Ideal opstilling til ny start

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af FIDEL » 9. feb 2017, 19:21

Sønderhof skrev:
Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Synes du er hård ved Børsting. Han har mangler, men han er ung, og præsterede en flot afslutning på efteråret.

Det der især kendetegner Børsting, er at han altid yder 100% procent, hvilket man ikke kan tage for givet, når Meilinger, Flores og Sloth er på banen.

I en idealopstilling er Børsting ikke med, men skal vi være realistiske, mener jeg vi har bedre chancer med ham på banen i stedet for én af de tre førnævnte.
Enig... Børsting er sgu en udemærket superligaspiller. Og netop imod Agf tror jeg det er vigtigt at kunne stå imod deres tonser-bold og fysik, og her foretrækker jeg Børsting fremfor f.eks. Meilinger. Så vil der komme kampe, hvor Meilinger er at foretrække.
Banen i Århus er jo nok heller ikke til velpoleret fodbold. Samtidig er det pisse koldt, så man skal nok ikke forvente flot fodbold fra Flores og Bassogog i starten. Vi må også være realistiske.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Forza » 9. feb 2017, 19:36

Jeg mener ikke vi kan tillade os at lade Meilinger sidde ude. Vi har tydeligvis målscoringsproblemer og han er tydeligvis en af de eneste spillere der kan true modstanderen.

Hans indlæg samt afslutninger udefra er altid en trussel og det mangler vi i den grad.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Yankee » 9. feb 2017, 19:44

Lindvang skrev: Jeg ved ikke, hvem der invaderer hvem (ud over USA). Men jeg kan konstatere, at vi er uenige - og nej, et hold bestående af 11 Børstinger ville ikke kunne slå det andet. Det ville jo bare pøle rundt.

Med andre ord: At "yde 100%" er et lorteargument, for det kan man jo forvente af professionelle fodboldspillere. Det er jo desuden trænerens opgave. Ligesom det er trænerens opgave netop og få topniveauet frem og vedligeholde det hos spillerne.
Lindvang har fuldstændig ret. Børsting er ikke nogen særlig god spiller. Han er ikke pivringe, men han har reelt kun leveret 6-8 rigtig gode aktioner i de 65 kampe (!) han alligevel har spillet for AaB. Han har aldrig skabt noget mand-mand og han bidrager ikke med noget på standarder. Han er fin i presspillet og hæderligt boldsikker, men han har ingen spidskompetencer på mere end jævnt Superliga-niveau. Han ville passe fint ind hos Viborg.

I stedet skal vi hellere give spilletiden til Magnus Christensen der allerede har spillet 2-3 vanvittigt stærke kampe selvom han er på et meget tidligere udviklingsstadie end Børsting. Rasmus Thellufsen er jeg stadig ikke overbevist om, men han er så også kun 1. årssenior.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Sønderhof » 9. feb 2017, 21:01

Yankee skrev:
Lindvang skrev: Jeg ved ikke, hvem der invaderer hvem (ud over USA). Men jeg kan konstatere, at vi er uenige - og nej, et hold bestående af 11 Børstinger ville ikke kunne slå det andet. Det ville jo bare pøle rundt.

Med andre ord: At "yde 100%" er et lorteargument, for det kan man jo forvente af professionelle fodboldspillere. Det er jo desuden trænerens opgave. Ligesom det er trænerens opgave netop og få topniveauet frem og vedligeholde det hos spillerne.
Lindvang har fuldstændig ret. Børsting er ikke nogen særlig god spiller. Han er ikke pivringe, men han har reelt kun leveret 6-8 rigtig gode aktioner i de 65 kampe (!) han alligevel har spillet for AaB. Han har aldrig skabt noget mand-mand og han bidrager ikke med noget på standarder. Han er fin i presspillet og hæderligt boldsikker, men han har ingen spidskompetencer på mere end jævnt Superliga-niveau. Han ville passe fint ind hos Viborg.

