AaB - Sønderjyske
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Re: AaB - Sønderjyske
Menno har gjort hvad han fik besked på af Kappmeier og Gouw tilbage i sommers. Udfør denne spillestil med disse spillere og lad være med at stille spørgsmål.
At klandre Menno for Kappmeier og Gouws eklatante makværk er over min fatteevne. Alt det lort vi ser nu falder tilbage på to personer og ingen andre…desværre er det to personer der sidder med nøglerne til biksen og ikke er i fare for at få det los i røven de fortjener.
Vi er i øvrigt rykket ned, men ligesom sidst har vi bare ikke indset det endnu!
At klandre Menno for Kappmeier og Gouws eklatante makværk er over min fatteevne. Alt det lort vi ser nu falder tilbage på to personer og ingen andre…desværre er det to personer der sidder med nøglerne til biksen og ikke er i fare for at få det los i røven de fortjener.
Vi er i øvrigt rykket ned, men ligesom sidst har vi bare ikke indset det endnu!
Tak for indsatsen, Menno.
Han har bare ikke nok taktisk snilde, og har ikke styr på holdets defensive organisation. Det er næsten komisk, så ringe vi er. Har ikke set et dårligere AaB hold i 47 år.
Vi er nødt til at få en brandslukker ind med det samme.
Han har bare ikke nok taktisk snilde, og har ikke styr på holdets defensive organisation. Det er næsten komisk, så ringe vi er. Har ikke set et dårligere AaB hold i 47 år.
Vi er nødt til at få en brandslukker ind med det samme.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Man kunne jo lade Bo Zinck tage roret i de sidste kampe, han kan måske bringe noget energi og organisationBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:20Det er da helt væk og fyre træneren, hvem skal tá over ?? Spillerne og ledelsen har fejlet Big timeFunky skrev: ↑20. apr 2025, 19:03Farvel til Menno van Damme. Du blev svigtet af dit eget lettere naive system, det manglende blik for, hvor meget de defensive advarselslamper blinkede efter vinterpausen, og dine bærende spillere. I dag eksemplificeret ved Widell mest af alle. Ja, endnu mere end Kasper Jørgensen. Widell var komplet horribel og gav også et mål væk på elendig opdækning.
Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- David Nielsen (AC Horsens)
- Martin Thomsen (Hobro)
- Niels Frederiksen (Lech Poznan)
- Jacob Friis (Finland)
AaB 4ever resten er Skod
GULDET ER VORES
GULDET ER VORES
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
ja men ikke med mennoBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:41Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- Martin Thomsen (Hobro)
- Jacob Friis (Finland)
-
Justwinbro
- Lilleput

Der er så meget leverpostej i den her trup. Kasper Jørgensen har fra dag ét været elendig defensivt og igen i dag laver han et klodset og unødvendigt straffe som han også har gjort tidligere i sæsonen. Han er god offensivt, men er i mine øjne ikke god nok defensivt til at spille back.
Oliver Ross… ved ikke engang hvor jeg skal starte..
Kramer på ingen måder en leder…
Ja, det er nok ikke fair at shame enkelte spillere, men nøj, hvor er det frustrerende at se på.. ingen vilje, ingen gejst?? Jeg ved ikke hvad der skal ske med Menno, men vi må jo også konstatere at holdet ikke har rykket sig siden hans ankomst, men samtidig er holdet heller ikke bedre. Det er jo sådan set en præstation at vi ikke ligger under stregen, så den cadeau skal Menno jo trods alt have?!
Ja, det er nok ikke fair at shame enkelte spillere, men nøj, hvor er det frustrerende at se på.. ingen vilje, ingen gejst?? Jeg ved ikke hvad der skal ske med Menno, men vi må jo også konstatere at holdet ikke har rykket sig siden hans ankomst, men samtidig er holdet heller ikke bedre. Det er jo sådan set en præstation at vi ikke ligger under stregen, så den cadeau skal Menno jo trods alt have?!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Folk der ønsker trænerfyring, i dag skaber vi chancer nok men sparker dem bare ikke ind. Personlige fejl. Jeg mener ikke man kan klandre Menno i dag. I onsdags, klart.
Og en træningfyring hjælper stort set aldrig, især her i the business end. Vi kan snakke om træneren efter sæsonen. Der var ting i systemet der virkede i dag. Og vi skal møde Vejle og Sønderjyske i de næste 2 hvor vi også skal ud og tage initiativet. Når vi har brugt hele sæsonen på at spille det her system, så kan du ikke forvente at få noget ud af at fyre.
Og en træningfyring hjælper stort set aldrig, især her i the business end. Vi kan snakke om træneren efter sæsonen. Der var ting i systemet der virkede i dag. Og vi skal møde Vejle og Sønderjyske i de næste 2 hvor vi også skal ud og tage initiativet. Når vi har brugt hele sæsonen på at spille det her system, så kan du ikke forvente at få noget ud af at fyre.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er svært at vurdere Menno, for det er eddermame et dårligt hold, han har. Der er så mange bizart dårlige spillere, som ikke ville kunne være på hold i ét eneste af de andre hold i ligaen. Nogle af dem knap nok i 1. division.Justwinbro skrev: ↑20. apr 2025, 19:44Der er så meget leverpostej i den her trup. Kasper Jørgensen har fra dag ét været elendig defensivt og igen i dag laver han et klodset og unødvendigt straffe som han også har gjort tidligere i sæsonen. Han er god offensivt, men er i mine øjne ikke god nok defensivt til at spille back.
Omvendt har holdet, uagtet hvor elendig en flok, tyskerne har skrabet sammen, jo heller ikke rykket sig en skid - eller jo, bagud. Dét ville nok være anderledes med en kompetent og rutineret træner, som havde nogle knapper at skrue på i sin erfaringskasse.
I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Ædruelighedens stemme
Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 19:49I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Om SSE22 er en del af AaB efter sommer eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen tiltro til at lokale kræfter kan løfte klubben, hverken økonomisk eller sportsligt. Uden SSE22 kommer den sgu nok til at hedde 1. division de næste mange år, måske med en jævnlig afstikker til superligaen eller 2. div.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jeg er skam heller ikke sikker på, at en trænerfyring virker. Jeg tror også på lange seje træk.
Men selvfølgelig må man kigge på træneren, når man i foråret i snit lukker 2,5 mål ind pr. kamp. Han gør intet for at adressere holdets åbenlyse svaghed. Vi ligger til nedrykning. Det er okay at være pragmatisk.
Men selvfølgelig må man kigge på træneren, når man i foråret i snit lukker 2,5 mål ind pr. kamp. Han gør intet for at adressere holdets åbenlyse svaghed. Vi ligger til nedrykning. Det er okay at være pragmatisk.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Så vi kan ikke klandre Menno for at ville bygge op nedefra, bare for at sætte holdet under pres? Manden bruger Ross som angriber selvom det er det samme som at spille med 9 mand. Derudover har han holdt stædigt fast i 4-3-3 med 14 mål i mod på 5 kampe.Gentleman Finn skrev: ↑20. apr 2025, 19:48Folk der ønsker trænerfyring, i dag skaber vi chancer nok men sparker dem bare ikke ind. Personlige fejl. Jeg mener ikke man kan klandre Menno i dag. I onsdags, klart.
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.R Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 17:58Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.raekkeettre skrev: ↑20. apr 2025, 17:55Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.
Men lad os smide alt det i skraldespanden, fordi R Rosenberg ikke forstår det.
Rimeligvis kan AaB jo stadig sagtens redde livet i dette års Superliga; i så fald bør der opføres en statue af Menno van Dam, for han har været i spidsen for den uden sammenligning ringeste AaB-trup i 35 års Superligahistorie. Uanset hvad kan denne sæson allerede nu karakteriseres som den største skandale i samme Superligahistorie - hvilket i sig selv er en præstation, når man nu påtænker det AaB, der opstod i kølvandet på foråret 2014.DenSataniskeHest skrev: ↑20. apr 2025, 19:41ja men ikke med mennoBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:41Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- Martin Thomsen (Hobro)
- Jacob Friis (Finland)
Og problemerne løses jo ikke ved at redde livet i år. Det vil blot trække pinen i langdrag, da intet tyder på, at vi råder over en blot nogenlunde standsmæssig spillertrup ved sæsonstart næste år, med mindre at SSE 22 pludselig skulle begynde at tage sin rolle som investor seriøst.
Thi intet kommer af sig selv undtaget lommeuld, som salig Richard Møller Nielsen formulerede det. Dette måtte Gaardeæraens ledelse erfare på den hårde måde, da det viste sig utilstrækkeligt blot at rykke lokale ungdomsspillere op i seniortruppen. SSE 22s tilsvarende strategi med at forsøge at skabe intet af intet ved at hente tilfældige udenlandske spillere er allerede nu - dumpet og dødsdømt!
