AaB - Vendsyssel 2/6 kl. 15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Patmand
Allstar
Allstar

Re: AaB - Vendsyssel 2/6 kl. 15

Indlæg af Patmand » 3. jun 2024, 18:55

raekkeettre skrev:
3. jun 2024, 17:18
Gnu skrev:
3. jun 2024, 17:10
raekkeettre skrev:
3. jun 2024, 17:04
Gnu skrev:
3. jun 2024, 16:55
raekkeettre skrev:
3. jun 2024, 16:19
Gnu skrev:
3. jun 2024, 11:30

Hvis og såfremt og tænk nu.... Og hvis AaB bare havde spillet ENDNU mere aggressivt og intenst, så var de sgu nok blevet mestre. Man kan jo forestille sig alt muligt, men det, du har gang i er kontrafaktisk historieskrivning og det giver selvfølgelig ingen mening. Sagen er naturligvis den, at AaB har spillet ad helvede til hele sæsonen minus nogle få enkelte lyspunkter, og det kan man ikke bare ignorere.
Jeg analyserer det historiske for at kunne diskutere det fremtidige - det har intet at gøre med kontrafaktisk analyse. Jeg siger jo ikke, at vi endte som nummer 6 sidste år i Superligaen. Jeg forsøger at argumentere for, hvorfor vi ikke kan bruge vores spilleres præstationer i 1. division som en rettesnor. Vi er enige om, at de har spillet dårligt - som jeg også skriver - så jeg forstår ikke helt dit indlæg. Men igen, jeg har nu, som før, forklaret hvorfor jeg ikke er så pessimistisk i forhold til vores trup sammenlignet med, hvordan vi har spillet. Vi har spillere, der har været gode Superligaspillere, men som nærmest lignede 3. divisionsspillere sidste år i Superligaen og i 1. division. Jeg taler om, hvorfor jeg tror, at de vil vende tilbage til deres "normale" niveau igen med den nye struktur vi nu har fået uden for banen, og når Superligaen starter
Så vil jeg gerne høre nogle argumenter for, hvorfor de seneste to sæsoners dårlige præstationer ikke skulle være en rettesnor for niveauet, men at vi i stedet skal kigge på præstationer endnu længere tilbage. Indtil videre har jeg ikke set andet end håb og gætværk.
Det er bestemt håb og gætværk om fremtiden...som jeg bare forsøger at argumentere for. Jeg ved det er nemmere at copy past vores niveau i 1. Div og de 2 sidste sæsoner i superligaen. Jeg tror bare ting spillede end som de 2 sidste sæsoner i superligaen var alt kaos udenfor banen og derved havde spillerne umulige forhold. Sidste år var de jo nærmest rykket op efter 5 kampe - eller tror spillerne reageret på at de kumme spille 80% og stadigvæk rykke op, og 1500 på Næstved stadion kunne ikke få de sidste 20% frem i dem.

Men håb og gætværk- 100%!! :cheers:
Alright, så det er 100 procent håb og gætværk, du er ude i. Modtaget.

Du påstod bare, at der var tale om en analyse, men det er det så ikke. Modtaget.
Nemlig. ;) lad os glæde os til næste sæson :aabfan:
Hvis de for fjerde sæson i træk underpræsterer, så satser jeg på du finder en forklaring der passer ind i din fortælling - for de er jo bedre. :cheers:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. jun 2024, 19:13

jonas386 skrev:
3. jun 2024, 13:31
optimisten skrev:
3. jun 2024, 13:18
Nu har der tidligere føget med beskyldninger om trolling, når vi er nogle som har påpeget at SSEs signinger i det første år 1) for det meste har været noget rod og 2) er en del af forklaringen på at holdet blev ringere og ringere fra runde 1 til runde 31.

I runde 32 kan Menno så stille hold med frie hænder og vi ser ikke skyggen af spillere som Odada, Toku, de Boer, Ask, Adedeji, Caballo... Det resulterer i en brandkamp som får optimismen til at blomstre i Nordjylland. Men det er jo sikkert bare en tilfældighed!

PS: Bliver spændende at se om dette indlæg også bliver citeret på X af den nu tidligere formand for Inge Andre Fanboy Club og ihærdige grundlægger af Magnus Christensen Haters Club.
Nu har jeg aldrig forstået Julgrans begejstring af Inge Andre, men både ovenstående indlæg, og det der blev hevet ind på X, er enten trolling eller udtryk for decideret idioti. Og han har da helt sikkert også en pointe i at megen af den skepsis der er overfor tyskerne er enten ignorant, eller totalt uforstående over for de forudsætninger de kom ind i klubben på.

I din opremsning er der i øvrigt tale om to lejespillere, en reservekeeper en reserve til venstrebacken og så fejlkøbet Ask, plus Adedeji der har haft svært ved at finde sin plads. Alligevel vælger du at sidestille dem, som om der er tale om spillere der er hentet under samme forudsætninger, til samme pris og med samme langtidsperspektiv. Det er enten trolling, eller en idiotisk måde at tænke ledelse af fodboldklub, og transfers, på.
Trolling? Som når der fremsættes en løgnagtig påstand om, at Silkeborg ikke henter spillere med Superliga-erfaring eller lignende? Og så der er en bruger der griber muligheden for totalt at fluekneppe den påstand; er de så profiler, er de dit, er de dat? Ja, hvis man er Superliga topscorer, så er man fandme en kæmpe profil - også selv om det overhovedet ikke var præmissen. Er det den type trolling du hentyder til?

Tyskerne bliver skudt i skoene, at de er noget så professionelle. Det syntes jeg overhovedet ikke det ligner.
De ansatte Hiljemark på en 4-årig kontrakt og skilte sig af med ham på under 1 år, og nu har de lige hentet en billig cheftræner ind lige før sommerferien. Et hav af random udenlandske spillere af tvivlsom kvalitet, miseren med de tyske influencere og kæmpe udskiftning i ansættelserne i AaB. Nej, jeg syntes ikke umiddelbart de er så top professionelle.
Jeg har oparbejdet en meget stor skepsis over for SSE. Jeg håber i den grad de gør den skepsis til skamme.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2024, 19:37

Patmand skrev:
3. jun 2024, 19:13
jonas386 skrev:
optimisten skrev:
Nu har der tidligere føget med beskyldninger om trolling, når vi er nogle som har påpeget at SSEs signinger i det første år 1) for det meste har været noget rod og 2) er en del af forklaringen på at holdet blev ringere og ringere fra runde 1 til runde 31.

I runde 32 kan Menno så stille hold med frie hænder og vi ser ikke skyggen af spillere som Odada, Toku, de Boer, Ask, Adedeji, Caballo... Det resulterer i en brandkamp som får optimismen til at blomstre i Nordjylland. Men det er jo sikkert bare en tilfældighed!

PS: Bliver spændende at se om dette indlæg også bliver citeret på X af den nu tidligere formand for Inge Andre Fanboy Club og ihærdige grundlægger af Magnus Christensen Haters Club.
Nu har jeg aldrig forstået Julgrans begejstring af Inge Andre, men både ovenstående indlæg, og det der blev hevet ind på X, er enten trolling eller udtryk for decideret idioti. Og han har da helt sikkert også en pointe i at megen af den skepsis der er overfor tyskerne er enten ignorant, eller totalt uforstående over for de forudsætninger de kom ind i klubben på.

I din opremsning er der i øvrigt tale om to lejespillere, en reservekeeper en reserve til venstrebacken og så fejlkøbet Ask, plus Adedeji der har haft svært ved at finde sin plads. Alligevel vælger du at sidestille dem, som om der er tale om spillere der er hentet under samme forudsætninger, til samme pris og med samme langtidsperspektiv. Det er enten trolling, eller en idiotisk måde at tænke ledelse af fodboldklub, og transfers, på.
Trolling? Som når der fremsættes en løgnagtig påstand om, at Silkeborg ikke henter spillere med Superliga-erfaring eller lignende? Og så der er en bruger der griber muligheden for totalt at fluekneppe den påstand; er de så profiler, er de dit, er de dat? Ja, hvis man er Superliga topscorer, så er man fandme en kæmpe profil - også selv om det overhovedet ikke var præmissen. Er det den type trolling du hentyder til?