I stedet skal vi hellere give spilletiden til Magnus Christensen der allerede har spillet 2-3 vanvittigt stærke kampe selvom han er på et meget tidligere udviklingsstadie end Børsting. Rasmus Thellufsen er jeg stadig ikke overbevist om, men han er så også kun 1. årssenior.
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument? I den ideele verden burde det ikke være en kvalifikation, men i og med Flores, Sloth og Meilinger er bange for nærkampe og holdet er i en ringe forfatning, som vi ikke kommer ud af ved at tro vi kan spille flot fodbold, er det netop Børstings fandenivolskhed der kan være med til at give point.

Jeg har længe foreslået at Børsting skulle spille højre back, da hans kvalifikation passer bedre hertil. Han har nærkampsstyrke, er ok hurtig, opportunistisk og er taktisk klog.

Synes Magnus C. fylder for lidt endnu. Håber han kan få bygget på, og ikke stagnere som vi har set med Abildgård.

Btw er vores hold ikke meget bedre end Viborgs. Potentialet er dog til langt mere!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Jakobsen » 9. feb 2017, 21:44

Jeg synes faktisk den er ret svær. Uagtet, at jeg synes vores trup har store mangler i bl.a. midterforsvaret så er der jo ret mange spændende muligheder. Spørgsmålet er egentlig mere om vi har den rigtige blanding af spillere - det er jeg meget i tvivl om.
Sådan set i nuet ville jeg nok gå med



Det her skal ses i en kontekst af, at vi er under genopbygning. Risgård i forsvaret er vi hvis flere der har leget med og jeg er lidt hooked på ideen. Det ligner Risgård ikke helt har fysikken til vendingerne og de dybe løb på midten, men jeg tror på at vi kan få en klog spillende stopper ud af det. Jeg er med på, at Risgård for 10 år siden ikke var en imponerende stopper, men det er jo en hel anden spiller idag. Mæhle skal selvfølgelig spille og udvikle sig fremfor at køre med leverpostejspilleren Patrick. Ahlmann får forhåbentlig endelig en halvsæson og kommer i form igen.

Vores to mands midtbane er efterhånden løs tog jeg håber derfor, at man prøver i et dynamisk 4-3-3 system. Jeg vil have Børsting ind og arbejde benhårdt på midten og bruger nogle kræfter vores offensivspillere så ikke skal bruge. Sloth skal ind og være den kloge playmaker og Würtz skaber fundamentet for det hele.

På venstrekanten synes jeg Thellufsen har set rigtigt god ud her i opstarten og jeg synes derfor han skal have chancen. Ja jeg er nok berygtet for at være kritiske overfor talenterne, men når der er en spiller som ser så spændende ud skal han prøves. Alternativet på venstre kanten ville jo være Flores og jeg kan desværre ikke rigtigt huske at prestigekøbet har vist alverden. Jeg er med på, at der vil være en tilvænningsperiode og det er ok, men vi burde i det mindste have set gode blink og det kan jeg ikke huske jeg har hverken i efteråret eller opstarten. Sylvestr er en kortsigtet lappeløsning og på den baggrund giver jeg hellere Pohl chancen kontinuerligt. Han har set spændende ud i starten ligesom Thellufsen og de to bør derfor belønnes. Giv dem 5-6 kampe i træk og se om de bliver forløst. Endelig skal Basso selvfølgelig have den anden kant og have lov at shine der fremfor på toppen, hvor han ikke passer ind.

Det er så det hold jeg ønsker mig, men mere kortsigtet er der jo slutspillet i det og det kan opmuntre til en lidt mere kortsigtet opstilling, men det er det her hold jeg ideelt vil stille op med med de spillere vi har.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Yankee » 10. feb 2017, 08:56

Sønderhof skrev:
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument?
Fordi det er så forbandet ukonkret. Hvad skal det sige? Det er på samme niveau som at sige at "vi mangler DNA" eller "vi slår ikke kapital"

Hvis du dermed mener at Børsting er en god presspiller, der løber mange meter - så er jeg enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er en god duelspiller - så er jeg ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting konstant holder sig spilbar i vores opspil - så er jeg heller ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er boldsikker og pasningsstærk - så er jeg kun delvist enig.

Men vær dog for pokker lidt konkret og præcis i stedet for at sige at han "yder 100%".

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. feb 2017, 09:13

Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument?
Fordi det er så forbandet ukonkret. Hvad skal det sige? Det er på samme niveau som at sige at "vi mangler DNA" eller "vi slår ikke kapital"

Hvis du dermed mener at Børsting er en god presspiller, der løber mange meter - så er jeg enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er en god duelspiller - så er jeg ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting konstant holder sig spilbar i vores opspil - så er jeg heller ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er boldsikker og pasningsstærk - så er jeg kun delvist enig.

Men vær dog for pokker lidt konkret og præcis i stedet for at sige at han "yder 100%".
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Jakobsen » 10. feb 2017, 09:33

Forza skrev:Jeg mener ikke vi kan tillade os at lade Meilinger sidde ude. Vi har tydeligvis målscoringsproblemer og han er tydeligvis en af de eneste spillere der kan true modstanderen.

Hans indlæg samt afslutninger udefra er altid en trussel og det mangler vi i den grad.
Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor Meilinger skal spille. Han har dødbolde og indlæg, men vi har ikke andre end Holger og måske Risgård der sådan for alvor er gode til at pande bolden ind. Det er muligt Meilinger kan skabe chancer på den måde, men hvad nytter det når de chancer han skaber ikke er dem der ligger godt til de øvrige spillere? Meilinger kan for lidt på egen hånd og jeg ser ham ikke være en god central midt. I mine øjne er han lidt et fejlkøb - spillere vi købe udefra skal skille sig mere ud. Der er cirka lige så lidt bold i Meilinger som i Patrick Kristensen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Gamen » 10. feb 2017, 10:16

Jakobsen skrev:
Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor Meilinger skal spille. Han har dødbolde og indlæg, men vi har ikke andre end Holger og måske Risgård der sådan for alvor er gode til at pande bolden ind. Det er muligt Meilinger kan skabe chancer på den måde, men hvad nytter det når de chancer han skaber ikke er dem der ligger godt til de øvrige spillere? Meilinger kan for lidt på egen hånd og jeg ser ham ikke være en god central midt. I mine øjne er han lidt et fejlkøb - spillere vi købe udefra skal skille sig mere ud. Der er cirka lige så lidt bold i Meilinger som i Patrick Kristensen.
Der er en del bold i ham, men han er ikke særligt hurtig og det er et problem generelt. Vi har mistet oceaner af fart på holdet. Det er blevet lidt bedre efter sneglen Patrick er kommet ud på bænken, men alligevel. Evnen til at drive bolden mange meter frem af banen (som Thomsen, Kusk, Lucas og Dalsgaard var gode til) eksisterer vel knap nok på det nuværende hold. Flores har heller ikke evnet den del specielt godt, og det er vel kun Basso der kan byde ind der.

Gamen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Gamen » 10. feb 2017, 10:18

Køllen I Møllen skrev:
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Det gør det stadig ikke til et godt argument for at man bør spille. Jeppe Curth leverede også som regel 100 %, men han kunne stadig ikke lave mål de sidste 3-4 år han var her.
En god arbejdsindsats kan man ikke altid bruge til specielt meget, hvis man rent boldmæssigt hænger i bremsen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Yankee » 10. feb 2017, 10:57

Køllen I Møllen skrev:
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Men så er jeg stærkt uenig. Jeg synes ikke Børsting er en god fysisk spiller. Han er for lille og taber af den grund alt for mange dueller og samtidig er han ikke rigtig hurtig på hverken 10-20 meter eller 40+ meter.

Jeg klandrer ikke Børstings indstilling eller vilje - det er bare i sig selv ikke ret meget værd når man ikke har de nødvendige spidskompetencer.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 625
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Alexis » 10. feb 2017, 11:06

Gamen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Det gør det stadig ikke til et godt argument for at man bør spille. Jeppe Curth leverede også som regel 100 %, men han kunne stadig ikke lave mål de sidste 3-4 år han var her.
En god arbejdsindsats kan man ikke altid bruge til specielt meget, hvis man rent boldmæssigt hænger i bremsen.
Du skal ikke komme og fortælle at du ikke gerne ville have Jeppe C løbende rundt oppe i angrebet i denne sæson? Han scorede da i det mindste en gang i mellem. Bedre end der kan siges om Pohl, Flores, Risgaard, Basso, Grønning, Ene eller hvem vi ellers har haft rendende håbløst rundt deroppe

seamann

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af seamann » 10. feb 2017, 11:10

Alexis skrev:
Gamen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Det gør det stadig ikke til et godt argument for at man bør spille. Jeppe Curth leverede også som regel 100 %, men han kunne stadig ikke lave mål de sidste 3-4 år han var her.
En god arbejdsindsats kan man ikke altid bruge til specielt meget, hvis man rent boldmæssigt hænger i bremsen.
Du skal ikke komme og fortælle at du ikke gerne ville have Jeppe C løbende rundt oppe i angrebet i denne sæson? Han scorede da i det mindste en gang i mellem. Bedre end der kan siges om Pohl, Flores, Risgaard, Basso, Grønning, Ene eller hvem vi ellers har haft rendende håbløst rundt deroppe
Og iøvrigt var Curths scoringsgennemsnit - mål pr spillet minut - ikke så ringe endda (set ift angrebskollegaerne). Det andet er blot lidt alternative fakta fra Debatsiden.

Gamen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Gamen » 10. feb 2017, 11:18

Alexis skrev: Du skal ikke komme og fortælle at du ikke gerne ville have Jeppe C løbende rundt oppe i angrebet i denne sæson? Han scorede da i det mindste en gang i mellem. Bedre end der kan siges om Pohl, Flores, Risgaard, Basso, Grønning, Ene eller hvem vi ellers har haft rendende håbløst rundt deroppe
Jo, problemet er jo ikke at vi ikke har angribere - problemet er i højere grad at vi aldrig længere ser overlap og/eller assists fra backs (Mæhle har bidraget lidt til det, heldigvis) og vi har ingen dygtige, kreative spillere centralt eller på fløjene. Vores kantspillere kan knap nok sætte en mand, og mangler fart og vores to (normalt) dygtige centrale midtbanespillere har ikke kunnet levere de rigtige bolde frem i banen. Vores primære problem handler jo ikke om manglende skarphed, men om at vi slet og ret spiller røvsyg fodbold, hvor vi har bolden meget men absolut intet skaber. Vi mangler fart, kreativitet og dynamik, hvilket bortset fra meget få kampe har været totalt fraværende. Det hjælper selvfølgelig heller ikke meget, når en spiller som Basso så er uskarp, men vi har simpelthen skabt alt, alt for lidt foreløbigt i sæsonen i åbent spil.

Vores træningskampe bekræfter da det samme billede - dødssyg fodbold, hvor vi hverken kan skabe chancer eller score mål. Det tager vist mere end en solid gang MDMA for at få det her AaB-hold til at fremstå spændende, perspektivrigt og på vej mod toppræstationer.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 10. feb 2017, 11:19

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument?
Fordi det er så forbandet ukonkret. Hvad skal det sige? Det er på samme niveau som at sige at "vi mangler DNA" eller "vi slår ikke kapital"

Hvis du dermed mener at Børsting er en god presspiller, der løber mange meter - så er jeg enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er en god duelspiller - så er jeg ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting konstant holder sig spilbar i vores opspil - så er jeg heller ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er boldsikker og pasningsstærk - så er jeg kun delvist enig.

Men vær dog for pokker lidt konkret og præcis i stedet for at sige at han "yder 100%".
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Måske du har ret. Måske 99 % af brugerne forstår det. I så fald var jeg blandt den ene procent. For jeg sad faktisk og undrede mig over, hvad der mon menes med at yde 100 %.
Men under alle omstændigheder, så er det godt nok en svag definition, du kommer med der. Og derfor er det vel helt fair, at Yankee kalder på mere konkrete faktorer at sammenligne spillerne på.
At tage noget, som notorisk forstås som et kontinuum, med 0 % i den ene ende og 100 % i den anden, og definere den ene ekstrem kategorisk; enten kæmper man hårdt hele kampen, eller også giver man op i modgang. Det efterlader ikke plads til at man kæmper hårdt i modgang i 70 minutter, og så bliver lidt opgivende de sidste 20 i en kamp, eller at man kæmper blot semihårdt, på trods af modgang. Og efterlader spørgsmålet: Er 0 - 99 % så at give op i modgang? For det er det vel ikke! Men hvad vil det så sige at yde 99 %, 90 %, 80 %, 20 %?
Eller måske kan man slet ikke sætte procent på, men det er enten at yde 100 % eller ikke 100 %. I så fald mister man da en del nuancer.
Det er fair nok at have en vag definition af nogle begreber selv. Det er definerende for det at være et (normaltfungerende) menneske. Men det er sgu foruroligende, hvis 99 % af brugerne, som du siger, har den samme vage definition, og der så bliver stejlet, når én bruger prøver at nuancere denne.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. feb 2017, 13:27

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument?
Fordi det er så forbandet ukonkret. Hvad skal det sige? Det er på samme niveau som at sige at "vi mangler DNA" eller "vi slår ikke kapital"

Hvis du dermed mener at Børsting er en god presspiller, der løber mange meter - så er jeg enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er en god duelspiller - så er jeg ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting konstant holder sig spilbar i vores opspil - så er jeg heller ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er boldsikker og pasningsstærk - så er jeg kun delvist enig.

Men vær dog for pokker lidt konkret og præcis i stedet for at sige at han "yder 100%".
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Måske du har ret. Måske 99 % af brugerne forstår det. I så fald var jeg blandt den ene procent. For jeg sad faktisk og undrede mig over, hvad der mon menes med at yde 100 %.
Men under alle omstændigheder, så er det godt nok en svag definition, du kommer med der. Og derfor er det vel helt fair, at Yankee kalder på mere konkrete faktorer at sammenligne spillerne på.
At tage noget, som notorisk forstås som et kontinuum, med 0 % i den ene ende og 100 % i den anden, og definere den ene ekstrem kategorisk; enten kæmper man hårdt hele kampen, eller også giver man op i modgang. Det efterlader ikke plads til at man kæmper hårdt i modgang i 70 minutter, og så bliver lidt opgivende de sidste 20 i en kamp, eller at man kæmper blot semihårdt, på trods af modgang. Og efterlader spørgsmålet: Er 0 - 99 % så at give op i modgang? For det er det vel ikke! Men hvad vil det så sige at yde 99 %, 90 %, 80 %, 20 %?
Eller måske kan man slet ikke sætte procent på, men det er enten at yde 100 % eller ikke 100 %. I så fald mister man da en del nuancer.
Det er fair nok at have en vag definition af nogle begreber selv. Det er definerende for det at være et (normaltfungerende) menneske. Men det er sgu foruroligende, hvis 99 % af brugerne, som du siger, har den samme vage definition, og der så bliver stejlet, når én bruger prøver at nuancere denne.
Nu var det ikke mig der skrev at Børsting "altid yder 100%". Og jeg orker ikke ind i en debat på hvad det betyder at yde 100%. Jeg er stadig ret sikker på at i alle udemærket ved hvad den bruger mente der skrev det.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af NIN » 10. feb 2017, 14:03

Køllen I Møllen skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Hvorfor er at yde 100% et lorteargument?
Fordi det er så forbandet ukonkret. Hvad skal det sige? Det er på samme niveau som at sige at "vi mangler DNA" eller "vi slår ikke kapital"

Hvis du dermed mener at Børsting er en god presspiller, der løber mange meter - så er jeg enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er en god duelspiller - så er jeg ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting konstant holder sig spilbar i vores opspil - så er jeg heller ikke enig.
Hvis du dermed mener at Børsting er boldsikker og pasningsstærk - så er jeg kun delvist enig.