Jeg kan jo ikke vide, om Menno på de indre linjer har råbt højt om de defensive svagheder i holdet, og protesteret ivrigt imod ikke at have fået lov at adressere dem, fordi spillestilen ikke er til diskussion. Ej heller om han er blevet pålagt at spille mere med Hernes og Aarøen, end deres erfaring, kvaliteter og fysiske formåen berettiger. Eller at få sat holdet af Gow, med eks Noel i en alt for tung rolle efter flere måneders skadespause. Men altså…jeg tvivler da på, det er det, der er virkeligheden derude på Hornevej.Kunji skrev: ↑20. apr 2025, 19:55Jeg er skam heller ikke sikker på, at en trænerfyring virker. Jeg tror også på lange seje træk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
I fht de udenlandske spillere synes jeg faktisk, lejesvenden Bruus er en større skuffelse. Væsentligt større, endda. En “proven quality” superligaspiller som nu igennem en hel sæson har været komplet anonym og intetsigende.Hovedet skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Rimeligvis kan AaB jo stadig sagtens redde livet i dette års Superliga; i så fald bør der opføres en statue af Menno van Dam, for han har været i spidsen for den uden sammenligning ringeste AaB-trup i 35 års Superligahistorie. Uanset hvad kan denne sæson allerede nu karakteriseres som den største skandale i samme Superligahistorie - hvilket i sig selv er en præstation, når man nu påtænker det AaB, der opstod i kølvandet på foråret 2014.DenSataniskeHest skrev: ↑20. apr 2025, 19:41ja men ikke med mennoBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:41Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- Martin Thomsen (Hobro)
- Jacob Friis (Finland)
Og problemerne løses jo ikke ved at redde livet i år. Det vil blot trække pinen i langdrag, da intet tyder på, at vi råder over en blot nogenlunde standsmæssig spillertrup ved sæsonstart næste år, med mindre at SSE 22 pludselig skulle begynde at tage sin rolle som investor seriøst.
Thi intet kommer af sig selv undtaget lommeuld, som salig Richard Møller Nielsen formulerede det. Dette måtte Gaardeæraens ledelse erfare på den hårde måde, da det viste sig utilstrækkeligt blot at rykke lokale ungdomsspillere op i seniortruppen. SSE 22s tilsvarende strategi med at forsøge at skabe intet af intet ved at hente tilfældige udenlandske spillere er allerede nu - dumpet og dødsdømt!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Menno insistere jo på at gøre det svært i hver eneste kampe stort set. Idag er det tydeligt at vi vil spille op bagfra, men får ikke lov og gang på gang skaber det farlige situationer, i den situation AaB er i, skal man ikke lave så dumme ting. Samtidig må vi erkende at holdet bliver dårligere og dårligere og mere og mere skrøbeligt. Det er ingen base at faldfe tilbage på, efter knap et år, burde man kunne forvent bare lidt struktur.Gentleman Finn skrev: ↑20. apr 2025, 19:48Folk der ønsker trænerfyring, i dag skaber vi chancer nok men sparker dem bare ikke ind. Personlige fejl. Jeg mener ikke man kan klandre Menno i dag. I onsdags, klart.
Og så kan vi hurtig blive enige om at den knowhow, og viden sse22 skulle have på fodbold marked er en omgang varm luft, andre hold som lyndby, vejle, sønderjyske, kan fint bygge "komplette" hold op, der kan spille et system, men det SSE22 har hentet, er jo en joke...
SSE22 har ingen penge, og de kunne ikke få andre med på deres ide om at investere i AaB, og så valgte de at bruge de penge de havde, men det ser ud itl at fejle big time, tvivler på de har penge til at rede holde AaB kørende hvis man flader ned, uden det lokale må hjælpe til.
SSE22 har lige osm så mange andre, undervurderet superligaen.. og jeg tror ikke AaB bare sådan lige rykker op igen hvis man ryger ned... vi er blevet til et elevator hold.. og forbliver sådan uden store invisteringer.
Til hans forsvar, bruges han helt forkert.Funky skrev: ↑20. apr 2025, 20:04I fht de udenlandske spillere synes jeg faktisk, lejesvenden Bruus er en større skuffelse. Væsentligt større, endda. En “proven quality” superligaspiller som nu igennem en hel sæson har været komplet anonym og intetsigende.Hovedet skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Rimeligvis kan AaB jo stadig sagtens redde livet i dette års Superliga; i så fald bør der opføres en statue af Menno van Dam, for han har været i spidsen for den uden sammenligning ringeste AaB-trup i 35 års Superligahistorie. Uanset hvad kan denne sæson allerede nu karakteriseres som den største skandale i samme Superligahistorie - hvilket i sig selv er en præstation, når man nu påtænker det AaB, der opstod i kølvandet på foråret 2014.DenSataniskeHest skrev: ↑20. apr 2025, 19:41ja men ikke med mennoBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:41Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- Martin Thomsen (Hobro)
- Jacob Friis (Finland)
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Jeg forstår ikke argumentet med, at spillestilen ikke er til diskussion. I min optik fraveg vi den proklamerede spillestil efter Agf og Bif kampene i 2024. Ligeledes har vi også afprøvet en 442 formation, så der er ikke meget, der taler for, at han ikke har måttet være pragmatisk.Funky skrev: ↑20. apr 2025, 20:02Jeg kan jo ikke vide, om Menno på de indre linjer har råbt højt om de defensive svagheder i holdet, og protesteret ivrigt imod ikke at have fået lov at adressere dem, fordi spillestilen ikke er til diskussion. Ej heller om han er blevet pålagt at spille mere med Hernes og Aarøen, end deres erfaring, kvaliteter og fysiske formåen berettiger. Eller at få sat holdet af Gow, med eks Noel i en alt for tung rolle efter flere måneders skadespause. Men altså…jeg tvivler da på, det er det, der er virkeligheden derude på Hornevej.Kunji skrev: ↑20. apr 2025, 19:55Jeg er skam heller ikke sikker på, at en trænerfyring virker. Jeg tror også på lange seje træk.
Menno sagde i et interview, at der manglede ledere. Det tog jeg som en kommunikation, der var i retning af, at han har nævnt dette.
SSE burde få tæsk for mislighold af truppen. Jeg kan ikke huske de økonomiske tal, men de har lige solgt for 50 store og de kunne godt have hentet mere kvalitet - netop den leder og en angriber.
Enig, han burde sælge pølser oppe i boden.FIDEL skrev: ↑20. apr 2025, 20:07Til hans forsvar, bruges han helt forkert.Funky skrev: ↑20. apr 2025, 20:04I fht de udenlandske spillere synes jeg faktisk, lejesvenden Bruus er en større skuffelse. Væsentligt større, endda. En “proven quality” superligaspiller som nu igennem en hel sæson har været komplet anonym og intetsigende.Hovedet skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Rimeligvis kan AaB jo stadig sagtens redde livet i dette års Superliga; i så fald bør der opføres en statue af Menno van Dam, for han har været i spidsen for den uden sammenligning ringeste AaB-trup i 35 års Superligahistorie. Uanset hvad kan denne sæson allerede nu karakteriseres som den største skandale i samme Superligahistorie - hvilket i sig selv er en præstation, når man nu påtænker det AaB, der opstod i kølvandet på foråret 2014.DenSataniskeHest skrev: ↑20. apr 2025, 19:41ja men ikke med mennoBundgaard skrev: ↑20. apr 2025, 19:41Kan du ikke selv høre det her er nonsens, der er stadig 5 kampe vi kan stadig selv afgøre detAlpa Chino skrev: ↑20. apr 2025, 19:28Trænere vi godt kunne bruge lige nu:
- Martin Thomsen (Hobro)
- Jacob Friis (Finland)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Koncept Menno er dødt
Snik snak
Idag spiller ved med en front af Mj, Ross og Jasson
Ross er helt væk som 9er og i øvrigt ikke i nærheden af at være en Profil andre stedet på banen.
Jasson jamen hva er han egentlig. Ikke højre kant i hvert tilfælde
Vi spiller simpelthen ikke holdet bedst.
Det skal smides ind i den 4-3-3
Menno nægter en 3 back - hvilket er ufatteligt.
Men så må vi spille 4-4-2 - de par gange vi har gjort det har det set bedre ud.
Vi rykker ned sådan her - alle alarmklokker bimbler og banker overalt.
Men man ændrer intet - det er ubegribelig.
Nedrykning - jamen man kommer ikke op igen .
Tyskerne vil ud.
Ingen faldskærms penge - klubben som
Det AaB vi kendte er på spil
Det blir ikke mere alvorligt end lige nu.
Derfor skal man ændre noget NU
Snik snak
Idag spiller ved med en front af Mj, Ross og Jasson
Ross er helt væk som 9er og i øvrigt ikke i nærheden af at være en Profil andre stedet på banen.
Jasson jamen hva er han egentlig. Ikke højre kant i hvert tilfælde
Vi spiller simpelthen ikke holdet bedst.
Det skal smides ind i den 4-3-3
Menno nægter en 3 back - hvilket er ufatteligt.
Men så må vi spille 4-4-2 - de par gange vi har gjort det har det set bedre ud.
Vi rykker ned sådan her - alle alarmklokker bimbler og banker overalt.
Men man ændrer intet - det er ubegribelig.
Nedrykning - jamen man kommer ikke op igen .
Tyskerne vil ud.
Ingen faldskærms penge - klubben som
Det AaB vi kendte er på spil
Det blir ikke mere alvorligt end lige nu.
Derfor skal man ændre noget NU