AaB-VFF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB-VFF

Indlæg af baresi » 29. mar 2025, 10:23

Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Spot on

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-VFF

Indlæg af Hanga » 29. mar 2025, 11:24

Sikke en tur til Aalborg, så var køreturen hjem efter den aflyste kamp nærmest bedre :S

Det er længe siden jeg har været så skuffet over en AaB præstation, og det siger egentlig en del, da jeg ikke sætter min forventninger ret højt. For fjerde gang i sæsonen lukker 4 mål ind på hjemmebane og bliver kørt ud på røv og albuer. Det gjorde ondt at se mod Brøndby, AGF og FCM, men der kom niveauforskellen ikke som en stor overraskelse. Viborg derimod... Det er uacceptabelt og beskæmmende at vi kan halse så meget efter vores gamle lillebror.

Hele holdet fejler groft i går, der er ingen der kan være deres indsats bekendt. Ja der er nogle enkelte spillere der viser et grotesk lavt niveau og som bør have spillet deres sidste kamp for AaB, men de spillere der plejer at have niveauet faldt også groft igennem. For en gangs skyld synes jeg vi så uoplagte ud, og det er nok det der bekymrer mig mest. Hvor var viljen og fighterhjertet i går?

Holdet og staben burde gå ud med en uforbeholden undskyldning til fansene for den præstation.

Vi havde muligheden for at sparke nedrykningsspillet igang med en opløftende indsats og få lidt afstand til stregen. I stedet forlod man stadion med en klar følelse af at AaB ligner en nedrykker. Jeg er alvorligt bekymret for at vi ikke har det der skal til mentalt for at være i hundeslagsmålet i bunden, og truppens kvalitet er for lav til at det alene kan bære os igennem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-VFF

Indlæg af R Rosenberg » 29. mar 2025, 11:44

Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Vildt nok, at en ansat i AaB siger det, alle andre har kunnet se og har skreget på siden Würtz gik på pension.

Én eneste fucking gang har man forsøgt at adressere det, og det var lige da Inge var ankommet. Man satsede stort og tabte desværre. Havde man vundet, havde det været stort.

Ellers har dét punkt været en grotesk syltekrukke under hele Gaarde-æraen, resten af tiden under Inge og nu de to år med SSE22. Utroligt, at så mange fodboldfaglige ikke kan se det, som er så indlysende for os idioter.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-VFF

Indlæg af Hanga » 29. mar 2025, 11:47

R Rosenberg skrev:
29. mar 2025, 11:44
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Vildt nok, at en ansat i AaB siger det, alle andre har kunnet se og har skreget på siden Würtz gik på pension.

Én eneste fucking gang har man forsøgt at adressere det, og det var lige da Inge var ankommet. Man satsede stort og tabte desværre. Havde man vundet, havde det været stort.

Ellers har dét punkt været en grotesk syltekrukke under hele Gaarde-æraen, resten af tiden under Inge og nu de to år med SSE22. Utroligt, at så mange fodboldfaglige ikke kan se det, som er så indlysende for os idioter.
Vi har i det hele taget bare savnet Würtz og Risgaard i deres prime. Der gik jo også rigtig mange sæsoner hvor vores midtbane ikke kunne en skid frem ad banen. Det blev kortvarigt løst med Patrick Olsen og Hilje, og derefter først ved Widell.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

1885Cricket
1. div
1. div
Indlæg: 312
Tilmeldt: 14. jul 2024, 19:41
Favoritspiller: Jan Pedersen

Re: AaB-VFF

Indlæg af 1885Cricket » 29. mar 2025, 11:50

Hanga skrev:Sikke en tur til Aalborg, så var køreturen hjem efter den aflyste kamp nærmest bedre :S

Det er længe siden jeg har været så skuffet over en AaB præstation, og det siger egentlig en del, da jeg ikke sætter min forventninger ret højt. For fjerde gang i sæsonen lukker 4 mål ind på hjemmebane og bliver kørt ud på røv og albuer. Det gjorde ondt at se mod Brøndby, AGF og FCM, men der kom niveauforskellen ikke som en stor overraskelse. Viborg derimod... Det er uacceptabelt og beskæmmende at vi kan halse så meget efter vores gamle lillebror.

Hele holdet fejler groft i går, der er ingen der kan være deres indsats bekendt. Ja der er nogle enkelte spillere der viser et grotesk lavt niveau og som bør have spillet deres sidste kamp for AaB, men de spillere der plejer at have niveauet faldt også groft igennem. For en gangs skyld synes jeg vi så uoplagte ud, og det er nok det der bekymrer mig mest. Hvor var viljen og fighterhjertet i går?

Holdet og staben burde gå ud med en uforbeholden undskyldning til fansene for den præstation.

Vi havde muligheden for at sparke nedrykningsspillet igang med en opløftende indsats og få lidt afstand til stregen. I stedet forlod man stadion med en klar følelse af at AaB ligner en nedrykker. Jeg er alvorligt bekymret for at vi ikke har det der skal til mentalt for at være i hundeslagsmålet i bunden, og truppens kvalitet er for lav til at det alene kan bære os igennem.
Netop fightervilje, hjerte og at klublogo rent faktisk betyder noget, får mig til at ønske MC og Børsting hjem nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12536
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB-VFF

Indlæg af jonas386 » 29. mar 2025, 11:51

Hanga skrev:
29. mar 2025, 11:47
R Rosenberg skrev:
29. mar 2025, 11:44
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Vildt nok, at en ansat i AaB siger det, alle andre har kunnet se og har skreget på siden Würtz gik på pension.

Én eneste fucking gang har man forsøgt at adressere det, og det var lige da Inge var ankommet. Man satsede stort og tabte desværre. Havde man vundet, havde det været stort.

Ellers har dét punkt været en grotesk syltekrukke under hele Gaarde-æraen, resten af tiden under Inge og nu de to år med SSE22. Utroligt, at så mange fodboldfaglige ikke kan se det, som er så indlysende for os idioter.
Vi har i det hele taget bare savnet Würtz og Risgaard i deres prime. Der gik jo også rigtig mange sæsoner hvor vores midtbane ikke kunne en skid frem ad banen. Det blev kortvarigt løst med Patrick Olsen og Hilje, og derefter først ved Widell.
Af samme årsag synes jeg også at det salg af Patrick Olsen er noget af det allermest tåbelige vi har foretaget os på den her side af mesterskabet, og det siger alligevel en del. I stedet for at bygge videre på noget der endelig fungerede, så valgte vi i stedet at skille det af, og gå tilbage til -80.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB-VFF

Indlæg af Hanga » 29. mar 2025, 11:53

jonas386 skrev:
29. mar 2025, 11:51
Hanga skrev:
29. mar 2025, 11:47
R Rosenberg skrev:
29. mar 2025, 11:44
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Vildt nok, at en ansat i AaB siger det, alle andre har kunnet se og har skreget på siden Würtz gik på pension.

Én eneste fucking gang har man forsøgt at adressere det, og det var lige da Inge var ankommet. Man satsede stort og tabte desværre. Havde man vundet, havde det været stort.

Ellers har dét punkt været en grotesk syltekrukke under hele Gaarde-æraen, resten af tiden under Inge og nu de to år med SSE22. Utroligt, at så mange fodboldfaglige ikke kan se det, som er så indlysende for os idioter.
Vi har i det hele taget bare savnet Würtz og Risgaard i deres prime. Der gik jo også rigtig mange sæsoner hvor vores midtbane ikke kunne en skid frem ad banen. Det blev kortvarigt løst med Patrick Olsen og Hilje, og derefter først ved Widell.
Af samme årsag synes jeg også at det salg af Patrick Olsen er noget af det allermest tåbelige vi har foretaget os på den her side af mesterskabet, og det siger alligevel en del. I stedet for at bygge videre på noget der endelig fungerede, så valgte vi i stedet at skille det af, og gå tilbage til -80.
Lige da vi foretog salget forstod jeg det heller ikke. Men det er svært at sige om han kunne have fortsat niveauet hos os, hans tid i AGF gik jo ikke ret godt. Inge satsede stort med Hiljes fysik og var det gået godt havde det været et perfekt skifte, men det endte som det gjorde, og så fik vi som sagt ikke hentet en reel erstatning før Widell kom til.

8'er og 9'er positionen er der hvor jeg synes vi generelt har været svagest over de seneste mange år... 8'eren har vi pt. løst mens vi fortsat er hamrende svage på 9'eren... og så er jeg enig med Rosenberg og jer andre i at vi pt også virkelig er svage på 6'eren. Hernes har set lovende ud i et par kampe men han er stadig meget ung og i øvrigt blot en lejespiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB-VFF

Indlæg af Kunji » 29. mar 2025, 12:39

Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB-VFF

Indlæg af R Rosenberg » 29. mar 2025, 12:54

1885Cricket skrev:
29. mar 2025, 11:50
Hanga skrev:Sikke en tur til Aalborg, så var køreturen hjem efter den aflyste kamp nærmest bedre :S

Det er længe siden jeg har været så skuffet over en AaB præstation, og det siger egentlig en del, da jeg ikke sætter min forventninger ret højt. For fjerde gang i sæsonen lukker 4 mål ind på hjemmebane og bliver kørt ud på røv og albuer. Det gjorde ondt at se mod Brøndby, AGF og FCM, men der kom niveauforskellen ikke som en stor overraskelse. Viborg derimod... Det er uacceptabelt og beskæmmende at vi kan halse så meget efter vores gamle lillebror.

Hele holdet fejler groft i går, der er ingen der kan være deres indsats bekendt. Ja der er nogle enkelte spillere der viser et grotesk lavt niveau og som bør have spillet deres sidste kamp for AaB, men de spillere der plejer at have niveauet faldt også groft igennem. For en gangs skyld synes jeg vi så uoplagte ud, og det er nok det der bekymrer mig mest. Hvor var viljen og fighterhjertet i går?

Holdet og staben burde gå ud med en uforbeholden undskyldning til fansene for den præstation.

Vi havde muligheden for at sparke nedrykningsspillet igang med en opløftende indsats og få lidt afstand til stregen. I stedet forlod man stadion med en klar følelse af at AaB ligner en nedrykker. Jeg er alvorligt bekymret for at vi ikke har det der skal til mentalt for at være i hundeslagsmålet i bunden, og truppens kvalitet er for lav til at det alene kan bære os igennem.
Netop fightervilje, hjerte og at klublogo rent faktisk betyder noget, får mig til at ønske MC og Børsting hjem nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fight og Magnus hører vist ikke hjemme i samme sætning.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3186
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-VFF

Indlæg af troelsh » 29. mar 2025, 13:33

Kunji skrev:
29. mar 2025, 12:39
Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Helt enig, det er fint med ambitioner om flot offensiv fodbold, men vi kommer ikke til overleve hvis ikke vi får adresseret den defensiv allerede fra næste kamp.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-VFF

Indlæg af FIDEL » 29. mar 2025, 13:43

Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.

1885Cricket
1. div
1. div
Indlæg: 312
Tilmeldt: 14. jul 2024, 19:41
Favoritspiller: Jan Pedersen

Re: AaB-VFF

Indlæg af 1885Cricket » 29. mar 2025, 13:50

FIDEL skrev:
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Problemet med SSE er at de for at få succes(økonomisk balance) kun ser muligheden at spare. Man kunne også investere sig til økonomisk balance, større succes, mere interesse, flere sponsorer.
Sat på spidsen, det kunne være at en stærk erfaren 6’er ville koste kassen, men at pengene kom igen via ovennævnte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-VFF

Indlæg af FIDEL » 29. mar 2025, 13:58

1885Cricket skrev:
29. mar 2025, 13:50
FIDEL skrev:
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Problemet med SSE er at de for at få succes(økonomisk balance) kun ser muligheden at spare. Man kunne også investere sig til økonomisk balance, større succes, mere interesse, flere sponsorer.
Sat på spidsen, det kunne være at en stærk erfaren 6’er ville koste kassen, men at pengene kom igen via ovennævnte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det hele stinker bare af naivitet, når ledelsen, trænerteam og spillere ikke kan levere bedre kvalitet. Målene pisker ind bag Müller, og hvad gør vores trænerteam; spiller pivnaivt imod et af de bedste omstillingshold i SL. DET er virkelig håbløst!

Medmindre trænerteamet vægter den def organisation højere i resten af kampene, så rykker vi ned, da flere spillere simpelthen ikke har kvalitet nok til at passe deres egne opgaver.

Jeg synes der skal sendes et meget klart signal til næste kamp. Mindst 4-5 nye i startopstillingen istedet for det skrammel vi så igår.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AaB-VFF

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. mar 2025, 14:14

FIDEL skrev:
29. mar 2025, 13:43
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Vi er heldigvis ikke rykket ned endnu.

Jeg var en af dem, der skrev en del om at "spare sig fattig". Forstået på den måde, at slankekuren kan koste en nedrykning og gøre endnu mere ondt økonomisk.

Jeg skrev netop om det gamle rutinerede svin på midten, med erfaring, overblik og organisatoriske evner på banen.

Det er selvfølgelig umuligt at sige, om vi havde haft flere eller færre point på kontoen, men min formodning er, at det ville være en god investering.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB-VFF

Indlæg af Sønderhof » 29. mar 2025, 14:34

troelsh skrev:
29. mar 2025, 13:33
Kunji skrev:
29. mar 2025, 12:39
Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Helt enig, det er fint med ambitioner om flot offensiv fodbold, men vi kommer ikke til overleve hvis ikke vi får adresseret den defensiv allerede fra næste kamp.
Jeg har flere gange henvist til FCK-kampen, hvor vi stillede os lidt længere ned og ikke legede totalfodbold.