Tyskerne bliver skudt i skoene, at de er noget så professionelle. Det syntes jeg overhovedet ikke det ligner.
De ansatte Hiljemark på en 4-årig kontrakt og skilte sig af med ham på under 1 år, og nu har de lige hentet en billig cheftræner ind lige før sommerferien. Et hav af random udenlandske spillere af tvivlsom kvalitet, miseren med de tyske influencere og kæmpe udskiftning i ansættelserne i AaB. Nej, jeg syntes ikke umiddelbart de er så top professionelle.
Jeg har oparbejdet en meget stor skepsis over for SSE. Jeg håber i den grad de gør den skepsis til skamme.
Det er nærmere den type trolling, hvor man lader som om, at det er spillere som Lasse Vigen eller spillere med 12 kampe fordelt på tre sæsoner, eller mindre, der udgør hjørnestenen i den transfersucces der har givet klubben succes. At din påstand ikke kunne klare en helt simpel revision kan dårligt være mit problem. Før Helenius endte i Silkeborg havde han haft fire fiaskoophold i træk. Det ene værre end det andet. Hans karriere var stort set død, inden den blev genoplevet i 1. division.
Det kunne også være den type trolling, hvor man forsøger at sælge et salg af en cheftræner som en afskedigelse. Koppmeier har måske afpresset Elfsborg til at overtage Hilje?
Det kunne også være den type trolling, hvor man lader som om at Koppmeiers førsteprio. til trænerposten primært er hentet ind, fordi han er billig i drift, eller som en anden skrev, han var en yes man. Hvis kriteriet var, at det skulle være billigt og hurtigt, kunne man have valgt enhver træner fra 1. division, forfremmet internt eller fundet en eller anden random tysker.

Hvad er det der får dig til at tro Van Dam primært er hentet, fordi det var et billigt alternativ? Er det noget ud fra de udmeldinger der er kommet om ham? Noget han har sagt? Noget tredje? At vi var villige til at vente på hans sæson i BIF var ovre, synes jeg i øvrigt tyder på at vi har haft modet til at vente på den rigtige, og at Van Dam er en træner Koppmeier tror på. Det kan sagtens være han ikke bliver en succes, men jeg synes ikke det virker som en panikløsning eller et discountvalg (selvom der selvfølgelig ikke er uendelige lønmidler).

Influencerdelen var rigtig nok tåbelig.

Tyskerne har overtaget en klub der rykkede ned som det allerførste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 3. jun 2024, 19:45

Patmand skrev:
jonas386 skrev:
optimisten skrev:

Jøsses?! SSE22 har ansat Hiljemark og efter AaB er rykket op, så vælger de at imødekomme hans ønske om et skifte til Allsvenskan og europæisk fodbold, hvorefter de hyrer en træner som passer ind i den langsigtede strategi. Det sætter du på minuskontoen? I mine øjne virker det temmelig professionelt. Et hav af random udenlandske spillere? Ja altså, to på et års leje og Caballo til en overkommelig løn, samt et par udviklingsspillere + Ask, som nu er lejet ud til Västerås i Allsvenskan. Det lyder ikke som om, at det anstrenger budgettet alt for meget, og samtidig er der igangsat en oprydning i en trup, som ærlig talt var noget af en rodebutik. Udskiftning i organisationen? Ja, selvfølgelig. Hvis det er, hvad der kræves for at sætte gang i en bæredygtig udvikling i AaB med sorte tal på bundlinjen og et koncept, som kan gøre klubben attraktiv for sponsorer og investorer på længere sigt, så hilser jeg det absolut velkomment. En af de vigtige nyansættelser er direktør Michael Tuxen Boll, som er ansat primært til øge indtægtssiden og skabe balance i indtægter og udgifter. Han er tiltrådt for nylig, men indtil videre ligner det, at han går seriøst til opgaven. Jacob Larsen? Ja, de meldte klart ud, at der ikke var enighed mellem ham og resten af den sportslige ledelse om den fremtidige strategi for akademiet. Under de omstændigheder vil jeg faktisk mene, at det ville have være uprofessionelt at beholde ham i organisationen. Med andre ord, så ser vi forskelligt på SSE22 og deres første år i AaB. Jeg går i øvrigt ud fra, at du ikke er utilfreds med tilgangen af Mathias Jørgensen og Melker Widell?

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. jun 2024, 19:52

jonas386 skrev:
3. jun 2024, 19:37
Patmand skrev:
jonas386 skrev:
optimisten skrev:

Det er nærmere den type trolling, hvor man lader som om, at det er spillere som Lasse Vigen eller spillere med 12 kampe fordelt på tre sæsoner, eller mindre, der udgør hjørnestenen i den transfersucces der har givet klubben succes. At din påstand ikke kunne klare en helt simpel revision kan dårligt være mit problem. Før Helenius endte i Silkeborg havde han haft fire fiaskoophold i træk. Det ene værre end det andet. Hans karriere var stort set død, inden den blev genoplevet i 1. division.
Det kunne også være den type trolling, hvor man forsøger at sælge et salg af en cheftræner som en afskedigelse. Koppmeier har måske afpresset Elfsborg til at overtage Hilje?
Det kunne også være den type trolling, hvor man lader som om at Koppmeiers førsteprio. til trænerposten primært er hentet ind, fordi han er billig i drift, eller som en anden skrev, han var en yes man. Hvis kriteriet var, at det skulle være billigt og hurtigt, kunne man have valgt enhver træner fra 1. division, forfremmet internt eller fundet en eller anden random tysker.

Hvad er det der får dig til at tro Van Dam primært er hentet, fordi det var et billigt alternativ? Er det noget ud fra de udmeldinger der er kommet om ham? Noget han har sagt? Noget tredje? At vi var villige til at vente på hans sæson i BIF var ovre, synes jeg i øvrigt tyder på at vi har haft modet til at vente på den rigtige, og at Van Dam er en træner Koppmeier tror på. Det kan sagtens være han ikke bliver en succes, men jeg synes ikke det virker som en panikløsning eller et discountvalg (selvom der selvfølgelig ikke er uendelige lønmidler).

Influencerdelen var rigtig nok tåbelig.

Tyskerne har overtaget en klub der rykkede ned som det allerførste.
Hvor meget fik AaB for Hiljemark?

Jeg orker ikke at fortsætte den diskussion med dig, men deres målmand er tidligere DM vinder og havde hundredevis af Superliga-kampe. Kasper Kusk har været kåret til efterårets profil i Superligaen og spillet en masse kampe for FCK, inden han skiftede til Silkeborg.
Dine pludseligt opfundne præmisser giver jeg intet for.

Helenius scorede naturligvis en masse mål i AaB inden han blev solgt til Aston Villa. Jeg kan ikke huske om han kun blev nummer to på topscorerlisten. Men det er overhovedet ikke til diskussion, at han allerede havde spillet en del kampe i Superligaen - og det med succes!

Jeg gider ikke at diskutere med en fakta benægter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2024, 20:02

Patmand skrev:
3. jun 2024, 19:52

Jeg orker ikke at fortsætte den diskussion med dig, men deres målmand er tidligere DM vinder og havde hundredevis af Superliga-kampe. Kasper Kusk har været kåret til efterårets profil i Superligaen og spillet en masse kampe for FCK, inden han skiftede til Silkeborg.

Helenius scorede naturligvis en masse mål i AaB inden han blev solgt til Aston Villa. Jeg kan ikke huske om han kun blev nummer to på topscorerlisten. Men det er overhovedet ikke til diskussion, at han allerede havde spillet en del kampe i Superligaen - og det med succes!

Jeg ved ikke hvad vi har fået for Hiljemark. Har der været beløb fremme?

Ja, det er den Nicolai Larsen jeg selv nævnte, og så nævner du Kasper Kusk, der havde en fin start i SIF, men hvis karriere også var stort set død da han kom til. Vurderer du altid spillere på det de leverede for 5-6-7 år siden? Det virker sært. Hvilke klubber har haft succes med den strategi?

Da Helenius kom til SIF var det 8(!) år efter han blev solgt til Aston Villa, og 9 år efter han havde fået to kampe for landsholdet. At Helenius blev så stor en profil for SIF som tilfældet var, er rigtig flot, men der var (i superligasammenhæng) 100% tale om en lottokupon på det tidspunkt de hentede ham.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. jun 2024, 20:13

jonas386 skrev:
3. jun 2024, 20:02
Patmand skrev:

Ja, det er den Nicolai Larsen jeg selv nævnte, og så nævner du Kasper Kusk, der havde en fin start i SIF, men hvis karriere også var stort set død da han kom til. Vurderer du altid spillere på det de leverede for 5-6-7 år siden? Det virker sært. Hvilke klubber har haft succes med den strategi?

Da Helenius kom til SIF var det 8(!) år efter han blev solgt til Aston Villa, og 9 år efter han havde fået to kampe for landsholdet. At Helenius blev så stor en profil for SIF som tilfældet var, er rigtig flot, men der var (i superligasammenhæng) 100% tale om en lottokupon på det tidspunkt de hentede ham.
Silkeborg!?

Det er i øvrigt ikke de eneste spillere, nu tog jeg bare tre som vi alle kender.
Men nu er det, igen, kørt helt af sporet og jeg trækker mig. Fortsat god aften.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2024, 20:15

Patmand skrev:
3. jun 2024, 20:13
jonas386 skrev:
Patmand skrev:

Silkeborg!?

