AaB - Viborg FF 24/11 kl.14
Re: AaB - Viborg FF 24/11 kl.14
I forhold til forventninger er Bruus godt nok sindsyg skuffende og undervældende. Total anonym alibi-spiller.
Jeg har ikke set noget fra ham endnu, hvor vi ikke lige så godt bare havde kunnet spille med Caballo.
Jeg har ikke set noget fra ham endnu, hvor vi ikke lige så godt bare havde kunnet spille med Caballo.
// gwailo
okay jeg har det stik modsat. sjovt.
han spiller venstre back, (tror for første gang i hans karriere)
han er højre back, højre wingback og kan endda anvendes på en højre midt/kant
Han er lynhurtig (målt hurtigere end MJ i intern test)
Han er stærk defensivt og er med til at lukke af og stabilisere
men han er ikke kommet så meget med offensivt som ønsket, hvilket jeg faktisk godt forstår ift. han ligger i en uvant position.
Men han er en der kommer med kvalitet i mine øjne
Kramer og Pudel har fundet et fornuftigt samarbejde i centerforsvaret, så med Otoa tilbage synes jeg at det er oplagt at han tager venstrebacken , og at vi så skubber Bruus frem på højre eller venstrekanten.baresi skrev: ↑25. nov 2024, 10:52okay jeg har det stik modsat. sjovt.
men han er ikke kommet så meget med offensivt som ønsket, hvilket jeg faktisk godt forstår ift. han ligger i en uvant position.
Opstillingen i Brøndby kampen kunne være:
Müller
KJ - Kramer - Pudel - Otoa
Jasson - Davidsen - Widell
Bruus - Ross - Jørgensen
Jeg ved at mange synes Ross ikke hører hjemme på 9'er positionen men jeg synes han er bedre til at indgå i spillet end Iredale. Med to hurtige spillere på kanterne vil det give rigtig god mening at Ross kan trække tilbage i banen og at vi kan sende kanterne i dybden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Helt enig. Ross skal spille 9er og Iredale skal langt væk fra start 11. Han er alt for begrænset en fodboldspiller til det her niveau.Hanga skrev: ↑25. nov 2024, 11:12Kramer og Pudel har fundet et fornuftigt samarbejde i centerforsvaret, så med Otoa tilbage synes jeg at det er oplagt at han tager venstrebacken , og at vi så skubber Bruus frem på højre eller venstrekanten.baresi skrev: ↑25. nov 2024, 10:52okay jeg har det stik modsat. sjovt.
Müller
Bruus - Ross - Jørgensen
Jeg ved at mange synes Ross ikke hører hjemme på 9'er positionen men jeg synes han er bedre til at indgå i spillet end Iredale. Med to hurtige spillere på kanterne vil det give rigtig god mening at Ross kan trække tilbage i banen og at vi kan sende kanterne i dybden.
Synes han viste fine takter i begyndelsen, men er faldet heftigt i niveau de seneste runder, hvor intet lykkedes og dårlige beslutninger træffes i overflod
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Har Pudel ikke karantæne?Hanga skrev: ↑25. nov 2024, 11:12Kramer og Pudel har fundet et fornuftigt samarbejde i centerforsvaret, så med Otoa tilbage synes jeg at det er oplagt at han tager venstrebacken , og at vi så skubber Bruus frem på højre eller venstrekanten.baresi skrev: ↑25. nov 2024, 10:52okay jeg har det stik modsat. sjovt.
Müller
Bruus - Ross - Jørgensen
Jo, er lige bekræftet af AaB i en nyhed. Så er vel oplagt at få Otoa ind der hvis han er klar til at starte rent fysisk.Broendum skrev: ↑25. nov 2024, 14:15Har Pudel ikke karantæne?Hanga skrev: ↑25. nov 2024, 11:12Kramer og Pudel har fundet et fornuftigt samarbejde i centerforsvaret, så med Otoa tilbage synes jeg at det er oplagt at han tager venstrebacken , og at vi så skubber Bruus frem på højre eller venstrekanten.baresi skrev: ↑25. nov 2024, 10:52okay jeg har det stik modsat. sjovt.
