ASC-KBH: Pre-match i Farum - med besøg af Gaarde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: ASC-KBH: Pre-match i Farum - med besøg af Gaarde

Indlæg af MrBangDK » 19. aug 2013, 15:26

jonas386 skrev:
MrBangDK skrev:
jonas386 skrev:
Gaarde regner ikke med, at han skal ind og lave 15-20 mål, men derimod være en der skal være med til at sætte de andre angribere i spil. Det blev modtaget med ”kan han også få Curth til at ramme målet”? Her sagde Gaarde klart ja, og lavede en sammenligning med Prica/Curth perioden. Det er åbenbart det man håber, kommer til at ske med vores angribere.
I såfald vil jeg begynde at tvivle på Gaardes kompetencer. Det er jo ikke ligefrem chancer der mangler, nærmere effektivitet.
Så lad mig bløde det lidt op for dig, så du kan forstå det...

Det er ikke tiltænkt, at han skal score ALLE målene.. Da Prica var i klubben, var det i høj grad også hans fortjeneste, at Curth fik nettet så meget. En ting er at kunne smide en masse kugler i nettet - en anden ting er at have speed og drive til at komme ind i feltet og så få slået de gode afleveringer til vores andre angribere - det er efter sigende en af hans spidskompetencer.
Jeg er med på betydningen, men jeg synes bare vi har nok spillere der er gode til at lægge den op, det der mangler er mål, hvad enten det er et af de nemme hvor den bare skal prikkes over stregen eller tage duellen med forsvaret og heade den ind.
Anders Jacobsens hovedstødschance mod FCN er meget sigende synes jeg, vi udspiller deres forsvar, et indlæg kommer ind, og chancen brændes på det skammeligste.

Jeg er ikke i tvivl om han er en dygtig fodboldspiller, og kan have et godt øje til sine medspillere, men det hjælper bare ikke noget når der ikke er nogen til at sparke den ind. Såvidt jeg husker, og her kan jeg huske forkert, scorede curth også de fleste mål i forårssæsonen, altså efter Prica var blevet solgt.
Jeg forventer ikke en spiller i Prica klassen der både kan skabe plads og score mål, men den sidstnævnte evne er altså den vigtigste for os pt, sådan som jeg ser det.

Jeg tror ikke på at Jönsson kan få curth igang igen, det tror jeg nu heller ikke Prica ville kunne, eller Ronaldo, men måske han kan få Anders Jocobsen til at score nogle mål, og det er måske heller ikke så ringe.

Groft sagt kan det siges at fremfor Laudrup er det jo nærmere Elkjær vi mangler
Så må man bare konkludere, at du kun kan blive skuffet, og du nok kommer til at ringeagte Gaarde, mere end du allerede har givet udtryk for :)

Og helt ærligt... AK har fået én kamp fra start.. giv nu lige manden en chance!!
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2013, 15:32

Jeg ringeagter ikke Gaarde, jeg synes det er et spændende valg, men hvis målet er at få Curth igang igen er jeg bare ikke sikker på han har set ham spille det sidste lange stykke tid.

Og selvfølgelig skal han have en chance, pointen var nu også bare at den chance viste alting helt klart, nemlig at vi skaber rigeligt med chancer, men at skarpheden mangler. Andet var der ikke i det, chancen kunne ligesågodt have været med Curth eller Rolf i stedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. aug 2013, 08:30

jonas386 skrev:Jeg ringeagter ikke Gaarde, jeg synes det er et spændende valg, men hvis målet er at få Curth igang igen er jeg bare ikke sikker på han har set ham spille det sidste lange stykke tid.

Og selvfølgelig skal han have en chance, pointen var nu også bare at den chance viste alting helt klart, nemlig at vi skaber rigeligt med chancer, men at skarpheden mangler. Andet var der ikke i det, chancen kunne ligesågodt have været med Curth eller Rolf i stedet.
Vi skaber chancer, javel, men åbenbart ikke chancer af en kaliber, som vores angribere kan udnytte. Det kan jo være svenskeren kan slå den sidst, afgørende bold de to gram hurtigere og mere præcist, som gør, at AK/Toft/Curth/Spalvis/Theodor kan sætte en afslutning inden for rammen, i stedet for 7 meter over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar