AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 2013
Re: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 20
Nogen der ved om kampen bliver genudsendt og hvornår? Eller har andre ideer til hvordan den kan ses?
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hele kampen bliver genudsendt i morgen kl. 16:30 på canal 8.JFL skrev:Nogen der ved om kampen bliver genudsendt og hvornår? Eller har andre ideer til hvordan den kan ses?
Der er højdepunkter på superliga.dkJFL skrev:Nogen der ved om kampen bliver genudsendt og hvornår? Eller har andre ideer til hvordan den kan ses?
ellers kan du se hele runden på i fodboldsmagasinet på drSimon skrev:Der er højdepunkter på superliga.dkJFL skrev:Nogen der ved om kampen bliver genudsendt og hvornår? Eller har andre ideer til hvordan den kan ses?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Onside brillerer for en gangs skyld med et nogenlunde detaljeret sammendrag:
http://onside.dk/superligaen/AaB-vff-3- ... maalscorer" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onside.dk/superligaen/AaB-vff-3- ... maalscorer" onclick="window.open(this.href);return false;
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Alle har ret til en dårlig dag nu og da. Selv Onside.
Og alligevel mangler der flere væsentlige chancer, for ikke at snakke om, at man sjældent får lov at se opspillet til en chance, men kun lige den sidste afgørende sekvens. Tag f.eks. opspillet til straffesparket, hvor de slet ikke viser Jönssons fremragende aktion inden, ligesom at man kun lige får et glimt af den klasseaflevering som Würtz slår til Ris ved 2-1.MHJ skrev:Onside brillerer for en gangs skyld med et nogenlunde detaljeret sammendrag:
Der var i øvrigt ikke andet om kampen end de 4 minutter og 51 sekunder i overstående klip... Altså ud af et program på 1½ time.
Oneside er og bliver et forfærdeligt program.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
1 time og 15 minutter, hvis ret skal være ret. Og det er inklusiv reklamer.Hanga skrev:Og alligevel mangler der flere væsentlige chancer, for ikke at snakke om, at man sjældent får lov at se opspillet til en chance, men kun lige den sidste afgørende sekvens. Tag f.eks. opspillet til straffesparket, hvor de slet ikke viser Jönssons fremragende aktion inden, ligesom at man kun lige får et glimt af den klasseaflevering som Würtz slår til Ris ved 2-1.MHJ skrev:Onside brillerer for en gangs skyld med et nogenlunde detaljeret sammendrag:
Der var i øvrigt ikke andet om kampen end de 4 minutter og 51 sekunder i overstående klip... Altså ud af et program på 1½ time.
Oneside er og bliver et forfærdeligt program.
Men kan sagtens følge dig. Vanvittigt så meget krudt de bruger på at analysere brøndbys kamp, og så skal resten af kampene bare overstås.
Super god kamp af AaB mod tabellens nr. 3. Så er det dæleme noget ved at gå på stadion og det opvejer til fulde den gabende kedelig kamp mod AGF.
Selv kasper kusks dødbolde var ikke helt (næsten men ikke helt) så døde som de plejer at være.
Godt gået drenge!!
Selv kasper kusks dødbolde var ikke helt (næsten men ikke helt) så døde som de plejer at være.
Godt gået drenge!!
Leander
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Vigtigheden af gårsdagens sejr kan ingenlunde overdrives!
3 point var et must - og det fik drengene på smukkeste vis. Flot spil over hele linien.
VI LIGGER NUMMER 2 FOR H******!!!!!
Men mit i al euforien er der godt nok et par sure dråber i bægeret:
1. Kehlet
Igen - igen. Det er simpelthen ufatteligt at den klovn får lov til at dømme på superliga-niveau. Jeg fortsår det ikke. Han går jo primært på banen for at få iscenesat sig selv og komme i fokus. Han må være groft under tøflen derhjemme eller lign. men han skal fanme ikke gå og ødelægge den ene superligakamp efter den anden for at få udlevet sine fantasier. Føj. Jeg har efterhånden set rigtig mange af de kampe han har dømt de seneste ca. 4 år (ikke kun de hvor AaB er en del) og han er jo en skandale hver gang. Få ham nu væk for helvede. Han har jo konsekvent omkring 20 små og store fejlkendelser i løbet af en kamp. Det må være nok til at få ham rykket ned.
2. Dødbolde
Igen - igen - igen. Der må ske noget og det lige med det samme. Er det Kuhn der står får disse, eller? I så fald skal hans smartphone inddrages dags dato (så han ikke sidder og spilder tiden på at tweete hans Liverpool halløj) og så må han altså til at vise noget. Alternativt (og bedre) må en anden sættes på posten. De har jo slet ikke trænet nogen somhelst sekvenser? Ingen ved jo hvor de skal stå eller løbe hen og enhver kan se at Kusk ikke er manden der skal slå dødboldene. Det er pinligt nu.
Puha...jaja - men for pokker hvor var det skønt i går. En forløsning. Hvornår scorede vi sidst 3 mål. Jeg døjer med at huske så langt tilbage.
Håber på dette kan skabe bedre stemning på stadion til de næste kampe. Jeg synes vores ellers så sprøde klack bag mål er faldet noget af på den - og under 7,000 til en kamp om 2. pladsen søndag eftermiddag er jo ingenlunde imponerende. Håber det kommer.
Ahlmanns håbløse advarsel i sidste minut (såfremt den var til gult kort skulle der nok uddeles en 15 advarsler og 3 røde kort i sådan en kamp - jeg kigger på dig spasser Kehlet - hva med den flødebollen laver på Risgaard fx??) må vel give karantæne nu? Han sidder i såfald ude mod FCK i parken, hvilket vel er ok nå det nu skal være. Man kan vel se Parken som en "gratis" kamp hvor vi ikke kan regne med at få noget med hjem alligevel (jeg håber Kent forsøger sig med Lasse på backen og lader KEP og Thelander klare den centralt).
Top 3 var Jönnson, Würtz, og så en masse andre ;o)
Bund: Ingen.
3 point var et must - og det fik drengene på smukkeste vis. Flot spil over hele linien.
1. Kehlet
Igen - igen. Det er simpelthen ufatteligt at den klovn får lov til at dømme på superliga-niveau. Jeg fortsår det ikke. Han går jo primært på banen for at få iscenesat sig selv og komme i fokus. Han må være groft under tøflen derhjemme eller lign. men han skal fanme ikke gå og ødelægge den ene superligakamp efter den anden for at få udlevet sine fantasier. Føj. Jeg har efterhånden set rigtig mange af de kampe han har dømt de seneste ca. 4 år (ikke kun de hvor AaB er en del) og han er jo en skandale hver gang. Få ham nu væk for helvede. Han har jo konsekvent omkring 20 små og store fejlkendelser i løbet af en kamp. Det må være nok til at få ham rykket ned.
2. Dødbolde
Igen - igen - igen. Der må ske noget og det lige med det samme. Er det Kuhn der står får disse, eller? I så fald skal hans smartphone inddrages dags dato (så han ikke sidder og spilder tiden på at tweete hans Liverpool halløj) og så må han altså til at vise noget. Alternativt (og bedre) må en anden sættes på posten. De har jo slet ikke trænet nogen somhelst sekvenser? Ingen ved jo hvor de skal stå eller løbe hen og enhver kan se at Kusk ikke er manden der skal slå dødboldene. Det er pinligt nu.
Puha...jaja - men for pokker hvor var det skønt i går. En forløsning. Hvornår scorede vi sidst 3 mål. Jeg døjer med at huske så langt tilbage.
Håber på dette kan skabe bedre stemning på stadion til de næste kampe. Jeg synes vores ellers så sprøde klack bag mål er faldet noget af på den - og under 7,000 til en kamp om 2. pladsen søndag eftermiddag er jo ingenlunde imponerende. Håber det kommer.
Ahlmanns håbløse advarsel i sidste minut (såfremt den var til gult kort skulle der nok uddeles en 15 advarsler og 3 røde kort i sådan en kamp - jeg kigger på dig spasser Kehlet - hva med den flødebollen laver på Risgaard fx??) må vel give karantæne nu? Han sidder i såfald ude mod FCK i parken, hvilket vel er ok nå det nu skal være. Man kan vel se Parken som en "gratis" kamp hvor vi ikke kan regne med at få noget med hjem alligevel (jeg håber Kent forsøger sig med Lasse på backen og lader KEP og Thelander klare den centralt).
Bienvenu Bassogog!
Mod sønderjyske for et par runder sidenHvornår scorede vi sidst 3 mål
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ifølge Tvguide.dkJFL skrev:Nogen der ved om kampen bliver genudsendt og hvornår? Eller har andre ideer til hvordan den kan ses?
Canal 8 sport
kl 16:55 - 18:55
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Christ mand, jeg er ved at blive gammel. Det havde jeg allerede glemt. tak.jonas386 skrev:Mod sønderjyske for et par runder sidenHvornår scorede vi sidst 3 mål
På den anden side blev 2 af målene i den kamp scoret i overtiden - og er derfor ikke at betragte som reelle - sorrysorrysorrysorry
Bienvenu Bassogog!
Men hvornår har vi så sidst scoret 3 mål på hjemmebane?astonvilla skrev:Christ mand, jeg er ved at blive gammel. Det havde jeg allerede glemt. tak.jonas386 skrev:Mod sønderjyske for et par runder sidenHvornår scorede vi sidst 3 mål
På den anden side blev 2 af målene i den kamp scoret i overtiden - og er derfor ikke at betragte som reelle - sorrysorrysorrysorry![]()
Dér skal man nok alligevel tilbage til sidste sæson
Jep, de sagde på TV i går at vi kun havde lavet 3 mål eller flere i 5 af de 75 forudgående hjemmekampe (i Superligaen?).Califfen skrev:Men hvornår har vi så sidst scoret 3 mål på hjemmebane?astonvilla skrev:Christ mand, jeg er ved at blive gammel. Det havde jeg allerede glemt. tak.jonas386 skrev:Mod sønderjyske for et par runder sidenHvornår scorede vi sidst 3 mål
På den anden side blev 2 af målene i den kamp scoret i overtiden - og er derfor ikke at betragte som reelle - sorrysorrysorrysorry![]()
Hvis der er noget jeg for alvor har savnet i AaB - helt siden under Hamréns dage - er det at et mål tænder en gnist hos os, og får os til at jagte det næste 5% hårdere. Der var lige fem kampe sidste sommer/efterår hvor jeg troede den var der, men det var den så ikke helt alligevel. Vi bliver nærmest lidt selvtilfredse, falder lidt tilbage og begynder at tro vi kan køre den hjem på kontra derfra. I stedet kommer vi som regel under pres i stedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Uenig i dit synspunkt om, at FCK-kampen er gratis. Javel, de er da begyndt at vinde fodboldkampe igen, men de imponerer ikke. Chancen for at tage en sejr i Parken har sjældent været større.astonvilla skrev:Vigtigheden af gårsdagens sejr kan ingenlunde overdrives!
1. Kehlet
2. Dødbolde
Jeg tror man vil se flere tilskuere til næste hjemmekamp pga den sublime kamp i går. Det lave tilskuertal i går skyldes til en vis grad den utrolig kedelige kamp mod gf i forrige runde. Det er squ sådan nordjydere rationaliserer og prioriterer
Det er vildt!Pastorius skrev:Jep, de sagde på TV i går at vi kun havde lavet 3 mål eller flere i 5 af de 75 forudgående hjemmekampe (i Superligaen?).Califfen skrev:Men hvornår har vi så sidst scoret 3 mål på hjemmebane?astonvilla skrev:Christ mand, jeg er ved at blive gammel. Det havde jeg allerede glemt. tak.jonas386 skrev:Mod sønderjyske for et par runder sidenHvornår scorede vi sidst 3 mål
Hvis der er noget jeg for alvor har savnet i AaB - helt siden under Hamréns dage - er det at et mål tænder en gnist hos os, og får os til at jagte det næste 5% hårdere. Der var lige fem kampe sidste sommer/efterår hvor jeg troede den var der, men det var den så ikke helt alligevel. Vi bliver nærmest lidt selvtilfredse, falder lidt tilbage og begynder at tro vi kan køre den hjem på kontra derfra. I stedet kommer vi som regel under pres i stedet.
Men det går da næsten helt tilbage til Pehrsson-tiden den statistik. Det forklarer en smule
Det er i sandhed en noget skræmmende statistik. Ikke at den kommer som en overraskelse, for jeg har i mange år haft en følelse af, at vi spiller flere tætte kampe end de fleste andre klubber. Vi havde lige perioden i forrige efterår, hvor vi kørte modstanderne over, men ellers har vi jo generelt umådeligt få kampe, hvor vi vinder sikkert og uden at nerverne skal testes til sidst. Jeg er i øvrigt helt enig med Pastorius i, at vi alt for ofte bliver tilfredse når vi er kommet foran, og bliver mere tilbagetrukne og passive i vores spil. Det gjorde vi faktisk ikke i går, og alligevel scorer vi kun 3 mål. Dette til trods for, at vi spiller modstanderen ud af banen, og at vi vel skaber et meget stort antal chancer. Den manglende effektivitet har været et problem i langt de fleste kampe, og det er virkelig noget, vi skal arbejde med... For vi gør så mange andre ting så godt, at vi for alvor bliver en trussel, hvis vi også begynder at sparke bolden mere konsekvent i kassen (og bliver bare marginalt farlige på dødbolde).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Hvor var det fedt, at min offensive bekymringer blev gjort til skamme. Det var en af de bedste offensive kampe siden tiden under Hamrén. Det var en sand fornøjelse at se, hvordan spillet flød, og at en af vores angribere fik lavet to flotte klasser (oven i købet ham, jeg var mest skeptisk over for).AaB 85 95 99 08 skrev:Hvis vi skal undgå endnu en døddsejler, som f.eks. kampen mod Gymnastikforeningen, som du nævner, skal der sgu ske noget nyt offensivt. Egentligt ville man ønske, man havde alternativer i truppen til flere af de offensive pladser, men det store problem er, at vi bare ikke har nogen rigtig fuldblodsangriber med superligaklasse i truppen.frederikshavneren skrev:Søndag kl. 15 venter næste kamp ("Slaget om tv pengene"), som er mod fodsportsholdet fra Viborg. Oprykkerne har gjort det overraskende godt hidtil, men om det skyldes et godt Viborg hold eller en svag Superliga kan helt sikkert diskuteres. Efter 5 års fravær er det dejligt at Viborg er tilbage i det fine selskab. "Tude Ove" har på imponerende vis ført viborgenserne fra afgrunden af 1. division til subtoppen af Superligaen.
Søndag venter endnu en tæt og lige kamp. Vi bør dog være storfavoritter trods de seneste pauvre resultater og præstationer. Elendige T. Dalgaard er som forventet gået i stå efter en god start. Viborgs dødbolde derimod skal vi virkelig passe på. Christoffer Poulsen server nogle fantastiske millimeter præcise dødbolde, hvor der især skal holdes øje med Mikkel Rask, Baba (amerikaneren) samt N. Gotfredsen.
Angående holdopstillingen tror jeg kun, at der er tvivl om det bliver Augu eller Würtz på midten.
Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK
Kampen skal vindes, men jeg frygter en gentagelse af søndagens rædselskamp mod AGF. Statistikken taler for uafgjort da vi desværre er blevet eksperter i, at spille uafgjort på hjemmebane (7 ud af de seneste 10 hjemmekampe er endt uafgjort).
Et frisk pust kunne være Spalvis som starter. Det er noget tidligt i hans udviklingsforløb, men det er i mangel af bedre. I givet fald må det blive ved siden af AK og så ud med Jønsson. Alternativt skal man videreføre forsøget med Thomsen som hængende angriber - så ved siden af Spalvis. Men det vil igen blive i mangel af bedre, og jeg synes personligt, han er klar bedre på kanten (seneste kamp undtaget).
Eneste malurt i bægeret er selvfølgelig den manglende effektivitet i forhold til, hvor mange kæmpe chancer vi skaber.
Og så er det sgu da en skandale, at sådan en klaphat af en dommer er ved at få afgørende indflydelse på fordelingen af 3-4 mio. kr. mellem de to klubber (hvilket som jeg har forstået det er forskellen på 2. og 4.-pladsen).
På en dårlig dag kunne deres åbenlyst forkert anerkendte mål og det klokkeklare straffe til Ahlmann, som blev overset, have været kampafgørende. Er der nogen, der har set Kehlet udtale sig (på skrift eller til kamera) om situationerne i kampen?
Fodbold skal ses med hjertet!
Bare lige for at præcisere, så tror jeg ikke at spillerne føler sig tilfredse - det ser bare sådan ud. Det killerinstinkt jeg søger når man er kommet foran, er ikke noget man bare lige snakker om, og så er det der. Det kræver en vedvarende opmærksomhed på problemet og en vilje til at acceptere at det også kan koste nogle point (og advarsler), hvis man i starten kommer til at oversatse lidt - indtil man har fundet den balance der skal til.Hanga skrev:Det er i sandhed en noget skræmmende statistik. Ikke at den kommer som en overraskelse, for jeg har i mange år haft en følelse af, at vi spiller flere tætte kampe end de fleste andre klubber. Vi havde lige perioden i forrige efterår, hvor vi kørte modstanderne over, men ellers har vi jo generelt umådeligt få kampe, hvor vi vinder sikkert og uden at nerverne skal testes til sidst. Jeg er i øvrigt helt enig med Pastorius i, at vi alt for ofte bliver tilfredse når vi er kommet foran, og bliver mere tilbagetrukne og passive i vores spil. Det gjorde vi faktisk ikke i går, og alligevel scorer vi kun 3 mål. Dette til trods for, at vi spiller modstanderen ud af banen, og at vi vel skaber et meget stort antal chancer. Den manglende effektivitet har været et problem i langt de fleste kampe, og det er virkelig noget, vi skal arbejde med... For vi gør så mange andre ting så godt, at vi for alvor bliver en trussel, hvis vi også begynder at sparke bolden mere konsekvent i kassen (og bliver bare marginalt farlige på dødbolde).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert