Ripodsten bag betalingsmur
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Ripodsten bag betalingsmur
Simon Ydesen har i nyhedsbrevet om AaB fra Nordjyske i dag skrevet, at det sidste frie indhold vedr. AaB (nyhedsbrev og Ripodsten) nu også snart ryger bag ved deres betalingsmur.
Det betyder så, at der ikke er nogen podcasts eller lignende, som omhandler AaB i større grad, da Rød Aalborg, med Lasse Y. H’s exit, stoppede med at være nyhedsaktuel - måske bevidst for ikke at gå Ripodsten i bedene.
Er der nogen, der ved noget om, om Rød Aalborg så igen vi fylde det tomrum ud, eller om der sker andet?
Jeg husker, at Lasse Y. H. havde planer om at lave en anden podcast, men det er vist kun blevet til nogle afsnit om SSE22, så måske er det nu, den skal søsættes.
Det er svært at klage over kvaliteten på noget, der er gratis, men lad mig stilfærdigt sige, at jeg ikke har lyttet meget til Rød Aalborg de seneste år, så man kan da håbe på, at Lasse vil tage opgaven op igen.
Det betyder så, at der ikke er nogen podcasts eller lignende, som omhandler AaB i større grad, da Rød Aalborg, med Lasse Y. H’s exit, stoppede med at være nyhedsaktuel - måske bevidst for ikke at gå Ripodsten i bedene.
Er der nogen, der ved noget om, om Rød Aalborg så igen vi fylde det tomrum ud, eller om der sker andet?
Jeg husker, at Lasse Y. H. havde planer om at lave en anden podcast, men det er vist kun blevet til nogle afsnit om SSE22, så måske er det nu, den skal søsættes.
Det er svært at klage over kvaliteten på noget, der er gratis, men lad mig stilfærdigt sige, at jeg ikke har lyttet meget til Rød Aalborg de seneste år, så man kan da håbe på, at Lasse vil tage opgaven op igen.
Re: Ripodsten bag betalingsmur
Jeg synes Rød Aalborg fik en lidt trels skæbne. Jeg er egentlig ikke utilfreds med det der er, men det er for lidt.AaBWanKenobi skrev: ↑2. jul 2026, 19:41Simon Ydesen har i nyhedsbrevet om AaB fra Nordjyske i dag skrevet, at det sidste frie indhold vedr. AaB (nyhedsbrev og Ripodsten) nu også snart ryger bag ved deres betalingsmur.
Og det er måske fair. Jeg ved ikke hvad ressourcer og tid Kasper Ørkild har til det og det kræver bare tid at lave noget af profesionel kvalitet.
Jeg ved dog ikke om jeg ønsker mig Lasse Yde tilbage. Jeg synes desværre han blev alt alt for politisk og biased med tiden og blevet en spredet mere end en samler. Ikke fordi jeg forventer dem der driver vores fanpodcasts skal være 100% enig med mig i alt, men jeg synes Lasse har alle mulige agandaer ideer der rækker alle mulige andre steder hen end en AaB podcast og så synes jeg han efterhånden taler for ensidigt til et AaB segment. Og så synes jeg helt ærligt at selvom jeg selv hader SSE som pæsten så slap han virkelig dårligt fra især hans makkerskab med Mikkel B. Ottesen.
Det blev bare "Maje rød Aalborg" og også så rødt det ender med at støde en del væk.
RAUS RAUS SSE!
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Jeg er slet ikke uenig med dig. Jeg synes på ingen måder, at Rød Aalborg med LYH som vært var perfekt. Det blev ofte lidt "indspist", selvom det jo er meget i AaB-ånden
og der er også løbet meget vand i åen siden.
Måske sidder der også andre, der er klar til at tage over, uden at jeg ved ret meget om, hvad det kræver tidsmæssigt, teknisk og om det kan/skal foregå i ASC-regi. Måske har KØ også tid og lyst til at opskalere/samarbejde med andre/???
Jeg ville bare høre, om nogen ved noget om det, da jeg tænker, der burde være en målgruppe til det.
Der er i hvert fald nok at snakke om...
Måske sidder der også andre, der er klar til at tage over, uden at jeg ved ret meget om, hvad det kræver tidsmæssigt, teknisk og om det kan/skal foregå i ASC-regi. Måske har KØ også tid og lyst til at opskalere/samarbejde med andre/???
Jeg ville bare høre, om nogen ved noget om det, da jeg tænker, der burde være en målgruppe til det.
Der er i hvert fald nok at snakke om...
Vi vil have det gamle Halftime tilbage!!
Now you are talking!
Og dog. Half-Time uden Lynge til at komme med guldkorn eller love en transferfri spiller.
Det bliver et lidt tough sell.
Men en stor opfordring til Rishøj/ASC. Upload hele skidtet, hvis det stadig findes!
Jeg kunne egentlig godt lide Rød Aalborg før LYH blev så politisk.
Kunne være fedt, hvis KØ fik det rebootet med andres hjælp.
Jeg tror det kræver mer end vi lige tror. Du skal have lokaler og udstyr.
Du skal have booket gæster og lave manuscript. Det med gæster er nok især en udfordring, hvis du skal have nogen fra AaB f.eks.
Og skal du jo klippe bagefter og have uploadet de rette steder og have styr på den IT infrastruktur det kræver.
Jeg synes det kunne være sjovt at være med til at lave, men jeg ville være megte bange for om jeg kunne ligge tilpas energi i det med job, andre fritidsaktivieter osv.
RAUS RAUS SSE!
Er det mig der skyder helt forbi når jeg siger, det bliver et selvmål af Nordjyske? Jeg siger I hvert fald nej tak.
Med mindre man kan slippe med et meget lille beløb og nøjes med podcasten...
Jeg lytter trofast til podcasten, men så banebrydende er den heller ikke. Der bliver endnu en ting der mindsker hypen omkring klubben i 1. div.
Det kunne være suverænt med ldsjæle i fanmiljøet der vil drive et alternativ.
Jeg lytter trofast til podcasten, men så banebrydende er den heller ikke. Der bliver endnu en ting der mindsker hypen omkring klubben i 1. div.
// gwailo
For mig ændre det ikke noget, jeg har abonneret på nordjyske i en evighed efterhånden, men ja det havde da været dejligt at podcasten var gratis men det koster jo penge at drive sådan noget, så man kan vel ikke bebrejde det helt.gwailo skrev: ↑2. jul 2026, 23:09Er det mig der skyder helt forbi når jeg siger, det bliver et selvmål af Nordjyske? Jeg siger I hvert fald nej tak.
Nordjyske er ved at afvikle mig selv IMO.AlbertE skrev: ↑2. jul 2026, 23:36
For mig ændre det ikke noget, jeg har abonneret på nordjyske i en evighed efterhånden, men ja det havde da været dejligt at podcasten var gratis men det koster jo penge at drive sådan noget, så man kan vel ikke bebrejde det helt.gwailo skrev: ↑2. jul 2026, 23:09Er det mig der skyder helt forbi når jeg siger, det bliver et selvmål af Nordjyske? Jeg siger I hvert fald nej tak.
De præsenterer en masse tiltag som nye landvindinger, men det lyder mest af alt som spareøvelser/nedskalleringer.
F.eks. hele deres "mindre breakning - mere fordybelser". Når der sker et eller andet lige nu er selv TV2 Nord mere oppe på dupperne og mere forddybelse har vi ikke set meget til.
Vores avis lider vi som alt andet af den store indaval heroppe og hvordan man ikke har fornyet sig og fulgt med. Om det så er AaB og de indspiste familier der kørte klubben i sync eller Søndergaard klanen mfl. der har kørt Nordjyske mm. i sænk.
RAUS RAUS SSE!
Mens Rød Aalborg for mig er blevet en ubetydelig og ligegyldig podcast, så er jeg faktisk rigtig glad for Ripodsten. Men prisen for at være medlem, når jeg udelukkende vil høre deres podcast, er ikke det værd for mig. Så jeg er også ude.
Jeg var bestemt ikke enig i alt hvad Lasse sagde. Men podcasten var højaktuel - og fokuserede på hvad der sker i nutiden. Og selvom vi ikke var enige satte jeg stor pris på podcasten. Den nuværende variant udkommer sjældent og er oftest med indhold, der intet har med AaB’s situation at gøre. Jeg gider dårligt at høre de afsnit. Jeg håber virkelig Lasse får lyst igen.
Jeg var bestemt ikke enig i alt hvad Lasse sagde. Men podcasten var højaktuel - og fokuserede på hvad der sker i nutiden. Og selvom vi ikke var enige satte jeg stor pris på podcasten. Den nuværende variant udkommer sjældent og er oftest med indhold, der intet har med AaB’s situation at gøre. Jeg gider dårligt at høre de afsnit. Jeg håber virkelig Lasse får lyst igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Jeg gider godt betale for Nordjysk AaB indhold og for Ripodsten, men jeg skal slet ikke betale for adgang til LIGA og andet bs.
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Det bliver enden på både Ripodsten og det Nordjyske man kender. De saver selv den gren over, de sidder på.gwailo skrev: ↑2. jul 2026, 23:09Er det mig der skyder helt forbi når jeg siger, det bliver et selvmål af Nordjyske? Jeg siger I hvert fald nej tak.
109,- om måneden for at læse og lytte til AaB nyheder. Det er simpelthen for dyrt. Det er billigere for folk at købe et sæsonkort til Vesttribunen og se kampene selv.
Enten skal de lave et Sport-abonnement der er billigere eller også skal de lave et særskilt lyd abonnement.
Mht Rød Alborg er det desværre blevet mere og mere ligegyldigt. Jeg synes ellers man startede fint ud, da Ørkild hev fx Ydesen og andre mere markante eksperter i studiet. Jeg synes simpelthen ikke det er interessant at lytte til almindelige fans lommefilosofiske vurdering af transferstrategi, taktiske tilgang eller kommende ejerskab. Det har jeg Debatsiden og John Bull til
Helt enig.Rolf Engels skrev: ↑3. jul 2026, 09:13Det bliver enden på både Ripodsten og det Nordjyske man kender. De saver selv den gren over, de sidder på.gwailo skrev: ↑2. jul 2026, 23:09Er det mig der skyder helt forbi når jeg siger, det bliver et selvmål af Nordjyske? Jeg siger I hvert fald nej tak.
109,- om måneden for at læse og lytte til AaB nyheder. Det er simpelthen for dyrt. Det er billigere for folk at købe et sæsonkort til Vesttribunen og se kampene selv.
Enten skal de lave et Sport-abonnement der er billigere eller også skal de lave et særskilt lyd abonnement.
Mht Rød Alborg er det desværre blevet mere og mere ligegyldigt. Jeg synes ellers ma startede fint ud, da Ørkild hev fx Ydesen og andre mere markante eksperter i studiet. Jeg synes simpelthen ikke det er interessant at lytte til almindelige fans lommefilosofiske vurdering af transferstrategi, taktiske tilgang eller kommende ejerskab. Det har jeg Debatsiden og John Bull til![]()
Når man udkommer så sjældent, så er jeg ikke så interesseret i en halv times snak med “nabosønner”, fan i fokus eller en digter. Ydesen er god at have med. Det sker bare for sjældent.
------------------------------------------------
-
Noerresundby
- Drenge

- Favoritspiller: Kusk
Det er mega ærgerligt. Ripodsten er et godt produkt, og jeg hørte det altid da det var på Apple Podcast. Nu skal man have en Nordjyske app. Det sker ikke. Og betale 109kr! Det sker overhovedet ikke. Jeg har forståelse for de skal have lidt penge for det, og jeg betaler gerne et mindre beløb. Det gjorde jeg med glæde for Rød Aalborg, da den var mere relevant.
Heldigvis kan jeg se frem til at se AaB i Gladsaxe, Hvidovre, Hillerød og Køge. Det bliver et godt efterår. Og jeg kommer ikke til at savne de mavesure og bøvede Unitas som nu har gjort det andre ikke må….hævet sig over klubben.
Heldigvis kan jeg se frem til at se AaB i Gladsaxe, Hvidovre, Hillerød og Køge. Det bliver et godt efterår. Og jeg kommer ikke til at savne de mavesure og bøvede Unitas som nu har gjort det andre ikke må….hævet sig over klubben.