Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jan 2013, 13:45

Yankee skrev:Helt uden angribere kommer vi vel ikke til at stå. Vi har trods alt stadig Jeppe Curth, Kasper Kusk og mulighed for Victor Ahlmann og Lukas Spalvis.

Vi skal helt sikkert erstatte Nicklas, men hvis Kayke eller Rolf Toft erstattes med Victor Ahlmann er det fuldt ud acceptabelt i min bog. Hellere det end en ny tvivlsom udlænding.
UPS! Jeg glemte selvfølgelig Curth :)

Jeg ser nu ikke Kusk som angriber, jeg synes han er betydeligt bedre med mere plads omkring sig. Han er i min bog bedst på højrekanten i den fri spilfordelerrolle han har haft derude, men du har ret i at han da vil kunne benyttes helt fremme.

Helt enig omkring Ahlmann Jr. og Spalvis, hvis man vurderer de er klar. Jeg synes nu også det er for tidligt at vende tomlen nedad overfor Toft, og han kan jo da også stadig sagtens nå at få forlænget sin kontrakt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. jan 2013, 15:48

I Farum spillede han jo reelt angriber, og vores opstilling behøver jo ikke modereres ret meget før vi kun spiller med én angriber. I så fald er det pludselig alt for mange at have 4-5 angribere i truppen.

Det vigtigste er at alle de spillere, vi får ind, er boldsikre og hurtige i tanke og handling. De skal passe ind i vores nuværende spillestil - så er det mindre vigtigt om de er kantspillere eller angribere.

The Point Maker
Junior
Junior
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af The Point Maker » 23. jan 2013, 13:56

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ar-stykker" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er altså ikke alle der får forlænget.

Personligt mener jeg følgende skal videre i livet:

Due - Er blandt de dyreste - er ikke så skarp på indlæg mere, og kan desuden ikke sætte en mand, grundet manglende finteevner og manglende hurtighed. Han har spillet 152 kampe og har en vis erfaring, men det er da vanvittigt at en mand som bidrager så lidt til det defensive, kun har scoret 16 mål. UD!!!!

Godtfredsen - Med Thelander som 3.valg og med en Blåbjerg til sommer er vi dækket ind med 4 spillele til 2 pladser - desuden har Godtfredsen ikke kunne træne sig til startplads.

Kayke - jeg så/ser stadig et kæmpe potentiale i ham - men så længe Kent ikke vil ham, er der ingen grund til hans talent rådner her. Hans energi er udfra selvtidllid og der kan man se han er helt nede og næsten uden. Han må forventes også at være blandt de dyreste, samtidigt med Spalvis og Rolf også skal føle de er tæt på holdet.

Følgende kan blive men behøver ikke.

Rolf - hans talent er muligvis ikke enormt, og har ikke været så meget med i u-lands regi. Men han er billig, og har stadig mulighed for at udvikle sig til en god trupspiller, og måske også en målscorer.

Paddy K - Jeg er fan - men jeg kan satens forstå hvis han vil videre - i tider hvor vi spiller med smallere trup - er han guld værd, og jeg kunne godt se ham spille mere fast på central midt.

Da vi kun er 20 nu - er det derfor nødvendigt at vi beholder 2-3 af dem og supplere til sommer, men i min verden er det kun Patrick som skal forlænges med.

The Point Maker
Junior
Junior
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af The Point Maker » 23. jan 2013, 14:12

Sønderhof skrev:Malthe Mondrup har også kontraktudløb til sommer. Han er en del af U19-truppen, og har spillet en del med i reserveholdets kampe i efteråret.

Han er en højrebent back eller kantspiller, som er fra Hobro, men har fået hele sin opdragelse i AaB, hvor han også har boet på College i sin tid. Han fik forlænget sin kontrakt med et år sidste sommer, da hans ungdomskontrakt ophørte.

Udfra de få gange jeg har set ham, vil jeg vurdere ham til at være en hurtig og ærgerrig gut.

Hvis det stod til Figo, tror jeg han fik et år mere til at vise han har kvaliteterne til at slå igennem i AaB!

Sjovt at ingen har nævnt ham.
Måske fordi han ikke er blandt de ungdomsspillere som rent faktisk har været hypet? Desuden har superstats.dk ikke overblik over U19 spilleres kontraktudløb - og jeg mener ikke man kan sammenligne ungdomskontrakter og seniorkontrakter - da der så er mange flere årgang 94 vi skal snakke om. Hvad med Christian Rye, Andreas Bruhn Mads Kaalund, Kasper Pedersen (som stort set har spillet fast for reserverne)?

Kunne årsagen til ingen har snakket om Malthe M at ingen rent faktisk kender ham, udover de som færdes i miljøet omkring AaB?

Og i min verden har han ikke kontraktudløb - han er blot en af de mange spillere hvert år, som muligvis ikke fortsætter i A/S regi, men nærmere i amatørafdelingen eller i Blokhus FC.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2013, 15:25

The Point Maker skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ar-stykker

Det er altså ikke alle der får forlænget.

Personligt mener jeg følgende skal videre i livet:

Due - Er blandt de dyreste - er ikke så skarp på indlæg mere, og kan desuden ikke sætte en mand, grundet manglende finteevner og manglende hurtighed. Han har spillet 152 kampe og har en vis erfaring, men det er da vanvittigt at en mand som bidrager så lidt til det defensive, kun har scoret 16 mål. UD!!!!

Godtfredsen - Med Thelander som 3.valg og med en Blåbjerg til sommer er vi dækket ind med 4 spillele til 2 pladser - desuden har Godtfredsen ikke kunne træne sig til startplads.

Kayke - jeg så/ser stadig et kæmpe potentiale i ham - men så længe Kent ikke vil ham, er der ingen grund til hans talent rådner her. Hans energi er udfra selvtidllid og der kan man se han er helt nede og næsten uden. Han må forventes også at være blandt de dyreste, samtidigt med Spalvis og Rolf også skal føle de er tæt på holdet.

Følgende kan blive men behøver ikke.

Rolf - hans talent er muligvis ikke enormt, og har ikke været så meget med i u-lands regi. Men han er billig, og har stadig mulighed for at udvikle sig til en god trupspiller, og måske også en målscorer.

Paddy K - Jeg er fan - men jeg kan satens forstå hvis han vil videre - i tider hvor vi spiller med smallere trup - er han guld værd, og jeg kunne godt se ham spille mere fast på central midt.

Da vi kun er 20 nu - er det derfor nødvendigt at vi beholder 2-3 af dem og supplere til sommer, men i min verden er det kun Patrick som skal forlænges med.
Jeg tror at der bliver forlænget med Due og Toft. Patrick er jeg lidt usikker på, det afhænger af om han ønsker fast spilletid i en anden klub.

Hvis det stod til mig så bør der ikke forlænges med de resterende spillere der har kontraktudløb til sommer. Due er
"over the hill". Jeg anser ham som en hæmsko for vores offensiv. Venstre siden er vores store akilleshæl offensivt. Due er langsom og han kan ikke drible eller udfordre. Det kan ikke passe at vi skal spille med en fløjspiller, der har så store mangler som Due har.

R. Toft ser jeg ikke det store talent i. Han har kun fået ganske få minutter på banen, men han har på ingen måde været overbevisende. Han er jo også lysår fra ungdomslandsholdene. Tror at han ender i Hobro eller Hjørring, her passer niveauet nok bedre til Toft.

Godtfredsen er færdig til sommer. Tror ikke at han er blevet tilbudt en ny kontrakt. Godtfredsen er en ok substitut, men han har ikke superliganiveau.

Kayke er nok heller ikke blevet tilbudt en ny kontrakt. Det kan godt ærgre mig lidt at Kayke slet ikke har slået til her på det seneste. Han bidrog med livsvigtige scoringer, assists og godt spil i forårssæsonen 2011, men han har slet ikke genfundet niveauet. Det er temmelig ærgeligt da han har potentialet, men for Kaykes egen skyld er det nok godt hvis han skifter klub til sommer, hvor han forhåbentlig kan komme til en klub hvor træneren tror på ham.

Patrick er en super all round spiller, hvilket er hans største styrke og svaghed. Styrke forstået på den måde at han er guld værd i vores super smalle trup. Desværre har de skiftende positioner betydet at Patrick er blevet en alibi spiller, der ikke udfylder de forskellige pladser særlig godt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jan 2013, 16:41

PK forlænger!

Det var dog en dejlig overraskelse, som jeg bestemt ikke havde regnet med. Jeg må indrømme at jeg troede han ville søge nye græsgange for at have kortere vej til en stamplads.

Jeg tror ikke PK nødvendigvis kommer til at spille fast på vores hold gennem en længere årrække, men hold da fast hvor er han en vigtig spiller at have i truppen, fordi han stort set kan kastes ind overalt og aldrig falder igennem.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 23. jan 2013, 17:35

Jesper Schmidt skrev:PK forlænger!

Det var dog en dejlig overraskelse, som jeg bestemt ikke havde regnet med. Jeg må indrømme at jeg troede han ville søge nye græsgange for at have kortere vej til en stamplads.

Jeg tror ikke PK nødvendigvis kommer til at spille fast på vores hold gennem en længere årrække, men hold da fast hvor er han en vigtig spiller at have i truppen, fordi han stort set kan kastes ind overalt og aldrig falder igennem.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rlaengelse" onclick="window.open(this.href);return false;
forstår ikke vi ikke bruger ham mere. han er en super spændende spiller, med et kæmpe potentiale, der har vist at han sagtens kan, når han får chancen.
lynge er gud!

JLB
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Her

Indlæg af JLB » 23. jan 2013, 17:47

Et af problemerne med Patrick er, at han ofte render rundt med små skader og skavanker, og derfor ofte ikke er i stand til at spille hele kampe.

Han er super god at have i truppen, og det er vigtigt hvis han forlænger.
Hvem der bare var irsk

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 24. jan 2013, 14:32

Jeg mener der er et godt potentiale i Rolf Toft. Jeg ser hellere ham på banen end Curth. Paddy, Kayke og Due må gerne være fortid. Jeg tror ike Kayke for alvor slår igennem, og så er hans teknik altså heller ikke bedre. Thomsen og Kusk virker til at have en bedre førsteberøring feks end vores brasserven.
Gotfredsen er jeg lidt mellem på. Synes han er en ok spiller, men ved ikke om vi har råd til 5 centrale forsvarsspillere når Blåbjerg kommer op til sommer.
Paddy synes jeg skal videre.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jan 2013, 14:40

Martino skrev:Jeg mener der er et godt potentiale i Rolf Toft. Jeg ser hellere ham på banen end Curth. Paddy, Kayke og Due må gerne være fortid. Jeg tror ike Kayke for alvor slår igennem, og så er hans teknik altså heller ikke bedre. Thomsen og Kusk virker til at have en bedre førsteberøring feks end vores brasserven.
Gotfredsen er jeg lidt mellem på. Synes han er en ok spiller, men ved ikke om vi har råd til 5 centrale forsvarsspillere når Blåbjerg kommer op til sommer.
Jeg er med dig. 100%.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2013, 14:55

Martino skrev:Jeg mener der er et godt potentiale i Rolf Toft. Jeg ser hellere ham på banen end Curth. Paddy, Kayke og Due må gerne være fortid. Jeg tror ike Kayke for alvor slår igennem, og så er hans teknik altså heller ikke bedre. Thomsen og Kusk virker til at have en bedre førsteberøring feks end vores brasserven.
Jeg er helt enig med dig i at Paddy, Kayke og Due gerne må forlade AaB til sommer, men mon ikke at det ender med at det kun er Kayke der forlader holdet til sommer. Udmeldingerne tyder på at Paddy og Dues kontrakter bliver forlænget.

Angående Toft er jeg helt uenig. For mig at se virker Toft som en meget middelmådig angriber, jeg tror ikke at han kan udvikle sig til en habil superligaangriber. Toft er rimelig hurtig og er pågående, men så synes jeg også at det positive er sagt. Teknisk er han ret middelmådig/svag, er ikke træfsikker samt er middelmådig i luftspillet. Toft har på ingen måde været overbevisende i de få minutter, som han har fået på banen. Det indikerer jo også tydeligt at trænerteamet ikke ser det store potentiale i ham.

Når det er sagt så vil jeg trods alt lige som dig hellere se Toft på banen frem for Curth, men det fortæller desværre meget godt hvor afhængig vi er af Helenius. Hvis Helenius bliver skadet så er vi fucked (antijinx)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jan 2013, 16:45

Det undrer mig voldsomt at så mange åbenbart hellere end gerne vil af med en spiller som kan dække mindst 5 positioner på banen... PK er jo decideret guld værd at have i truppen i disse krisetider, hvor der bare ikke er råd til at have to dygtige spillere til hver position. Noget jeg godt tør garantere der ikke ændres afgørende på efter sommerferien, selv om der bliver varslet indkøb.

Så kan det da godt ske Patrick aldrig bliver fast mand i AaB, det kan også godt ske niveauet måske ikke er helt så højt som hos de normale førstevalg, men hvornår er det egentlig lige at det er tilfældet, når man må smide en reserve ind? Jeg mindes ikke nogensinde at have set PK decideret falde igennem når han er røget i ilden.

At PK tilsyneladende har lyst til at fortsætte i AaB, selv om det først og fremmest ligner en backup/alt-mulig-mand position han fortsætter i, mener jeg i høj grad vi bør hilse velkomment, præcist som jeg er 100% sikker på trænerteamet vil gøre.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 24. jan 2013, 16:59

Jesper Schmidt skrev:Det undrer mig voldsomt at så mange åbenbart hellere end gerne vil af med en spiller som kan dække mindst 5 positioner på banen... PK er jo decideret guld værd at have i truppen i disse krisetider, hvor der bare ikke er råd til at have to dygtige spillere til hver position. Noget jeg godt tør garantere der ikke ændres afgørende på efter sommerferien, selv om der bliver varslet indkøb.

Så kan det da godt ske Patrick aldrig bliver fast mand i AaB, det kan også godt ske niveauet måske ikke er helt så højt som hos de normale førstevalg, men hvornår er det egentlig lige at det er tilfældet, når man må smide en reserve ind? Jeg mindes ikke nogensinde at have set PK decideret falde igennem når han er røget i ilden.

At PK tilsyneladende har lyst til at fortsætte i AaB, selv om det først og fremmest ligner en backup/alt-mulig-mand position han fortsætter i, mener jeg i høj grad vi bør hilse velkomment, præcist som jeg er 100% sikker på trænerteamet vil gøre.
Helt enig. Alle hold har brug for en alsidig "bread'n'butter"-type som kan levere på mange parametre. En PK på holdet giver sikkert ikke mange point i Football Manager, men IRL, som de unge siger, er en type som ham en gevinst i de fleste superligatrupper.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jan 2013, 18:10

limey skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det undrer mig voldsomt at så mange åbenbart hellere end gerne vil af med en spiller som kan dække mindst 5 positioner på banen... PK er jo decideret guld værd at have i truppen i disse krisetider, hvor der bare ikke er råd til at have to dygtige spillere til hver position. Noget jeg godt tør garantere der ikke ændres afgørende på efter sommerferien, selv om der bliver varslet indkøb.

Helt enig. Alle hold har brug for en alsidig "bread'n'butter"-type som kan levere på mange parametre. En PK på holdet giver sikkert ikke mange point i Football Manager, men IRL, som de unge siger, er en type som ham en gevinst i de fleste superligatrupper.
Jamen manden skal jo nok også have noget at spise...
Hvis han kunne gå for det samme som Rolf Toft og spillere på det niveau synes jeg klart han skulle forlænges. Men han får jo boksen for at krudte rundt og være usynlig. Bevares, han lapper da nogle huller hvor han bliver sat ind. Men jeg mener ikke at han gør det bedre end det næste valg til den givne plads måske ville kunne gøre. Ikke så meget bedre at hans løn kan forsvares ihvertfald...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. jan 2013, 21:49

Køllen I Møllen skrev: Men han får jo boksen for at krudte rundt og være usynlig. [...] Ikke så meget bedre at hans løn kan forsvares ihvertfald...
Kender du PKs lønforhold? Det skal ikke menes nedladende, men reelt set ved vi jo ikke hvad han tjener. Eller jeg gør ikke, men hvis du ved det er det selvfølgelig fair nok. Min pointe er at jeg ikke tror Patrick tjener "boksen", går udfra hans løn afspejler den rolle han har i truppen, nemlig reserve. Måske han tjener en anelse mere end andre der sidder på bænken hos os, men tror ikke han ligefrem tjener meget mere end eks Thelander, Wichmann osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jan 2013, 05:48

jonas386 skrev:
Køllen I Møllen skrev: Men han får jo boksen for at krudte rundt og være usynlig. [...] Ikke så meget bedre at hans løn kan forsvares ihvertfald...
Kender du PKs lønforhold? Det skal ikke menes nedladende, men reelt set ved vi jo ikke hvad han tjener. Eller jeg gør ikke, men hvis du ved det er det selvfølgelig fair nok. Min pointe er at jeg ikke tror Patrick tjener "boksen", går udfra hans løn afspejler den rolle han har i truppen, nemlig reserve. Måske han tjener en anelse mere end andre der sidder på bænken hos os, men tror ikke han ligefrem tjener meget mere end eks Thelander, Wichmann osv.
Jeg har hørt fra en pålidelig kilde hvad PK tjener. Det er ikke et tal jeg ønsker at lægge ud her men det er et stort tal, alt for stort. Det kan jeg naturligvis ikke forvente at andre herinde skal tage for gode varer :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jan 2013, 07:46

Køllen I Møllen skrev:
jonas386 skrev:
Jeg har hørt fra en pålidelig kilde hvad PK tjener. Det er ikke et tal jeg ønsker at lægge ud her men det er et stort tal, alt for stort. Det kan jeg naturligvis ikke forvente at andre herinde skal tage for gode varer :)
Okay, jeg beklager i så fald :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 25. jan 2013, 08:11

En evt forlængelse af PK's kontrakt skulle selvfølgelig være til en løn der stod mål til hans rolle i truppen. Jeg tvivler på, at han ville kunne finde et sted, hvor lønnen lignede niveauet fra 09.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 25. jan 2013, 09:36

limey skrev:En evt forlængelse af PK's kontrakt skulle selvfølgelig være til en løn der stod mål til hans rolle i truppen. Jeg tvivler på, at han ville kunne finde et sted, hvor lønnen lignede niveauet fra 09.
- og de fremtidsudsigter man mener at han stadig har. Jeg mener faktisk, at Patrick har masser af muligheder på hvilken plads han nu vælger. Det står samtidig lysende klart, at han skal til at satse på hvilken rolle han skal have på holdet, og så snart han specialicerer sig, vil hans navn måske blive fortrykt på holdkortet mange år frem. Han er noteret for 181 kampe og og man kan regne med, at han yder en indsats.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 25. jan 2013, 22:31

Køllen I Møllen skrev:
limey skrev:

Jamen manden skal jo nok også have noget at spise...
Hvis han kunne gå for det samme som Rolf Toft og spillere på det niveau synes jeg klart han skulle forlænges. Men han får jo boksen for at krudte rundt og være usynlig. Bevares, han lapper da nogle huller hvor han bliver sat ind. Men jeg mener ikke at han gør det bedre end det næste valg til den givne plads måske ville kunne gøre. Ikke så meget bedre at hans løn kan forsvares ihvertfald...
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Synes hans placeringsevne er for dårlig til forsvaret, og på midtbanen er han for usynlig. Så er der angriber tilbage, men jeg har ikke set ham på den plads i årevis. Jeg synes nok han er overvurderet, men jeg vil da gerne tage fejl.
Jeg savner Winsnes

Besvar