Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB vs Brøndby, søndag d. 22. juli kl. 19.00

Indlæg af 634 » 22. jul 2012, 23:23

Klaus skrev:og så lige et syrligt opkast over de Brøndby "fans", der synes det var sjovt at kaste fadøl i nakken på den flok 12-årige fodboldspillere, der skulle løbe æresrunde i pausen. Brøndby vil på grund af deres helt og aldeles usympatiske fans altid være min hadeklub nummer 1. Utroligt at sådan nogle idioter bliver lukket ind til fodboldkampe...
Det må være på tide med et højt plexi-glas ved begge bane-ender, der bliver jo kastet med forskelligt kaste skyts, også fra vest-tribunen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 22. jul 2012, 23:25

Klaus skrev:og så lige et syrligt opkast over de Brøndby "fans", der synes det var sjovt at kaste fadøl i nakken på den flok 12-årige fodboldspillere, der skulle løbe æresrunde i pausen. Brøndby vil på grund af deres helt og aldeles usympatiske fans altid være min hadeklub nummer 1. Utroligt at sådan nogle idioter bliver lukket ind til fodboldkampe...
Ikke for at forsvare dem overhovedet, men nogle af drengene viste AaB logoet og provokerede Brøndby tilhængerne lidt.. Det var først derefter øllet kom på banen.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 22. jul 2012, 23:34

SkumF skrev:
Ikke for at forsvare dem overhovedet, men nogle af drengene viste AaB logoet og provokerede Brøndby tilhængerne lidt.. Det var først derefter øllet kom på banen.
Da de kom på banen blev der buhet af dem, da de begyndte at løbe æres runde, blev det mere intenst og der begyndte at blive lavet fagter fra Brøndby fansene, fuck finger osv. Det reagere børnenen på, hvilket jeg synes er fair nok. Der er tale om mere eller mindre voksne mennesker der står i det udebaneafsnit, som vælger at råbe, buhe og kaste ting efter børn. Kort sagt, de er nogle ynkelige mennesker

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. jul 2012, 23:36

I øvrigt dejligt med fire point efter to kampe, for det er godt nok et heftigt program, der venter:

FCK (u)
FCN (h)
Horsens (u)
FCM (h)
OB (u)
Sønderjyske (u)

Hvis vi havde stået med 1-2 point nu, ville den stime af kampe ikke være rar at se frem imod.

SkumF
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af SkumF » 22. jul 2012, 23:54

jydenfranord skrev:
SkumF skrev:
Da de kom på banen blev der buhet af dem, da de begyndte at løbe æres runde, blev det mere intenst og der begyndte at blive lavet fagter fra Brøndby fansene, fuck finger osv. Det reagere børnenen på, hvilket jeg synes er fair nok. Der er tale om mere eller mindre voksne mennesker der står i det udebaneafsnit, som vælger at råbe, buhe og kaste ting efter børn. Kort sagt, de er nogle ynkelige mennesker
Den del overså jeg. Men det forklare jo en del må man sige. Ja det er sku ynkeligt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. jul 2012, 00:07

SkumF skrev:
jydenfranord skrev:
SkumF skrev:
Den del overså jeg. Men det forklare jo en del må man sige. Ja det er sku ynkeligt.
Se, nu forfølger I dem jo igen. Så er det da klart, de må lave sådan noget. Desuden er de sådan nogle dejlige stemningsskabere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. jul 2012, 00:07

SkumF skrev:
jydenfranord skrev:
SkumF skrev:
Se, nu forfølger I dem jo igen. Så er det da klart, de må lave sådan noget. Desuden er de sådan nogle dejlige stemningsskabere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 23. jul 2012, 00:13

Fremragende indsats af de unge - intet mindre! Og andre end jeg har så tydeligt bemærket abernes skændige opførsel over for de her børn, da de kom forbi udebane-afsnittet. Intet er åbenbart så lavt og usselt at en Brøndby-tilhænger ikke kan gøre det...

Mht. de unge, så håber jeg fandme vi kan holde sammen på det her hold og udvikle det over de næste 3-4 sæsoner, for så lugter jeg altså top-placeringer og europæisk fodbold. Når de allerede nu har moral til at ryste et tåbeligt straffespark i Århus og et forsvarskiks på hjemmebane af sig og komme igen, så ved jeg da ikke hvad det kan ende med. Fornemt!
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

okay
Landshold
Landshold

Indlæg af okay » 23. jul 2012, 00:33

utroligt at bøf fansene kaster med øl blot fordi vi har velopdragne børn i Aalborg.... men sådan er det jo med mennesker med ringe sociale kompetencer..... hvis man ser noget man ikke selv kan finde ud af at være en del af så gør man hvad man kan for at ødelægge det for dem der hygger sig

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2012, 02:03

"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 23. jul 2012, 08:19

Ja. Du har ret i, at det er modstandere man skal have respekt for. Det skal man efter min mening for enhver modstander. Jeg kan så ikke se hvorfor de skulle være så frygtindgydende. FCk på udebane uden N'Doye kan sagtens passe os rigtg godt i næste weekend. Vi har ganske ofte haft rigtig godt fat i dem, og jeg ser et AaB-hold, der er i stadig udvikling med pil opad. FCK vel nærmest det modsatte.
Jeg er faktisk mere interesseret i hvem, der skal fløjte. Dommeren har lidt for ofte været udslagsgivende i Parken efter min mening.
sulakvelidze skrev:I øvrigt dejligt med fire point efter to kampe, for det er godt nok et heftigt program, der venter:

FCK (u)
FCN (h)
Horsens (u)
FCM (h)
OB (u)
Sønderjyske (u)

Hvis vi havde stået med 1-2 point nu, ville den stime af kampe ikke være rar at se frem imod.

pallesk
Drenge
Drenge

Indlæg af pallesk » 23. jul 2012, 08:34

213 skrev:
Nu siger jeg ikke at det er ligegyldigt hvad man laver i feltet så længe bolden ikke er i nærheden. Men en fysisks kamp mellem to spillere som denne her situation skal i min verden slet ikke give straffe, når ingen af dem er i nærheden af bolden. Hvis det var en klar albue i hovedet eller noget hvor der var en tydelig forelse er det naturligvis irrelevant om bolden er nærheden eller ej. Men jeg ville føle mig svært utilfreds en sådan situation gav straffe mod os
Så kan man jo ved alle dødbolde bare smide en mand på ryggen af modstanderens farligste mand i luften og derved minimere deres chance for at score betydeligt, så selvfølgelig skal sådanne forseelser straffes.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. jul 2012, 08:37

Vi må ikke glemme at vi de første 60 minutter spiller relativt dårligt. Brøndby har ca. 60% boldbesiddelse og kan uden problemer holde en høj forsvarslinje, der eller burde være guf for vores hold. Vi smider utroligt mange bolde væk, taber alt for mange nærkampe på den centrale midt og løber slet ikke nok. Lige efter deres scoring trækker de sig umiddelbart langt tilbage, hvilket vi kun meget sjældent har haft et modtræk mod. Heldigvis holder de ikke den ultra-kompakte tilgang, mens Jensen og Semou fuldstændig taber koncentrationen og giver os 5-6 rigtig flotte omstillinger, der resulterer i to mål og Nicklas' kæmpechance.

Det er rigtig flot at vi straffer deres fejl så hårdt og effektivt. Vores offensive kvartet viser i de situationer rigtig god kvalitet især ved Lucas mål, hvor alle fire er involveret. Samtidig leverer vi 90 minutters benhårdt defensivt arbejde og Brøndby kommer ikke til andet end lange bolde og indlæg til Makienok, der volder os overraskende store problemer. Men vi må heller ikke glemme at vi ikke skaber en eneste målchance de første 55 minutter og ikke formår at dominere et ellers ganske svagt Brøndby-hold i vores egen hule.

I mine øjne fungerer det slet ikke med Lucas som hængende angriber/offensiv midt. Når vi møder en tremandsmidtbane er det et stort problem at Lucas slet ikke kan dække op, presse eller erobre bolde. Det gav Mike Jensen totalt frirum i første halvleg og kun Auris hjerneblødning ved at skifte til en mere flad 4-4-2 gav os ro og mere kontrol over midtbanen. Mod FCK i Parken skal vi holde fast i samme opstilling, men mod FCN bør vi overveje om vi ikke er bedre stillet med Mattias Wichmann eller Patrick Kristensen på den position, og så bruge Lucas som indskifter. Desuagtet spillede han faktisk en af sine bedste kampe længe, rent offensivt.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 23. jul 2012, 09:10

