Superligaprogram 2013-14
Superligaprogram 2013-14
Åbner mod FCK
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=169136" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/Superligaen-aabner-19-juli" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=169136" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/Superligaen-aabner-19-juli" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Re: Superligaprogram 2013-14
Det kan blive et ubehageligt efterår med premiere mod FCK hjemme efterfulgt af to udekampe og dernæst OB, FCN, FCM og Brøndby inden udekampe i Haderslev og Randers. Det er ikke mange af de ni første kampe, jeg umiddelbart forventer tre point i.
Hele programmet her:
Efterår 2013:
H – FCK
U – Esbjerg
U – Vestsjælland
H – OB
U – Nordsjælland
H – FCM
H – Brøndby
U – SønderjyskE
U – Randers
H – AGF
H – Viborg
U – FCK
H – SønderjyskE
H – OB
U – Randers
H – Nordsjælland
U – Esbjerg
H – Viborg
Forår 2014 - start 23. februar:
U – Brøndby
H – Vestsjælland
U – AGF
H – FCM
U – SønderjyskE
H – FCK
U – FCM
H – Brøndby
U – Viborg
H – Randers
U – OB
H – Esbjerg
U – Nordsjælland
U – Vestsjælland
H – AGF
To hjemmekampe mod FCK, Brøndby, OB, AGF, FCM og Viborg.
To udekampe mod Nordsjælland, Esbjerg, Vestsjælland, SønderjyskE og Randers.
Hele programmet her:
Efterår 2013:
H – FCK
U – Esbjerg
U – Vestsjælland
H – OB
U – Nordsjælland
H – FCM
H – Brøndby
U – SønderjyskE
U – Randers
H – AGF
H – Viborg
U – FCK
H – SønderjyskE
H – OB
U – Randers
H – Nordsjælland
U – Esbjerg
H – Viborg
Forår 2014 - start 23. februar:
U – Brøndby
H – Vestsjælland
U – AGF
H – FCM
U – SønderjyskE
H – FCK
U – FCM
H – Brøndby
U – Viborg
H – Randers
U – OB
H – Esbjerg
U – Nordsjælland
U – Vestsjælland
H – AGF
To hjemmekampe mod FCK, Brøndby, OB, AGF, FCM og Viborg.
To udekampe mod Nordsjælland, Esbjerg, Vestsjælland, SønderjyskE og Randers.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Vores start er rigtig nok hård, når man samtidig medregner at vi har europæisk fodbold. Så satser på at vores spillere møder fitte op til første træning, ellers skal de nok nå at blive det i løbet af den første halvanden måned.
Af det positive bemærkes at vi i år ikke har 2 udebanekampe i parken i år. Dem kan vi af uransagelige årsager ikke stille noget op imod derover.
Af det positive bemærkes at vi i år ikke har 2 udebanekampe i parken i år. Dem kan vi af uransagelige årsager ikke stille noget op imod derover.
Pokkers - gider ikke starte med FCK. Det er vigtigt, at vi får en god start. Dog får vi en god start på foråret, da vi som altid tager røven på Brøndby med direkte omstillingsspil.
Bliver spændende om Viashit og Canal 9 har respekt for AaBs deltagelse i UEFA eller om vi skal spille både d. 18 og 19. juli i værste fald, hvis TV laver lort i den. Synes helt klart kampen af sportslige hensyn bør afvikles d. 22. (finder datoerne her http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ieren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Bliver spændende om Viashit og Canal 9 har respekt for AaBs deltagelse i UEFA eller om vi skal spille både d. 18 og 19. juli i værste fald, hvis TV laver lort i den. Synes helt klart kampen af sportslige hensyn bør afvikles d. 22. (finder datoerne her http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... ieren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dejligt med to hjemmekampe mod både FCK, Brøndby, OB og Midtjylland.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Kom så drenge, vi kan selv afgøre det nu! (hader den floskel)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Synes programmet er rigtigt positivt, med 2 hjemmekampe imod dem der må formodes at ligge i toppen:
OB, AGF, FCM, FCK (dog ikke FCN)
Og så Brøndby.
Derudover er der 2 korte og potentiel fede aways imod Randers, desværre kun 1 away imod Viborg.
Synes det er et fedt program.
OB, AGF, FCM, FCK (dog ikke FCN)
Og så Brøndby.
Derudover er der 2 korte og potentiel fede aways imod Randers, desværre kun 1 away imod Viborg.
Synes det er et fedt program.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
I forhold til opbakning til drengene kan det næsten ikke blive et bedre kampprogram!
To hjemmekampe mod:
AGF: Den kamp der trækker flest tilskeuer hvis man tager Bif og FCK væk. Eneste minus er, at der ikke er så langt til Århus så det endelig havde været en fin nok udbanetur.
Brøndby: Tilskuermagnet så fantastisk med 2 hjemmekampe + sværudebane
FCK: Tilskuermagnet ligesom Bif + (næsten) umulig udebane.
FCM: Altid målrige kampe mod FCM! Personligt er den kamp jeg har set flest gange (på stadion vel at mærke) AaB-FCM.
OB: Et af de større hold. Dog plejer vi at have fint styr på dem i Odense (hvis vi lige gemmer den forfærdelig 6-0 væk).
Viborg: Jeg må indrømme at jeg er glad for at se Viborg tilbage (især når alternativet kunne have været endnu et sjællandsk hold) Dog er udebane turen til Viborg ikke så lange.
To udekampe mod
Esbjerg: Udover de er de 2. dårligste hold af de nuværende i Aalborg, er jeg alligevel glad for at møde dem 2 gange på udebane, Især pga. deres flotte stadion
FC Nordsjælland: Vi er dem der har taget 3. flest point på deres hjemmebane, men det samme gælder omvendt. Laaaaaaang udebanetur.
Randers: Fantastisk med dem på udebane, når man tænker på hvilken støtte vi giver drengene der nede
SønderjyskE: SønderjyskE er det næst bedste hold i Aalborg, så derfor er det vil okay vi skal to gange til nordtyskland. Hvis man kører selv kan man også lige tage grænsen med!
Vestsjælland: Glad for de ikke skal 2 gange til Aalborg
Det eneste jeg ville have ændret skulle være FCN og Viborg.
Jeg tror ihvertfald på højere snit en sidste år.
Især når vi møder FCK og AGF to gange hjemme, modsat sidste år.
To hjemmekampe mod:
AGF: Den kamp der trækker flest tilskeuer hvis man tager Bif og FCK væk. Eneste minus er, at der ikke er så langt til Århus så det endelig havde været en fin nok udbanetur.
FCM: Altid målrige kampe mod FCM! Personligt er den kamp jeg har set flest gange (på stadion vel at mærke) AaB-FCM.
OB: Et af de større hold. Dog plejer vi at have fint styr på dem i Odense (hvis vi lige gemmer den forfærdelig 6-0 væk).
Viborg: Jeg må indrømme at jeg er glad for at se Viborg tilbage (især når alternativet kunne have været endnu et sjællandsk hold) Dog er udebane turen til Viborg ikke så lange.
To udekampe mod
Esbjerg: Udover de er de 2. dårligste hold af de nuværende i Aalborg, er jeg alligevel glad for at møde dem 2 gange på udebane, Især pga. deres flotte stadion
FC Nordsjælland: Vi er dem der har taget 3. flest point på deres hjemmebane, men det samme gælder omvendt. Laaaaaaang udebanetur.
Randers: Fantastisk med dem på udebane, når man tænker på hvilken støtte vi giver drengene der nede
SønderjyskE: SønderjyskE er det næst bedste hold i Aalborg, så derfor er det vil okay vi skal to gange til nordtyskland. Hvis man kører selv kan man også lige tage grænsen med!
Jeg tror ihvertfald på højere snit en sidste år.
Når man lige kigger det igennem venter der vel 99 point og venter forude...
Er sikker på vi får en rigtig god start med den optimisme som holdet må starte ud med.
Synes ikke vi kan være andet end tilfreds med det program. De hold der trækker flest tilskuere i ligaen møder vi hjemme 2 gange.
PERFEKT!!!
Er sikker på vi får en rigtig god start med den optimisme som holdet må starte ud med.
Synes ikke vi kan være andet end tilfreds med det program. De hold der trækker flest tilskuere i ligaen møder vi hjemme 2 gange.
PERFEKT!!!
Man kan også vende den om og sige udover Randers, og Slagelse fordi vi ikke har været der. Så er alle udebaneture vi har to af dem hvor holdet også får mindst støtte da der ikke er mange der møder op. Dertil synes jeg programmet er dårligt fordi vi i flere omgange har de dyre og lange udebaneturer kort efter hinanden.Sambaman skrev:I forhold til opbakning til drengene kan det næsten ikke blive et bedre kampprogram!
To hjemmekampe mod:
To udekampe mod
Jeg tror ihvertfald på højere snit en sidste år.![]()
Blandt andet har vi den første måned tur til Esbjerg, Farum og slagelse i runde 2,3 og 5 og dette i en periode hvor flere af dem der oftest tager turene formentligt også er med på en eller flere ture i EL, hvis vi kommer længere end den første runde. Så udelukkende positivt for opbakningen til holdet vil jeg ikke mene det er.
Et interessant aspekt er at Brøndby starter hjemme mod FC Vestsjælland og slutter af mod FC Nordsjælland, som man de sidste to år har haft en god forståelse med hvad angår slutkampene i foråret. Det er godt skruet sammen.
For vores vedkommende er det klart positivt, at vi har en god afslutning på efteråret med AaB-FCN, Esbjerg-AaB og AaB-Viborg. Vi plejer at få det rigtig svært i de fysiske kampe på denne tid af året og rende ind i et par nederlag, men i disse tre kampe burde der være grundlag for lidt pointhøst.
Derudover har vi en fornuftig start på foråret med BIF-AaB, AaB-FCV, AGF-AaB og AaB-FCM. Igen en periode, hvor meget er overladt til tilfældighederne, men hvor vi burde kunne hive mindst 3-6 point.
Nøglen til næste sæson bliver uden tvivl at tage maksimumpoints mod de to oprykkere. De er på papiret noget svagere end de 10 "overlevende" og hvis vi kan lave 14-15 point eller flere mod dem vil vi være godt på vej mod en god sæson. Vi skal blive bedre til at skabe chancer og mål mod de lidt svagere hold - især på hjemmebane, hvor vi død og pine skal have 6 point mod Viborg. Vi er gode til de drabelige og episke udekampe, som vi har vundet mange af i år. Næste år må fokus være på at plukke flere af de lavthængende frugter og tage de "nemme" point især på hjemmebane.
For vores vedkommende er det klart positivt, at vi har en god afslutning på efteråret med AaB-FCN, Esbjerg-AaB og AaB-Viborg. Vi plejer at få det rigtig svært i de fysiske kampe på denne tid af året og rende ind i et par nederlag, men i disse tre kampe burde der være grundlag for lidt pointhøst.
Derudover har vi en fornuftig start på foråret med BIF-AaB, AaB-FCV, AGF-AaB og AaB-FCM. Igen en periode, hvor meget er overladt til tilfældighederne, men hvor vi burde kunne hive mindst 3-6 point.
Nøglen til næste sæson bliver uden tvivl at tage maksimumpoints mod de to oprykkere. De er på papiret noget svagere end de 10 "overlevende" og hvis vi kan lave 14-15 point eller flere mod dem vil vi være godt på vej mod en god sæson. Vi skal blive bedre til at skabe chancer og mål mod de lidt svagere hold - især på hjemmebane, hvor vi død og pine skal have 6 point mod Viborg. Vi er gode til de drabelige og episke udekampe, som vi har vundet mange af i år. Næste år må fokus være på at plukke flere af de lavthængende frugter og tage de "nemme" point især på hjemmebane.
Det kan du selvfølgelige have ret i. Dog har vi kun 2 ikke-jyske kampe ud af 5, hvilket vel er helt fint (hvis man altså er heroppe fra selvfølgelig). Sætning "Jeg tror ihvertfald på højere snit en sidste år" var også kun tænkt på hjemmebanesnittet, og det kan jeg godt se, at det skulle havde været formuleret bedre - my bad. Jeg vil trods alt sige det er det bedste kampprogram de senere år, især fordi vi både starte og slutter hjemme, hvor der plejer at komme mange!PeterS skrev:Man kan også vende den om og sige udover Randers, og Slagelse fordi vi ikke har været der. Så er alle udebaneture vi har to af dem hvor holdet også får mindst støtte da der ikke er mange der møder op. Dertil synes jeg programmet er dårligt fordi vi i flere omgange har de dyre og lange udebaneturer kort efter hinanden.Sambaman skrev:I forhold til opbakning til drengene kan det næsten ikke blive et bedre kampprogram!
To hjemmekampe mod:
To udekampe mod
Jeg tror ihvertfald på højere snit en sidste år.![]()
Blandt andet har vi den første måned tur til Esbjerg, Farum og slagelse i runde 2,3 og 5 og dette i en periode hvor flere af dem der oftest tager turene formentligt også er med på en eller flere ture i EL, hvis vi kommer længere end den første runde. Så udelukkende positivt for opbakningen til holdet vil jeg ikke mene det er.
Det ligner, som altid, 99 stensikre point.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Ifølge Danske Spil's odds skulle sandsynligheden for vores slutplacering være størst på en 4.plads. Det er da meget godt. Europa næste år igen:-) Odds 30 på AaB som dansk mester.
Længe leve arbejderklassen!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Slagelse Stadion
Stadiondata
Bygget: 1927
Åbnet: 1927
Renoveret: 2012-201?
Tilskuerkapacitet: 10.000
Siddepladser: 3.300
Er der nogen herindefra der ved hvordan deres away afsnit er?
Næ, faktisk ikke, selvom jeg da har været på området med junior nogle gange. 10.000 lyder godt nok af mange.Elscorpio skrev:Slagelse Stadion
Stadiondata
https://maps.google.com/maps?q=Slagelse ... nmark&z=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 988188.ece" onclick="window.open(this.href);return false; Ja det er der jo ikke noget nyt i, typisk DBU.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Pastorius skrev:Næ, faktisk ikke, selvom jeg da har været på området med junior nogle gange. 10.000 lyder godt nok af mange.Elscorpio skrev:Slagelse Stadion
Stadiondata
https://maps.google.com/maps?q=Slagelse ... nmark&z=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er et fjollet DBU krav:
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... E979E1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Aaarrh for H******. Endnu engang starter ligaen mens jeg er på ferie (med unger skal man jo ramme de to dyre uger). Og så lige mod FCK hjemme. Øvøv. Ellers ser programmet fint ud. Vi starter jo som lyn og torden - så godt med svære kampe først. Og GF hjemme til sidst er jo ren lækkeri.
Bienvenu Bassogog!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
De første 7 runder af Superligasæsonen 2013-2014 er nu blevet fastlagt af tv stationerne.
Ikke overraskende er AaB - FC København valgt som superliga premierens hovedkamp. Kampen mod mestrene spilles søndag d. 21. juli
kl. 19.00. Herefter følger 2 mandagskampe i Esbjerg og Slagelse. Kvalifikationskampene til Europa League har naturligvis haft indflydelse på fastlæggelsen af vores første superligakampe. Kampprogrammet bliver brutalt lige fra start med "engelske uger" pga. kvalifikationskampene til Europa League.
De første 7 runder af Superligasæsonen 2013-2014 er nu blevet fastlagt af tv stationerne.
Ikke overraskende er AaB - FC København valgt som superliga premierens hovedkamp. Kampen mod mestrene spilles søndag d. 21. juli
kl. 19.00. Herefter følger 2 mandagskampe i Esbjerg og Slagelse. Kvalifikationskampene til Europa League har naturligvis haft indflydelse på fastlæggelsen af vores første superligakampe. Kampprogrammet bliver brutalt lige fra start med "engelske uger" pga. kvalifikationskampene til Europa League.