Du lyder en kende bitterEksil skrev:I så fald finder Lynge en klausul og får Gaarde fyret. Så skal der købes australske midtstoppere og norske angribere!FlæskeFrank skrev:Det kan blive en god uge. Tirsdag afslutning på denne dyne, i morgen 3 point mod FCN og søndag 3 point mod FC Bussen. Så kan vi passende hente 100 mio kr. til efteråret i CL. Så garanterer jeg for overskud i år.
og naturligvis uden feriepenge
Økonomitråden
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6763
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
- FlæskeFrank
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Slet ikke. Det bliver det gode dage om igen.FlæskeFrank skrev:Du lyder en kende bitterEksil skrev:I så fald finder Lynge en klausul og får Gaarde fyret. Så skal der købes australske midtstoppere og norske angribere!FlæskeFrank skrev:Det kan blive en god uge. Tirsdag afslutning på denne dyne, i morgen 3 point mod FCN og søndag 3 point mod FC Bussen. Så kan vi passende hente 100 mio kr. til efteråret i CL. Så garanterer jeg for overskud i år.
og naturligvis uden feriepenge
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

- Indlæg: 698
- Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Det er jo noget der er sket i mange klubber, så der må efter din mening sidde mange inkompetente folk rundt omkring i klubberne.Gnu skrev:Sludder. En mand, der har arbejdet med personaleledelse i en halv menneskealder skal simpelthen være i stand til at indgå en ansættelseskontrakt og overhold en i virkeligheden ret enkelt overnskomst. Der er ingen undskyldninger.
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

- Indlæg: 698
- Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Aalborg er faktisk større end Odense.frederikshavneren skrev: Jo det lyder fornuftigt. Objektivt set er AaB én af Danmarks største klubber og hvis man ser nøgternt på potentialet må AaB være landets 5. største klub (Brøndby, FCK, AGF og OB har et større potentiale). Det vurderer jeg ud fra byernes indbyggertal, oplandet, historie, talentarbejde, medietække mv.
Selvfølgelig har vi de seneste år været igennem en økonomisk kartoffelkur, hvilket vi har klaret over al forventning. AaB er vel suverænt den klub som har skåret spillerbudgettet mest over de seneste år. Det har været bydende nødvendigt da alternativet var økonomisk ruin og sportsligt kaos.
Når vi nu efterhånden har fået styr på økonomien giver det bedre muligheder fremadrettet. Fremover er det ikke holdbart at vi opererer med suppens 4. laveste spillerbudget, på et tidspunkt skal vi økonomisk meget gerne nærme os AGF og OB. I længden er det ikke holdbart at mindre klubber som FCM, Randers, Farum og Esbjerg har distanceret os økonomisk.
Trods økonomisk smalhals har vi klaret os over al forventning, men i det lange løb så er det økonomien der bestemmer. Har læst at 70-80% af de sporslige resultater kan forklares ud fra økonomien. Der er selvfølgelig heldigvis altid undtagelser såsom denne imponerende sæson, men i det lange løb må prioriteten først og fremmest være at undgå nedrykning, med mindre der findes midler til at øge spillerbudgettet.
Var det ikke Niels Chr. Holmstrøm som sagde "Vis mig dit budget og jeg skal fortælle hvor du ender"? Det sætter de nuværende imponerende resultater endnu mere i relief, men efter sommerferien kan vi være bombet tilbage til stenalderen hvis vi mister Kusk og Jönsson og ikke har råd til at hente erstatninger.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Indlæg: 6047
- Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
- Favoritspiller: messi
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.Kaare Sagan Larsen skrev:Aalborg er faktisk større end Odense.frederikshavneren skrev: Jo det lyder fornuftigt. Objektivt set er AaB én af Danmarks største klubber og hvis man ser nøgternt på potentialet må AaB være landets 5. største klub (Brøndby, FCK, AGF og OB har et større potentiale). Det vurderer jeg ud fra byernes indbyggertal, oplandet, historie, talentarbejde, medietække mv.
Selvfølgelig har vi de seneste år været igennem en økonomisk kartoffelkur, hvilket vi har klaret over al forventning. AaB er vel suverænt den klub som har skåret spillerbudgettet mest over de seneste år. Det har været bydende nødvendigt da alternativet var økonomisk ruin og sportsligt kaos.
Når vi nu efterhånden har fået styr på økonomien giver det bedre muligheder fremadrettet. Fremover er det ikke holdbart at vi opererer med suppens 4. laveste spillerbudget, på et tidspunkt skal vi økonomisk meget gerne nærme os AGF og OB. I længden er det ikke holdbart at mindre klubber som FCM, Randers, Farum og Esbjerg har distanceret os økonomisk.
Trods økonomisk smalhals har vi klaret os over al forventning, men i det lange løb så er det økonomien der bestemmer. Har læst at 70-80% af de sporslige resultater kan forklares ud fra økonomien. Der er selvfølgelig heldigvis altid undtagelser såsom denne imponerende sæson, men i det lange løb må prioriteten først og fremmest være at undgå nedrykning, med mindre der findes midler til at øge spillerbudgettet.
Var det ikke Niels Chr. Holmstrøm som sagde "Vis mig dit budget og jeg skal fortælle hvor du ender"? Det sætter de nuværende imponerende resultater endnu mere i relief, men efter sommerferien kan vi være bombet tilbage til stenalderen hvis vi mister Kusk og Jönsson og ikke har råd til at hente erstatninger.
- Kaare Sagan Larsen
- Superliga

- Indlæg: 698
- Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Præcis, derfor kan du heller ikke sige, at OB har større potentiale mht. indbyggere end AaB.frederikshavneren skrev: Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.
Aalborg Kommune har ca. 205.000 indbyggere, mens Odense kun har 195.000. (Ifølge den nye kortoversigt over kommunerne.)
- NIN
- Allstar

- Indlæg: 2791
- Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Og skal man gøre det helt firkantet, så har Fyn ca. 466,284 indbyggere, men Nordjylland har 578.839. Så vi har ca. 110.000 flere at gøre godt med 
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Ja, så fik vi lige den helt på plads. Og skal vi fortsætte sammenligningen mellem AaB og OB, er der godt 600.000 i Region Nord og tilsvarende ca. 480.000 på Fyn. Jeg vurderer derfor, at AaB har det samme potentiale som OB uanset hvilket parameter man nu måler på. Det er kun FCK, Brøndby og AGF, der ubetinget kan siges at have større potentiale end AaB.frederikshavneren skrev:Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.Kaare Sagan Larsen skrev:Aalborg er faktisk større end Odense.frederikshavneren skrev: Jo det lyder fornuftigt. Objektivt set er AaB én af Danmarks største klubber og hvis man ser nøgternt på potentialet må AaB være landets 5. største klub (Brøndby, FCK, AGF og OB har et større potentiale). Det vurderer jeg ud fra byernes indbyggertal, oplandet, historie, talentarbejde, medietække mv.
Selvfølgelig har vi de seneste år været igennem en økonomisk kartoffelkur, hvilket vi har klaret over al forventning. AaB er vel suverænt den klub som har skåret spillerbudgettet mest over de seneste år. Det har været bydende nødvendigt da alternativet var økonomisk ruin og sportsligt kaos.
Når vi nu efterhånden har fået styr på økonomien giver det bedre muligheder fremadrettet. Fremover er det ikke holdbart at vi opererer med suppens 4. laveste spillerbudget, på et tidspunkt skal vi økonomisk meget gerne nærme os AGF og OB. I længden er det ikke holdbart at mindre klubber som FCM, Randers, Farum og Esbjerg har distanceret os økonomisk.
Trods økonomisk smalhals har vi klaret os over al forventning, men i det lange løb så er det økonomien der bestemmer. Har læst at 70-80% af de sporslige resultater kan forklares ud fra økonomien. Der er selvfølgelig heldigvis altid undtagelser såsom denne imponerende sæson, men i det lange løb må prioriteten først og fremmest være at undgå nedrykning, med mindre der findes midler til at øge spillerbudgettet.
Var det ikke Niels Chr. Holmstrøm som sagde "Vis mig dit budget og jeg skal fortælle hvor du ender"? Det sætter de nuværende imponerende resultater endnu mere i relief, men efter sommerferien kan vi være bombet tilbage til stenalderen hvis vi mister Kusk og Jönsson og ikke har råd til at hente erstatninger.
Jeg er helt enig med frederikshavneren i, at det er helt uholdbart i det længere løb, at AaB har landets 4. laveste spillerbudget - kun godt det halve af vores mesterskabskonkurrenter fra FCM, der til al overflod også har været på skideren økonomisk. Vi skal altså kunne konkurrere på seriøst plan med klubberne under FCK og Brøndby, og det er den udvikling, jeg håber for alvor er sat i værk i dag. Jeg læste prospektet fra AaB således, at den egentlige kapitaludvidelse først finder sted med aktieemissionen - men jo også, at de nuværende 30 millioner reelt var en del af pågældende aktieemission.
EDIT: NIN kom mig lige i forkøbet med mere præcise udmeldinger om Fyn og Nordjylland, men pointen skulle være den samme :-)
-
frederikshavneren
- Allstar

- Indlæg: 6047
- Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
- Favoritspiller: messi
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Hvis du sammenligner indbyggertallet i forhold til kommunernes størrelse så er befolkningstætheden klart større i Odense Kommune. Det er en lidt akademisk diskussion, men jeg tror nu nok at næsten alle vil mene at OB har et større potentiale end AaB har (især økonomisk). Fynboerne har nogle rigmænd i baggrunden som har smidt rigtig mange penge i klubben og generelt har de altid haft et meget stort budget (ofte suppens 2. største), hvilket de heldigvis med få undtagelser har forvaltet enormt dårligtKaare Sagan Larsen skrev:Præcis, derfor kan du heller ikke sige, at OB har større potentiale mht. indbyggere end AaB.frederikshavneren skrev: Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.
Aalborg Kommune har ca. 205.000 indbyggere, mens Odense kun har 195.000. (Ifølge den nye kortoversigt over kommunerne.)
Jeg vil tro at fynboerne altid har haft et større budget end os, og hvis man skal tro oversigten over spillerbudgetterne for indeværende sæson så er fynboernes spillerbudget minimum dobbelt så stort som vores!
Det betyder også noget at OB har hjemme på Fyn som geografisk set er Danmarks centrum. AaB er derimod placeret i Nordjylland i et udpræget udkants område og det har betydning både i forhold til medier og sponsorer. Det er nok ikke et tilfælde at Carlsberg er storsponsor i OB, mens vi må nøjes med en primært lokal hovedsponsor i form af Spar Nord. Derudover har OB altid nydt godt af promoveringen fra bysbørnene TV 2.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Før eller siden vil fcm og de andre klubbers spiller budget falde pfa den elendige økonomi
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
o.O
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Sammenligningen mellem Odense og Århus er selvfølgelig spændende, men for mig at se, må denne tabel lukke enhver snak om, hvor AaBs potentiale ligger
http://www.superstats.dk/stilling/alltime" onclick="window.open(this.href);return false;
Nummer 3 gennem tiderne. Så er den sgu ikke længere.
http://www.superstats.dk/stilling/alltime" onclick="window.open(this.href);return false;
Nummer 3 gennem tiderne. Så er den sgu ikke længere.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
FCMs falder højst sandsynligt, men det virker ikke til at være tilfældet i hverken BIF eller FCK. Jeg tror vi inden for de næste par år vil se dansk fodbold tilbage til tiden omkring 2008. Det er naturligvis blot en påstand, men mit indtryk er at der over de næste par år vil komme flere penge i dansk fodbold, samtidig med at flere af klubberne har lært af tidligere fejl således man ikke ser samme overforbrug som tidligere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Ja, det kan vi selvfølgelig også håbe på, men realistisk er vi nu nødt til at oppe os lidt, hvis vi igen skal være en seriøs aktør i dansk topfodbold, hvilket i min verden generelt er mellem nr. 3 og 6 - med en lejlighedsvis afstikker til derop, hvor det er rigtig, rigtig sjovt.John skrev:Før eller siden vil fcm og de andre klubbers spiller budget falde pfa den elendige økonomi
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Under alle omstændigheder skal det være slut med, at AaB omtales som nedrykningskandidat før sæsonstart, og at en sæson, hvor vi slutter som nr. 5 med 13 sejre og 12 nederlag beskrives som "overpræstation". Ovenstående (mangel på) ambitionsniveau har været betinget af en helt ekstraordinær økonomisk elendighed, som der faktisk også er kommet meget godt ud af, når vi ser tilbage på de seneste 4 år; supertalentudvikling og styr på den daglige drift.
Omvendt kan man også falde i en omvendt Brøndbyfælde og spare og afvikle sig ihjel, og det er den skruetvinge, som jeg nu ser, at vi har en realistisk mulighed for at komme ud af nu.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Indlæg: 6047
- Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
- Favoritspiller: messi
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Dansk fodbold vil blive endnu mere skævvredet end det allerede er nu. Brøndby bruger vel snart flere penge på talentarbejdet end vi gør på hele vores spillerbudget. FCK har også meldt ud at de gradvist vil øge deres spillerbudget, som jeg husker det vil de øge budgettet med 10% hvert år de kommende 3 sæsoner. Det er et direkte svar på den massive oprustning som har fundet sted i Brøndby.jonas386 skrev:FCMs falder højst sandsynligt, men det virker ikke til at være tilfældet i hverken BIF eller FCK. Jeg tror vi inden for de næste par år vil se dansk fodbold tilbage til tiden omkring 2008. Det er naturligvis blot en påstand, men mit indtryk er at der over de næste par år vil komme flere penge i dansk fodbold, samtidig med at flere af klubberne har lært af tidligere fejl således man ikke ser samme overforbrug som tidligere.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Samme statistik viser ligeledes, at Esbjergs første scoring i lørdagens kamp var historisk, idet det var mål nr. 1000 mod os i Superligaen. Kun AGF har passeret denne milepæl - og oven i købet endnu en, da holdet nu har sluppet 1107 mål ind :-)Remark skrev:Sammenligningen mellem Odense og Århus er selvfølgelig spændende, men for mig at se, må denne tabel lukke enhver snak om, hvor AaBs potentiale ligger![]()
http://www.superstats.dk/stilling/alltime" onclick="window.open(this.href);return false;
Nummer 3 gennem tiderne. Så er den sgu ikke længere.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Brøndby pisser penge ud og har ingen strategi til at få noget der ligner det ind. De har netop bedt om lov til at være med i tv-aftalen igen. Tidligere budgeterede de med et minus på 40 mio, forudsat store transfer indtægter (Makinok?), egen TV aftale (gik ikke) og ander indtægter. Hvis de ikke snart for styr på det skal de snart line endnu en rig onkel op ellers kan de tage en ny nedtur.jonas386 skrev:FCMs falder højst sandsynligt, men det virker ikke til at være tilfældet i hverken BIF eller FCK. Jeg tror vi inden for de næste par år vil se dansk fodbold tilbage til tiden omkring 2008. Det er naturligvis blot en påstand, men mit indtryk er at der over de næste par år vil komme flere penge i dansk fodbold, samtidig med at flere af klubberne har lært af tidligere fejl således man ikke ser samme overforbrug som tidligere.
FCK er det eneste hold i DK der har en virkelig stærk økonomisk base i form af Parken, badeland, fitness osv.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
1. OB har måske et større budget, men de er samtidig økonomisk på spanden og skal til at sadle om, som vi allerede har gjort. Derfor kan du ikke drage konklusioner ud fra det. OB kom ud med et underskud på 25,8 mio.frederikshavneren skrev:Hvis du sammenligner indbyggertallet i forhold til kommunernes størrelse så er befolkningstætheden klart større i Odense Kommune. Det er en lidt akademisk diskussion, men jeg tror nu nok at næsten alle vil mene at OB har et større potentiale end AaB har (især økonomisk). Fynboerne har nogle rigmænd i baggrunden som har smidt rigtig mange penge i klubben og generelt har de altid haft et meget stort budget (ofte suppens 2. største), hvilket de heldigvis med få undtagelser har forvaltet enormt dårligtKaare Sagan Larsen skrev:Præcis, derfor kan du heller ikke sige, at OB har større potentiale mht. indbyggere end AaB.frederikshavneren skrev: Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.
Aalborg Kommune har ca. 205.000 indbyggere, mens Odense kun har 195.000. (Ifølge den nye kortoversigt over kommunerne.)![]()
Jeg vil tro at fynboerne altid har haft et større budget end os, og hvis man skal tro oversigten over spillerbudgetterne for indeværende sæson så er fynboernes spillerbudget minimum dobbelt så stort som vores!
Det betyder også noget at OB har hjemme på Fyn som geografisk set er Danmarks centrum. AaB er derimod placeret i Nordjylland i et udpræget udkants område og det har betydning både i forhold til medier og sponsorer. Det er nok ikke et tilfælde at Carlsberg er storsponsor i OB, mens vi må nøjes med en primært lokal hovedsponsor i form af Spar Nord. Derudover har OB altid nydt godt af promoveringen fra bysbørnene TV 2.
2. Fyn Og Odense er da i ligeså høj grad udkantsdanmark? Der sker ikke en skid i Odense pt. Se evt. Fremskrivninger for Aalborg kontra Odense ift. indbyggertal, hvis vi endelig skal nørde tal. Jeg kan godt garantere, af Aalborg her vurderes langt stærkere. Indenfor et geografisk område, kan folk på Fyn jo også sagtens støtte klubberne vest for Lillebælt. Her ligger en del klubber. Så er Odense og Fyn sgu heller ikke mere værd:D
Jeg vil mene at der ca. er samme potentiale bedømt ud fra de parametre der oplistes.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Udkantsdanmark begynder lige udenfor københavn k.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Hvor er det dog fedt, at vi nu kan lægge låg på den feriepengesag. Jeg synes, der var flere ryster fremme om betydeligt større beløb, end det endelige forlig. Spørgsmålet er vel om beløbet er endeligt, altså med renter og renters rente... Vi har jo i flere omgange afsat penge på budgettet til denne sag. Bliver det beløb ramt nogenlunde????
Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer
Hvis der skal nørdes, så er der faktisk 1,2 mill i region syd mod 0,6 mill i region nord. Men mon ikke det er en ligegyldig sammenligning? Potentialet er nok ca det samme vil jeg vurdere.Hovedet skrev:Ja, så fik vi lige den helt på plads. Og skal vi fortsætte sammenligningen mellem AaB og OB, er der godt 600.000 i Region Nord og tilsvarende ca. 480.000 på Fyn. Jeg vurderer derfor, at AaB har det samme potentiale som OB uanset hvilket parameter man nu måler på. Det er kun FCK, Brøndby og AGF, der ubetinget kan siges at have større potentiale end AaB.frederikshavneren skrev:Nej Odense er noget større end Aalborg. Odense er Danmarks 3. største by med ca. 172.500 indbyggere, mens Aalborg er Danmarks 4. største by med ca. 130.000 indbyggere (inkl. Nørresundby). Der bor flere i Aalborg Kommune end i Odense Kommune, men det hænger også sammen med at Aalborg Kommune dækker et meget stort geografisk område.Kaare Sagan Larsen skrev:Aalborg er faktisk større end Odense.frederikshavneren skrev: Jo det lyder fornuftigt. Objektivt set er AaB én af Danmarks største klubber og hvis man ser nøgternt på potentialet må AaB være landets 5. største klub (Brøndby, FCK, AGF og OB har et større potentiale). Det vurderer jeg ud fra byernes indbyggertal, oplandet, historie, talentarbejde, medietække mv.
Selvfølgelig har vi de seneste år været igennem en økonomisk kartoffelkur, hvilket vi har klaret over al forventning. AaB er vel suverænt den klub som har skåret spillerbudgettet mest over de seneste år. Det har været bydende nødvendigt da alternativet var økonomisk ruin og sportsligt kaos.
Når vi nu efterhånden har fået styr på økonomien giver det bedre muligheder fremadrettet. Fremover er det ikke holdbart at vi opererer med suppens 4. laveste spillerbudget, på et tidspunkt skal vi økonomisk meget gerne nærme os AGF og OB. I længden er det ikke holdbart at mindre klubber som FCM, Randers, Farum og Esbjerg har distanceret os økonomisk.
Trods økonomisk smalhals har vi klaret os over al forventning, men i det lange løb så er det økonomien der bestemmer. Har læst at 70-80% af de sporslige resultater kan forklares ud fra økonomien. Der er selvfølgelig heldigvis altid undtagelser såsom denne imponerende sæson, men i det lange løb må prioriteten først og fremmest være at undgå nedrykning, med mindre der findes midler til at øge spillerbudgettet.
Var det ikke Niels Chr. Holmstrøm som sagde "Vis mig dit budget og jeg skal fortælle hvor du ender"? Det sætter de nuværende imponerende resultater endnu mere i relief, men efter sommerferien kan vi være bombet tilbage til stenalderen hvis vi mister Kusk og Jönsson og ikke har råd til at hente erstatninger.
Jeg er helt enig med frederikshavneren i, at det er helt uholdbart i det længere løb, at AaB har landets 4. laveste spillerbudget - kun godt det halve af vores mesterskabskonkurrenter fra FCM, der til al overflod også har været på skideren økonomisk. Vi skal altså kunne konkurrere på seriøst plan med klubberne under FCK og Brøndby, og det er den udvikling, jeg håber for alvor er sat i værk i dag. Jeg læste prospektet fra AaB således, at den egentlige kapitaludvidelse først finder sted med aktieemissionen - men jo også, at de nuværende 30 millioner reelt var en del af pågældende aktieemission.
EDIT: NIN kom mig lige i forkøbet med mere præcise udmeldinger om Fyn og Nordjylland, men pointen skulle være den samme :-)