Men selv i den periode hvor vi ikke præsterede særlig meget, havde Würtz dog et drøn på overliggeren, og vi blev snydt for et soleklart straffespark. Det er rigtigt, at Brøndby havde bolden meget, men de brugte den ikke særlig godt, og de havde intet på bænken, der kunne løfte deres hold.
Rent faktisk er det en utrolig styrke at AaB har råd til at have erfarne spillere som Patrick og Jeppe på bænken, sammen med et fantastisk angrebsfremtidshåb som Rolf Toft. Jeg syntes jeg hørte på TV, at forsvarshelten fra AGF-kampen i sidste uge, Nicholas Gotfredsen, blev siet fra inden kampen, og nu end ikke var god nok til bænken. Sammen med Bøgelund og Thelander, ligner det en meget bredere trup end vi syntes inden sæsonen.
Jeg så også gerne Patrick på banen i samtlige kampe. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at vi tager os råd til at have ham siddende på bænken og på det nærmeste ruste op, men indtil nu, kan man jo ikke klage over resultaterne, og dermed er det svært at argumentere mod trænerens linje.
Yankee skrev:Vi må ikke glemme at vi de første 60 minutter spiller relativt dårligt. Brøndby har ca. 60% boldbesiddelse og kan uden problemer holde en høj forsvarslinje, der eller burde være guf for vores hold. Vi smider utroligt mange bolde væk, taber alt for mange nærkampe på den centrale midt og løber slet ikke nok. Lige efter deres scoring trækker de sig umiddelbart langt tilbage, hvilket vi kun meget sjældent har haft et modtræk mod. Heldigvis holder de ikke den ultra-kompakte tilgang, mens Jensen og Semou fuldstændig taber koncentrationen og giver os 5-6 rigtig flotte omstillinger, der resulterer i to mål og Nicklas' kæmpechance.

Det er rigtig flot at vi straffer deres fejl så hårdt og effektivt. Vores offensive kvartet viser i de situationer rigtig god kvalitet især ved Lucas mål, hvor alle fire er involveret. Samtidig leverer vi 90 minutters benhårdt defensivt arbejde og Brøndby kommer ikke til andet end lange bolde og indlæg til Makienok, der volder os overraskende store problemer. Men vi må heller ikke glemme at vi ikke skaber en eneste målchance de første 55 minutter og ikke formår at dominere et ellers ganske svagt Brøndby-hold i vores egen hule.

I mine øjne fungerer det slet ikke med Lucas som hængende angriber/offensiv midt. Når vi møder en tremandsmidtbane er det et stort problem at Lucas slet ikke kan dække op, presse eller erobre bolde. Det gav Mike Jensen totalt frirum i første halvleg og kun Auris hjerneblødning ved at skifte til en mere flad 4-4-2 gav os ro og mere kontrol over midtbanen. Mod FCK i Parken skal vi holde fast i samme opstilling, men mod FCN bør vi overveje om vi ikke er bedre stillet med Mattias Wichmann eller Patrick Kristensen på den position, og så bruge Lucas som indskifter. Desuagtet spillede han faktisk en af sine bedste kampe længe, rent offensivt.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div

Indlæg af Raiman » 23. jul 2012, 10:47

Freddie skrev:Men selv i den periode hvor vi ikke præsterede særlig meget, havde Würtz dog et drøn på overliggeren, og vi blev snydt for et soleklart straffespark. Det er rigtigt, at Brøndby havde bolden meget, men de brugte den ikke særlig godt, og de havde intet på bænken, der kunne løfte deres hold.
Rent faktisk er det en utrolig styrke at AaB har råd til at have erfarne spillere som Patrick og Jeppe på bænken, sammen med et fantastisk angrebsfremtidshåb som Rolf Toft. Jeg syntes jeg hørte på TV, at forsvarshelten fra AGF-kampen i sidste uge, Nicholas Gotfredsen, blev siet fra inden kampen, og nu end ikke var god nok til bænken. Sammen med Bøgelund og Thelander, ligner det en meget bredere trup end vi syntes inden sæsonen.
Jeg så også gerne Patrick på banen i samtlige kampe. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at vi tager os råd til at have ham siddende på bænken og på det nærmeste ruste op, men indtil nu, kan man jo ikke klage over resultaterne, og dermed er det svært at argumentere mod trænerens linje.
Yankee skrev:Vi må ikke glemme at vi de første 60 minutter spiller relativt dårligt. Brøndby har ca. 60% boldbesiddelse og kan uden problemer holde en høj forsvarslinje, der eller burde være guf for vores hold. Vi smider utroligt mange bolde væk, taber alt for mange nærkampe på den centrale midt og løber slet ikke nok. Lige efter deres scoring trækker de sig umiddelbart langt tilbage, hvilket vi kun meget sjældent har haft et modtræk mod. Heldigvis holder de ikke den ultra-kompakte tilgang, mens Jensen og Semou fuldstændig taber koncentrationen og giver os 5-6 rigtig flotte omstillinger, der resulterer i to mål og Nicklas' kæmpechance.

Det lyder meget rigtigt mht Godtfredsen .. De stod nemlig 8 reserver og varmede op + Kaalund inden kampen!

