Hvem ønskes som ny træner?
Re: Hvem ønskes som ny træner?
Så var det i hvert fald slut med det prinsessebold vi spiller for tiden, hvor man tjatter til bolden hver gang man har den, og så er det tilfældigt om det er med eller modspiller man rammer.
Er der i øvrigt nogen der har overværet vores træninger under Søndergaard + team kontra under Kent Nielsen? Der har været flere herinde der har fortalt hvordan Kent fik hjælp af PEA til øvelser, og det var en del af vendepunktet, så jeg kunne godt være interesseret i at vide hvordan træninger forløber nu? Og er det i realiteten hele vores set-up omkring førsteholdet der skal væk, så vi kan lave en "Brøndby" hvor der kommer helt nyt blod ind og rusker op i tingene?
Er der i øvrigt nogen der har overværet vores træninger under Søndergaard + team kontra under Kent Nielsen? Der har været flere herinde der har fortalt hvordan Kent fik hjælp af PEA til øvelser, og det var en del af vendepunktet, så jeg kunne godt være interesseret i at vide hvordan træninger forløber nu? Og er det i realiteten hele vores set-up omkring førsteholdet der skal væk, så vi kan lave en "Brøndby" hvor der kommer helt nyt blod ind og rusker op i tingene?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Emnet bliver kun mere aktuelt i takt med at krisen fortsætter og vi er igang med en nedsmeltning i Esbjerg. Personligt håber jeg at Søndergaard får sparket, men det kræver at der er gjort nogle grundige overvejelser forinden om hvem der skal overtage.
En ny træner skal i så fald overtage et hold der ser lettere ramponeret ud, hvor der er store problemer flere steder på banen. Det er ikke ligefrem en nem opgave og spørgsmålet er hvem der overhovedet er interesseret. Jeg har ikke den store tiltro til at Friis eller Augu kan overtage, PEA er vel næppe interesseret.
Hvis Søndergaard skal fyres skal det næsten være nu hvor landskampspausen står for døren. Derfor kan det godt ende med en overgangsfigur hvis der skal ske noget, det er svært at lande en ønskekandidat på nuværende tidspunkt.
En ny træner skal i så fald overtage et hold der ser lettere ramponeret ud, hvor der er store problemer flere steder på banen. Det er ikke ligefrem en nem opgave og spørgsmålet er hvem der overhovedet er interesseret. Jeg har ikke den store tiltro til at Friis eller Augu kan overtage, PEA er vel næppe interesseret.
Hvis Søndergaard skal fyres skal det næsten være nu hvor landskampspausen står for døren. Derfor kan det godt ende med en overgangsfigur hvis der skal ske noget, det er svært at lande en ønskekandidat på nuværende tidspunkt.
Så må det være farveller til Søndergaard.
Der kan umuligt være flere grunde til at holde hånden over ham.
Spillerne er modløse hvilket er et tydeligt tegn på at træneren ikke gør sit job godt nok.
Erik Hamrén går ledig og må være første valg som afløser.
Spillerne er modløse hvilket er et tydeligt tegn på at træneren ikke gør sit job godt nok.
Nordjyde i Esbjerg.
Én gang AaB - Altid AaB
Én gang AaB - Altid AaB
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Hamrén? Tjaaaaa... hvis man skal hive gamle venner af huset ind, så kan vi vel prøve med ham!BadMojo skrev:Så må det være farveller til Søndergaard.
Ska' vi hak'?
Pt er der ikke nogen ledige træner, som jeg tænker vil passe ind i AaB - men med resultatet i Esbjerg, ser jeg ikke anden udvej end at LS skal fyres - som midlertidig løsning kunne J. Dal træde til - han har karisma, han udviste i Hobro noget gejst.. og så kunne han færdiggøre sæsonen, som alligevel er ødelagt, og finde den rigtige kandidat ..
AaB - nu, i morgen & altid! 
Vi skal ikke have en træner der lever at at få sine hold til at fighte. Vi har ikke et fighterhold, og får det heller ikke.
Vi skal have en træner der har en klar vision for hvordan et boldbesiddende hold skal spille, og som evner at få sit hold til at følge den vision.
Vi skal have en træner der har en klar vision for hvordan et boldbesiddende hold skal spille, og som evner at få sit hold til at følge den vision.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg frygter lidt at man kunne finde på at hente en træner som Thomas Frank.. Men har lige læst at Gaarde har "fuldt tillid" til Søndergaard -- Typisk når en sportsdirektør melder det ud er det ensbetydende med fyring
((
Thomas Franck er nok næppe løsningen, men i mine ører er han et bedre bud end David Nielsen og Jonas Dal.Salle17 skrev:Jeg frygter lidt at man kunne finde på hente en træner som Thomas Frank.. Men har lige læst at Gaarde har "fuldt tillid" til Søndergaard -- Typisk når en sportsdirektør melder det ud er det ensbetydende med fyring((
Jeg ville have det bedst med en der kom udefra.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Helt enig og aller helst en udlænding...som jeg ser det.Pastorius skrev:Vi skal ikke have en træner der lever at at få sine hold til at fighte. Vi har ikke et fighterhold, og får det heller ikke.
Jeg savner Winsnes
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
Det ser skidt ud for LS, og vi kan vel ligeså godt sende ham ud nu, som at vente til sommeren.
Andre danske emner hænger ikke på træerne. Om der er svenske, norske eller eksotiske emner, ved jeg ikke.
Jeg var stor fortaler for, at det blev Lars, men alt i alt har det ikke været imponerende, men bortset fra den seneste stime, har det heller ikke været elendigt.
Det ser skidt ud for LS, og vi kan vel ligeså godt sende ham ud nu, som at vente til sommeren.
Andre danske emner hænger ikke på træerne. Om der er svenske, norske eller eksotiske emner, ved jeg ikke.
Jeg var stor fortaler for, at det blev Lars, men alt i alt har det ikke været imponerende, men bortset fra den seneste stime, har det heller ikke været elendigt.
Jeg vil hade at se Thomas Frank som træner. Han er for fodbold romantisk.
Hamren er god men ikke realistisk. Dog mangler vi kynisme i begge felter, hvilket vi var gode til under Hamren...
Hamren er god men ikke realistisk. Dog mangler vi kynisme i begge felter, hvilket vi var gode til under Hamren...
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Et argument mod at smide ham ud nu - hvis man mener det er loesningen - , er at det tager tid at finde en kompetent afloeser. Han er naeppe bedre end alternativerne i klubben, saa naar man alligevel haenger paa hans loen i et par aar endnu, saa kan man ligesaa godt lade ham staa i spidsen mens man finder et bedre match. Ligaen gaar paa ferie om godt en maaned, saa med mindre man allerede nu staar med afloeseren, saa hellere vente. Men man skal i gang med at finde et alternativer allerede nu, saafremt man regner med at vaere aktive paa transfermarkedet.Reyad skrev:Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hvis man ikke mener manden i sædet er den rette, så er det bare med at få ham væk - med det samme.Buzz Killington skrev:Et argument mod at smide ham ud nu - hvis man mener det er loesningen - , er at det tager tid at finde en kompetent afloeser. Han er naeppe bedre end alternativerne i klubben, saa naar man alligevel haenger paa hans loen i et par aar endnu, saa kan man ligesaa godt lade ham staa i spidsen mens man finder et bedre match. Ligaen gaar paa ferie om godt en maaned, saa med mindre man allerede nu staar med afloeseren, saa hellere vente. Men man skal i gang med at finde et alternativer allerede nu, saafremt man regner med at vaere aktive paa transfermarkedet.Reyad skrev:Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

Hvorfor dog det hvis man ikke har et bedre alternativ paa haanden?Pastorius skrev:Hvis man ikke mener manden i sædet er den rette, så er det bare med at få ham væk - med det samme.Buzz Killington skrev:Et argument mod at smide ham ud nu - hvis man mener det er loesningen - , er at det tager tid at finde en kompetent afloeser. Han er naeppe bedre end alternativerne i klubben, saa naar man alligevel haenger paa hans loen i et par aar endnu, saa kan man ligesaa godt lade ham staa i spidsen mens man finder et bedre match. Ligaen gaar paa ferie om godt en maaned, saa med mindre man allerede nu staar med afloeseren, saa hellere vente. Men man skal i gang med at finde et alternativer allerede nu, saafremt man regner med at vaere aktive paa transfermarkedet.Reyad skrev:Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Kunne man ikke smide en skilling og hente Jakob Michelsen til Aalborg hurtigst muligt? :-)
Vi og andre klubber (Brøndby) har jo haft meget dårlige erfaringer med at hente tidligere legender tilbage i folden, og jeg ser ingen grund til at pille ved Smukke Eriks eftermæle. Det samme gælder Kent Nielsen, hvis eftermæle i forvejen er sat under pres af en fesen og kønsløs sæson efter mesterskabet og det efterfølgende sortie fra AaB.Pastorius skrev:Nej, jeg er heller ikke sikker på han passer ind i stillingsbeskrivelsen for en træner i dagens AaB - men altså, hvis vi får muligheden, så gad jeg godt se hvem der turde afslå den.9000AA skrev:Hvis smukke Erik kommer tilbage kan han ikk andet end skuffe. Folk forventer jo at han er den nye frelser så, og at vi vinder CL om 3 år.Brodernumsi skrev:Hent nu smukke-Erik, det kan vel ikke være så svært.
Jeg kan simpelthen ikke se nogen træner i hele verden få noget videre spændende ud af den nuværende spillertrup, som simpelthen lider under strukturelle problemer; hvem får et klasseangreb ud af Pohl og Bassogog, der giver mindelser om Dickson/Kusi Asare tilbage i efteråret 2010, og hvem skaber et dirkefrit forsvar ud af Holgerson, Kasper P. og Blåbjerg? Desuden er det uhyre vanskeligt at tiltrække en dygtig træner til AaB, det nuværende setup taget i betragtning. Der var jo en grund til, at man efter "måneders sondering" endte med så banalt et trænervalg, at man nærmest måtte tage sig selv i at undertrykke et stille grin.
Jeg ser nogle ubehagelige ligheder mellem dagens modstander Esbjerg og AaB. Esbjerg overvurderede enormt betydningen af en enkeltstående god sæson i 2012/2013 og er siden faldet så langt ned i et dybt hul, at det er svært at se den klub spille en betydende rolle i dansk fodbold i lang tid fremover. Nøjagtigt den samme kurs er nutidens AaB på, og hvis der ikke finder et generelt paradigmeskifte sted, hvor eksempelvis egen talentudvikling ses i et mere ædrueligt og nøgternt lys, kan det være os, der om 20 år falder hinanden ekstatiske om halsen ved en sejr i en pokalsemifinale over AGF. Måtte lysene tændes over Hornevej allerede i vinterpausen.
Alt er bedre end en mand der er dødsdømt.Buzz Killington skrev:Hvorfor dog det hvis man ikke har et bedre alternativ paa haanden?Pastorius skrev:Hvis man ikke mener manden i sædet er den rette, så er det bare med at få ham væk - med det samme.Buzz Killington skrev:Et argument mod at smide ham ud nu - hvis man mener det er loesningen - , er at det tager tid at finde en kompetent afloeser. Han er naeppe bedre end alternativerne i klubben, saa naar man alligevel haenger paa hans loen i et par aar endnu, saa kan man ligesaa godt lade ham staa i spidsen mens man finder et bedre match. Ligaen gaar paa ferie om godt en maaned, saa med mindre man allerede nu staar med afloeseren, saa hellere vente. Men man skal i gang med at finde et alternativer allerede nu, saafremt man regner med at vaere aktive paa transfermarkedet.Reyad skrev:Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
Rent bortset fra det, så er det heller ikke rimelig personalepolitik at holde en mand hen man har kasseret.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

1) Aner ikke hvad du mener med det. Bare fordi man erkender at der findes bedre alternativer derude, betyder det ikke at der findes bedre alternative i klubben pt. Han har jo ikke stjaalet af kassen.Pastorius skrev:[1] Alt er bedre end en mand der er dødsdømt.Buzz Killington skrev:Hvorfor dog det hvis man ikke har et bedre alternativ paa haanden?Pastorius skrev:Hvis man ikke mener manden i sædet er den rette, så er det bare med at få ham væk - med det samme.Buzz Killington skrev:Et argument mod at smide ham ud nu - hvis man mener det er loesningen - , er at det tager tid at finde en kompetent afloeser. Han er naeppe bedre end alternativerne i klubben, saa naar man alligevel haenger paa hans loen i et par aar endnu, saa kan man ligesaa godt lade ham staa i spidsen mens man finder et bedre match. Ligaen gaar paa ferie om godt en maaned, saa med mindre man allerede nu staar med afloeseren, saa hellere vente. Men man skal i gang med at finde et alternativer allerede nu, saafremt man regner med at vaere aktive paa transfermarkedet.Reyad skrev:Hamren er næppe realistisk, men kunne være en drøm at hente ind. Allan Kuhn er nok heller ikke realistisk.
[2] Rent bortset fra det, så er det heller ikke rimelig personalepolitik at holde en mand hen man har kasseret.
2) Jeg kan ikke se at det noedvendigvis er et problem, hvis man bare formaar at vaere diskrete omkring det. Hvis man ikke evner det, saa har du ret.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Søndergaard er jo langt fra at vores største problem. Mangel på kvalitet og en skæv trupsammensætning er det største problem. Se på holdet vi har jo ikke kvalitet i midterforsvaret? Det er af de ringeste i ligaen, hvis ikke det ringeste. Og angrebet, hvor vi i den grad mangler angribere. Vi har et hav af kanter og hængende angribere, men vi mangler x-factor spilleren der kan åbne en modstander og vi mangler boksspilleren. Bassogog er en lottokupon og han er da meget sjov at se på til tider, men det bliver aldrig en spiller der kan være en profil i AaB eller finde et stabilt godt niveau. Pohl er en spændende spiller, men det er også tydeligt at han ikke er klar til at være fast mand. Flores - ja det er eksotisk, men jeg mangler stadig at se en kamp, hvor jeg tænker han var god. Virker en smule fejlcastet til vores system som det ser ud nu. Enevoldsen er skadet hele tiden og er bedst ved siden af en boksangriber. Uanset, hvor vi blander kortene tror jeg ikke modstanderne er ved at skide grønne grise over vores offensiv. Om ikke andet så tvinger de os til at slå indlæg og det kan vi ikke forvalte.
Bevares, jeg er ikke fan af Søndergaard og synes han har været fejlcastet fra starten, men se på hvad han har at starte med.
Bevares, jeg er ikke fan af Søndergaard og synes han har været fejlcastet fra starten, men se på hvad han har at starte med.
RAUS RAUS SSE!
Er der en som kan give mig et hurtigt overblik over nedrykningsspillet?
Jeg har egentlig haft positive briller på, da spillet har været udemærket og bare har haft stolpe ud. Gårsdagens kamp minder mig alt for meget om dagene før lucas/kusk/Thomsen.
Risgaard/wurtz ligner mere og mere den Wurtz/Augo konstellation som intet kreativt havde i dem. Problemet er så at de fandt ud af bare at give bolden til Lucas/kusk som så kunne udfordre. Igår spillede vi med Sloth/Børsting som aldrig har sat en mand(måske Børsting i 2015). Minder lidt om de gange vi prøvede wichmann på kanten?
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil bruge Basso på kanten. Ja han er ringe defensivt men det var kusk også og wurtz har vist at han kan tage den del af banen. Faktisk Ligefør jeg ville overveje at rykke Mæhle op på højrekant nu Basso ikke må, han har et vildt godt ryk.
Jeg har egentlig haft positive briller på, da spillet har været udemærket og bare har haft stolpe ud. Gårsdagens kamp minder mig alt for meget om dagene før lucas/kusk/Thomsen.
Risgaard/wurtz ligner mere og mere den Wurtz/Augo konstellation som intet kreativt havde i dem. Problemet er så at de fandt ud af bare at give bolden til Lucas/kusk som så kunne udfordre. Igår spillede vi med Sloth/Børsting som aldrig har sat en mand(måske Børsting i 2015). Minder lidt om de gange vi prøvede wichmann på kanten?
Jeg forstår ikke hvorfor man ikke vil bruge Basso på kanten. Ja han er ringe defensivt men det var kusk også og wurtz har vist at han kan tage den del af banen. Faktisk Ligefør jeg ville overveje at rykke Mæhle op på højrekant nu Basso ikke må, han har et vildt godt ryk.