Visionen om et stort og moderne fodboldstadion er også fin, også selvom jeg synes de 30.000 er skudt klart over målet. Det tager utrolig meget fra det visuelle, at et stadion er bare 2/3 fyldt, og et stort stadion tager generelt også mere af lyden. Selv 15-17.000 tilskuere, som vil være et voldsomt imponerende gennemsnit, vil få det til at fremstå tamt og halvforladt. Det tror jeg ikke gør noget godt for interessen, hverken for fans, sponsorere eller spillere.
Ambitionen for selve området synes jeg halter gevaldigt, og det er da rigtigt, at der er 'plads', men der er ikke fremkommelighed, og det er lidt tyndt at snakke om 3. limfjordsforbindelse og "plusbus til døren", når der - mig bekendt - ikke er en meningsfuld vej for +10.000 mennesker at komme fra travbanen og til motorvejen, uden at skulle igennem et snørklet parceluskvarter. Det ligner, på arkitekttegningen, at man bare har flyttet Gigantiumområdet fra Aalborg Øst og til Vestbyen og smidt et par boliger ind. Hvad skal der 'ske' med området når der ikke er events? Man vil gerne bygge nogle boliger, så det kan være med til at finansiere gildet, men har ingen tanker om hvorfor det skulle være attraktivt at bo der.
Og så vil jeg indskyde, at vi slet ikke er lige så slemt stillede som AGF på stadionfronten. Vi er ikke i en situation hvor et nyt stadion er nødvendigt for at vi kan flytte os til næste niveau. Vi er heller ikke i en situation, hvor det ligner vi får problemer med kapaciteten. Det nuværende stadion passer fint til vores behov, dets mangler til trods, og det er virker ikke ligefrem til at være lykken at spille på et stadion, hvis primære berettigelse (formentlig) bliver store koncerter.
@634 Jeg har haft en fin dag, tak