Det er i øvrigt ikke de eneste spillere, nu tog jeg bare tre som vi alle kender.
Men nu er det, igen, kørt helt af sporet og jeg trækker mig. Fortsat god aften.
Det er ikke Silkeborgs strategi at hente afdankede superligaspillere. Prøv igen

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 3. jun 2024, 20:30

jonas386 skrev:
3. jun 2024, 14:07
Sønderhof skrev:
3. jun 2024, 14:00
jonas386 skrev:
optimisten skrev:

Dén der anskuelse er netop en af grundårsagen til udviklingen af AaB har været støt nedadgående i et årti.
Når vi ikke udvikler spiller, afvikler vi holdet. Vi har haft et utal af lejespillere. Ingen af den har vel slået til?
Havde man haft en dygtig sportslig ledelse med stærk sportsdirektør i spidsen for et seriøst scouting-setup, havde man aldrig hentet spillere som Nkada, Trajkowski, Odada og de Boer.
Vi skal udvikle spillere der kan bidrage til resultater og økonomi. Det er useriøst at mene, at fint nok at hente spillere i hobevis der er her henover en sæson for at blive udskiftes af nye lejespillere uden perspektiv.
de Boer er ikke lejespiller, og Toku har tidligere været en profil i 1. division. Odada synes jeg egentlig har været en fin tilføjelse, og jeg har ikke svært ved at tro på, at mulighederne som 1. divisionsklub bare er dårligere end som superligaklub, hvorfor enkelte midlertidige løsninger kan være at foretrække.

Jeg er ikke selv super vild med lejeaftaler, men nogle gange er det bare den bedste måde at løse et kortsigtet problem på, og andre gange er det en mulighed for at tilknytte spillere der ellers burde være for gode. Se eks. Fuseini i Randers, eller danske Mika Biereth i Motherwell og Østrig.

Ift det sidste, så ja, men det er da også noget af det tyskerne so far har været markant bedre end forgængerne til. De hentede spillere er typisk under 23, og besidder faktiske spidskompetencer.
Så sprang den her tråd da ellers lige i luften!

Jeg er egentlig ret græsk-katolsk ift om vi snakker lejespillere eller nogen der hentes på fast kontrakt. Vi har en fuldstændig horribel transferhistorik post Lynge.

Af samme årsag har vi (ret mig hvis jeg er gal på den) ikke formået at hente, udvikle og sælge mere end én spiller for et beløb på + 5 millioner, nemlig Bassogog. Det indkapsler hvor dårligt klubben har været drevet i, ja 10 år!

SSE22's succerate er muligvis bedre end forgængerenes, men stadig langt fra tilstrækkeligt hvis der også til sommer kun rammes plet på 2 ud af 7-8 spillere.

Uanset hvilken fløj man er på i det her, så stram lige lidt op, inden der går ren facebook i den. Fair nok man ikke er på optimistens ikke så optimistiske stil, men så fremfør det og ikke det der personlige pis. Det samme gælder kritikken af vores spillere. I min verden er man på månen, hvis man tror vi får væsentligt bedre spillere end Højholt og Helenius, men at mene de hører hjemme i 2 div er respektløs overfor spillere der er AaB'ere ind til knoglerne.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. jun 2024, 20:43

Gnu skrev:
3. jun 2024, 09:40
raekkeettre skrev:
3. jun 2024, 09:27
Jeg har også skrevet det før. Jeg har ment hele vejen igennem sæsonen men specielt de sidste 10 kampe at holdet har kørt på 80% og man absolut intet kan ligge i de kampe i forhold til superligaen, hvor der bliver skruet op! Så hele konklusionen med vi rykker ned igen når vi spiller sådan her, har jeg aldrig troet på. Præmissen bliver en helt anden.

Jeg mener jo også vores hold skulle aldrig været rykket ned, det var alt det lort uden om igennem mange år der savede den gren over vi sad på. Spillerne var god nok, men kunne slet ikke preforme. Men det er et overstået kapitel.

Hvis vi nu ikke sælger alle vores superliga proven spillere hen over sommeren så skal vi nok i første sæson kæmpe med om top 6 slutspillet. Men vi klare den selvfølgelig ikke, men ender som 7-8 stykker. Der bliver skruet meget mere op fir aggressiviteten og intensiteten efter sommerferien.

Og den kamp her med farvel til Ahlmann, første kamp for træner og sidste kamp i sæsonen, sommerdag mange på stadion viste hvad holdet formår.
Så vi skal ikke lægge noget i, at holdet har spillet som en pose nødder gennem hele sæsonen, men vi skal lægge en hel masse i en sommerkamp, hvor begge hold er gået på ferie? OK.
Vi skal lige præcis lægge en masse i gårsdagens kamp; Vendsyssel var nok ikke gået mere på ferie, end da de for to uger siden spillede 0-0 mod SønderjyskE for anden gang i dette slutspil. Hvor alle holdene principielt kunne være gået på "sommerferie", da det begyndte.

Vendsyssel var nok heller ikke specielt ringere end det Hobrohold, vi skulle møde i april. De havde nemlig kun vundet en af de 8 kampe, der fulgte efter deres sejr i Aalborg over AaB i november. Inden de så genoptog deres sejrsstime mod samme AaB. Det var næsten ondskabsfuld symbolik, at Hiljemarks sidste 10 minutter i trænersædet resulterede i et 0-2 - nederlag mod slutspillets formsvageste hold med den svageste offensiv. Der logikken tro tabte de 2 næste kampe, inden AaB atter ventede på det forhadte Aalborg Stadion. Altså forhadte - af AaB! Nu med over 10.000 vidner, der åbenbart ikke vidste bedre. For her tangerede Hobro sin sæsonrekord ved at score 3 mål. Det rakte til at sikre Hobros fjerde sejr i 13 kampe - de tre mod AaB!

Ligeledes var Vendsyssel nok heller ikke været ringere end det Næstvedhold, der troppede op på Aalborg Stadion med 5 stamspillere udenfor. Mod en AaB-offensiv, der talte Lucas Andersen, Nicklas Helenius og Allan Sousa!!! Og fik 1-1. Og hvor meget bedre var lige HB Køge, Helsingør, Næstveds 10 mand i returkampen - osv., osv., osv.

Kampen i går var hundehamrende relevant: For uanset hvad, ville det ganske enkelt ikke have været muligt for AaB at besejre en hvilken som helst modstander i 1. division med mere end ét mål. Da træneren hed Hiljemark og senere Hiljemarks Havmåge. Og vi skal droppe alle mulige søforklaringer med "80 %", "gamle spillere (på 31)", "spillere, der ikke gider 1. division" og hvad ved jeg. For jeg kan love for, at AaB har taget dette her hamrende seriøst!

Jo, du kan roligt gå ud fra, at AaB har spillet 100 %. Og ligeledes 100 % forkrampet og 100 % selvtillidsforladt.

Måske lige med undtagelse af det sidste kvarters tid i går, hvor der begyndte at gå lidt hat og briller i det. Hvilket sikkert også forklarer, hvorfor AaB kun endte med 20 afslutninger mod mål og 10 afslutninger inden for rammen. Eller mere end det dobbelte af gennemsnittet under Hiljemark og Havgassen. Som ellers begyndte så aldeles lovende; for her havde vi pudsigt nok også omkring 20 afslutninger mod modstanderens mål og 10 inden for målrammen. Til gengæld scorede modstanderne ingen mål mod os. For ved I hvad? De havde rigeligt travlt med at forsvare sig.

Og en af disse spillere, der tilsyneladende ikke har gidet at spille i 1. division? Pudsigt nok fik han vældigt lyst til at spille i 1. division i den sidste betydningsløse kamp; hvor han scorede to mål og havde et brag på opstanderen. Da der var spillet en halv time.

Kampen i går udstillede nådesløst det vanvid, der har fået lov til at udspille sig i AaB i denne sæson; og som har været meget tættere på, end tabellen afslører, at sætte verdenshistoriske letteste og sikreste oprykning over styr.

Det tog en ynglingetræner fra Brøndby mindre end en uge! Og krævede ikke mere end sund fornuft og basal fodboldfaglighed. Kun fantasien sætter grænser for, hvad han kunne have fået ud af et hold med en Lucas Andersen i både form og spillehumør (i England har han kun haft det sidste!) kombineret med en Nicklas Helenius og en Allan Sousa. Og ikke mindst; den udvikling, AaB kunne være gennemgået inden næste sæson i Superligaen.

Nu må vi nøjes med den allersidste spillerunde i 1. division. For i hele resten af sæsonen har der ikke fundet andet end afvikling sted. Til gengæld kan lige præcis denne ene runde i 1. division være den, der redder os i Superligaen.

For den har simpelthen skabt et helt nyt hold!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. jun 2024, 21:29

Nå, jamen det er da godt at Van Dam er sådan en mirakelmager. Så kan vi jo gå den nye sæson i møde med sindsro. :cheers:
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. jun 2024, 21:35

Gnu skrev:
3. jun 2024, 21:29
Nå, jamen det er da godt at Van Dam er sådan en mirakelmager. Så kan vi jo gå den nye sæson i møde med sindsro. :cheers:
Mon ikke nøgleordet nærmere er forsigtig optimisme? Jeg har modsat min natur været meget skeptisk og mismodig gennem hele turen gennem NB-ligaen, men mit humør steg adskillige grader i løbet af den sidste kamp. Hvis (ja, der står hvis) man kan vidreføre det spil, så er der håb for projekt Superliga 24/25!

Nogle gange får man på fornemmelsen, at du ønsker at være mavesur - bare for at være mavesur. Det er lidt ærgerligt, for du har ofte nogle gode pointer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 4. jun 2024, 12:16

le Cid skrev:
3. jun 2024, 21:35
Gnu skrev:
3. jun 2024, 21:29
Mon ikke nøgleordet nærmere er forsigtig optimisme? Jeg har modsat min natur været meget skeptisk og mismodig gennem hele turen gennem NB-ligaen, men mit humør steg adskillige grader i løbet af den sidste kamp. Hvis (ja, der står hvis) man kan vidreføre det spil, så er der håb for projekt Superliga 24/25!

Nogle gange får man på fornemmelsen, at du ønsker at være mavesur - bare for at være mavesur. Det er lidt ærgerligt, for du har ofte nogle gode pointer!
Jeg ønsker da AaB det bedste, men jeg skal lige se lidt mere end en enkelt god sommerkamp før jeg begynder at hive i banditten af begejstring.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 11. jun 2024, 17:08

jonas386 skrev:
Patmand skrev:

Hvordan passer købet af Bakiz ind i din fortælling om, at Silkeborg ikke henter spillere med Superliga-erfaring?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. jun 2024, 22:10

Patmand skrev:
11. jun 2024, 17:08
jonas386 skrev:
Patmand skrev:

Hvordan passer købet af Bakiz ind i din fortælling om, at Silkeborg ikke henter spillere med Superliga-erfaring?
Bakiz har de spillet i Superligaen - jovisst. Men han har dobbelt så mange kampe i NB ligaen som i Superligaen. Erfaring, ja - men ret begrænset. Rasmus Tellufsen har mere erfaring fra Superligen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jun 2024, 08:49

le Cid skrev:
11. jun 2024, 22:10
Patmand skrev:
11. jun 2024, 17:08
jonas386 skrev:
Patmand skrev:

Bakiz har de spillet i Superligaen - jovisst. Men han har dobbelt så mange kampe i NB ligaen som i Superligaen. Erfaring, ja - men ret begrænset. Rasmus Tellufsen har mere erfaring fra Superligen!
Præcis - jeg altid syntes det var lidt underligt han var udråbt som en semi-profil da han var i Viborg og kom til os.
Så meget spillede han heller ikke og selvom der også var en skade undervejs var det jo ikke fordi det var en spiller med et konsistent profilniveau.
Der var da mange spillere på det der gode Viborg hold i 2022 man gerne ville have haft, men Bakiz var altså ikke en af dem.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2024, 09:17

Desuden har jeg aldrig skrevet, at Silkeborg ikke henter spillere med superligaerfaring. Jeg har skrevet, at det ikke er deres strategi, og det tager vel ca. 2 minutters gennemgang af deres transfers for at se, hvordan majoriteten af deres indhentede spillere enten er rejects eller fra mindre ligaer.

Jeg tror det mest af alt handler om, at Patmand har ondt i røven over, at 0 minutters superligafodbold ikke tæller som 'erfaring' i mit hoved, eller at 10-15 indhop for OB ikke gør dig til etableret superligaspiller.

Bakiz er endda hentet i 1. division, hvis man endelig vil være på tværs, og som le cid siger, har dobbelt så mange optrædener i næstbedste række. En sæson i superligaen der ikke er endt i nedrykning, så det er næppe den store superligaerfaring der har vakt SIFs interesse.

Hvorfor patmand har behov for at vente til Bakizrygtet, og ikke bare bruge Andreas Poulsen som argument for 'pointen', forstår jeg så ikke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. jun 2024, 09:54

jonas386 skrev:
12. jun 2024, 09:17
Desuden har jeg aldrig skrevet, at Silkeborg ikke henter spillere med superligaerfaring. Jeg har skrevet, at det ikke er deres strategi, og det tager vel ca. 2 minutters gennemgang af deres transfers for at se, hvordan majoriteten af deres indhentede spillere enten er rejects eller fra mindre ligaer.

Jeg tror det mest af alt handler om, at Patmand har ondt i røven over, at 0 minutters superligafodbold ikke tæller som 'erfaring' i mit hoved, eller at 10-15 indhop for OB ikke gør dig til etableret superligaspiller.

Bakiz er endda hentet i 1. division, hvis man endelig vil være på tværs, og som le cid siger, har dobbelt så mange optrædener i næstbedste række. En sæson i superligaen der ikke er endt i nedrykning, så det er næppe den store superligaerfaring der har vakt SIFs interesse.

Hvorfor patmand har behov for at vente til Bakizrygtet, og ikke bare bruge Andreas Poulsen som argument for 'pointen', forstår jeg så ikke.
Silkeborgs strategi har jo også ændret sig i takt med at de har fået flere penge mellem hænderne - eller i hvert fald fra hvilken hylde de henter spillerne.

Diskussionen startede vel ift. hvad AaB skal gøre for at bygge et nyt fundament op i sit hold - med de begrænsede midler vi har til rådighed? Og her er Silkeborg da interessante at se på. Silkeborg har hovedsageligt hentet spillere fra nærområdet, dvs. danske og skandinaviske spillere. Det gør de stadig. Da de var groet lidt fast nede i første division var det naturligvis ikke superligaspillere med fast spilletid der blev hentet ind, men derimod var de gode til at finde spillere med udviklingspotentiale i de lavere rækker og spillere der var gået i stå andre steder, og så var de meget dygtige til at få det maksimale ud af de spillere der kom fra eget akademi. Sammenligneligt med hvad Kent også måtte gøre da han var i AaB, og der er ingen tvivl om, at han ikke giver meget for data scouting men vil have spillere han kender eller har haft mulighed for at scoute på traditionel vis.

Viborg gik en anden vejog har hentet mange spillere fra udlandet. Det må man sige at de har været dygtige til og fået lavet nogle pæne videresalg ud af. Achouri naturligvis det bedste eksempel. Det er umiddelbart denne vej der minder mest om den vi er på vej nedad i øjeblikket.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. jun 2024, 11:40

Hanga skrev:
12. jun 2024, 09:54
jonas386 skrev:
12. jun 2024, 09:17

Silkeborgs strategi har jo også ændret sig i takt med at de har fået flere penge mellem hænderne - eller i hvert fald fra hvilken hylde de henter spillerne.

Diskussionen startede vel ift. hvad AaB skal gøre for at bygge et nyt fundament op i sit hold - med de begrænsede midler vi har til rådighed? Og her er Silkeborg da interessante at se på. Silkeborg har hovedsageligt hentet spillere fra nærområdet, dvs. danske og skandinaviske spillere. Det gør de stadig. Da de var groet lidt fast nede i første division var det naturligvis ikke superligaspillere med fast spilletid der blev hentet ind, men derimod var de gode til at finde spillere med udviklingspotentiale i de lavere rækker og spillere der var gået i stå andre steder, og så var de meget dygtige til at få det maksimale ud af de spillere der kom fra eget akademi. Sammenligneligt med hvad Kent også måtte gøre da han var i AaB, og der er ingen tvivl om, at han ikke giver meget for data scouting men vil have spillere han kender eller har haft mulighed for at scoute på traditionel vis.

Viborg gik en anden vejog har hentet mange spillere fra udlandet. Det må man sige at de har været dygtige til og fået lavet nogle pæne videresalg ud af. Achouri naturligvis det bedste eksempel. Det er umiddelbart denne vej der minder mest om den vi er på vej nedad i øjeblikket.
Ved ikke lige hvorfor I debatterer i den her tråd fremfor transfertråden:)
Nå men jeg enig i det med både Silkeborg og Viborg og de klubber beviser at der kan lade sige gøre at fremtrylle et hold for små midler hvis der gøres rigtigt.
Enig i at vi nok skal kigge mod Viborg modellen - og jeg kan sagtens se at vi lykkes med den.
Tyske ejere med kæmpe netværk og en af Tysklands bedste ekspertkommentator/tidligere stjernespiller, engelsk sportsdirektør der har arbejdet i England og Asien og hollandsk træner med ekspertise i udvikling af unge spillere.
Der er noget potentiale i det internationale setup, men det er da ikke en sikker vinderhånd - men jeg forstår godt de selv tror på.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar