Som fan kan jeg sagtens leve med dårlige perioder, de er ikke sjove, bevares, men jeg kan sagtens tage det med, så længe jeg føler, at man på nogle punkter trods alt er på vej i den rigtige retning. Det er bare som om, at man med det nuværende AaB ikke rigtigt kan pege på en specifik del hvor man kan sige "det her gør vi trods alt godt". En ting er at Gaarde ikke har udfyldt rollen som sportsdirektør optimalt, lavet nogle fejlskud og dermed har fået skabt nogle huller i truppen. Men når vi samtidig har en træner der er så åbenlyst inkompetent som Wieghorst, så bliver det hele bare så uendelig ligegyldigt. Manden virker sympatisk, men mange af hans valg får jo også en til at overveje om den hovedskade han fik i BIF-tiden, har slået et eller andet løst i knolden på ham.
En ting er, at man i visse situationer kan være tvunget til at foretage nogle valg der ellers ikke er optimale, men når man eksempelvis konsekvent benytter Børsting som 10'er, så ber' man jo også om, at der ikke skal skabes chancer. Oveni, så spiller vi ofte med to 6'ere, bare for at dræbe al kreativitet, og har i det hele taget et defensivt udgangspunkt på trods af at vi slet ikke har holdet til det. Så ikke nok med, at vi ikke producerer chancer, så er vi også usikre bagi, og lukker det ene idiotmål ind efter det andet. Vi er det hold der har færrest skud i hele sæsonen (endda et godt stykke efter Randers). Hvordan er det lige, at det kan lade sig gøre?
Jeg har på ingen måde noget positivt at sige om Wieghorst, og så længe han er træner, så skal jeg heller ikke se AaBs kampe.
Det er i virkeligheden en uhyggeligt bizar situation. ALLE, som i virkelig alle, kan jo se hvad holdet mangler. Det har været de samme problemer vi har stået med siden Søndergaards 1. halvsæson. Allerede dengang blev der skreget efter en midterforsvar og en central midtbane som erstatning for Risgaard. Midtbanen kom, men fejlede. Midterforsvaren kom aldrig. Først da KEP forsvandt kunne vi finde en erstatning på trods af, at det nærmere er en erstatning for Thelander der har været behov for.
Det er ikke engang fordi vi mangler penge. Emner burde der også være rigeligt af. Midterforsvarere især.
Jeg tror ikke på, at Gaarde, Wieghorst og de andre med ansvaret ikke kan se det. Men hvorfor fanden reagerer de ikke? En ekstra midterforsvarer kunne virkelig gøre underværker, og måske endda betyde vi ikke er nødt til at spille med to seksere. En 8'er, istedet for en af 6'erne, vil også give flere muligheder til de offensive midtbane folk, og dermed også flere chancer til angriberne. Det er lidt en konen med æggene argumentation, det er jeg klar over, men når midterforsvaret ikke leverer den ene brøler efter den anden, så frigiver det også bare en helt anden ro til de andre kæder, der så kan placere sig længere fremme på banen.