Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af tegner » 3. jul 2011, 11:27

Thorshauge skrev:regnvejr der giver servernedbrud :thumbsdown:
Til gengæld bringer det smilet frem, at vi nu - måske - skal ha en national handlingsplan/beredskab ifb. med skybrud.

Så er regnvejr på Sjælland da godt for noget :-)
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Mebega
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 8. apr 2008, 15:25
Favoritspiller: Johan Cruijff
Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mebega » 5. jul 2011, 14:26

Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mr Alex » 5. jul 2011, 14:46

Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Så lad sgu da være med at se det!!
Det kan også ses på Eurosport!!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jernskjorten » 5. jul 2011, 15:00

Mr Alex skrev:
Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Så lad sgu da være med at se det!!
Drt kan også ses på Eurosport!!
Også ZDF vist nok.
Ritter, Rolf og Leth pisser mig sgu ikke af. Det er længe, at de skal sidde i buret og speake, og jeg holder efterhånden af Leth's konstante henvisninger til de gamle ryttere, og Rolfs trang til hele tiden at gøre opmærksom på, at han selv har været udøver. Ritter virker også velinformeret.

Studiet med Thomas Kristensen er tæerkrummende dårligt. Jeg går på lokum eller lukker for lyden og tjekker tekst-tv hver gang de kommer på. Nyhedspausen gør ondt på bjergetaperne, men på de flade er det sgu ligegyldigt for menigmand. Et formel 1 løb på 3+ indeholder 5-6 reklamepauser, så det er vist vilkårerne for de dyre tv-rettigheder.

Og selvfølgelig skal TV2 fokuserer på Riis' hold. Det er et dansk hold, og hvis der er noget, der giver seere og dermed reklamekroner, så er det at spille på den danske vinkel. Så får de også dem med, der egentlig ikke interessere sig for cykling, men bare synes, at det er vældigt, at et lille dansk hold kan banke de store (sådan er det jo ikke i virkeligheden, men det er den vare, TV2 sælger). Du kan også vende den om og spørge dig selv: ville TV2 overhovedet blive ved med at vise tour'en, hvis ikke de kunne køre hele deres lalleglade håndbold-skabelon ned over?

En tour-dækning for cykelsportsfeinsmeckerne tror jeg simpelthen ikke ville trække tilstrækkeligt med seere i DK.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindmark » 5. jul 2011, 15:04

Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
TV2 pisser mig voldsomt af. Stort set alle deres (egenproducerede) programmer er elendige. Det værste er dog næsten at de formår at trække seere, og til dels også at trække DR(1) ned på samme ynkelige niveau, med aften'show', bolig- og have-dillerdaller og morgen-tv der er til at brække sig over.

Jeg prøver at lade være med at se lortet, men vanens og fjernbetjeningens magt er stor.
Lindmark / Vendelbokartellet

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mr Alex » 5. jul 2011, 15:06

jernskjorten skrev:
Mr Alex skrev:
Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Så lad sgu da være med at se det!!
Drt kan også ses på Eurosport!!
Også ZDF vist nok.
Ritter, Rolf og Leth pisser mig sgu ikke af. Det er længe, at de skal sidde i buret og speake, og jeg holder efterhånden af Leth's konstante henvisninger til de gamle ryttere, og Rolfs trang til hele tiden at gøre opmærksom på, at han selv har været udøver. Ritter virker også velinformeret.

Studiet med Thomas Kristensen er tæerkrummende dårligt. Jeg går på lokum eller lukker for lyden og tjekker tekst-tv hver gang de kommer på. Nyhedspausen gør ondt på bjergetaperne, men på de flade er det sgu ligegyldigt for menigmand. Et formel 1 løb på 3+ indeholder 5-6 reklamepauser, så det er vist vilkårerne for de dyre tv-rettigheder.

Og selvfølgelig skal TV2 fokuserer på Riis' hold. Det er et dansk hold, og hvis der er noget, der giver seere og dermed reklamekroner, så er det at spille på den danske vinkel. Så får de også dem med, der egentlig ikke interessere sig for cykling, men bare synes, at det er vældigt, at et lille dansk hold kan banke de store (sådan er det jo ikke i virkeligheden, men det er den vare, TV2 sælger). Du kan også vende den om og spørge dig selv: ville TV2 overhovedet blive ved med at vise tour'en, hvis ikke de kunne køre hele deres lalleglade håndbold-skabelon ned over?

En tour-dækning for cykelsportsfeinsmeckerne tror jeg simpelthen ikke ville trække tilstrækkeligt med seere i DK.
Enig i stort set det hele. Elsker også Leths kommentarer og hører om Rolfs egne oplevelser med sporten. Og Ritter han er sgu en god kommentator, han ved det der skal vides og er god til at gøre det spændende og forstående for folk der ikke ved rret meget om cykelsporten.
Jeg mener dog at studiet har nogle gode indslag i deres program, dog er det, som du også siger, tåkrummende.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 5. jul 2011, 15:10

Personligt stoppede jeg med at se TdF for et par år siden, pga. at ingen tilsyneladende rigtigt vil dopingen til livs. Men jeg deler den skeptiske holdning overfor dækningen i dansk sportsjournalistik i almindelighed og tv2's i særdeleshed. Det skal altid formidles, som om vi seere ikke kendte sporten i forvejen og vores gennemsnitsalder var 10 år. Det er så elendigt at man kan blive helt hidsig.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 5. jul 2011, 15:15

Lindmark skrev:TV2 pisser mig voldsomt af. Stort set alle deres (egenproducerede) programmer er elendige. Det værste er dog næsten at de formår at trække seere, og til dels også at trække DR(1) ned på samme ynkelige niveau, med aften'show', bolig- og have-dillerdaller og morgen-tv der er til at brække sig over.

Jeg prøver at lade være med at se lortet, men vanens og fjernbetjeningens magt er stor.
Det KAN lade sig gøre, at frigøre sig fra det. Er man standhaftig i starten, går det op for een, at man sagtens kan undvære det. Når man så efterfølgende ser det igen, undrer man sig over ,at man nogensinde har kunnet holde ud at kigge på det.

Mebega
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 8. apr 2008, 15:25
Favoritspiller: Johan Cruijff
Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mebega » 5. jul 2011, 15:59

limey skrev:Personligt stoppede jeg med at se TdF for et par år siden, pga. at ingen tilsyneladende rigtigt vil dopingen til livs. Men jeg deler den skeptiske holdning overfor dækningen i dansk sportsjournalistik i almindelighed og tv2's i særdeleshed. Det skal altid formidles, som om vi seere ikke kendte sporten i forvejen og vores gennemsnitsalder var 10 år. Det er så elendigt at man kan blive helt hidsig.
Nu er jeg vokset op et sted, hvor cykelsport overskygger alt andet sport, så jeg kommer nok aldrig til at slippe den, også selv om min interesse for TdF er dalet voldsomt de seneste år. Sportsjounalistikken i Danmark synes jeg er kritisabel. Da jeg kun modtager DRs kanaler og Tv2, kan jeg i sagens natur ikke udtale mig om de andre danske kanalers, men jeg forestiller mig ikke, den er bedre end Tv2s, som netop taler ned til seerne. Det hele kammer over i pseudopatriotisk jubelidioti - bedst illustret ved programmet hutelihut og TdF-dækningen.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jul 2011, 17:40

Jeg stod af TDF da Bjarne Riis "vandt" og hele cykel-Danmark med tv2 sporten i spidsen lod somom vi ikke allesammen vidste at han var dopet til op over begge ører. Helt ærligt : Vi vidste det alle, lige fra starten!

Indtil da synes jeg tv2s dækning var fantastisk. Men jeg kan godt se at hvis det er de samme røverhistorier der er blevet fyret af år efter år lige siden da må det efterhånden være lidt fesent at høre på...
Janteloven eksisterer IKKE!

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af -Larsen » 5. jul 2011, 22:12

At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af vandmelonen » 5. jul 2011, 22:17

-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Tænker præcis det samme. Men det er vel tendensen nu om dage - de har sgu ikke andet at tale om alligevel...
Lidt regn i kbh og medierne er over det.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. jul 2011, 22:31

HADER; HADER; HADER REGN I KØBENHAVN!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 5. jul 2011, 23:02

-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 5. jul 2011, 23:38

Lindvang skrev:
-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om København.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 569
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 6. jul 2011, 00:05

Lindvang skrev:
-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.
Se også under: "weltschmerz"
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af -Larsen » 6. jul 2011, 11:06

Elvis lever skrev:
Lindvang skrev:
-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.
Se også under: "weltschmerz"
Pointen kan vel illustreres meget godt, med dette link:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... gantisk-st" onclick="window.open(this.href);return false;øvstorm-over-millionby.html?forside

Det havde jeg intet hørt om, før jeg kollega sendte det. MEEEEN NEEEEEEJ, det har jo reegnet og der kan gå en UGE, før alt er normalt. EN UGE!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jul 2011, 11:50

Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 6. jul 2011, 12:01

Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Nåeh ja, det er jo fuldstændig det samme. :|

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 6. jul 2011, 12:04

Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Haha, hvor er det voldsomt søgt.

Besvar