Mange er ofte (med rette???) træt af indstillingen hos spillerne. En del af opgaven med at være klar ligger naturligvis hos Friis, men jeg mener i bund og grund, at prof sportsudøvere selv burde kunne sætte sig op. Man ved sgu, at alle kampe er vigtige for at nå de ønskede resultater.
Jeg kan ikke lade være at tænke på, om en lavere grundløn og en højere bonus, altså mere præstationsbaserede kontrakter kan være vejen frem? På den anden side kan jeg heller ikke lade være at tænke på, om det vil gøre det svært at tiltrække de spillere, som vi gerne vil have?
Plusser og minusser???
Jeg ved ikke, om det er samme regel for alle, men jeg ved, at en bestemt spiller i bif får 5.000 for en sejr (hvis han har været på banen), 1.500 hvis han bliver indskiftet og 3.000 for at starte inde.
Mere vægt på præstationsløn vil i mine øjne indføre mere intensitet til træning, da de fleste har et endnu større incitament for at bevise, at de skal starte inde. Højere intensitet til træning burde medføre et højere niveau i truppen generelt.
Kontrakter/lønninger
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Kontrakter/lønninger
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Kontrakter/lønninger
Jeg mener også at mere præstations betingede kontrakter er vejen frem men det er spillerne/Spillerforeningen nok ikke interesseret i.
Og ja spillerne har selvfølgelig selv ansvaret for at være klar til kamp uanset om modstanderen hedder FCK eller Tappernøje IF.
Og ja spillerne har selvfølgelig selv ansvaret for at være klar til kamp uanset om modstanderen hedder FCK eller Tappernøje IF.
-
Mogens
- Allstar

Hvad kan spillerforeningen have imod det? Jeg er med på, at spillerne næppe synes super om ideen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. okt 2019, 22:57Jeg mener også at mere præstations betingede kontrakter er vejen frem men det er spillerne/Spillerforeningen nok ikke interesseret i.
95-99-08-14
95-99-08-14
Det kan du se ud af overenskomsten. De står selvfølgelig på at spillerne skal være garanteret tæt på fuld løn uanset skader og sygdom - ligesom alle andre lønmodtagere har fuld løn under sygdom. Der ligger også en ret høj mindsteløn, der gør det svært at lave præstationsbaserede kontrakter for unge spillere og breddespillere.Mogens skrev: ↑1. nov 2019, 12:59Hvad kan spillerforeningen have imod det? Jeg er med på, at spillerne næppe synes super om ideen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑30. okt 2019, 22:57Jeg mener også at mere præstations betingede kontrakter er vejen frem men det er spillerne/Spillerforeningen nok ikke interesseret i.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg aner ikke hvor præstationsbaseret kontrakterne er, men jeg ved, at der for år tilbage (10-15 stykker) var en del tale om, at de var meget præstationsbaseret i Tyskland og det gik meget på, om man spillede kampene og her var det fremme, at nogen har sparket deres holdkammerater ned til træning, for at kunne komme på holdet. Jeg er lidt delt, men rent etisk synes jeg, det er forkert, at man straffes økonomisk for eksempelvis at blive skadet. Det er trods alt en arbejdsskade. Til gengæld synes jeg, det er meget fint med bonusordninger i forbindelse med eksempelvis opnået top-6, Europa-cup, medaljer og lign., men det tror jeg også allerede findes mange steder.
Længe leve arbejderklassen!
-
Mogens
- Allstar

Jeg havde ikke lige tænkt på muligheden for at hakke medspillere ned. Hvad angår skader, så har jeg det lidt ambivalent. Eksempelvis kunne jeg godt have ønsket, at vi havde forlænget med Ramkilde, men med tanke på hans historik skulle det være til en elevløn, som kunne blive suppleret op ved opnåede kampe.Danni skrev: ↑1. nov 2019, 14:27Jeg aner ikke hvor præstationsbaseret kontrakterne er, men jeg ved, at der for år tilbage (10-15 stykker) var en del tale om, at de var meget præstationsbaseret i Tyskland og det gik meget på, om man spillede kampene og her var det fremme, at nogen har sparket deres holdkammerater ned til træning, for at kunne komme på holdet. Jeg er lidt delt, men rent etisk synes jeg, det er forkert, at man straffes økonomisk for eksempelvis at blive skadet. Det er trods alt en arbejdsskade. Til gengæld synes jeg, det er meget fint med bonusordninger i forbindelse med eksempelvis opnået top-6, Europa-cup, medaljer og lign., men det tror jeg også allerede findes mange steder.
95-99-08-14
95-99-08-14