213
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 23. jul 2012, 18:20

pallesk skrev:
213 skrev:
Nu siger jeg ikke at det er ligegyldigt hvad man laver i feltet så længe bolden ikke er i nærheden. Men en fysisks kamp mellem to spillere som denne her situation skal i min verden slet ikke give straffe, når ingen af dem er i nærheden af bolden. Hvis det var en klar albue i hovedet eller noget hvor der var en tydelig forelse er det naturligvis irrelevant om bolden er nærheden eller ej. Men jeg ville føle mig svært utilfreds en sådan situation gav straffe mod os
Så kan man jo ved alle dødbolde bare smide en mand på ryggen af modstanderens farligste mand i luften og derved minimere deres chance for at score betydeligt, så selvfølgelig skal sådanne forseelser straffes.
Jeg snakket udelukkende om denne her situation hvor jeg ikke mener der var straffe. Men der i vi så åbenbart uenige, siden jeg går ud fra du mener vi blev snydt for et klart straffe?

Ellers lækkert at se de unge spillere blomstre. Lynge udtalte jo efter salget af Barrett, at med det salg var deres forventninger til transfers iht. årsmeddelsen opnået. Derfor er vi med det salg ikke tvunget til at sælge andre spillere, hvis man skal tro Lynges udtaelser. Jeg er personligt også rimelig overbevist at det mest fornuftige rent økonomisk er at holde dem mindst 1 sæson mere, da jeg kun tror at deres pris vil stige, og vi tilmed kan bruge dem til at opnå en bedre placering.

Her er highlights hvor man ifølge onside kan se Lucas' første superliga mål

http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... ste-sl-mal" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2012, 18:26

213 skrev:
pallesk skrev:
213 skrev:
Jeg snakket udelukkende om denne her situation hvor jeg ikke mener der var straffe. Men der i vi så åbenbart uenige, siden jeg går ud fra du mener vi blev snydt for et klart straffe?

Ellers lækkert at se de unge spillere blomstre. Lynge udtalte jo efter salget af Barrett, at med det salg var deres forventninger til transfers iht. årsmeddelsen opnået. Derfor er vi med det salg ikke tvunget til at sælge andre spillere, hvis man skal tro Lynges udtaelser. Jeg er personligt også rimelig overbevist at det mest fornuftige rent økonomisk er at holde dem mindst 1 sæson mere, da jeg kun tror at deres pris vil stige, og vi tilmed kan bruge dem til at opnå en bedre placering.

Her er highlights hvor man ifølge onside kan se Lucas' første superliga mål

http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... ste-sl-mal" onclick="window.open(this.href);return false;
Han scorede sgu da mod Lyngby i slutningen af sidste sæson, men da den kamp ikke involverede Brøndby tæller den nok ikke med for Onside.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 23. jul 2012, 19:14

213 skrev:...
...
Jeg tror, at du har misforstået Lynges udmeldinger. Eller også er der noget, jeg har misset. Lynge er på bold.dk citeret for følgende: "- Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen, og da vi har sagt, at vi skal sælge for fem millioner kroner, kan man i hvert fald sige, at det ligger ikke over det."
Det eneste Lynge siger her er, at Barrett ikke er solgt for mere end 5 millioner kr., men at indtægten er mellem 0 og 5 mill. kr.

213
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 23. jul 2012, 20:19

jernskjorten skrev:
213 skrev:...
...
Jeg tror, at du har misforstået Lynges udmeldinger. Eller også er der noget, jeg har misset. Lynge er på bold.dk citeret for følgende: "- Et salg af Jacob ligger inden for de forventninger, vi har til året på salgsdelen, og da vi har sagt, at vi skal sælge for fem millioner kroner, kan man i hvert fald sige, at det ligger ikke over det."
Det eneste Lynge siger her er, at Barrett ikke er solgt for mere end 5 millioner kr., men at indtægten er mellem 0 og 5 mill. kr.
Ja, lidt utroligt at onside kan lave sådan en fejl. Hvordan kan man skrive at det er hans første mål uden at checke statistikken først?!

Det jeg henviser til fra Nordjyske er følgende;

- Vi har givet Jacob tilladelse til at starte hos Juventus, omend vi fortsat mangler de sidste etaper for at handlen er endelig. Vi anser dog dette for at være en formsag, og salget vil ligge indenfor de forventninger, vi har budgetteret med til spillersalg i år, siger AaB-direktør Lynge Jakobsen til AaB’s hjemmeside.

Jeg tolkede det som om forventningerne til transfer var opfylt, men jeg kan godt at se det er lidt noget andet han siger til bold.dk.
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Huckleberry » 24. jul 2012, 09:23

Augo på ugens hold i EB..
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 796504.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar