MHJ skrev:gravballe skrev:hvis man smider guldet væk, på 5 kampe hvor man har 4 point forspring og modstandere man bør kunne levere bedre imod, så er det altså bare for dårligt. Så ved jeg godt man i starten af seasongen gerne havde solgt den for en top 5 placering.. Men COme on... at smide guldet væk, og især den måde man smider det væk på, er sku ikke til at bære.. Jeg er skuffet over det spil vi har vist de sidste kampe, og den måde vi smider det væk på, det er bare ikke godt nok. imod esbjerg var der ingen vilje til sidst, og kæmpe chancer ble smidt væk, imod sønderjyske tillader man at lave store forsvars fejl der koster point (samt bræbde et par store chancer), imod randers var man slet ikke mødt op.. Det er kort sagt bare DÅRLIGT! Ender vi ikke med guld, vil jeg være skuffet over måden det blev smidt væk på. VI får ikke størrer chance de næste 10 år for at få guldet...
Du skriver som om du skal be om tilladelse til at vaere skuffet. Men det behoever du nu ikke. Jeg vil dog samtidig kraeve min ret til at syntes dette har vaeret en fantastisk saeson, uanset hvor vi ender.
Ja selvfølgelig er det skuffende hvis vi smider guldet væk når vi nu har været i en så gunstig situation. Som du skriver har vi en gylden mulighed for at vinde guldet, men set i et større perspektiv har sæsonen været over al forventning. Vi kører på et discount budget og er oppe imod konkurrenter som økonomisk har givet os baghjul, det er en meget vigtig forudsætning at have med i betragtning. Objektivt set har vi overpræsteret helt vildt, mens klubber som FCK, Brøndby, OB, AGF, Randers, Esbjerg og Nordsjælland har underpræsteret i forhold til os. De har økonomiske muligheder som vi kun kan drømme om.
Lige nu betaler vi prisen for et hårdt kampprogram (pga. pokalen) samt skader/formnedgang til nøglespillere. Skader til Jönsson og Risgård samt formnedgang til Kusk, Thomsen og Würtz er mere end hvad holdet kan bære. I modsætning til visse andre hold har vi ikke råd til dobbelt/trippel gardering, det er vores økonomi ikke til. Når skaderne/formnedgang så rammer så er det klart at vi bliver hårdt ramt.
Derudover har de andre læst os. Sæt et aggressivt presspil ind og gå hårdt til os i duellerne, så får vi det uendelig svært. Kent snakkede meget om hvordan det kunne imødegås i pre season arrangementet i februar, men det er tydeligt at det stadigvæk er vores akilleshæl.
Trods de pauvre resultater har vi stadigvæk mulighed for at vinde guld, det er da fantastisk. Det bliver uendelig svært da vi historisk set meget ofte går i stå på denne årstid kort før sæsonafslutning, men muligheden har vi stadigvæk. Mentalt kan det måske være godt at det nu er FCM der er storfavoritter, nu er det dem der har hele presset på sig.
Måske det kan frigøre nogle mentale ressourcer på holdet.
Personligt tror jeg at FCM napper guldet, men det ændrer ikke ved at det har været en fantastisk sæson. Sølv vil være imponerende og glem ikke at det tilmed giver adgang til CL Kval. Derudover skal vi vel på et tidspunkt bryde forbandelsen i Parken...