Jeg er i udgangspunktet vild med Mennos opportunisme, men håber de seriøst overvejer at dæmpe visionerne lidt og sætter fokus på af have struktur i holdet.

Interviewet med Menno efter kampen vækkede mindelser til dengang Fristrup talte i vildelse for et par år siden. Hold op en gang vrøvl. Håber saftsuseme han sådan generelt er mere skarp i sin kommunikation til holdet, end det vi så der!

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 95
Tilmeldt: 29. jan 2025, 19:23
Favoritspiller: Widell

Re: AaB-VFF

Indlæg af Brizzie1885 » 29. mar 2025, 14:41

FIDEL skrev:
29. mar 2025, 13:58
1885Cricket skrev:
29. mar 2025, 13:50
FIDEL skrev:
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Problemet med SSE er at de for at få succes(økonomisk balance) kun ser muligheden at spare. Man kunne også investere sig til økonomisk balance, større succes, mere interesse, flere sponsorer.
Sat på spidsen, det kunne være at en stærk erfaren 6’er ville koste kassen, men at pengene kom igen via ovennævnte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det hele stinker bare af naivitet, når ledelsen, trænerteam og spillere ikke kan levere bedre kvalitet. Målene pisker ind bag Müller, og hvad gør vores trænerteam; spiller pivnaivt imod et af de bedste omstillingshold i SL. DET er virkelig håbløst!

Medmindre trænerteamet vægter den def organisation højere i resten af kampene, så rykker vi ned, da flere spillere simpelthen ikke har kvalitet nok til at passe deres egne opgaver.

Jeg synes der skal sendes et meget klart signal til næste kamp. Mindst 4-5 nye i startopstillingen istedet for det skrammel vi så igår.
Hvad snakker du om? Vi er nedrykningstruet, og din løsning er at smide et halvt nyt hold på banen? Det lyder satme ikke særlig gennemtænkt.

Om du vil det eller ej, så er der nødt til at være et fundament af spillere, der i det mindste kan køre på cruise control gennem de næste ni kampe. Hvis vi skifter 4-5 mand ud, ender vi med endnu mere kaos; og som om det var dét, vi manglede.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB-VFF

Indlæg af FIDEL » 29. mar 2025, 15:09

Brizzie1885 skrev:
29. mar 2025, 14:41
FIDEL skrev:
29. mar 2025, 13:58
1885Cricket skrev:
29. mar 2025, 13:50
FIDEL skrev:
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Problemet med SSE er at de for at få succes(økonomisk balance) kun ser muligheden at spare. Man kunne også investere sig til økonomisk balance, større succes, mere interesse, flere sponsorer.
Sat på spidsen, det kunne være at en stærk erfaren 6’er ville koste kassen, men at pengene kom igen via ovennævnte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det hele stinker bare af naivitet, når ledelsen, trænerteam og spillere ikke kan levere bedre kvalitet. Målene pisker ind bag Müller, og hvad gør vores trænerteam; spiller pivnaivt imod et af de bedste omstillingshold i SL. DET er virkelig håbløst!

Medmindre trænerteamet vægter den def organisation højere i resten af kampene, så rykker vi ned, da flere spillere simpelthen ikke har kvalitet nok til at passe deres egne opgaver.

Jeg synes der skal sendes et meget klart signal til næste kamp. Mindst 4-5 nye i startopstillingen istedet for det skrammel vi så igår.
Hvad snakker du om? Vi er nedrykningstruet, og din løsning er at smide et halvt nyt hold på banen? Det lyder satme ikke særlig gennemtænkt.

Om du vil det eller ej, så er der nødt til at være et fundament af spillere, der i det mindste kan køre på cruise control gennem de næste ni kampe. Hvis vi skifter 4-5 mand ud, ender vi med endnu mere kaos; og som om det var dét, vi manglede.
4-5 er nok for meget. Min. 3, vil jeg mene.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4422
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB-VFF

Indlæg af Klaus » 29. mar 2025, 15:10

I dag er det 181 dage siden vi sidst vandt en hjemmekamp. Ja, der har været juleferie, men det er trods alt 8 betydende hjemmekampe i træk uden sejr. Vores målscore i de 8 kampe er 6-17, af de 6 scorede mål faldt de 3 i kampen mod Vejle, så 4 hjemmekampe uden mål. Det er jo helt vildt, at vi kan være så dårlige. Tænk at vi alligevel står der uge efter uge efter uge og glor på et hold, hvor halvdelen af holdet ligner nogen, der er pisse ligeglade, og dem der gider tydeligvis er udfordret på evnerne....

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 624
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB-VFF

Indlæg af AnyFellow » 29. mar 2025, 15:18

1885Cricket skrev:
29. mar 2025, 13:50
FIDEL skrev:
Baatnakken skrev:
29. mar 2025, 10:16
Menno sagde det jo tydeligt i interviewet efter kampen, Viborg har erfaring og en leder på banen i form af Jeppe Grønning. Vi har en flok teenagere
Og det er hovedrystende ringe ledelse, ikke at hente erfaring til midtbanen. Fuldstændig absurd undervurdering af dansk fodbold. Det kan der sgu ikke være 2 meninger om.

Rykker vi ned, så er projekt sse22 nærmest dødt, før det for alvor er kommet igang. Alle flosklerne, strategi, visioner osv. vil miste seriøsitet og realisme i manges øjne. Sponsorer vil stoppe støtten osv., vores bedste spillere sælges for peanuts etc.

Men stærkt at sparre sig til endnu en nedrykning. Flot.
Problemet med SSE er at de for at få succes(økonomisk balance) kun ser muligheden at spare. Man kunne også investere sig til økonomisk balance, større succes, mere interesse, flere sponsorer.
Sat på spidsen, det kunne være at en stærk erfaren 6’er ville koste kassen, men at pengene kom igen via ovennævnte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, at investere i holdet med håb om sportslig succes og som følge deraf en sund økonomi - det er jo gået fantastisk i de foregående 20-30 år.

Vi, og andre Superliga-klubber, har gentagne gange brændt nallerne på at investere stort i profiler, hvor afkastet kræver at de leverer varen, hvilken de ofte ikke har gjort. Vi kan bare kigge på top 5 over de bedst lønnene spillere i AaB de seneste 5 år og se, at en høj løn ikke er garant for noget som helst.

Det kan godt være evnerne ikke er til stede hos de nuværende spillere, men jeg har generelt set mere gejst fra dem, i den tid de har været her, end fra flere af de seneste store profiler vi har haft.

Brugeravatar
Siyabonga
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11. maj 2023, 22:35
Favoritspiller: Nomvethe
Geografisk sted: København

Re: AaB-VFF

Indlæg af Siyabonga » 29. mar 2025, 15:29

Sønderhof skrev:
29. mar 2025, 14:34
troelsh skrev:
29. mar 2025, 13:33
Kunji skrev:
29. mar 2025, 12:39
Jeg har brug for, at vi stiller med to seksere.

Müller
Jørgensen - Kramer - Pudel - Bruus / Arnorsson
Davidsen - Hernes
Widell - Ross - Bomholt
Jørgensen

Ned og stå kompakt og vær knivskarpe på omstillinger.
Kan vi mærke, at vi er ovenpå, kan vi tillade os at presse højt. Ellers må presset begynde længere tilbage.

Resten af sæsonen, tak.
Helt enig, det er fint med ambitioner om flot offensiv fodbold, men vi kommer ikke til overleve hvis ikke vi får adresseret den defensiv allerede fra næste kamp.
Jeg har flere gange henvist til FCK-kampen, hvor vi stillede os lidt længere ned og ikke legede totalfodbold.

Jeg er i udgangspunktet vild med Mennos opportunisme, men håber de seriøst overvejer at dæmpe visionerne lidt og sætter fokus på af have struktur i holdet.

Interviewet med Menno efter kampen vækkede mindelser til dengang Fristrup talte i vildelse for et par år siden. Hold op en gang vrøvl. Håber saftsuseme han sådan generelt er mere skarp i sin kommunikation til holdet, end det vi så der!
Jeg er helt enig i din analyse. Jeg er også vild med Mennos spillercoaching, men på det taktiske plan virker han efterhånden en kende for idealistisk. Det er på tide, at han indser, at han ikke er U19-træner længere, og begynder at gå mere pragmatisk til værks. Vi kan ikke blive ved med at spille 4-3-3 med to 8'ere – der er simpelthen ikke kvalitet nok i truppen til det på nuværende tidspunkt. Og modsat U19-ligaen, hvor det handler om at udvikle spillere til bestemte positioner, så er det her altså alvor.

Og ja, FCK-kampen er den eneste kamp, vi har spillet godt i år (SønderjyskE tæller ikke). Og i den kamp spillede vi med to 6'ere. Hvorfor ikke fortsætte med det?
Om det så bliver 4-4-2 eller 4-2-3-1, tror jeg, er mindre vigtigt. Vi må bare erkende, at vi primært er et omstillingshold, og at vi har brug for mere defensiv stabilitet.

Besvar