Så vi kan lige så godt få lidt mønt for en spiller, der alligevel ikke har nogen fremtid i AaB.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2025, 13:20

Brodernumsi skrev:
31. aug 2025, 13:14
Jimmy1 skrev:
2 grunde.

2. Lillestrøm er forpligtet til at købe Adedeji, hvis de rykker op. Så vi kan lige så godt få lidt mønt for en spiller, der alligevel ikke har nogen fremtid i AaB.
I så fald er han væk, Lillestrøm er 18 point foran nummer 3. Ikke meget spilletid Adedeji har fået heller

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2025, 13:25

Gentleman Finn skrev:
31. aug 2025, 13:20
Brodernumsi skrev:
Jimmy1 skrev:
2 grunde.

I så fald er han væk, Lillestrøm er 18 point foran nummer 3. Ikke meget spilletid Adedeji har fået heller
Nordjyske har skrevet det så den burde være god nok.
Hvor meget snaps har James Gow hældt på Lillestrøm for, at de er gået med på den. Det må være på niveau med den udenrigsminister de forærede Norge alle oliefelterne i 70'erne.
RAUS RAUS SSE!

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 31. aug 2025, 13:29

Jakobsen skrev:
31. aug 2025, 13:25
Gentleman Finn skrev:
Brodernumsi skrev:
Jimmy1 skrev:
2 grunde.

Hvor meget snaps har James Gow hældt på Lillestrøm for, at de er gået med på den. Det må være på niveau med den udenrigsminister de forærede Norge alle oliefelterne i 70'erne.
Ydesen har lige skrevet at Lillestrøm kun er forpligtet til at give ham et kontrakttilbud og at de agter at give et han ikke vil acceptere... Det lyder til Gow har fucket up

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 31. aug 2025, 13:32

Det lyder helt hjernedødt. Tak til Gow.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2025, 13:34

PonySlaystation skrev:
31. aug 2025, 13:29
Jakobsen skrev:
31. aug 2025, 13:25
Gentleman Finn skrev:
Brodernumsi skrev:
Jimmy1 skrev:
2 grunde.

Ydesen har lige skrevet at Lillestrøm kun er forpligtet til at give ham et kontrakttilbud og at de agter at give et han ikke vil acceptere... Det lyder til Gow har fucket up
Mærkeligt, så må tipsbladet have forkerte kilder

"Ifølge Tipsbladets oplysninger har klubberne lavet en aftale for et år, og hvis Lillestrøm som forventet rykker op i Eliteserien, skal nordmændene købe ham fri for et aftalt beløb."

Men alright, hvis de bare kan slippe ud af den ved at give ham en ringe kontrakt, så er det jo bare som enhver anden lejeaftale med købsoption. Og intet obligatorisk. Lyder som en mærkelig klausul at have med i kontrakten, at de skal byde et vidst beløb, normalt er kontraktet indgået inden/samtidig med obligatoriske klausuler.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... adedeji-ud

Men her stoler jeg dog på stiften over tipsbladet. Når det er snørklede klausuler der er tale om. Lyder heller ikke realistisk at ville kunne skibbe ham afsted sidst i vinduet på gode vilkår, når han ingen minutter fik

Besvar