Et fantastisk efterår - nu også med fakta
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Et fantastisk efterår - nu også med fakta
Ja man vidste jo godt at vi har haft et godt efterår, og ser man tilbage på slutstillingerne i tidligere superligasæsoner, kan man se at vi allerede nu har vundet næsten lige så mange kampe som en hel del af mellemsæsonerne.
Men nu fortæller bold.dk i dagens kampoptakt til AGF kampen, at vi endda har gang i den 3. bedste efterårssæson vi nogensinde har haft, kun overgået af efteråret i to mesterskabssæsoner, nemlig efteråret 1994 og efteråret 2007. Det er voldsomt imponerende, og selv om man kan sige at der er et par kampe mere i dette efterår end vi tit har set, så er det alligevel tankevækkende at vi kun er hhv. 4 og 6 point efter de to bedste efterårssæsoner vi overhovedet har præsteret, og at vi altså endda med 2 sejre kan tangere rekorden.
http://www.bold.dk/nyt/Optakt-AaB--AGF" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os for pokker da lige nakke de to sejre, og overvintre på 2. pladsen. Det vil være en helt fantastisk præstation, og endda med et hold der vel har færrest antal udlændinge og flest egne spillere siden, tja måske 94-95 sæsonen. I min optik har vi et tophold, og det håber jeg virkelig vi kommer til at kunne se henover hele den lange trælse vinterpuase, hver gang vi kigger på stillingen.
Men nu fortæller bold.dk i dagens kampoptakt til AGF kampen, at vi endda har gang i den 3. bedste efterårssæson vi nogensinde har haft, kun overgået af efteråret i to mesterskabssæsoner, nemlig efteråret 1994 og efteråret 2007. Det er voldsomt imponerende, og selv om man kan sige at der er et par kampe mere i dette efterår end vi tit har set, så er det alligevel tankevækkende at vi kun er hhv. 4 og 6 point efter de to bedste efterårssæsoner vi overhovedet har præsteret, og at vi altså endda med 2 sejre kan tangere rekorden.
http://www.bold.dk/nyt/Optakt-AaB--AGF" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os for pokker da lige nakke de to sejre, og overvintre på 2. pladsen. Det vil være en helt fantastisk præstation, og endda med et hold der vel har færrest antal udlændinge og flest egne spillere siden, tja måske 94-95 sæsonen. I min optik har vi et tophold, og det håber jeg virkelig vi kommer til at kunne se henover hele den lange trælse vinterpuase, hver gang vi kigger på stillingen.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Et fantastisk efterår - nu også med fakta
Hvis man går ind på Superstats.dk, så har de lige nu en statistik omkring målchancer og boldbesiddelse. Faktisk også god læsning.
http://www.superstats.dk/news/nye-tal" onclick="window.open(this.href);return false;
Målchancer er måske ikke imponerende, men målchanceer indenfor rammen er flot. Konklusionen må være, at når vi skyder på mål, så er det for at score og ikke bare et tal til statistikken.
http://www.superstats.dk/news/nye-tal" onclick="window.open(this.href);return false;
Målchancer er måske ikke imponerende, men målchanceer indenfor rammen er flot. Konklusionen må være, at når vi skyder på mål, så er det for at score og ikke bare et tal til statistikken.
- FlæskeFrank
Alternativt betyder det, alt vi har været lidt heldige i år. Den periode hvor det blev scoret 4 AaB mål per kamp var det "stolpe ind", især for Kusk.FlæskeFrank skrev: Målchancer er måske ikke imponerende, men målchanceer indenfor rammen er flot. Konklusionen må være, at når vi skyder på mål, så er det for at score og ikke bare et tal til statistikken.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu kan man altid diskutere om årsagen er det ene eller andet. Men tag f.eks. Brøndby - de har rigtig mange skud registreret, men rigtig få mål. Det var måske gået i amatørboksning, hvor man registrerer slag, men i fodboldtabellen er det ikke godt nok.
Mht. boldbesiddelse, så er vi OK med en 7 plads - bemærkelsesværdigt er det, at vi ikke er specielt anderledes om det er hjemme eller ude. Det borger for mig at se for et hold, som ikke falder igennem. Hvis jeg husker rigtigt har FCK faktisk bolden mindre på hjemmebane end udebane - spøjst.
Mht. boldbesiddelse, så er vi OK med en 7 plads - bemærkelsesværdigt er det, at vi ikke er specielt anderledes om det er hjemme eller ude. Det borger for mig at se for et hold, som ikke falder igennem. Hvis jeg husker rigtigt har FCK faktisk bolden mindre på hjemmebane end udebane - spøjst.
- FlæskeFrank
Mht. boldbesiddelse viser det ganske rigtigt at AaB er et godt kontrahold. Det er ikke altid dem der har bolden der vinder.FlæskeFrank skrev:Nu kan man altid diskutere om årsagen er det ene eller andet. Men tag f.eks. Brøndby - de har rigtig mange skud registreret, men rigtig få mål. Det var måske gået i amatørboksning, hvor man registrerer slag, men i fodboldtabellen er det ikke godt nok.
Desuden er statistik noget spøjst noget. Man kan jo få alt muligt mærkeligt ud af sådan en tingest, alt efter hvordan man læser den.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu har vi ifølge statistikken bolden over 48% af tiden, så konklusion om, at vi er et kontrahold er vel mere din egen forestilling end statistikken.
- FlæskeFrank
Vi er vel enige om, at modstanderne har bolden mere end AaB har? Godt så! Og der kun er 5 hold der har bolden mindre end AaB. Selv brøndby har bolden mere.FlæskeFrank skrev:Nu har vi ifølge statistikken bolden over 48% af tiden, så konklusion om, at vi er et kontrahold er vel mere din egen forestilling end statistikken.
Konklusion=AaB er ikke et boldbesidende hold, men et kontrahold. Det er hvad jeg får ud af den statistik.
Det var dog pokkers, så sort/hvid verden kan være! Hvis man ikke har bolden iSince skrev:Vi er vel enige om, at modstanderne har bolden mere end AaB har? Godt så! Og der kun er 5 hold der har bolden mindre end AaB. Selv brøndby har bolden mere.FlæskeFrank skrev:Nu har vi ifølge statistikken bolden over 48% af tiden, så konklusion om, at vi er et kontrahold er vel mere din egen forestilling end statistikken.
Konklusion=AaB er ikke et boldbesidende hold, men et kontrahold. Det er hvad jeg får ud af den statistik.
Minimum 50,1% af tiden, så spiller man altså på kontra!
Hør nu her: AaB er placeret lige præcis i midten af listen med tæt på 50% besiddelse... At konkludere som dig, kan vel nærmest kun forklares med lidt for mange Albani-øl til den seneste julefrokost!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Jeg er helt enig i, at Since ser lige lovlig sorthvid på tingene ud fra den statistik.
Ikke desto mindre, så ER vi jo bedst, når vi møder modstandere der skubber frem og som vi kan stresse til fejl, hvorefter vi spiller dejlig aggressivt og direkte mod deres mål. Man kan kalde det kontra, direkte fodbold, eller noget helt tredje. Hvis man følger AaB behøver man sq ingen statistik for at kunne konkludere dette. Jeg elsker vores stil, med aggressivt pres og direkte spil mod mål, men jeg håber vi arbejder på at blive bedre mod kompakte hold hen over vinterpausen, for det er dér vi har væres svaghed.
Ikke desto mindre, så ER vi jo bedst, når vi møder modstandere der skubber frem og som vi kan stresse til fejl, hvorefter vi spiller dejlig aggressivt og direkte mod deres mål. Man kan kalde det kontra, direkte fodbold, eller noget helt tredje. Hvis man følger AaB behøver man sq ingen statistik for at kunne konkludere dette. Jeg elsker vores stil, med aggressivt pres og direkte spil mod mål, men jeg håber vi arbejder på at blive bedre mod kompakte hold hen over vinterpausen, for det er dér vi har væres svaghed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ha ha "good one" Kan man få for mange Albani? nej vel!le Cid skrev:Det var dog pokkers, så sort/hvid verden kan være! Hvis man ikke har bolden iSince skrev:Vi er vel enige om, at modstanderne har bolden mere end AaB har? Godt så! Og der kun er 5 hold der har bolden mindre end AaB. Selv brøndby har bolden mere.FlæskeFrank skrev:Nu har vi ifølge statistikken bolden over 48% af tiden, så konklusion om, at vi er et kontrahold er vel mere din egen forestilling end statistikken.
Minimum 50,1% af tiden, så spiller man altså på kontra!
Hør nu her: AaB er placeret lige præcis i midten af listen med tæt på 50% besiddelse... At konkludere som dig, kan vel nærmest kun forklares med lidt for mange Albani-øl til den seneste julefrokost!!!
Min pointe er sådan set også bare, at man kan få alt ud af statistik. Du kan dreje den i den retning du har lyst til. Derfor er det også helt ubrugeligt det tråden starter med
Men som neutral tilskuer vil jeg nu mene AaB er bedst på kontra. Var det ikke 4-0 i vandt over SE. hvor alt gik ind. Kampen mod Agf hvor i skulle frem, men ikke magtede det. Jeg syntes det fungerer bedst når i kører med hurtige omstillinger, også det der blev kaldt kontrafodbold for ikke så længe siden. Det er ikke negativt at spille kontra, hvad mange ellers vil gøre det til, men alle kan ikke spille som Barca.
Fcn spiller ikke kønt fodbold altid, de har bolden mest men ofte er det bare noget trilleri på egen banehalvdel. Så hellere at der sker noget når man har bolden.