AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013

Indlæg af Nakken » 26. nov 2013, 10:36

Er der nogen der har en statistik over hvor mange direkte fejlafleveringer vi har haft i denne sæson? Det må alt andet en lige være ny rekord. Og det er ikke bare det faktum, at der er mange, men at når det sker, så snakker vi altså serie-5 niveaus overblik og håbløsheder.

Jeg ved ikke om det er fordi jeg bare er en halvt-tomt-glas nordjyde eller jeg bare har været AaB-fan for længe, men jeg sidder konstant med en fornemmelse af, at det hele ramler på et tidspunkt i denne sæson. Jeg er ovenud lykkelig over vores placering, men synes ærlig talt overhovedet ikke det fortjent. Jeg føler konstant, at kampene kan tippe hvilken vej det skal være uanset om vi er foran med 2 mål eller det står lige. Hvor kommer den usikkerhed fra? Hvorfor skal vi være så nervøse, når vi er et af de få hold i denne sæson, som mirakuløst har været lidt stabile i pointhøsten?

Jeg vil skide på om vi har det traditionelt svært mod FCN. De ligger nummer 10 og vi ligger nummer 2, så den kamp skal vi fandme vinde på hjemmebane eller i det mindste gå ind til for at vinde. Den fornemmelse havde jeg på ingen måde i går. Bevares, der er gode takter ind imellem, men bundniveauet er simpelthen katastrofalt lavt. Det virker tåbeligt, at jeg skal sidde her og gejle mig selv op over vi ligger på en ufortjent 2. plads, men sådan har jeg det, fordi den placering sætter nogle forventninger, som holdet ikke er i stand til at indfri i øjeblikket. Distancen mellem placeringen og det faktiske fodboldspil gør mig utryg og gør, at jeg aldrig rigtig helt tror på det.
Altid AaB!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. nov 2013, 11:17

I forlængelse af det med Augu, så har jeg af andre veje hørt at Augu har lært at leve med sin rolle som motivationskilde for de unge og som en mindre vigtig marksspiller, på trods af at han selvfølgelig vil gøre alt for at spille, men han har accepteret hans rolle. - Dette er nok også årsagen til at han har valgt at forlænge med AaB på trods af bænkerollen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 26. nov 2013, 11:41

Kaare Sagan Larsen skrev:
Gnu skrev:Vi ligger i toppen, har ikke tabt hjemme i umindelige tider, spiller fin fodbold, har en pæn stime af sejre i baggagen og senest 4-1 på udebane.

Alligevel er der kun 5.500 tilskuere, der gider at dukke op.
Det er mandag, der var pissekoldt og det var mod et bundhold.
Sådan er det jo hver eneste gang. Der er bare aldrig optimale forhold til fodbold i Aalborg, men undskyldninger er aldrig en mangelvare. Nu vandt vi ikke i går, og så er undskyldningerne til næste hjemmekamp jo allerede linet op:

Det er mandag, vi spillede dårligt i sidste hjemmekamp, og vi vandt ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 26. nov 2013, 11:47

Gnu skrev:Sådan er det jo hver eneste gang. Der er bare aldrig optimale forhold til fodbold i Aalborg, men undskyldninger er aldrig en mangelvare. Nu vandt vi ikke i går, og så er undskyldningerne til næste hjemmekamp jo allerede linet op:

Man må jo også bare acceptere at der er mange tilskuere, der ikke er lige så dedikeret som os andre. Det er ikke alle der har tiden/lysten efter en arbejdsdag til at skal tage ud på et koldt stadion for at se en formentligt kedelig kamp.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 26. nov 2013, 11:57

Flot at AaB holdt John John så meget nede i kampen. Er enig med dem, der mener at Dalsgaard var kampens spiller. Det kostede dog offensivt at hold ham tilbage. Både i forhold til støtte til Kusk og i hans vanlige raketløb op af kanten. Kusk virkede også til at have flere defensive pligter end normalt, hvilket jeg syntes han klarede fint. John John havde konstant en spiller over sig.

Thomsen er ikke moden til midt midt endnu, det kommer nok med tiden, men lige nu skal han blive på kanten. Derudover syntes jeg Patrick er en fint kant erstatning, han lavede flere ting hvor det så ud til at kunne være blevet farligt, hvis timingen spillerne imellem havde været en snert bedre. Det kommer forhåbentligt efter nogle flere kampe. Han trækker dog ikke så meget ind i banen, hvilket ikke efterlader så mange huller til Ahlmann at løbe frem i. Alt i alt virkede det til at vi i dag holdt vores backer langt tilbage, sikkert som en reaktion på at vi ikke havde nogen ren defensiv midt og selvfølgelig fordi John John er FCNs farligste spiller. Würtz var savnet.

Og så uendeligt ærgerligt, at det første mål bliver underkendt. Men om det havde ændret noget i kampen er jo svært at spå om.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 26. nov 2013, 12:03

Kaare Sagan Larsen skrev:
Gnu skrev:Sådan er det jo hver eneste gang. Der er bare aldrig optimale forhold til fodbold i Aalborg, men undskyldninger er aldrig en mangelvare. Nu vandt vi ikke i går, og så er undskyldningerne til næste hjemmekamp jo allerede linet op:

Man må jo også bare acceptere at der er mange tilskuere, der ikke er lige så dedikeret som os andre. Det er ikke alle der har tiden/lysten efter en arbejdsdag til at skal tage ud på et koldt stadion for at se en formentligt kedelig kamp.
Tiden og lysten er der så åbenbart heller ikke, når vejret er varmere og vi spiller i weekenden. Undskyldningerne er der i hvert fald altid.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 26. nov 2013, 12:12

Gnu skrev:Tiden og lysten er der så åbenbart heller ikke, når vejret er varmere og vi spiller i weekenden. Undskyldningerne er der i hvert fald altid.
Man kan jo også acceptere, at der kan være et hav af forklaringer på hvorfor folk ikke kan/vil komme. Det er ikke alle, der indretter deres liv efter AaB.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 26. nov 2013, 12:37

Den holdning kan man jo vælge at have. Er det så også helt fint at AaB taber tilskuere, mens de andre klubber oplever fremgang på den front?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 26. nov 2013, 17:21

Vi var hunde i et spil FCN kegler. Tydeligt at se de var os taktisk overlegne.

AaBs midtbane fungerer ikke uden Würtz og Risse som det faste makkerpar.

Hvis man ser på det med neutrale øjne havde Farumdrengene fortjent sejren igår.

Ærgeligt er det også at Jönsson ikke kan holde længere tid, han gør vores hold bedre.

Besvar