Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2022, 13:27

R Rosenberg skrev:
4. nov 2022, 13:20
Hovedet skrev:
4. nov 2022, 13:15
gravballe skrev:
1. nov 2022, 10:24
Lynge er om nogen hellig her inde.. Det sjove er bare en stor del af AaB fans ønskede ham fyret i flere omgange, og der var meget kritik af ham her inde

Hamren har legende status her, igen debatsiden ønskede ham fyret i flere omgange, og flere var trætte af at høre om hans "attitude" snak efter hver kamp...
Jeg var ikke herinde i Hamréns regeringstid, men jeg kan simpelthen ikke mindes, at Lynge skulle have være krævet fyret herinde på noget som helst tidspunkt; så har det i hvert fald godt nok været små og meget spredte pip.
Måske ikke herinde, men på stadion gjaldede det netop i flere omgange. Der var stor samhørighed i, når vi sang om småkager.
Jeg må være ærlig og tilstå, at jeg siden årtusindeskiftet har været en yderst sporadisk gæst på Aalborg Stadion, men heller ikke her kan jeg mindes, at der skulle have været en Lyngefjendtlig fraktion; bevares, øjeblikkets frustration osv., men en organiseret anti-Lyngestemning ihukommer jeg godt nok ingenlunde.

Lynge blev jo allerede helgenkåret længe før hans afgang.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. nov 2022, 13:46

Hovedet skrev:
R Rosenberg skrev:
4. nov 2022, 13:20
Hovedet skrev:
4. nov 2022, 13:15
gravballe skrev:
1. nov 2022, 10:24
Lynge er om nogen hellig her inde.. Det sjove er bare en stor del af AaB fans ønskede ham fyret i flere omgange, og der var meget kritik af ham her inde

Hamren har legende status her, igen debatsiden ønskede ham fyret i flere omgange, og flere var trætte af at høre om hans "attitude" snak efter hver kamp...
Jeg var ikke herinde i Hamréns regeringstid, men jeg kan simpelthen ikke mindes, at Lynge skulle have være krævet fyret herinde på noget som helst tidspunkt; så har det i hvert fald godt nok været små og meget spredte pip.
Måske ikke herinde, men på stadion gjaldede det netop i flere omgange. Der var stor samhørighed i, når vi sang om småkager.
Jeg må være ærlig og tilstå, at jeg siden årtusindeskiftet har været en yderst sporadisk gæst på Aalborg Stadion, men heller ikke her kan jeg mindes, at der skulle have været en Lyngefjendtlig fraktion; bevares, øjeblikkets frustration osv., men en organiseret anti-Lyngestemning ihukommer jeg godt nok ingenlunde.

Lynge blev jo allerede helgenkåret længe før hans afgang.
Der var en lille Lynge kritisk gruppe herinde, men de fleste var mere Pro end Anti Lynge.
Han har aldrig været upopulær på IAO eller Gaarde niveau.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. nov 2022, 14:08

Måske er det bare fordi man bedst husker dem, der råber højest, men jeg mindes nu altså mange, der var særdelisk kritiske omkring Lynge tilbage efter det andet mesterskab. Jeg var ikke specielt aktiv på den gamle debatside, men jeg læste en del med, og såvel Lynge som Hamrén ville have været fortid i klubben på et tidligt tidspunkt, hvis det stod til det mest skingre segment!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. nov 2022, 17:04

le Cid skrev:
4. nov 2022, 14:08
Måske er det bare fordi man bedst husker dem, der råber højest, men jeg mindes nu altså mange, der var særdelisk kritiske omkring Lynge tilbage efter det andet mesterskab. Jeg var ikke specielt aktiv på den gamle debatside, men jeg læste en del med, og såvel Lynge som Hamrén ville have været fortid i klubben på et tidligt tidspunkt, hvis det stod til det mest skingre segment!
Enig. @RicoBR02 var den værste og førte an på stadion. Og sikkert også her.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 4. nov 2022, 18:29

le Cid skrev:
Jeg var blandt de herinde, der efter starten på sæsonen i i 2007, mente det var på tide, at skifte Hamrén. Vi kom fra en bronzemedalej, og havde et pisse godt hold. Efter 5 runder lå vi til nedrykning, bl.a efter et 5-0 nederlag til Randers. Resten er historie.

Ang. Lynge, så er han for mig det største ikon i AaBs historie. MEN i perioder, har hans forvaltning af klubben været håbløs. Her tænker jeg især på årene efter mesterskabet i 08. Man formåede simpelthen ikke at kapitalisere på den sportslige og økonomiske succes, og udnytte de muligheder for at konsolidere sig som tophold de kommende år. I stedet blev der hentet "hylde a"-navne uden udviklingspotentiale, som i vid strækning underpræsterede dermed blev vi lynhurtigt et ligegyldigt midterhold.

Jeg er helt med på, at det primært var en lang række økonomiske faktorer, som Lynge ikke havde ansvar for, der gjorde hans arbejdsbetingelser svære frem til 2011. Som vi har set mange andre sportsdirektører gøre, så kan man godt lave et slagkraftigt hold for små budgetter. Det formåede Lynge ikke at sammensætte, og vi gik fra at have ligaens bedste hold i 08, til at være på vej i 1.div i 2011. Det var altså dårligt håndværk, som på mange måder minder om det Gaarde, Bælum, Inge og bestyrelsens har bedrevet i den nyeste AaB-historie.

Håber ikke indlægget bliver opfatte blasfemisk! Jeg er kæmpe Lynge-fan. Han er arkitekten bag vores storhedsperioder, og uden ham ville vi være mindst lige så ligegyldige som AGF. - man skal bare huske nuancerne.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 4. nov 2022, 18:51

le Cid skrev:
Især omkring Peter rudbæk tiden, der var mange sange om fyring på stadion og en stor folk her inde der ønskede ham fyret.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 4. nov 2022, 20:41

Horsens fører pt 4-1 over Randers, hvilket giver et hul på 6 point op til redning.
Silkeborg hjemme og FCN ude inden pausen siger vores program.
Der skal eddermandme hentes spillere ind på en høj hylde, hvis vi skal klare frisag!

Men spørgsmålet er: Hvilke spillere tør skrive kontrakt med en klub i akut nedryknings fare??

Nogle der har nogle bud på spillere, som sidder og varmer bænken ude i Europa og som vi evt kunne få ind på en halvårlig lejeaftale?

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 4. nov 2022, 21:27

Gaarde6 skrev:
4. nov 2022, 20:41
Horsens fører pt 4-1 over Randers, hvilket giver et hul på 6 point op til redning.
Silkeborg hjemme og FCN ude inden pausen siger vores program.
Der skal eddermandme hentes spillere ind på en høj hylde, hvis vi skal klare frisag!

Men spørgsmålet er: Hvilke spillere tør skrive kontrakt med en klub i akut nedryknings fare??

Nogle der har nogle bud på spillere, som sidder og varmer bænken ude i Europa og som vi evt kunne få ind på en halvårlig lejeaftale?
Puha det ser sort ud!!
Silke SKAL slåes og et point ude mod FCN kan godt være nødvendigt!! Frygter de er 8-10 point bagefter når de går til pause. Der skal godt nok sættes en stime sammen efter pausen.

Men hvem siger vi ikke nupper de sidste 2 kampe :aabfan: :aabfan:

Tegnebogen skal åbnes selvom de bløder, ellers er jeg bange for vi får et hold i Nordic Bet i nogle sæsoner.

Jeg har stadig en tro på det, vi skal snart have tur i den, det er vores tur

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 6. nov 2022, 16:04

Vi er færdig i superligaen. De kan købe hvad de vil i pausen det kommer ikke til at hjælpe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2022, 16:23

Der er brug for, at AaB henter 2-3 mænd med hår på pongen.
Der er alt for mange drenge, dengser og androgyne tilfælde på dette hold. Men vel ingen mænd.

Holdet mangler mænd, der har håret klippet over ørerne, der skyder bryster frem i modgang, og som ikke forlader banen uden blod og græs overalt.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2022, 16:24

Der skal noget seriøs firepower ind for at redde os. Virker pt urealistisk.

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 6. nov 2022, 16:43

Jeg synes, det er påfaldende, hvor lidt Bælum og bestyrelsen træder frem og tager ansvar. De vælger bare den helt passive linje i den sværeste stund i de sidste 35 år af klubbens historie.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 6. nov 2022, 16:46

men nu må vi sgu også snart finde ud af hvilken formation vi skal spille altså. Vi kan fandme ikke blive ved med at veksle mellem så forskellige formationer og hente spillere til det.
Og jeg fatter ikke at vi nu igen skal spille med en formation hvor sousa så pludselig ikke skal spille.
vi bliver ved med at lave et hav af taktiske fejl.
thelander
8er
angriber

MEN bottomline er at vi skaber ikke nok chancer uagtet hvad. hvis vi måler på skud på mål, så skaber vi stadig alt alt for lidt. Og de 2 mål silke scorer kommer jo ud af at vi er alt for passive - har intet med formationen at gøre. ligegyldigt.

og nu må det stoppe med at anvende en HØGH f.eks.
vi har lucas, ross, sousa på bænken.

jeg kan slet ikke være i mig selv over at se den stilling og kan SLET IKKE klare FRISTRUPS arrogante interview for få uger siden. Den kæmpe spade mand.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2022, 17:43

R Rosenberg skrev:
6. nov 2022, 16:23
Der er brug for, at AaB henter 2-3 mænd med hår på pongen.
Der er alt for mange drenge, dengser og androgyne tilfælde på dette hold. Men vel ingen mænd.

Holdet mangler mænd, der har håret klippet over ørerne, der skyder bryster frem i modgang, og som ikke forlader banen uden blod og græs overalt.
Og de skal spille i sorte støvler, drikke hof, og ryge Cecil, tæske konen, blive skaldet før tid, og have svært ved at snakke om følelser. Det er sgu lige hvad AaB har brug for i 1975.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. nov 2022, 18:02

baresi skrev:
6. nov 2022, 16:46
men nu må vi sgu også snart finde ud af hvilken formation vi skal spille altså. Vi kan fandme ikke blive ved med at veksle mellem så forskellige formationer og hente spillere til det.
Og jeg fatter ikke at vi nu igen skal spille med en formation hvor sousa så pludselig ikke skal spille.
vi bliver ved med at lave et hav af taktiske fejl.
thelander
8er
angriber

MEN bottomline er at vi skaber ikke nok chancer uagtet hvad. hvis vi måler på skud på mål, så skaber vi stadig alt alt for lidt. Og de 2 mål silke scorer kommer jo ud af at vi er alt for passive - har intet med formationen at gøre. ligegyldigt.

og nu må det stoppe med at anvende en HØGH f.eks.
vi har lucas, ross, sousa på bænken.

jeg kan slet ikke være i mig selv over at se den stilling og kan SLET IKKE klare FRISTRUPS arrogante interview for få uger siden. Den kæmpe spade mand.
Både/og. Sådan en kamp i dag skal vi jo lukke i første halvleg, fordi vi netop har spil og chancer til det. Vi har det hele, og får vi garnet en eller to gange mere, så kører vi den også hjem.

Men man bliver desværre kyst igen igen, denne gang af Kusk og Helenius, og tabermentaliteten stikker sit grimme fjæs frem igen, som kampen skrider frem.

Det er derfor jeg siger, at der mangler mænd på holdet. Mænd, der tør blive ved med at køre på, fordi spillet virker, og som ikke stopper med at tro på det, selvom man ikke lige får scoret yderligere i første halvleg.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. nov 2022, 18:58

hvis det ER den her formation vi skal køre med hvor skal vi så prioritere? Jeg ser 2 pladser der er alt afgørende.
en 8er og en angriber
MEN jeg fatter HAT af at vi ikke kan anvende sousa. Derfor passer systemet ikke til de spillere vi har - længere er den ikke.
Men må kunne finde plads til sousa. Nej vi skal finde plads til sousa. Det er for skørt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. nov 2022, 19:05

baresi skrev:hvis det ER den her formation vi skal køre med hvor skal vi så prioritere? Jeg ser 2 pladser der er alt afgørende.
en 8er og en angriber
MEN jeg fatter HAT af at vi ikke kan anvende sousa. Derfor passer systemet ikke til de spillere vi har - længere er den ikke.
Men må kunne finde plads til sousa. Nej vi skal finde plads til sousa. Det er for skørt.
Hvis vi skal spille med 3 centerforsvarere skal der jo også hentes en centerforsvarer. Hagelskjær kommer retur men 4 er jo for lidt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 6. nov 2022, 20:02

Hanga skrev:
6. nov 2022, 19:05
baresi skrev:hvis det ER den her formation vi skal køre med hvor skal vi så prioritere? Jeg ser 2 pladser der er alt afgørende.
en 8er og en angriber
Hvis vi skal spille med 3 centerforsvarere skal der jo også hentes en centerforsvarer. Hagelskjær kommer retur men 4 er jo for lidt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Thelander kommer på en leje
Udover det skal vi bruge en 8er og en angriber
Men jeg syns systemet er forkert stadigvæk. Ift at finde plads til de offensive.
Unaturligt vi ikke har plads til sousa.
Det er for mærkeligt.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 6. nov 2022, 20:15

Kan godt være jeg bare har nedtur over kampen i dag, men jeg er ved at indse vi skal ned i 1. division at vende.

Jeg har svært ved at se vi henter nogen profiler eller lignende der har spillet på en højere hylde en AaB (hvorfor skulle de risikere at rykke med AaB ned?).
Mit håb er derfor at vi skal kunne tiltrække nogle profiler fra 1. divisions øvre halvdel.
Fordele for dem/hvorfor vi måske burde kunne tiltrække:
- Vi kan garantere dem ½ sæson i superligaen (hvis de er med til at redde os så måske flere sæsoner?)
- nok også en højere løn
- højere liga = flere øjne = måske flere muligheder?
- de kender også kulturen modsat en udenlandsk lejesvend.

De kan give AaB:
- hvis det er en profil i den øverste halvdel af 1. division er det vel spillere med pil op
- det er også spillere som burde kunne kæmpe og i den grad har noget at kæmpe for
- de er vel nok det mest realistiske/stærke vi kan tiltrække?
- hvis vi rykker ned er de nok med på at bygge AaB op igen og kæmpe for oprykning

Mit håb i transfervinduet er derfor følgende:
- Ny 8'er
- Ny angriber
- Ny forsvarer (hvis vi skal spille 3-4-3)

Selvfølgelig kunne det være fedt med stærke udenlandske profiler, men det har jeg desværre svært ved at se vi kan tiltrække i vores nuværende situation?
Jeg aner ikke hvilke profiler i 1.div der vil tage chancen, men at være sikker på at skulle spille superliga i en halv sæson og have muligheden for at kæmpe sig til redning vil da forhåbentlig kunne motivere nogen?

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 6. nov 2022, 20:24

Vi lukker jo alt for mange mål ind. 5 mål på 2 kampe det er sku skidt.

Låst