3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af troelsh » 29. jul 2014, 15:03

Würtz og Thomsen er med i truppen igen, gode folk at have siddende på bænken!
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Forza » 29. jul 2014, 15:17

troelsh skrev:Würtz og Thomsen er med i truppen igen, gode folk at have siddende på bænken!
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx
ja plus Helenius på bænken! så er indskifterne næsten givet på forhånd.

Er godt nok meget nervøs for vores VB. Håber ikke Zagreb har det store fokus på vores svagheder og i stedet holder sig til deres egne styrker og dermed negligerer denne svækkelse for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Hovedet » 29. jul 2014, 15:54

Søgaard skrev:
Hovedet skrev: "En mild overdrivelse" ville jeg kalde "en nordjysk underdrivelse". Holdet fra Dila Gori er på papiret klasser over det, vi stiller op med i morgen, hvor der bl.a. figurerer 2 helt uprøvede ungdomsspillere, der erstatter disse navne: Ahlmann, Dalsgaard, Lasse Nielsen, Nicolai Thomsen, Kasper Kusk og Rasmus Würtz. Kun i offensiven kan vi tale om et fremskridt i forhold til den kamp.
Ahlmann sidste sommer, er altså ikke Ahlmann denne sommer. Blåbjerg er et setback, men så stærk var Ahlmann ikke dengang.
Dalsgaard er fuldt ud erstattet med PK, der spiller rigtig flot på backen pt.
LN erstattet med KEP - som har meget mere erfaring med Thelander, end Lasse havde med ham sidste sommer
Thomsen erstattet med Enevoldsen - self. en lille svækkelse, men igen har Thomsen udviklet sig meget fra sidste sommers niveau
Kusk med Børsting er en svækkelse - men synes nu Børsting gjorde det lige så godt som Due gjorde, i hvilken som helst kamp sidste sæson
Würtz med Augo - igen er Würtz styrket helt vildt, ift. sidste sommers niveau. Med det spil Augo leverede i weekenden, synes jeg ikke det er en svækkelse ift. Dila Gori-kampen.

Så skal du også tænke hvad der er kommet ind:
Ris for PK på den centrale - big win
AK/Spalvis for Curth/SF - big win

Gengangere på deres plads:
N. Larsen og Thelander har igen udviklet sig meget fra sidste sommer

Synes samlet set vi står stærkere. Hed opstillingen Larsen, Dalsgaard, KEP, Thelander, Ahlmann, Jönsson, Würtz, Ris, Ene/Thomsen, Spalvis/AK, Helenius - med Ene/Thomsen, Spalvis/AK og PK på bænken så det da bedre ud. Men synes ikke den start 11'er vi stiller er noget at være kede af ift. det vi stillede mod Dila.
Jeg er helt enig i, at mange af de spillere har udviklet sig rigtig meget i det forløbne år. Startopstillingen mod Dila Gori var jo næsten ligmed vores mesterhold, men var ganske rigtigt ikke et mesterhold på daværende tidspunkt. I øvrigt: PK har ganske rigtigt gjort det glimrende i Dalsgaard fravær, men det havde jo været super, om man kunne have smidt ham over på Ahlmanns plads i morgen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Brent » 29. jul 2014, 16:21

Tror wurtz starter inde
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2014, 16:47

Brent skrev:Tror wurtz starter inde
Har samme mavefornemmelse, helt uden at kunne begrunde den. Han heller ikke var med hos Reserverne mod Brabrand, saa det lugter af at man vurderer at han har beholdt sin kampform henover den sidste uge. Og han ville vel slet ikke vaere i truppen hvis der stadig var betaendelse. Selvom Augo viser han stadig har niveauet til superligaen, saa er Wurtz + Risgaard midtbanekonstellation numero uno.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Yankee » 29. jul 2014, 17:34

Jeg er sikker på at drengene nok skal levere en rigtig flot kamp. Vi har den magiske CL-midtbane fra 2008 med Augu, Ene og Risgård fra start og defensiven har set rigtig stærk ud i de to første ligakampe. Så jeg er overbevist om at vi vil spille 100% lige op med Dinamo og i lange perioder af kampen være bedre end dem.

Spørgsmålet er så om vi kan undgå fejl og koncentrationssvigt og om vi har kvaliteten til at skabe chancer og score på dem. Der er jeg trods alt optimistisk, da vores midterforsvaret er sammentømret og i stærk form ligesom vi har tre dygtige angribere at skyde med, hvoraf to af dem scorede i lørdags.

Endelig har vi forhåbentlig et godt fyldt stadion i ryggen til en af disse magiske Europa-aftener a la Sampdoria, Villarreal, Celtic, Deportivo, City m.fl. Vi ved hvor meget det kan løfte drengene især i slutfasen af kampen, hvor vi tit har slået til i europæiske hjemmekampe. Det tror jeg vi gør igen i morgen.

2-0 eller 2-1 er mine bud.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2791
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af NIN » 29. jul 2014, 17:59

Yankee skrev:Jeg er sikker på at drengene nok skal levere en rigtig flot kamp. Vi har den magiske CL-midtbane fra 2008 med Augu, Ene og Risgård fra start og defensiven har set rigtig stærk ud i de to første ligakampe. Så jeg er overbevist om at vi vil spille 100% lige op med Dinamo og i lange perioder af kampen være bedre end dem.

Spørgsmålet er så om vi kan undgå fejl og koncentrationssvigt og om vi har kvaliteten til at skabe chancer og score på dem. Der er jeg trods alt optimistisk, da vores midterforsvaret er sammentømret og i stærk form ligesom vi har tre dygtige angribere at skyde med, hvoraf to af dem scorede i lørdags.

Endelig har vi forhåbentlig et godt fyldt stadion i ryggen til en af disse magiske Europa-aftener a la Sampdoria, Villarreal, Celtic, Deportivo, City m.fl. Vi ved hvor meget det kan løfte drengene især i slutfasen af kampen, hvor vi tit har slået til i europæiske hjemmekampe. Det tror jeg vi gør igen i morgen.

2-0 eller 2-1 er mine bud.
Jeg håber du har ret og det første bud er det bedste.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4915
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Maglau » 29. jul 2014, 18:20

AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.

Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
Du har postuleret flere gange at vi nedprioriterede Europa sidste sæson - hvorfor gjorde vi i dine øjne det, vi stillede vel i stærkeste opstilling.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 2079
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af 634 » 29. jul 2014, 18:27

Jeg har stor tiltro til Jacob Blåbjerg, for en lang og flot karriere, men ligenu er det bekymrende at han ikke har vist mere på førsteholdet, og finder det befriende dejligt at Paddy ikke en gang til skal udstilles på vb.
Thomsen ligner en oplagt indskifter efter en timespil for Enevoldsen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af limey » 29. jul 2014, 18:42

Det hold vi sendte i Europa sidste år havde med møje og besvær tilkæmpet sig en femteplads i ligaen. Det hold vi sender i Europa i år har vundet The Double i fornem stil. Selvfølgelig er vi samlet set bedre end sidste år akkurat som vores modstander er det. Men det er klart at skaderne gør, at vi nok bliver nødt til at spille lidt mere henholdende end vi ellers have villet og det nu bliver endnu vigtigere at holde nullet.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3588
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af hje1980 » 29. jul 2014, 19:39

nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2014, 19:47

http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707

En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Provst i Brovst » 29. jul 2014, 19:59

MHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707

En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
Jeg håber fandeme de smadrer dem.

Det er en bet med Ahlmann men jeg tror et godt resultat stadig er muligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af doukas » 29. jul 2014, 20:57

MHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707

En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godt
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1914
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af A_Strandfelt » 29. jul 2014, 21:27

Det er sjovt at læse en gennemgang af holdet fra en mand, der aldrig har set dem før den kamp. F.eks. bemærker han, at PK ikke kommer nok med hjem og at Enevoldsen er holdets sjæl. Thelander med risky spil i midten af banen. Derudover roser til Børsting for at være meget agil. Helenius beskrives bare som "Good...".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Funky » 29. jul 2014, 21:32

A_Strandfelt skrev:Det er sjovt at læse en gennemgang af holdet fra en mand, der aldrig har set dem før den kamp. F.eks. bemærker han, at PK ikke kommer nok med hjem og at Enevoldsen er holdets sjæl. Thelander med risky spil i midten af banen. Derudover roser til Børsting for at være meget agil. Helenius beskrives bare som "Good...".
Sportsjournalister er åbenbart same-same.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af nj27 » 29. jul 2014, 22:10

hje1980 skrev:
nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?

jeg tror du misforstår
det jeg siger er at i de kampe hvor vi fører med et par stykker et kvarter til 20 minutter før tid ville jeg sætte ham ind for at give ham lidt spilletid ,jeg mener ikke at ahlmann så skulle starte ude , men at man når chancen byder sig burde han have spilletid , det kunne f,eks have været i kampene mod AGF i Århus hvor vi jo var rimlig konfortable

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Søgaard » 29. jul 2014, 23:24

nj27 skrev:
hje1980 skrev:
nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?

jeg tror du misforstår
det jeg siger er at i de kampe hvor vi fører med et par stykker et kvarter til 20 minutter før tid ville jeg sætte ham ind for at give ham lidt spilletid ,jeg mener ikke at ahlmann så skulle starte ude , men at man når chancen byder sig burde han have spilletid , det kunne f,eks have været i kampene mod AGF i Århus hvor vi jo var rimlig konfortable
Det drejer sig om 1-2 gange 20 minutter så, hvis du ser på resultaterne fra sidste halvsæson. Desuden ville det betyde, at man ikke kunne spare potentielt vigtigere spillere, fordi vi bruger en udskiftning her. Jeg tror desuden ikke at 1-2 gange 20 minutter ville gøre en forskel, og videre tror jeg ikke det ville have gjort dig mere tryg i dag. Han skal nok steppe op, han gjorde det fint tilbage i sin debut.
Aalborg BK 1885!

Eisenhower
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
Geografisk sted: Albuquerque

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Eisenhower » 29. jul 2014, 23:43

Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godt
Uden at skulle gøre mig til sproglig mester i Serbo-Kroatisk så tror jeg at journalisten spørger ind til styrkeforhold kontra Rijeka (flod) og samtidigt holdet der sluttede som nr. 2 i den kroatiske liga. Bare en service meddelelse :-)

Generelt udtaler træneren sig i meget positive vendinger om AaB og kalder dem stærke og han forholder sig ydmygt til opgaven, samt påtegner at AaB allerede har opnået nået som de blå aldrig har, altså at gå videre fra Champions Leauge. Tror bestemt ikke at vi får se et hold der undervurderer opgaven.
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig

Strandfelt
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Strandfelt » 29. jul 2014, 23:45

doukas skrev:
MHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707

En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godt
Det er vist ordet Rijeka der bliver oversat til flod. Rijeka er den næstbedste klub i Kroatien, og det ser ud til at han sammenligner os styrkemæssigt med dem.

http://www.vecernji.hr/nogomet/aalborg- ... cin-952067" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar