AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 26. okt 2012, 15:36

Greven er færdig i OB: http://www.bold.dk/nyt/OB-bekraefter-Johansson-exit" onclick="window.open(this.href);return false;

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 26. okt 2012, 18:50

A_Strandfelt skrev:Greven er færdig i OB: http://www.bold.dk/nyt/OB-bekraefter-Johansson-exit" onclick="window.open(this.href);return false;
Han tager nok lige et smut forbi Hornevej efter hans ferie penge før han skal med færgen hjem og spille den karriere færdig.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 26. okt 2012, 18:52

Mon ikke han tager hjem til Djurgården, hvor han sikkert får en fin hyre uden at præstere og kan løbe lidt om hjørner med Magnus Pehrsson. Det er set før i historien.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 27. okt 2012, 22:50

http://www.livescore.com/default.dll/ga ... ame=616793" onclick="window.open(this.href);return false;

Enevoldsen med tilbage-vendt succes
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 27. okt 2012, 23:16

Fra den belgiske pendant til superliga.dk:
"De man van de match moesten we gaan zoeken in Denemarken. Zowel Enevoldsen als Pedersen scoorden. Uiteindelijk kiezen we voor Enevoldsen. Hij deed immers meer dan scoren. Hij werkte hard en had ook enkele goede assists in huis. Hij had pech dat niemand deze afwerkte en deed het daarom maar twee keer zelf."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2012, 16:10

Jeg forstod han var blevet man of the match, og begge danskere havde scoret. Derefter stod jeg af.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 31. okt 2012, 18:57

Nextgen kampen mellem Juventus U-19 og Man City U-19 vises om 2 min på Eurosport, og såvidt jeg kunne finde ud af, så er det ikke med Laursen fra start.

EDIT: Han er slet ikke med, da han døjer med en skade...
..

Mebega
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Johan Cruijff
Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant

Indlæg af Mebega » 31. okt 2012, 22:04

Gentleman Finn skrev:Jeg forstod han var blevet man of the match, og begge danskere havde scoret. Derefter stod jeg af.
Direkte oversat: Vi skulle søge efter kampens spiller i Danmark. Både Enevoldsen som Pedersen scorede. Til slutte vælger vi Enevoldsen. Han gjorde mere end at score. Han arbejdede hårdt og spillede også nogle gode afleveringer. Han havde uheld at ingen afsluttede disse og derfor gjorde han det selv to gange.

Han spiller desuden fra start i aften ude mod OH Leuven. Malines har ikke nogle udefans med som protesterer over de høje billetpriser (25 euro). Han havde en udemærket chance i første halvlegs tillægstid, men ramte ikke målet. Generelt har han spillet en ok kamp. OH L er foran 2-1.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.

213
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 2. nov 2012, 17:04

Lucas Andersen udtaget til Ajaxs trup til weekendens topkamp

http://www.bold.dk/nyt/Lucas-A-femte-da ... ax-truppen" onclick="window.open(this.href);return false;

Fatter stadig at vi gik med til at sælge for 10 mio (+ en for mig ukendt bonus til AaB efter et vist antal første holdskampe + 15 % af et eventuelt videresalg). I mine øjne et rigtig dårligt salg af Lynge. Lucas har noget som meget få har, og som ingen kan træne sig til.
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. nov 2012, 17:11

213 skrev:
Fatter stadig at vi gik med til at sælge for 10 mio (+ en for mig ukendt bonus til AaB efter et vist antal første holdskampe + 15 % af et eventuelt videresalg). I mine øjne et rigtig dårligt salg af Lynge. Lucas har noget som meget få har, og som ingen kan træne sig til.
Du er godt klar over at AaB har været meget tæt på betalingsstandsning ved flere tilfælde i 2012, ikke? Vi kan altså ikke tillade os at være kræsne når Lucas samtidig havde kontraktudløb om et års tid.

rune
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Indlæg af rune » 3. nov 2012, 09:45

Yankee skrev:
213 skrev:
Du er godt klar over at AaB har været meget tæt på betalingsstandsning ved flere tilfælde i 2012, ikke? Vi kan altså ikke tillade os at være kræsne når Lucas samtidig havde kontraktudløb om et års tid.

Jo det tror jeg langt de fleste ved ;-(
Men det det der forundre mig, er at klubberne ikk stod i kø, for at købe et så STORT talent, til de små penge som 10 mill ( + bonus ) er. Det har jeg svært ved og forstå.
Ja ja ved godt at Lucas kommer fra AaB og danmark, hvor der vi måske ikk har de store traditioner for 30-40 mill tranfer, for unge spiller. Men for mig er han unik.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 3. nov 2012, 22:03

Lucas sad på bænken under kampen her til aften imellem Ajax og Vittese:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 857699.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 4. nov 2012, 23:07

Lasse Nilsson blev svensk mester med Elfsborg i dag.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 5. nov 2012, 09:14

A_Strandfelt skrev:Lasse Nilsson blev svensk mester med Elfsborg i dag.
... og tillykke til sympatiske Nilsson med titlen.

Efter den nylige snak om kunst'græsset' i Farum er det i øvrigt værd at bemærke at Elfsborg også spiller på plastikunderlag hjemme i Borås, hvor de har været ret suveræne - og er ubesejrede - hele sæsonen:

# Klub K V-U-T Mål Point
1 Elfsborg 15 12-3-0 24-5 39

På udebane har det knebet noget mere, og jeg har ladet mig fortælle af en svensk kammerat at Elfsborg kun vandt en eneste kamp på rigtigt græs i hele sæsonen, hvilket var i næstsidste spillerunde ude mod Mjällby.

# Klub K V-U-T Mål Point
1 Elfsborg 15 6-2-7 24-24 20

Det er for mig at se rystende at et UEFA-godkendt underlag kan have så stor betydning for resultaterne set over en hel sæson. Og det har, og har uden tvivl også haft, betydning for Farums succes i superligaen.
Lindmark / Vendelbokartellet

Joker
1. div
1. div

Indlæg af Joker » 9. nov 2012, 14:20

Årets julegave-ide til rigtige AaB-fans:

http://www.bog-ide.dk/9788771082470/c-2 ... 9/#!210090" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 9. nov 2012, 14:49

Joker skrev:Årets julegave-ide til rigtige AaB-fans:

http://www.bog-ide.dk/9788771082470/c-2 ... 9/#!210090" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Hvorfor fanden skal man give en gave om en "mand", som tudede sig ud af en ny underskrevet kontrakt, da han fik et bedre tilbud??
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 9. nov 2012, 19:57

Elvis lever skrev:

;)
Hvorfor fanden skal man give en gave om en "mand", som tudede sig ud af en ny underskrevet kontrakt, da han fik et bedre tilbud??
Den historie har jeg ikk hørt, fortæl fortæl.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 10. nov 2012, 10:25

Lyder som en klam hyldestbog, uden megen hold i virkeligheden...
Som cheftræner i F.C. København satte Ståle Solbakken en ny standard i dansk fodbold, og midt i livet er nordmanden en mand med ekstraordinær succes. Stadig i live efter et hjertestop, kærlig far og ægtemand i en velfungerende familie på fem og en respekteret mand i sin barndomstragt. Tillige berømmet som fodboldspiller i to lande, næsten forgudet som cheftræner i to professionelle fodboldklubber og måske på vej til at slå igennem som lederskikkelse i en af verdens største fodboldligaer.

Ståle Solbakkens historie er ikke fortællingen om et gudbenådet talent i fri udfoldelse, men om tilstrækkeligt talent forædlet gennem hårdt og bevidst arbejde i konstruktive miljøer. Og om et menneske i konstant personlig udvikling, der aldrig glemmer sit udgangspunkt.

Med afsæt i research blandt de mennesker, der er tættest på hovedpersonen, og sit insider-kendskab fra ti år som direktør i F.C. København tegner Dan Hammer et personligt, dybtgående og nuanceret portræt af mennesket, lederen og vinderen Ståle Solbakken. Bogen skrives med accept af og praktisk hjælp fra Ståle Solbakken, der dog ikke medvirker direkte.
Lindmark / Vendelbokartellet

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. nov 2012, 10:43

Lindmark skrev:Lyder som en klam hyldestbog, uden megen hold i virkeligheden...
Det tør siges! Når man læser omtalen, skulle jo næsten tro, at Ståle er en reinkarnation af Mother Teresa, Mærsk Mc-Kinney Møller og alle afdøde fodboldtrænere med succes.

I øvrigt er Hans Backe blevet fyret i New York: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 862078.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 10. nov 2012, 10:52

Zee skrev:
Elvis lever skrev:

;)
Den historie har jeg ikk hørt, fortæl fortæl.
Efteråret 2000. Efter at Ståle havde fået karrieren tilbage på ret køl i AaB, vundet et mesterskab og været en del af et af de største AaB-flop i historien med femtepladsen sæsonen efter, kaldte FCK på Ståle. Ståles problem var dog, at han var på kontrakt i AaB, så den ville han ud af og kom det med trusler om at strejke. En anstrengt økonomi i AaB gav ham og FCK gode kort på hånden, og det endte med et klubskifte for et latterligt beløb.

I sin første kamp på Aalborg Stadion var Ståle naturligvis en upopulær mand. Tilskuerne piftede af ham, når han havde bolden, hvilket Ståle dog tog som en mand - i knivskarp kontrast til hans nye sportschef i FCK, Niels Chr. Holmstrøm, som tog det som en kvinde. Holmstrøm blev så fortørnet over publikums modtagelse af den norske dessertør, at han jublede indvendigt og udvendigt, da Ståle svarede igen på pibekoncerten med et sejrsmål og en æresrunde på stadion med hånden bag øret. Efter kampen udtalte den toparrogante københavnerlort disse berømte ord:

"Toppen af det hele er så, jeg virkelig undte ham at få lavet det sejrsmål og pisse på de bønder. Og ja, jeg vil have lov til at sige pisse på de bønder, fordi de tilskuere fortjener ikke anden betegnelse."

Besvar