AaB - Lyngby d. 13/9 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dorezha
2. div
2. div
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB - Lyngby d. 13/9 2024

Indlæg af Dorezha » 13. sep 2024, 21:41

Kunji skrev:
13. sep 2024, 21:19
Nordic skrev:
13. sep 2024, 21:16
Da vi rykkede ned for 2 sæsoner siden, vandt vi ialt 6 kampe og fik 9 uafgjorte. Det gav 39 points, hvilket fordelt på 32 kampe var 1,2 points i snit. I indeværende sæson har vi 9 points, hvilket fordelt på 8 kampe er 1,13 points i snit.
Hvordan kan det give 39 point?

Vi rykkede ned med 27 point og 0,84 point pr. kamp.
Et snit på 1,13 havde givet 36 point og sikker overlevelse.
I nedrykningssæsonen vandt vi hele tre kampe i grundspillet. Efter 8 kampe har vi nu de tre sejre. Først nu møder vi de hold vi kan forvente at vinde mod. FCK kampen er ligegyldig, men så kommer der tre kampe som minimum skal give 6-7 point.
Et hjerte - En klub

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 13. sep 2024, 21:42

Vanvittig vigtig sejr - men enormt bekymrende med den dårlige stamina hos flere af spillerne, og det forfærdelige spil i anden halvleg.. Jeg savner virkelig noget kvalitet på midtbanen og på angriberpositionen.. Jeg synes iøvrigt at Diakite var et decideret bæst i dag.. :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2024, 21:44

I øvrigt er det altså et af Caballos flødefods-indlæg som leder frem til scoringen. Det kan han altså på et helt sublimt niveau, og hvor ofte ser man ikke spillere bare høvle bolden langt over baglinien i sådan en tilspidset situation. Virkelig heldigt at have ham på banen til det moment.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. sep 2024, 21:47

Funky skrev:
13. sep 2024, 21:44
I øvrigt er det altså et af Caballos flødefods-indlæg som leder frem til scoringen. Det kan han altså på et helt sublimt niveau, og hvor ofte ser man ikke spillere bare høvle bolden langt over baglinien i sådan en tilspidset situation. Virkelig heldigt at have ham på banen til det moment.
Enig, og han bør spille derinde fra start næste kamp hvis hverken Noel, Marc Nielsen eller Otoa er klar.
Jimenez gjorde det godt ved 1-0 scoringen men havde det ellers svært derude synes jeg.

Jeg synes Diakhite ser skidt ud ved scoringen men ellers er jeg tæt på at kalde ham vores MOM skarpt efterfulgt af Widell, der som så ofte før er afgørende i den anden ende, men som også har lidt udfald.

Ross havde en svag kamp og Helenius bør altså snart kandidere til en startplads. Og så kunne jeg virkelig godt tænke mig at Kelvin John efterhånden står bagerst i køen. En Amar Diagne har vist meget mere i de få minutter han har fået.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2024, 21:47

Salle17 skrev:
13. sep 2024, 21:42
Vanvittig vigtig sejr - men enormt bekymrende med den dårlige stamina hos flere af spillerne, og det forfærdelige spil i anden halvleg.. Jeg savner virkelig noget kvalitet på midtbanen og på angriberpositionen.. Jeg synes iøvrigt at Diakite var et decideret bæst i dag.. :)
Jeg tænkte "shit en offday" for Diakhité efter de første 10 minutter, men ja...det ændrede sig heldigvis.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2024, 21:49

Hanga skrev:
13. sep 2024, 21:47
Funky skrev:
Enig, og han bør spille derinde fra start næste kamp hvis hverken Noel, Marc Nielsen eller Otoa er klar.
Jimenez gjorde det godt ved 1-0 scoringen men havde det ellers svært derude synes jeg.

Jeg synes Diakhite ser skidt ud ved scoringen men ellers er jeg tæt på at kalde ham vores MOM skarpt efterfulgt af Widell, der som så ofte før er afgørende i den anden ende, men som også har lidt udfald.

Ross havde en svag kamp og Helenius bør altså snart kandidere til en startplads. Og så kunne jeg virkelig godt tænke mig at Kelvin John efterhånden står bagerst i køen.
Jeg så også gerne, at Caballo fik chancen. Lidt ærgerlig over, at han har fået besked på, at han gerne må søge væk, jeg synes, han virker som en top-prof, og han har nogle vilde spidskompetencer på indlæg og set pieces. Med tanke på, hvor tandløse vores dødbolde har været, så kunne der godt være klar fremgang i at have ham med som server.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2024, 21:52

Vi skal altså huske på, at Noel var skadet og ikke kunne spille venstreback. Otoa gik ud inden pausen.

Så vi var udfordret bagtil. Især efter pausen.
- FlæskeFrank

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 13. sep 2024, 21:52

Episk! Kom så med en stime nu. Håber alle dem der gik før tid i dag ikke sad i kø på vej hjem.
🎶 Bommeren is getting laid 2najt 🎶
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 13. sep 2024, 21:54

Super vigtigt med noget arbejdsro, der er nogle ting der kan tweakes endnu, især sidst i kampene, med vores indskiftere. Men jeg havde ærligt talt ikke troet vi ville stå med 9 point pt med det kampprogram, et nyt system, en håndfuld nye spillere og en ny træner. Ting tager tid. Men vi blev trukket for lange til sidst, da momentum tippede og energien fes ud ved udligningen. Smukt er det dog at Bomholt scorede og Helenius fik skabt noget uro.

Otoa ville have stoppet et par af de sidste kontraer, da vi står enormt højt, vi satser hele butikken, og det giver heldigvis pote, men kunne lige så godt have tabt os kampen. Han er ude minimum 3 uger. Måske er han tilbage d. 20 oktober.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2024, 21:59

En ekstra fryd var da at se Gytkær med tomt blik i post-match interview. Han har så vidt jeg erindrer snydt os en gang eller to, så rigtig go' tur hjem til ham.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. sep 2024, 22:07

troelsh skrev:
13. sep 2024, 21:15
Jeg tror altså man er nødt til at genoverveje den træningsmængde samt træning på kampdagen.

Flere spillere så voldsomt trætte ud hele anden Halveg og flere lå med krampe.
Enig - de skal doseres bedre
Og man træner fandme ikke på en kampdag.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 13. sep 2024, 22:11

baresi skrev:
13. sep 2024, 22:07
troelsh skrev:
Jeg tror altså man er nødt til at genoverveje den træningsmængde samt træning på kampdagen.

Måske det også er en forklaring på Otoas skade? Overbelastning?
Nogen der ved noget om hvor slemt det står til?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2024, 22:13

Krage skrev:
13. sep 2024, 22:11
baresi skrev:
troelsh skrev:

7 minutters landskamp og mindre end én halvleg. De skal have lavet noget vild træning om formiddagen, for at det kan være forklaringen.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 13. sep 2024, 22:19

Funky skrev:
13. sep 2024, 22:13
Krage skrev:
13. sep 2024, 22:11
baresi skrev:
troelsh skrev:

7 minutters landskamp og mindre en én halvleg. De skal have lavet noget vild træning om formiddagen, for at det kan være forklaringen.
Som kommentatorerne fortalte det, handlede det mest bare om lidt let opvarmning af stængerne. Bl.a. for at få rystet en lang flyvetur ud af Iredales ben. Tænker ikke, det har meget at sige ift. kampen.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. sep 2024, 22:26

Udfordringer man kan løse med det samme:

Davidsen skal på bænken - han er slet ikke klar til
At være 6er, og den plads skal justeres nu. Vi mangler ro på den plads
Ross på bænken og aldrig 9er i øvrigt
Bruus bør ikke spille fremme - hellere lad ham få den anden back så. Offensivt bød han ikke ind med noget, og det ødelægger også det kreative. Men her tror jeg allerede at han er hentet for at starte og så anvender man hans fysik fremme , men det mener jeg er en fejl.

Helenius laver et okay indhop, og med tanke på Ross og Iredale manglende 9er kompetencer bør han starte inde.

Bomholdt viser gode takter - og kan faktisk holde på bolden - ind med ham.

Kelvin John kommer ikke rigtigt med noget.
Lad os få Adededi i omdrejninger istedet, han kan blive en gevinst og bør enten snart starte inde - eller være den 1. I køen til se offensive.

Desuden bør vi komme tilbage til det mere aggressive udtryk.
Vi var ekstremt passive Idag. Ingen pres - ingen agressivitet - vi hang ikke sammen i kæderne og hele 2. Halvleg så vi færdige ud .
Jeg syns tit vi ser trætte ud i kampene…

Nu er otoa nok skadet men ellers kunne det indtil Marc Nielsen er helt klarede sådan her ud.
KJ - Kramer - oumar - Bruus
Jasson - jimenez - bomholt
M. Jørgensen - helenius - widell

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 13. sep 2024, 22:49

baresi skrev:
13. sep 2024, 22:26
Udfordringer man kan løse med det samme:

Davidsen skal på bænken - han er slet ikke klar til
At være 6er, og den plads skal justeres nu. Vi mangler ro på den plads
Ross på bænken og aldrig 9er i øvrigt
Bruus bør ikke spille fremme - hellere lad ham få den anden back så. Offensivt bød han ikke ind med noget, og det ødelægger også det kreative. Men her tror jeg allerede at han er hentet for at starte og så anvender man hans fysik fremme , men det mener jeg er en fejl.

Helenius laver et okay indhop, og med tanke på Ross og Iredale manglende 9er kompetencer bør han starte inde.

Bomholdt viser gode takter - og kan faktisk holde på bolden - ind med ham.

Kelvin John kommer ikke rigtigt med noget.
Lad os få Adededi i omdrejninger istedet, han kan blive en gevinst og bør enten snart starte inde - eller være den 1. I køen til se offensive.

Desuden bør vi komme tilbage til det mere aggressive udtryk.
Vi var ekstremt passive Idag. Ingen pres - ingen agressivitet - vi hang ikke sammen i kæderne og hele 2. Halvleg så vi færdige ud .
Jeg syns tit vi ser trætte ud i kampene…

Nu er otoa nok skadet men ellers kunne det indtil Marc Nielsen er helt klarede sådan her ud.
KJ - Kramer - oumar - Bruus
Jasson - jimenez - bomholt
M. Jørgensen - helenius - widell
Davidsen kom lige fra at spille en u kamp for 2 døgn siden, og jeg synes faktisk han spillede 60 gode minutter. Nævn lige hvem ellers der skal tage den 6er der. Vi satser på talentarbejde, så skal vi også kunne håndtere at der er udfald, indtil de vokser med opgaven. Tough shit! Folk stirrer sig blinde på ham, fordi han lavede en kæmpe fejl i sidste kamp, og vi er vandt til at spille igennem den position for at få ro med Højholt. Synes han løste tingene langt bedre i dag, og gjorde det ikke sværere end det var, fik lagt den af når han var presset.

Det var først de sidste 15 minutter i dag at der skabtes de store muligheder, da vi gik højt og ikke havde nok energi på banen, vi vandt ikke dueller og sad for langt fra hinanden. Vores indskiftere ønsker jeg jo ikke rigtigt at kritisere når Helenius og Bomholt sikrer 3 point, men holdet hang ikke ordentligt sammen efter Lyngby kom på 1-1, der mangler jeg at vores bænk kan hjælpe os med at få kontrol over kampen igen. Og der er det inde centralt at det havde været dejligt hvis Kasper ikke havde spillet for 2 døgn siden, og kunne holde længere. Vi mangler også energi fordi vi meget tidligt går for langt ned i 2., vi jagtede ikke det 2-0 mål nok der kunne punktere kampen. Det er early days med vores system og vores træner, der skal lære hvordan og hvornår han bruger vores spillere bedst. Forventer Menno får tweaket den del bedre over tid, men vores indskiftere vil jeg gerne have giver mere. Der var Lyngby bedre, da de skiftede ud. Vi har lavet stor udskiftning og stilskifte så helt underligt er det ikke, men Gow skal have fundet noget mere til Menno, så der bliver bygget på

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 13. sep 2024, 22:50

Funky skrev:
13. sep 2024, 21:49
Hanga skrev:
13. sep 2024, 21:47
Funky skrev:

Ross havde en svag kamp og Helenius bør altså snart kandidere til en startplads. Og så kunne jeg virkelig godt tænke mig at Kelvin John efterhånden står bagerst i køen.
Jeg så også gerne, at Caballo fik chancen. Lidt ærgerlig over, at han har fået besked på, at han gerne må søge væk, jeg synes, han virker som en top-prof, og han har nogle vilde spidskompetencer på indlæg og set pieces. Med tanke på, hvor tandløse vores dødbolde har været, så kunne der godt være klar fremgang i at have ham med som server.
Hvis man havde spillet Caballo i Randers har vi fået minium 1 point.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 13. sep 2024, 22:54

Oumar og Widell spillede godt i dag, men jeg sybes Jimenez løste backen rigtig fint. Bomholt mangler fysik, men til gengæld tør han at holde fast i bolden.
3 point og nu Blir weekenden god.

Havde det været sidste år ville jeg ikke kunne glæde mig over 3 point, men kun ærge mig over spillet.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 13. sep 2024, 22:56

Og så har jeg endnu til gode at se bare en god aktion fra Kelvin John, han er helt forfærdelig

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 13. sep 2024, 23:04

9800 skrev:
13. sep 2024, 22:56
Og så har jeg endnu til gode at se bare en god aktion fra Kelvin John, han er helt forfærdelig
Ja, mærkværdigt indkøb. Det kan godt være han kan løbe hurtigt men det er også det. Elendig teknik, ingen afslutninger, ingen fysik eller duel styrke. Har svært ved at se hvad vi skal bruge ham til

Besvar