Til gengæld bringer det smilet frem, at vi nu - måske - skal ha en national handlingsplan/beredskab ifb. med skybrud.Thorshauge skrev:regnvejr der giver servernedbrud
Så er regnvejr på Sjælland da godt for noget :-)
Til gengæld bringer det smilet frem, at vi nu - måske - skal ha en national handlingsplan/beredskab ifb. med skybrud.Thorshauge skrev:regnvejr der giver servernedbrud

Så lad sgu da være med at se det!!Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.

Også ZDF vist nok.Mr Alex skrev:Så lad sgu da være med at se det!!Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Drt kan også ses på Eurosport!!

TV2 pisser mig voldsomt af. Stort set alle deres (egenproducerede) programmer er elendige. Det værste er dog næsten at de formår at trække seere, og til dels også at trække DR(1) ned på samme ynkelige niveau, med aften'show', bolig- og have-dillerdaller og morgen-tv der er til at brække sig over.Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Enig i stort set det hele. Elsker også Leths kommentarer og hører om Rolfs egne oplevelser med sporten. Og Ritter han er sgu en god kommentator, han ved det der skal vides og er god til at gøre det spændende og forstående for folk der ikke ved rret meget om cykelsporten.jernskjorten skrev:Også ZDF vist nok.Mr Alex skrev:Så lad sgu da være med at se det!!Mebega skrev:Tv2s TdF-dækning pisser mig af. Man kan sagtens gøre dækningen folkelig uden at trække den ned til laveste fællesnævner. Deres latterlige fokus på Riis Cycling pisser mig af. - Hvad det hold bedriver, rager mig en høstblomst. Hvorfor alt skal handle om det hold, fatter jeg ikke. Ikke mindst pisser Jørgen Leth, som nu i 35 år har fortalt de samme to historier om Coppi og Gerben Karstens om og om igen, mig af. Dennis Ritter, som fyrer den ene plathed af efter den anden, er også latterlig. Rolf Sørensen er den eneste nogenlunde kompetente mand på det hold!
Slutteligt pisser det mig af, at de afbryder udsendelsen, for at vise nyheder. Det er agurketid for fanden. Deres nyherder er også elendige, særligt deres happy go lucky udsendelse kl. 19.00, som er en parade af politiske ligegyldigheder.
Drt kan også ses på Eurosport!!
Ritter, Rolf og Leth pisser mig sgu ikke af. Det er længe, at de skal sidde i buret og speake, og jeg holder efterhånden af Leth's konstante henvisninger til de gamle ryttere, og Rolfs trang til hele tiden at gøre opmærksom på, at han selv har været udøver. Ritter virker også velinformeret.
Studiet med Thomas Kristensen er tæerkrummende dårligt. Jeg går på lokum eller lukker for lyden og tjekker tekst-tv hver gang de kommer på. Nyhedspausen gør ondt på bjergetaperne, men på de flade er det sgu ligegyldigt for menigmand. Et formel 1 løb på 3+ indeholder 5-6 reklamepauser, så det er vist vilkårerne for de dyre tv-rettigheder.
Og selvfølgelig skal TV2 fokuserer på Riis' hold. Det er et dansk hold, og hvis der er noget, der giver seere og dermed reklamekroner, så er det at spille på den danske vinkel. Så får de også dem med, der egentlig ikke interessere sig for cykling, men bare synes, at det er vældigt, at et lille dansk hold kan banke de store (sådan er det jo ikke i virkeligheden, men det er den vare, TV2 sælger). Du kan også vende den om og spørge dig selv: ville TV2 overhovedet blive ved med at vise tour'en, hvis ikke de kunne køre hele deres lalleglade håndbold-skabelon ned over?
En tour-dækning for cykelsportsfeinsmeckerne tror jeg simpelthen ikke ville trække tilstrækkeligt med seere i DK.
Det KAN lade sig gøre, at frigøre sig fra det. Er man standhaftig i starten, går det op for een, at man sagtens kan undvære det. Når man så efterfølgende ser det igen, undrer man sig over ,at man nogensinde har kunnet holde ud at kigge på det.Lindmark skrev:TV2 pisser mig voldsomt af. Stort set alle deres (egenproducerede) programmer er elendige. Det værste er dog næsten at de formår at trække seere, og til dels også at trække DR(1) ned på samme ynkelige niveau, med aften'show', bolig- og have-dillerdaller og morgen-tv der er til at brække sig over.
Jeg prøver at lade være med at se lortet, men vanens og fjernbetjeningens magt er stor.

Nu er jeg vokset op et sted, hvor cykelsport overskygger alt andet sport, så jeg kommer nok aldrig til at slippe den, også selv om min interesse for TdF er dalet voldsomt de seneste år. Sportsjounalistikken i Danmark synes jeg er kritisabel. Da jeg kun modtager DRs kanaler og Tv2, kan jeg i sagens natur ikke udtale mig om de andre danske kanalers, men jeg forestiller mig ikke, den er bedre end Tv2s, som netop taler ned til seerne. Det hele kammer over i pseudopatriotisk jubelidioti - bedst illustret ved programmet hutelihut og TdF-dækningen.limey skrev:Personligt stoppede jeg med at se TdF for et par år siden, pga. at ingen tilsyneladende rigtigt vil dopingen til livs. Men jeg deler den skeptiske holdning overfor dækningen i dansk sportsjournalistik i almindelighed og tv2's i særdeleshed. Det skal altid formidles, som om vi seere ikke kendte sporten i forvejen og vores gennemsnitsalder var 10 år. Det er så elendigt at man kan blive helt hidsig.


Tænker præcis det samme. Men det er vel tendensen nu om dage - de har sgu ikke andet at tale om alligevel...-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.

Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Lindvang skrev:Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om København.-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.

Se også under: "weltschmerz"Lindvang skrev:Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.
Pointen kan vel illustreres meget godt, med dette link:Elvis lever skrev:Se også under: "weltschmerz"Lindvang skrev:Væn dig til det, Larsen. Alt drejer sig om DK. Selv hvis 453953005554331 mennesker bliver dræbt i et missilangreb, er det vigtigste, om danske charterturister nu kan komme afsted til den destination.-Larsen skrev:At de fucking snakker om det forbandet skybrud konstant. Ser ikke engang nyheder længere, pga. det. Gaddafi kan vel sågar overgive sig eller dø, uden større omtale, da det jo har regnet lidt i København.

Nåeh ja, det er jo fuldstændig det samme.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...
Haha, hvor er det voldsomt søgt.Poker-One-Kenobi skrev:Det er da også forfærdeligt, at se hvordan vejrudsigten i de danske medier først og fremmest handler om hvordan det bliver i danmark, hvorfor viser de ikke mere om vejret i Tjetjenien, Syrien og Mozambique? Mærkelig prioritering...