Spændende om vi kan fortsætte den imponerende flotte sæsonstart, men når det er sagt så må vi også indrømme at vi har haft marginalerne med os i flere af kampene.
Jeg tror at morgendagens kamp mod Randers bliver en utrolig lige og tæt kamp, som oprykkere har Randers imponeret. Det er vigtigt at vi ikke kommer bagud da Randers har en meget god defensiv organisation.
Det bliver også interessant at se om tabet af Lucas får betydning for det chanceskabende spil, det kan jeg godt frygte at det gør. Lucas var meget svingende i præstationerne, men en af grundene til vores flotte efterår var Lucas´chanceskabende spil. Her har vi potentielt mistet meget da vi ikke umiddelbart har en afløser i truppen med de samme kreative evner (ja vi har stadigvæk Kusk og tildels Wichmann, men med salget af Lucas har vi mistet meget kreativitet).
Angående selve holdopstillingen har jeg et lidt naivt håb på følgende startende line up:
N. Larsen
Dalle - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Augu - Due
Wichmann
Helenius
Udskiftningsspillere:
C. Christensen
Bøgelund
Thelander
P. Kristensen
Wichmann
R. Toft
Kayke
Hallur Hansson
Forsvaret og midtbanen giver stort set sig selv, men Ahlmann bør efterhånden være usikker starter. Jeg synes at Ahlmann har været skuffende i efteråret, han bidrager alt for lidt i det offensive samt er usikker defensivt. Dalsgaard bidrager langt mere offensivt end Ahlmann gør, på U21 landsholdet er Ahlmann jo også blevet totalt distanceret af agfs Mikkel Kirkeskov. Desværre er Ahlmann truppens eneste naturlige venstre back, hvorfor konkurrencen som venstre back er meget lille.
Offensivt håber jeg at Wichmann får chancen som offensiv midt/hængende angriber. Tror at vi får brug for Wichmanns kreative evner til at åbne Randers´kompakte defensiv!
For mig at se er Curth ikke god nok til en startplads uanset at han scorede 2 mål i den seneste kamp mod Sønderjyske. Curth har store mangler og bør derfor starte på bænken, han kan så anvendes som indskiftningsspiller når modstanderen er ved at køre træt.
Desværre tror jeg at Kent satser på Curth, hvilket vil betyde en bænkplads til Wichmann
Tror på sæsonrekort på Aalborg Stadion i morgen, men tvivler stærkt på at der kommer over 9.000 tilskuere. Det er jo helt umuligt at fylde sponsortribunen (Enggaard tribunen), derudover tælles alle billetter i omløb med i forsøget på at hype kampen (sæsonkort, fribilletter, aktionærbilletter mv.)
Drengene har fortjent støtten så håber stærkt på et talrigt fremmøde i morgen.
Ciffermæssigt tror jeg at vi vinder 2-1 efter en meget jævnbyrdig kamp!