Skal Pokalfinalen ALTID være i parken?
Skal Pokalfinalen ALTID være i parken?
Ja, statistikken taler vist sit tydelige sprog når AaB møder FCK
Sidste 10 kampe i Aalborg:
Sejre til AaB -> 3
Sejre til FCK -> 3
Uafgjorte -> 4
Målscore -> 10-9 i favør til AaB
Sidste 10 kampe i Parken:
Sejre til AaB -> 0
Uafgjorte -> 1
Sejre til FCK -> 9
Målscore -> 26-1 til FCK
Hvordan kan det forsvares ud fra et sportsligt synspunkt? DBU, tag jer sammen og få ændret den praksis!!
Sejre til AaB -> 3
Sejre til FCK -> 3
Uafgjorte -> 4
Sejre til AaB -> 0
Uafgjorte -> 1
Sejre til FCK -> 9
Målscore -> 26-1 til FCK
Hvordan kan det forsvares ud fra et sportsligt synspunkt? DBU, tag jer sammen og få ændret den praksis!!
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Re: Skal Pokalfinalen ALTID være i parken?
Det er en debat som har været oppe og vende flere år.
Et eller andet sted bør den spilles på et neutralt stadion så ingen af klubberne har en fordel af hjemmebane, men den får du ikke DBU med på.
Et eller andet sted bør den spilles på et neutralt stadion så ingen af klubberne har en fordel af hjemmebane, men den får du ikke DBU med på.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Det er jo validt nok at bringe op om det er rimeligt at spille pokalfinalen på FCK's hjemmebane hvert år, men at argumentere for det med hvor ringe AaB er i Parken er nok ikke vejen.Don Dirk skrev:Ja, statistikken taler vist sit tydelige sprog når AaB møder FCK
Sejre til AaB -> 3
Sejre til FCK -> 3
Uafgjorte -> 4
Sejre til AaB -> 0
Uafgjorte -> 1
Sejre til FCK -> 9
Målscore -> 26-1 til FCK
Forøvrigt blev pokalfinalen ét år flyttet til Odense, og tænk, netop det år kom vi også i pokalfinalen, og mødte... tada... OB. Vi spillede uafgjort i den første kamp (dengang var det uden 2x15 minutters omkamp og straffe) og den fulde omkamp skulle også spilles på Odense stadion (og den tabte vi).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
HVIS kampen endeligt skulle spilles på et Neutral stadion bør man gøre som i Spanien... der er et det klubberne samt forbundet der i FÆLLESSKAB beslutter hvor kampen skal spilles...
Ellers kan jeg ikke se problemet i det er PARKEN... der er nu noget over at skulle tage turen derover. Og mon ikke med 10-15000 i rødt og hvidt gør at det ikke føles som udebane... selvom det er mod FCK...
Ellers kan jeg ikke se problemet i det er PARKEN... der er nu noget over at skulle tage turen derover. Og mon ikke med 10-15000 i rødt og hvidt gør at det ikke føles som udebane... selvom det er mod FCK...
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hvad fabler I om??
Vi har sgu da hjemmebane!
Vi har sgu da hjemmebane!
Kan være det netop er det der gør at vi vinder.... 
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
På papiret er det en neutral bane, men selvfølgelig betyder det noget for Delaney at kunne tømme ryggen inden kampen der hvor han plejer og for Toyota at kunne tage sin traditionelle førkampsspiller lige netop der hvor den skal tages.
Bortset fra det så ser det fedt nok ud med fordelingen af røde, blå og neutrale afsnit til finalen som vist her:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... april.aspx
Er der nogen der kender kapaciteten for de forskellige tribuner/afsnit?
Bortset fra det så ser det fedt nok ud med fordelingen af røde, blå og neutrale afsnit til finalen som vist her:
Lindmark / Vendelbokartellet
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Fedt at vi vandt hjemmebane lodtrækningen. Måske det kan hjælpe at vi kan spille i rødt-hvidt i Parken.Lindmark skrev:På papiret er det en neutral bane, men selvfølgelig betyder det noget for Delaney at kunne tømme ryggen inden kampen der hvor han plejer og for Toyota at kunne tage sin traditionelle førkampsspiller lige netop der hvor den skal tages.
Det er lidt ærgeligt at FCK har fået tildelt B tribunen (den høje stejle tribune bag mål). Visuelt ville det se flot ud hvis vi kunne fylde B tribunen. I 2009 fik vi tildelt denne tribune.
D tribunen er den lille grimme nybyggede endetribune. Der er ikke plads til så mange, men da vi også har plads på nedre A og C så har vi rigeligt med pladser.
Og gør så også at Delaney ikke kan tømme ryggen der hvor han plejer at gøre det inden kampen... 
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Skidt fordeling af tribuner. Fatter ikke hvorfor man har sagt ja til tribune D. Det er jo der udeholdets fans alligevel plejer at stå. Latterligt. Havde vi fået tribune B havde jeg slet ikke været tvivl om hvor jeg ville købe billet til.
Edit: har læst mig frem til at tribune D kan rumme 4000 siddepladser. Ikke imponerende.
Edit: har læst mig frem til at tribune D kan rumme 4000 siddepladser. Ikke imponerende.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Jeg begriber heller ikke hvorfor AaB er gået med til at give FCK'erne så stor en fordel det ér, at have deres normale stemningstribune bag mål. Det er dejligt at kunne spille i rødt og hvidt, men så stopper fordelene vist også der. De får immervæk mulighed for at få dobbelt så mange syngende fans ind i forhold til os.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Selvfølgelig skal kampen spilles i Parken. Alt andet ville være tåbeligt.
Lad nu være med at pylre, vi bliver langt over 10.000 AaB fans til at bakke holdet op. Det er stort det her, men man kan selvfølgelig fokuserer på små ting. Og ja det er små ting. Der må forventes flere FCK- ere end os, da de har flere tilskuere til deres kamp end os, og deres fans har kortere afstand end os. Alternativ spillested, hvem fanden gider at spille pokalfinale i Brøndby? Eller Odense?
Lad nu være med at pylre, vi bliver langt over 10.000 AaB fans til at bakke holdet op. Det er stort det her, men man kan selvfølgelig fokuserer på små ting. Og ja det er små ting. Der må forventes flere FCK- ere end os, da de har flere tilskuere til deres kamp end os, og deres fans har kortere afstand end os. Alternativ spillested, hvem fanden gider at spille pokalfinale i Brøndby? Eller Odense?
- FlæskeFrank
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
D er et helvede, især hvis de beslutter sig for pladserne ikke er NUMMEREREDE og ståpladser. Så kommer der konflikter.doukas skrev:Skidt fordeling af tribuner. Fatter ikke hvorfor man har sagt ja til tribune D. Det er jo der udeholdets fans alligevel plejer at stå. Latterligt. Havde vi fået tribune B havde jeg slet ikke været tvivl om hvor jeg ville købe billet til.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- doukas
- Allstar

Det havde været meget bedre at fordele enten tribune C eller B til hvert hold og så lade D være neutralt istedet for det pjat med at sprede begge fangrupperingerne over 3 tribuner. Evt kunne den der fik tribune B også få halvdelen af tribune A. Det andet her er noget juks, og kunne godt tænke mig at vide hvem fra AaB der fik 'forhandlet' den aftale hjem
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

De er i hvert fald unummererede. Fatter bare ikke hvorfor vi skal have en 'stemningstribune' med plads til kun 4000. Hvor mange kan være på vestribunen? 5000?Provst i Brovst skrev:D er et helvede, især hvis de beslutter sig for pladserne ikke er rummenede og ståpladser. Så kommer der konflikter.doukas skrev:Skidt fordeling af tribuner. Fatter ikke hvorfor man har sagt ja til tribune D. Det er jo der udeholdets fans alligevel plejer at stå. Latterligt. Havde vi fået tribune B havde jeg slet ikke været tvivl om hvor jeg ville købe billet til.
4000doukas skrev:De er i hvert fald unummererede. Fatter bare ikke hvorfor vi skal have en 'stemningstribune' med plads til kun 4000. Hvor mange kan være på vestribunen? 5000?
Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Jeg er langtfra sikker på vi kommer til at se 10-15000 nordjyder i Parken denne gang. Det er en hverdag, så folk skal tage fri, og vi spiller med om mesterskabet, hvilket nok får en del til at synes pokalfinalen er lidt mindre vigtig, end hvis vi havde ligget i en ligegyldig midterposition, som vi har gjort de senere gange vi har været i finalen.
Desuden er der nok de som på forhånd ser skriften på væggen, og ikke orker endnu et nederlag til FCK, pokalfinale eller ej.
Jeg lader mig da hellere end gerne overraske, men jeg kunne altså godt forestille mig der ikke kommer meget mere end 5-7000 nordjyder i Parken i alt, måske endda lidt færre.
- doukas
- Allstar

Er det egentlig ikke ligegyldig hvilke af holdene der kommer med flest fans? Kampen spilles jo på neutral bane, formelt set, og derfor bør hvert hold jo tildeles lige mange pladser. Man kan jo ikke begynder at lave alle mulige gætterier på folks bevæggrunde de enkelte sæsoner for at se finalen. Tildel hvert hold lige mange pladser, så svært kan det jo ikke være.Jesper Schmidt skrev:Til gengæld kan man så være nogenlunde sikker på den bliver fyldt.dyhrmaN skrev:Jeg er godt nok også lidt lunken over, at FCKs stemningstribune skal være dobbelt så stor som AaBs. Det virker ikke fair...
Jeg er langtfra sikker på vi kommer til at se 10-15000 nordjyder i Parken denne gang. Det er en hverdag, så folk skal tage fri, og vi spiller med om mesterskabet, hvilket nok får en del til at synes pokalfinalen er lidt mindre vigtig, end hvis vi havde ligget i en ligegyldig midterposition, som vi har gjort de senere gange vi har været i finalen.
Desuden er der nok de som på forhånd ser skriften på væggen, og ikke orker endnu et nederlag til FCK, pokalfinale eller ej.
Jeg lader mig da hellere end gerne overraske, men jeg kunne altså godt forestille mig der ikke kommer meget mere end 5-7000 nordjyder i Parken i alt, måske endda lidt færre.