Men vær dog for pokker lidt konkret og præcis i stedet for at sige at han "yder 100%".
Tror 99% af brugerne herinde er klar over at der menes at han kæmper hårdt hele kampen istedetfor at give op i modgang. Det har altså ikke noget med det taktiske eller tekniske at gøre men er udelukkende møntet på det fysiske aspekt.
Tror iøvrigt også du er blandt de 99% ;)
Måske du har ret. Måske 99 % af brugerne forstår det. I så fald var jeg blandt den ene procent. For jeg sad faktisk og undrede mig over, hvad der mon menes med at yde 100 %.
Men under alle omstændigheder, så er det godt nok en svag definition, du kommer med der. Og derfor er det vel helt fair, at Yankee kalder på mere konkrete faktorer at sammenligne spillerne på.
At tage noget, som notorisk forstås som et kontinuum, med 0 % i den ene ende og 100 % i den anden, og definere den ene ekstrem kategorisk; enten kæmper man hårdt hele kampen, eller også giver man op i modgang. Det efterlader ikke plads til at man kæmper hårdt i modgang i 70 minutter, og så bliver lidt opgivende de sidste 20 i en kamp, eller at man kæmper blot semihårdt, på trods af modgang. Og efterlader spørgsmålet: Er 0 - 99 % så at give op i modgang? For det er det vel ikke! Men hvad vil det så sige at yde 99 %, 90 %, 80 %, 20 %?
Eller måske kan man slet ikke sætte procent på, men det er enten at yde 100 % eller ikke 100 %. I så fald mister man da en del nuancer.
Det er fair nok at have en vag definition af nogle begreber selv. Det er definerende for det at være et (normaltfungerende) menneske. Men det er sgu foruroligende, hvis 99 % af brugerne, som du siger, har den samme vage definition, og der så bliver stejlet, når én bruger prøver at nuancere denne.
Nu var det ikke mig der skrev at Børsting "altid yder 100%". Og jeg orker ikke ind i en debat på hvad det betyder at yde 100%. Jeg er stadig ret sikker på at i alle udemærket ved hvad den bruger mente der skrev det.
Men er det nu et cedeau til Børsting, at han altid yder 100% ? Vi hører tit efter et nederlag, at nu skal vi op på hesten igen og træne endnu hårdere. Også må alle kigge sig i spejlet og yde 110% i næste kamp for at få situationen vendt. Her mangler Børsting så 10%.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 10. feb 2017, 14:17

Køllen I Møllen skrev: Nu var det ikke mig der skrev at Børsting "altid yder 100%". Og jeg orker ikke ind i en debat på hvad det betyder at yde 100%. Jeg er stadig ret sikker på at i alle udemærket ved hvad den bruger mente der skrev det.
Det var skam ikke for at starte en debat om, hvad det betyder at yde 100 %. Jeg tror, modsat dig, at der er mange forskellige opfattelser af, hvad det betyder. Og det er jo helt fint, at der er det. Men det er stadig fair at spørge ind til, hvad en bruger (fx Sønderhof) præcis mener, når han bruger det udtryk. Det er det i øvrigt også, selvom han skulle bruge det ligesom 99 % af brugerne.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af doukas » 10. feb 2017, 14:27

Børsting er en ok fodboldspiller, og jeg vil meget hellere se ham på vores hold end en eller anden tilfældig georgier, som måske er ½-2 gram bedre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 10. feb 2017, 14:54

Jeg er lige kommet hjem fra arbejde. Jeg ydede ca. 100% i dag. Tror jeg. Eller 98%. Måske 95%. Svært at sige.

Besvar