3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Würtz og Thomsen er med i truppen igen, gode folk at have siddende på bænken!
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
ja plus Helenius på bænken! så er indskifterne næsten givet på forhånd.troelsh skrev:Würtz og Thomsen er med i truppen igen, gode folk at have siddende på bænken!
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... -kamp.aspx
Er godt nok meget nervøs for vores VB. Håber ikke Zagreb har det store fokus på vores svagheder og i stedet holder sig til deres egne styrker og dermed negligerer denne svækkelse for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Jeg er helt enig i, at mange af de spillere har udviklet sig rigtig meget i det forløbne år. Startopstillingen mod Dila Gori var jo næsten ligmed vores mesterhold, men var ganske rigtigt ikke et mesterhold på daværende tidspunkt. I øvrigt: PK har ganske rigtigt gjort det glimrende i Dalsgaard fravær, men det havde jo været super, om man kunne have smidt ham over på Ahlmanns plads i morgen.Søgaard skrev:Ahlmann sidste sommer, er altså ikke Ahlmann denne sommer. Blåbjerg er et setback, men så stærk var Ahlmann ikke dengang.Hovedet skrev: "En mild overdrivelse" ville jeg kalde "en nordjysk underdrivelse". Holdet fra Dila Gori er på papiret klasser over det, vi stiller op med i morgen, hvor der bl.a. figurerer 2 helt uprøvede ungdomsspillere, der erstatter disse navne: Ahlmann, Dalsgaard, Lasse Nielsen, Nicolai Thomsen, Kasper Kusk og Rasmus Würtz. Kun i offensiven kan vi tale om et fremskridt i forhold til den kamp.
Dalsgaard er fuldt ud erstattet med PK, der spiller rigtig flot på backen pt.
LN erstattet med KEP - som har meget mere erfaring med Thelander, end Lasse havde med ham sidste sommer
Thomsen erstattet med Enevoldsen - self. en lille svækkelse, men igen har Thomsen udviklet sig meget fra sidste sommers niveau
Kusk med Børsting er en svækkelse - men synes nu Børsting gjorde det lige så godt som Due gjorde, i hvilken som helst kamp sidste sæson
Würtz med Augo - igen er Würtz styrket helt vildt, ift. sidste sommers niveau. Med det spil Augo leverede i weekenden, synes jeg ikke det er en svækkelse ift. Dila Gori-kampen.
Så skal du også tænke hvad der er kommet ind:
Ris for PK på den centrale - big win
AK/Spalvis for Curth/SF - big win
Gengangere på deres plads:
N. Larsen og Thelander har igen udviklet sig meget fra sidste sommer
Synes samlet set vi står stærkere. Hed opstillingen Larsen, Dalsgaard, KEP, Thelander, Ahlmann, Jönsson, Würtz, Ris, Ene/Thomsen, Spalvis/AK, Helenius - med Ene/Thomsen, Spalvis/AK og PK på bænken så det da bedre ud. Men synes ikke den start 11'er vi stiller er noget at være kede af ift. det vi stillede mod Dila.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Tror wurtz starter inde
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Har samme mavefornemmelse, helt uden at kunne begrunde den. Han heller ikke var med hos Reserverne mod Brabrand, saa det lugter af at man vurderer at han har beholdt sin kampform henover den sidste uge. Og han ville vel slet ikke vaere i truppen hvis der stadig var betaendelse. Selvom Augo viser han stadig har niveauet til superligaen, saa er Wurtz + Risgaard midtbanekonstellation numero uno.Brent skrev:Tror wurtz starter inde
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Jeg er sikker på at drengene nok skal levere en rigtig flot kamp. Vi har den magiske CL-midtbane fra 2008 med Augu, Ene og Risgård fra start og defensiven har set rigtig stærk ud i de to første ligakampe. Så jeg er overbevist om at vi vil spille 100% lige op med Dinamo og i lange perioder af kampen være bedre end dem.
Spørgsmålet er så om vi kan undgå fejl og koncentrationssvigt og om vi har kvaliteten til at skabe chancer og score på dem. Der er jeg trods alt optimistisk, da vores midterforsvaret er sammentømret og i stærk form ligesom vi har tre dygtige angribere at skyde med, hvoraf to af dem scorede i lørdags.
Endelig har vi forhåbentlig et godt fyldt stadion i ryggen til en af disse magiske Europa-aftener a la Sampdoria, Villarreal, Celtic, Deportivo, City m.fl. Vi ved hvor meget det kan løfte drengene især i slutfasen af kampen, hvor vi tit har slået til i europæiske hjemmekampe. Det tror jeg vi gør igen i morgen.
2-0 eller 2-1 er mine bud.
Spørgsmålet er så om vi kan undgå fejl og koncentrationssvigt og om vi har kvaliteten til at skabe chancer og score på dem. Der er jeg trods alt optimistisk, da vores midterforsvaret er sammentømret og i stærk form ligesom vi har tre dygtige angribere at skyde med, hvoraf to af dem scorede i lørdags.
Endelig har vi forhåbentlig et godt fyldt stadion i ryggen til en af disse magiske Europa-aftener a la Sampdoria, Villarreal, Celtic, Deportivo, City m.fl. Vi ved hvor meget det kan løfte drengene især i slutfasen af kampen, hvor vi tit har slået til i europæiske hjemmekampe. Det tror jeg vi gør igen i morgen.
2-0 eller 2-1 er mine bud.
- NIN
- Allstar

- Indlæg: 2791
- Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Jeg håber du har ret og det første bud er det bedste.Yankee skrev:Jeg er sikker på at drengene nok skal levere en rigtig flot kamp. Vi har den magiske CL-midtbane fra 2008 med Augu, Ene og Risgård fra start og defensiven har set rigtig stærk ud i de to første ligakampe. Så jeg er overbevist om at vi vil spille 100% lige op med Dinamo og i lange perioder af kampen være bedre end dem.
Spørgsmålet er så om vi kan undgå fejl og koncentrationssvigt og om vi har kvaliteten til at skabe chancer og score på dem. Der er jeg trods alt optimistisk, da vores midterforsvaret er sammentømret og i stærk form ligesom vi har tre dygtige angribere at skyde med, hvoraf to af dem scorede i lørdags.
Endelig har vi forhåbentlig et godt fyldt stadion i ryggen til en af disse magiske Europa-aftener a la Sampdoria, Villarreal, Celtic, Deportivo, City m.fl. Vi ved hvor meget det kan løfte drengene især i slutfasen af kampen, hvor vi tit har slået til i europæiske hjemmekampe. Det tror jeg vi gør igen i morgen.
2-0 eller 2-1 er mine bud.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Du har postuleret flere gange at vi nedprioriterede Europa sidste sæson - hvorfor gjorde vi i dine øjne det, vi stillede vel i stærkeste opstilling.AaB 85 95 99 08 skrev:Al logik taler for, at vores forstærkede andethold løber ind i en snitter. Det er så nedslående med alle de skader. Er det en tilfældighed, eller er der kørt lidt for hårdt på truppen i jubelåret.
Efter at det sidste år kynisk blev nedprioriteret, havde man sgu håbet på et lille europæisk eventyr i år.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Jeg har stor tiltro til Jacob Blåbjerg, for en lang og flot karriere, men ligenu er det bekymrende at han ikke har vist mere på førsteholdet, og finder det befriende dejligt at Paddy ikke en gang til skal udstilles på vb.
Thomsen ligner en oplagt indskifter efter en timespil for Enevoldsen
Thomsen ligner en oplagt indskifter efter en timespil for Enevoldsen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Det hold vi sendte i Europa sidste år havde med møje og besvær tilkæmpet sig en femteplads i ligaen. Det hold vi sender i Europa i år har vundet The Double i fornem stil. Selvfølgelig er vi samlet set bedre end sidste år akkurat som vores modstander er det. Men det er klart at skaderne gør, at vi nok bliver nødt til at spille lidt mere henholdende end vi ellers have villet og det nu bliver endnu vigtigere at holde nullet.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?
- Buzz Killington
- Allstar

- Indlæg: 9845
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707
En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Provst i Brovst
- Allstar

- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Jeg håber fandeme de smadrer dem.MHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707
En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
Det er en bet med Ahlmann men jeg tror et godt resultat stadig er muligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- doukas
- Allstar

- Indlæg: 4630
- Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godtMHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707
En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
A_Strandfelt
- Allstar

- Indlæg: 1914
- Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Det er sjovt at læse en gennemgang af holdet fra en mand, der aldrig har set dem før den kamp. F.eks. bemærker han, at PK ikke kommer nok med hjem og at Enevoldsen er holdets sjæl. Thelander med risky spil i midten af banen. Derudover roser til Børsting for at være meget agil. Helenius beskrives bare som "Good...".
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Sportsjournalister er åbenbart same-same.A_Strandfelt skrev:Det er sjovt at læse en gennemgang af holdet fra en mand, der aldrig har set dem før den kamp. F.eks. bemærker han, at PK ikke kommer nok med hjem og at Enevoldsen er holdets sjæl. Thelander med risky spil i midten af banen. Derudover roser til Børsting for at være meget agil. Helenius beskrives bare som "Good...".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
hje1980 skrev:Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?
jeg tror du misforstår
det jeg siger er at i de kampe hvor vi fører med et par stykker et kvarter til 20 minutter før tid ville jeg sætte ham ind for at give ham lidt spilletid ,jeg mener ikke at ahlmann så skulle starte ude , men at man når chancen byder sig burde han have spilletid , det kunne f,eks have været i kampene mod AGF i Århus hvor vi jo var rimlig konfortable
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Det drejer sig om 1-2 gange 20 minutter så, hvis du ser på resultaterne fra sidste halvsæson. Desuden ville det betyde, at man ikke kunne spare potentielt vigtigere spillere, fordi vi bruger en udskiftning her. Jeg tror desuden ikke at 1-2 gange 20 minutter ville gøre en forskel, og videre tror jeg ikke det ville have gjort dig mere tryg i dag. Han skal nok steppe op, han gjorde det fint tilbage i sin debut.nj27 skrev:hje1980 skrev:Hvilken skulle det være han skulle have haft kampen istedet for Ahlmann...?nj27 skrev:helt ok at blåbjerg nu får chancen , jeg kan bare ikke helt forstå man ikke har givet ham lidt spilletid når chancen har været der , i en del kampe hvor vi har været foran med to i slutningen af kampene kunne man sagtens have givet ham spilletid , det mener jeg man har forsømt , især når vi ved der ikke er ret mange andre der kan spille pladsen , så var det efter min mening vigtig og give ham spilletid så holdkammeraterne kunne begynde og føle sig tryg ved ham
nu kommer han ind på onsdag og ingen ved rigtig om det går , måske bortset fra trænerteamet som jo ser ham dagligt
Sidste sæson...? Hvor vi skulle forsøge at vinde 2 titler...?
jeg tror du misforstår
det jeg siger er at i de kampe hvor vi fører med et par stykker et kvarter til 20 minutter før tid ville jeg sætte ham ind for at give ham lidt spilletid ,jeg mener ikke at ahlmann så skulle starte ude , men at man når chancen byder sig burde han have spilletid , det kunne f,eks have været i kampene mod AGF i Århus hvor vi jo var rimlig konfortable
Aalborg BK 1885!
-
Eisenhower
- 2. div

- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 3. aug 2006, 13:31
- Geografisk sted: Albuquerque
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Uden at skulle gøre mig til sproglig mester i Serbo-Kroatisk så tror jeg at journalisten spørger ind til styrkeforhold kontra Rijeka (flod) og samtidigt holdet der sluttede som nr. 2 i den kroatiske liga. Bare en service meddelelse :-)Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godt
Generelt udtaler træneren sig i meget positive vendinger om AaB og kalder dem stærke og han forholder sig ydmygt til opgaven, samt påtegner at AaB allerede har opnået nået som de blå aldrig har, altså at gå videre fra Champions Leauge. Tror bestemt ikke at vi får se et hold der undervurderer opgaven.
Peter Rudbæk, Kiwomya tilgiver dig
-
Strandfelt
- 2. div

- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
Det er vist ordet Rijeka der bliver oversat til flod. Rijeka er den næstbedste klub i Kroatien, og det ser ud til at han sammenligner os styrkemæssigt med dem.doukas skrev:Man må da sige at skudsmålet Aalborg med kraft som en flod er meget godtMHJ skrev:http://www.vecernji.hr/nogomet/danci-ne ... amo-952707
En gennemgang af vores hold fra Kroatisk side, vurderet ud fra vores kamp mod FCM. Han er ikke just imponeret over os (hvis google translate har ret).
http://www.vecernji.hr/nogomet/aalborg- ... cin-952067" onclick="window.open(this.href);return false;