Müller
Bruus - Ross - Jørgensen
Jeg forstår godt ønsket, men jeg håber godt nok vi besinder os med Otoa og nøjes med at give ham indhop i efterårets sidste 3 kampe, også selvom han vel er vores bedste midterforsvarer og vores bedste venstreback. Vil godt nok hade, at han skal bruge vinterpausen på at komme tilbage fra endnu en dum overbelastningsskade.
Jeg synes vi ser i går, at Oliver Ross skal spille mere centralt end på kanten. Han har ikke farten til kanten og han er virkelig god i spillet med sine holdkammerater.
Synes man burde prøve at rykke ham ned på en af 8’erne, måske hvis Widell bliver solgt til sommer
Synes man burde prøve at rykke ham ned på en af 8’erne, måske hvis Widell bliver solgt til sommer
Har vi nogen som helst planer om at lave et salg af Otoa så skal han spille midterforsvar. Ikke rode rundt på venstre back, højre back eller 6er som andre foreslår. Han er midterforsvar. Han er vores bedste midterforsvar. Derfor skal han spille der. Men ja først og fremmest skal vi have styr på hans fysik. Er bekymrende meget skadetjonas386 skrev: ↑25. nov 2024, 15:29Jeg forstår godt ønsket, men jeg håber godt nok vi besinder os med Otoa og nøjes med at give ham indhop i efterårets sidste 3 kampe, også selvom han vel er vores bedste midterforsvarer og vores bedste venstreback. Vil godt nok hade, at han skal bruge vinterpausen på at komme tilbage fra endnu en dum overbelastningsskade.
Spørgsmålet er måske også om vi skal lade os inspirere mere af SIF med Widell og Ross og Mathias Jørgensen bagved Mathias Jørgensen, nu hvor vi alligevel ikke har nogle decideret kantprofiler udover Jørgensen.Balken skrev: ↑25. nov 2024, 18:06Jeg synes vi ser i går, at Oliver Ross skal spille mere centralt end på kanten. Han har ikke farten til kanten og han er virkelig god i spillet med sine holdkammerater.
Enig. Men Gvardiol har nu været ret skarp som venstreback for Guardiolas City, og Otoa på backen giver bedre muligheder for Jørgensen/Bruus i den anden side. Nu hvor Marc Nielsen ikke bare har braget ind på holdet, så er det måske ikke så dumt at lade Otoa tage venstrebacken, og den kan jo spilles på mange måder hvor hans defensive evner kommer til sin ret, uden at de nonchalante fejl vi også har set, bliver alt for afgørende. Dertil har Kramer og Pudel faktisk været ok som makkerpar foran Müller, og vi er ikke i en position hvor vi kan tillade os at gå for meget væk fra de ting der trods alt fungerer nogenlundeAlexis skrev: ↑25. nov 2024, 18:12Har vi nogen som helst planer om at lave et salg af Otoa så skal han spille midterforsvar. Ikke rode rundt på venstre back, højre back eller 6er som andre foreslår. Han er midterforsvar. Han er vores bedste midterforsvar. Derfor skal han spille der. Men ja først og fremmest skal vi have styr på hans fysik. Er bekymrende meget skadetjonas386 skrev: ↑25. nov 2024, 15:29Jeg forstår godt ønsket, men jeg håber godt nok vi besinder os med Otoa og nøjes med at give ham indhop i efterårets sidste 3 kampe, også selvom han vel er vores bedste midterforsvarer og vores bedste venstreback. Vil godt nok hade, at han skal bruge vinterpausen på at komme tilbage fra endnu en dum overbelastningsskade.
-
RufusTheDog
- 2. div

7.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Ok var der alligevel over 7500 med det lorte vejr til en bundkamp eller i hvert fald en ikke super attraktiv modstander.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Det flot at Aalborg/nordjylland viser karakter og støtter så dårligt et hold at de gider står at fryse på stadion et par timer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Jeg synes der også er den fordel ved at lade Otoa spille VB her til sidst før vinterpausen, at det frigør Bruus til en anden plads, hvilket jeg godt kunne tænke mig - for der må simpelthen være mere i ham, end vi har set endnu.jonas386 skrev: ↑25. nov 2024, 18:15Enig. Men Gvardiol har nu været ret skarp som venstreback for Guardiolas City, og Otoa på backen giver bedre muligheder for Jørgensen/Bruus i den anden side. Nu hvor Marc Nielsen ikke bare har braget ind på holdet, så er det måske ikke så dumt at lade Otoa tage venstrebacken, og den kan jo spilles på mange måder hvor hans defensive evner kommer til sin ret, uden at de nonchalante fejl vi også har set, bliver alt for afgørende. Dertil har Kramer og Pudel faktisk været ok som makkerpar foran Müller, og vi er ikke i en position hvor vi kan tillade os at gå for meget væk fra de ting der trods alt fungerer nogenlundeAlexis skrev: ↑25. nov 2024, 18:12Har vi nogen som helst planer om at lave et salg af Otoa så skal han spille midterforsvar. Ikke rode rundt på venstre back, højre back eller 6er som andre foreslår. Han er midterforsvar. Han er vores bedste midterforsvar. Derfor skal han spille der. Men ja først og fremmest skal vi have styr på hans fysik. Er bekymrende meget skadetjonas386 skrev: ↑25. nov 2024, 15:29Jeg forstår godt ønsket, men jeg håber godt nok vi besinder os med Otoa og nøjes med at give ham indhop i efterårets sidste 3 kampe, også selvom han vel er vores bedste midterforsvarer og vores bedste venstreback. Vil godt nok hade, at han skal bruge vinterpausen på at komme tilbage fra endnu en dum overbelastningsskade.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Har du vundet i Lotto for nyligt, så positiv du erMaglau skrev: ↑25. nov 2024, 19:25Ok var der alligevel over 7500 med det lorte vejr til en bundkamp eller i hvert fald en ikke super attraktiv modstander.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Det flot at Aalborg/nordjylland viser karakter og støtter så dårligt et hold at de gider står at fryse på stadion et par timer.![]()
![]()
![]()
![]()
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Egentlig er det et pænt tilskuertal til en kamp mod Viborg sidst i november, især når man tænker på at AaB selv ligger og kæmper imod nedrykning.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Men jeg undrer også mig over, hvorfor så mange folk med billet bliver væk. Har folk for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre penge på en kamp, de så ikke dukker op til? Jeg køber f.eks. kun billet, hvis jeg er sikker på, at jeg agter at komme til kampen. Og hvis jeg ikke kommer alligevel, vil jeg da prøve at skaffe mig af med billetten på en eller anden vis. Men nogle folk har vel for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre f.eks. 100 eller 150 kroner eller hvor meget det nu er, en kamp koster i snit med sæsonkort. Så er vi ude i, om lønningerne/pensionerne o.s.v. måske er for høje i Danmark, hvis folk er så nonchalente overfor deres penge.
Jeg er derudover nysgerrig efter at vide, hvor mange sæsonkortholdere, der er på stadion. Fordi hvis de godt 3.300 ud af de 11.000 billetindehavere, der blev væk fra kampen mod Viborg, alle er sæsonkortindehavere, hvor mange sæsonkortholdere dukkede der så op? Taler vi om at 2000, 3000 eller 3000 af de tilstedeværende tilskuere var sæsonkortholdere? Jeg synes i hvert fald, at det vækker til eftertanke, hvis halvdelen af sæsonkortholderne bliver væk til årets sidste hjemmekamp. Så tænker jeg lidt, hvorfor folk overhovedet køber de kort, hvis så mange af dem ikke gider komme til en relativt vigtig kamp, som oven i købet er sidste chance for at se AaB i Superligaen på stadion indtil engang midt i februar.
Derudover vil jeg gerne vide, hvor mange billetter der er gratis billetter, der tildeles til sponsorer og deres kone, børn o.s.v.? Når så mange billetindehavere ikke dukker op, kan det så handle om, at for mange sponsorer får gratis billetter, de alligevel ikke gider benytte? Det virker i hvert fald på mig vildt, at der i snit er mere end 2000 billetindehavere, der bliver væk pr. hjemmekamp på Aalborg Portland Park!
REDIGERING: Jeg er blevet opmærksom på, at der var det der partnerklubdag i søndags, så det har nok betydet, at en del af partnerklubberne har fået gratis billetter til kampen mod Viborg. Og så er der vel en hel del af disse billetter, der ikke blev benyttet. Det kan godt forklare, at der netop mod Viborg var et usædvanligt stort misforhold mellem det faktiske tilskuertal på 7.659 og det tal på 11.000, der var blevet meldt ud før kampen af antal solgte/uddelte/reserverede billetter.
TIL KAMPEN: Kedelig kamp for en neutral iagttager, men holdt man med AaB var den såmænd spændende nok og i sidste ende var 0-0 det bedste, man kunne få ud af den kamp, set i lyset af at AaB skabte nul og niks af store chancer og Viborg havde vel 3-4 ret store målchancer. Positivt at defensiven så bedre ud end længe. Negativt at INTET blev skabt i offensiven. Er det ikke nærmest første kamp i sæsonen, hvor AaB reelt ikke har én målchance?!
Müller er af og til blevet kritiseret, men i går var han Man of The Match og generelt synes jeg egentlig, at han har haft en god efterårssæson. Jeg synes han er nogenlunde på niveau med de øvrige målmænd i Superligaen, så han er god nok. Forsvaret stod også godt, selvom Kramer vanen tro havde lidt problemer både i boldomgangen og med sin mangel på antrit, men ellers spillede han en sikker kamp, ligesom Pudel eller er det Puddel med to d´er? (kan jeg ikke lige huske he he). Backsene gør det godt defensivt, men bidrager med for lidt offensivt. Jeg synes ellers, at Kasper Jørgensen sidste sæson bidrog med meget offensivt. Men Superligaen er nok også noget andet end 1. Division. I front er AaB for tandløse. Iredale har da scoret tre mål nu, men generelt imponerer han ikke. Ross ved jeg ikke rigtigt med, er han egentlig så god, når det kommer til stykket. Dårlig var han ikke i går, men generelt synes jeg bare han skaber for lidt, til at han bærer trøje nr. 10. Der kan man forvente mere af en 10´er, synes jeg. Topscorer Jørgensen var sjældent tandløs i går, men generelt gør han det jo glimrende. Midtbanen havde igen igen problemer, men det er der intet nyt i. Der mangler helt klart den meget omtalte rutinerede 6´er dér. En Stig Tøfting-klon ville lune gevaldigt!
Tuxen Boll har tidligere fortalt, at det største forbedringspoteniale ift. fremmøde er blandt sæsonkortholderne. I oktober blev det nævnt, at en tredjedel af sæsonkortholderne ikke havde brugt deres billetter til de første fem hjemmekampe:calciomania skrev: ↑25. nov 2024, 20:27Egentlig er det et pænt tilskuertal til en kamp mod Viborg sidst i november, især når man tænker på at AaB selv ligger og kæmper imod nedrykning.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Men jeg undrer også mig over, hvorfor så mange folk med billet bliver væk. Har folk for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre penge på en kamp, de så ikke dukker op til? Jeg køber f.eks. kun billet, hvis jeg er sikker på, at jeg agter at komme til kampen. Og hvis jeg ikke kommer alligevel, vil jeg da prøve at skaffe mig af med billetten på en eller anden vis. Men nogle folk har vel for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre f.eks. 100 eller 150 kroner eller hvor meget det nu er, en kamp koster i snit med sæsonkort. Så er vi ude i, om lønningerne/pensionerne o.s.v. måske er for høje i Danmark, hvis folk er så nonchalente overfor deres penge.![]()
Jeg er derudover nysgerrig efter at vide, hvor mange sæsonkortholdere, der er på stadion. Fordi hvis de godt 3.300 ud af de 11.000 billetindehavere, der blev væk fra kampen mod Viborg, alle er sæsonkortindehavere, hvor mange sæsonkortholdere dukkede der så op? Taler vi om at 2000, 3000 eller 3000 af de tilstedeværende tilskuere var sæsonkortholdere? Jeg synes i hvert fald, at det vækker til eftertanke, hvis halvdelen af sæsonkortholderne bliver væk til årets sidste hjemmekamp. Så tænker jeg lidt, hvorfor folk overhovedet køber de kort, hvis så mange af dem ikke gider komme til en relativt vigtig kamp, som oven i købet er sidste chance for at se AaB i Superligaen på stadion indtil engang midt i februar.
Derudover vil jeg gerne vide, hvor mange billetter der er gratis billetter, der tildeles til sponsorer og deres kone, børn o.s.v.? Når så mange billetindehavere ikke dukker op, kan det så handle om, at for mange sponsorer får gratis billetter, de alligevel ikke gider benytte? Det virker i hvert fald på mig vildt, at der i snit er mere end 2000 billetindehavere, der bliver væk pr. hjemmekamp på Aalborg Portland Park!
REDIGERING: Jeg er blevet opmærksom på, at der var det der partnerklubdag i søndags, så det har nok betydet, at en del af partnerklubberne har fået gratis billetter til kampen mod Viborg. Og så er der vel en hel del af disse billetter, der ikke blev benyttet. Det kan godt forklare, at der netop mod Viborg var et usædvanligt stort misforhold mellem det faktiske tilskuertal på 7.659 og det tal på 11.000, der var blevet meldt ud før kampen af antal solgte/uddelte/reserverede billetter.
TIL KAMPEN: Kedelig kamp for en neutral iagttager, men holdt man med AaB var den såmænd spændende nok og i sidste ende var 0-0 det bedste, man kunne få ud af den kamp, set i lyset af at AaB skabte nul og niks af store chancer og Viborg havde vel 3-4 ret store målchancer. Positivt at defensiven så bedre ud end længe. Negativt at INTET blev skabt i offensiven. Er det ikke nærmest første kamp i sæsonen, hvor AaB reelt ikke har én målchance?!
Müller er af og til blevet kritiseret, men i går var han Man of The Match og generelt synes jeg egentlig, at han har haft en god efterårssæson. Jeg synes han er nogenlunde på niveau med de øvrige målmænd i Superligaen, så han er god nok. Forsvaret stod også godt, selvom Kramer vanen tro havde lidt problemer både i boldomgangen og med sin mangel på antrit, men ellers spillede han en sikker kamp, ligesom Pudel eller er det Puddel med to d´er? (kan jeg ikke lige huske he he). Backsene gør det godt defensivt, men bidrager med for lidt offensivt. Jeg synes ellers, at Kasper Jørgensen sidste sæson bidrog med meget offensivt. Men Superligaen er nok også noget andet end 1. Division. I front er AaB for tandløse. Iredale har da scoret tre mål nu, men generelt imponerer han ikke. Ross ved jeg ikke rigtigt med, er han egentlig så god, når det kommer til stykket. Dårlig var han ikke i går, men generelt synes jeg bare han skaber for lidt, til at han bærer trøje nr. 10. Der kan man forvente mere af en 10´er, synes jeg. Topscorer Jørgensen var sjældent tandløs i går, men generelt gør han det jo glimrende. Midtbanen havde igen igen problemer, men det er der intet nyt i. Der mangler helt klart den meget omtalte rutinerede 6´er dér. En Stig Tøfting-klon ville lune gevaldigt!
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... liver-vaek
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
De to sæder ved siden af os på nordtribunen er optaget af et par sæsonkortholdere. Vi har ikke set dem i denne sæson og sidste sæson var det meget få kampe, hvor de mødte op. Det er et par ældre mænd, som har siddet der i evigheder. Der er tale om gode pladser, så vi vil rigtig gerne have fat i sæderne og jeg har også haft skrevet til AaB, om der er noget man kan gøre. Det mener de ikke der er da de to mænd betaler deres abonnement til tiden. Det er en af udfordringerne ved abonnement-modellen, hvor det kører automatisk, sammenlignet med den tidligere sæsonkort-model, hvor man fornyede hver sæson. Der kan være masser af gode grunde til de to mænd ikke dukker op livsforandring, sygdom, alderdom osv. og så får de ikke lige afmeldt deres abonnement. Måske AaB skulle overveje at hvert 5. år var det sæsonkort-modellen fremfor abonnement-modellen, så man fik ryddet lidt op i inaktive sæsonkort.Sauer skrev: ↑26. nov 2024, 11:24Tuxen Boll har tidligere fortalt, at det største forbedringspoteniale ift. fremmøde er blandt sæsonkortholderne. I oktober blev det nævnt, at en tredjedel af sæsonkortholderne ikke havde brugt deres billetter til de første fem hjemmekampe:calciomania skrev: ↑25. nov 2024, 20:27Egentlig er det et pænt tilskuertal til en kamp mod Viborg sidst i november, især når man tænker på at AaB selv ligger og kæmper imod nedrykning.RufusTheDog skrev: ↑25. nov 2024, 18:247.659 på stadion. Ca. 5-600 fra Viborg, og der er meldt over 11.000 billetter solgt. Der er godt nok ved at blive hverdag igen.
Men jeg undrer også mig over, hvorfor så mange folk med billet bliver væk. Har folk for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre penge på en kamp, de så ikke dukker op til? Jeg køber f.eks. kun billet, hvis jeg er sikker på, at jeg agter at komme til kampen. Og hvis jeg ikke kommer alligevel, vil jeg da prøve at skaffe mig af med billetten på en eller anden vis. Men nogle folk har vel for mange penge, siden de er ligeglade med at ofre f.eks. 100 eller 150 kroner eller hvor meget det nu er, en kamp koster i snit med sæsonkort. Så er vi ude i, om lønningerne/pensionerne o.s.v. måske er for høje i Danmark, hvis folk er så nonchalente overfor deres penge.![]()
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Tak for link.Sauer skrev: ↑26. nov 2024, 11:24Tuxen Boll har tidligere fortalt, at det største forbedringspoteniale ift. fremmøde er blandt sæsonkortholderne. I oktober blev det nævnt, at en tredjedel af sæsonkortholderne ikke havde brugt deres billetter til de første fem hjemmekampe:
Jeg kan læse mig frem til i diskussionen på Bold, at FCM har et system, hvor man skal komme til 2/3 af kampene for at få ret til at forny sit sæsonkort. Det lyder som et fornuftigt system og det kan måske forklare, at FCM har et langt højere fremmøde af sæsonkortholdere end AaB. Jeg har lagt mærke til, at når FCM spiller de store kampe, er der ikke ret mange tomme pladser og stadions kapacitet udnyttes bedre end i Aalborg. Men okay, nu er FCM tophold og AaB kæmper i den tunge ende af tabellen, så man kan heller ikke direkte sammenligne de to klubber. Hvis AaB lå og kæmpede i Top 4 som FCM, ville fremmødet jo helt sikkert være højere - også blandt sæsonkortholdere.
Man kan også sige, at lige nu er det ikke det store problem, at så mange ikke møder op, for jeg som ikke-sæsonkortholder har endnu ikke haft én eneste kamp, jeg ville ind og se, som jeg ikke kunne få billet til. Men hvis AaB får et mere slagkraftigt hold på sigt - om 2-4 år - ja, så skal man nok til at overveje seriøst, hvilke tiltag, der skal sættes i kraft for at få en højere kapacitetsudnyttelse på stadion. Som de jo har i FCM, f.eks.
Også Aalborg Håndbold har et højere fremmøde af sæsonkortholdere end AaB. Men der skulle efter sigende også være venteliste til at få sæsonkort hos Aalborg Håndbold, så det forklarer det jo nok! Gigantium´s storhal har plads til 5.500 tilskuere og til Aalborg Håndbold´s største kampe kommer der typisk mellem 5.200 og 5.300. Så det vil sige, at der kun står 200-300 pladser tomme til de store kampe i storhallen i Gigantium. Mod de 2000 tomme pladser på stadion. For selv mod Brøndby, hvor der ellers var ca. 11.700 tilskuere, var der ca. 1500-1700 tomme pladser (kapaciteten er jo vist 13.200-13.400 eller noget i den stil).
Aalborg Pirates har samme problem som AaB. Forsøger man at købe en billet til en kamp ude i Isarenaen i Gigantium, vil der typisk kun være relativt få siddepladser at vælge imellem. Men når man så dukker op til kampen, opdager man, at halvdelen af siddepladserne er tomme! Så det må jo betyde, at også blandt Pirates´sæsonkortholdere er der åbenbart mange, der ikke dukker op til kampene. Nu er der også den omstændighed ved ishockey, at de spiller enormt mange kampe i løbet af en sæson, så det er ikke så sært, at kun de færreste kan møde op til alle hjemmekampe. Visse uger spiller Pirates jo TRE kampe. Ja, de seneste ti dage har det været helt vildt. Pirates har spillet SEKS kampe fra forrige fredag til søndag (for to dage siden). Først tre kampe i Continental Cup og så tre kampe i Metalligaen. Det er et ret vildt program. De har så vundet fem ud af de seks - det er vist godkendt. Og man taler endda om, at piraterne har en tynd trup i år. Men ikke tyndere, end at de åbenbart sagtens kunne klare seks kampe på ni dage!