Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af haghdk » 29. apr 2025, 11:00

jonas386 skrev:
29. apr 2025, 10:35
haghdk skrev:
29. apr 2025, 10:24
Jeg forstår ikke at vores konkurrenter kan køre med fine trupper og samtidig lave overskud, mens vi ikke kan. Der er et eller andet helt galt.
Fordi de ikke har kørt på pumperne i årevis, og ikke haft alle deres midler bundet op på spillere, der ikke leverede en brøkdel af hvad de burde til prisen? Det er åbenbart svært for folk herinde at forstå vi ikke kunne fortsætte på det gamle niveau, og vi ikke kunne erstatte vores såkaldte profiler (Fossum, Lucas, Thelander, Rinne osv.) med spillere på tilsvarende kontrakter. Selv efter en massiv nedskæring og nogle af klubbens bedste salg nogensinde, taber vi absurd mange penge.

Når man læser herinde, forstår jeg da egentlig godt tyskerne vil ud. Der er tilsyneladende en god slat AaB fans, der hellere vil gå konkurs og finde en ny hobby. Det virker desværre heller ikke til at mande-manden Kristoffer Wichmann kan vende skuden, så folk får det jo nok som de vil have det.
Skulle AaB gå konkurs så vil jeg græde til jeg ikke har mere væske tilbage i kroppen, så den kategorisering passer ikke ikke rigtig på mig.

Jeg vil bare gerne have et Superliga-hold. Men kan det ikke lade sig gøre, så tager jeg også gerne et 1. divisionshold og endda et 2. divisionshold skulle det komme dertil.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 29. apr 2025, 11:26

jonas386 skrev:
29. apr 2025, 10:35
haghdk skrev:
Jeg forstår ikke at vores konkurrenter kan køre med fine trupper og samtidig lave overskud, mens vi ikke kan. Der er et eller andet helt galt.
Fordi de ikke har kørt på pumperne i årevis, og ikke haft alle deres midler bundet op på spillere, der ikke leverede en brøkdel af hvad de burde til prisen? Det er åbenbart svært for folk herinde at forstå vi ikke kunne fortsætte på det gamle niveau, og vi ikke kunne erstatte vores såkaldte profiler (Fossum, Lucas, Thelander, Rinne osv.) med spillere på tilsvarende kontrakter. Selv efter en massiv nedskæring og nogle af klubbens bedste salg nogensinde, taber vi absurd mange penge.

Når man læser herinde, forstår jeg da egentlig godt tyskerne vil ud. Der er tilsyneladende en god slat AaB fans, der hellere vil gå konkurs og finde en ny hobby. Det virker desværre heller ikke til at mande-manden Kristoffer Wichmann kan vende skuden, så folk får det jo nok som de vil have det.
Det er også hårdt at konstatere at Wichmann ikke kan vende det sportslige efter 3 træningspas og én kamp.
Klubben ligger som den har redt, og man skulle have ageret bedre i vinter transfer vinduet og ændret til en mere resilient spillestil. Det er dog nemmest at sidde og sige på bagkant, da efteråret jo var fornuftigt og preseason heller ikke varslede om den negative sportslige kurve vi så ender med at opleve. Man kunne have reageret hurtigere på at spillestilen og retningen ikke fungerede, men jeg synes egentlig det er fint at man arbejde med en vis form for tillid til det man ansætter. Vi har hele tiden vidst at der var en risiko for at vi kunne komme i fare denne sæson, men jeg tror det kommer bag på alle hvor hårdt vi crasher de sidste 6-7 spillerunder.

Der hvor klubben er i dag, er en situation hvor man bare må vente og se om vi rykker ned, og så skal der træffes nogle bedre valg derfra ifht spillestil og transfers. Det kan ikke passe at vi sælger Otoa og Melker for gode penge, og så ikke kan geninvestere en del af den sum i truppen, så vi er bedre rustet. Fint man gerne vil være et sted for unge spillere, en fin tanke, men at være et sted for unge spillere i 1. division er satme ikke særlig unikt. Det er alfa omega at vi overlever. Hvis vi rykker ned får vi minimum en sæson der kommer til at være totalt lort, medmindre de lokale unge spillere stepper sindssygt meget op. Jeg synes klubben er et bedre sted nu, end sidst vi rykkede ned, da vi har lavere omkostninger og langt stærkere ungdomsrækker. Det ser dermed lysere ud for fremtiden, men det sportslige øjebliksbillede for hovedaktivet sejler ekstremt. Rykker vi ned kan vi godt lægge flere år på vores plan om at vende tilbage til midten og toppen af dansk fodbold.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 30. apr 2025, 08:48

Jeg siger ikke hvis, men når de rykker ned i 1. division.
Men er der så nogen der har en ide om, hvad dette ville betyde? Er en konkurs faretruende tæt på, eller det malet op for sortseende nok?

Skal vi som i midt 90´erne gå rundt med "kirke" bøssen og samle penge ind? Og hver øl, solgt i Jomfru Ane Gade, der gik 1 krone til AaB.

Jeg tror da klubben har lige nøjagtig økonomi til endnu en tur på 2. klasse, om end det nok bliver af mere permanent grad, da vi ikke har økonomi til at rykke op, da ingen tilsyneladende vil poste lidt mønt i klubben?

Måske man skulle starte en indsamling som i 90´erne og give udbyttet til klubben. Hvis man kan få 20.000 nordjyder til at give bare 100 kroner, så er det allerede 2 mio..... :danmarkfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2025, 09:42

Med alt respekt for de gode hensigter, så er tiderne hvor man i svære tider, kan samle ind hos mindre erhvervsdrivende og almindelige fans forbi. Det er ikke et spørgsmål om et par millioner længere, men +50 og formentlig meget mere.

Tyskerne selv er kommet med ca. 50, penge der er stort set forsvundet som dug for solen. Som jeg allerede skrev dengang tyskerne kom til, så drejer det sig nærmere om 2-300 millioner, hvis det skal være noget seriøst. Og det er trods alt næppe mange AaB fans der bare har den slags penge til at flyde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 30. apr 2025, 10:02

larsdahl skrev:
28. apr 2025, 18:11
Hanga skrev:
28. apr 2025, 17:27
jonas386 skrev:
28. apr 2025, 17:22
DellOrto skrev:
28. apr 2025, 17:02
R Rosenberg skrev:
28. apr 2025, 16:40
Jeg hører om vandrør fra min agent i marken. Og det skal understreges, at det kun er vandrør, men skulle hidrøre fra folk med relation til det højere sponsorlag samt klubben. Der er lidt forskellige meldinger. Fælles for dem er dog, at tysken vil ud.

1. At man forsøger at tromme en mindre gruppe nordjyske rigmænd sammen, hvis/når lortet klapper sammen, og vi rykker ned, og at tysken vil ud.

2. At tysken vil ud, og at man forsøger at samle en flok til at købe klubben, uanset om man rykker ned eller ej.

I fald, at der er hold i den snak, må man jo håbe, at det er af en lidt anden kaliber end folkene fra CUBIC, og at de kommer med markant flere penge end både tidligere ejere samt SSE22.

For det fedeste ville jo være, at AaB var på nordjyske hænder, men med en helt anden økonomi end under både forrige ejerskab og SSE22, OG at man havde et stærkt, kompetent og klogt sportsligt setup.
Vildt, hvis der er hold i det. Jeg begriber ikke hvis Tyskerne allerede nu vil smide håndklædet i ringen.

Erkendelsen må være at Superligaen er en for kompetitiv liga, hvor penge, rekruttering og sportsligt setup er nøgleord for succes og, at ingen af disse faktorer kan tilvejebringes af SE22

Sports Excellence af 2022 er nok ikke excellent alligevel.
Ydesen spekulerede allerede i januar, at tyskerne kunne være på vej ud i tilfælde af nedrykning. Han påstod det var en snak der foregik i krogene på Hornevej blandt interessenter. Jeg husker det dog som, at der ikke umiddelbart var mere i det, end at det ville være logisk hvis de gerne ville ud, fremfor at bruge endnu en sæson (og yderligere penge) i 1. division. En nedrykning er selvfølgelig et oplagt tidspunkt at beslutte hvorvidt man vil begrænse sit tab, eller om man fortsat skal smide gode penge efter dårlige. Men det skulle vel udelukkende være for at stoppe blødningen, og ikke fordi der er penge at hente.
Man må bare sige at de i så fald ikke har været i nærheden af at forstå hvad de købte. Troede de virkelig at de kunne komme ind og vende AaBs udvikling på 2 år med meget sparsomme investeringer? Hele deres investering og case med AaB vil se meget dårlig ud og det var vel præcist det modsatte de gerne ville have ud af købet.

Jeg har personligt svært ved at tro at de skulle have fortrudt i en sådan grad at de er på vej ud "koste hvad det vil".
I de tre år op til tyskernes overtagelse var AaB alle år én kamp fra at kvalificere sig til Europa (pokalfinale mod Sønderjyske, Play off mod agf, Play off mod Viborg).

Få måneder efter tyskerne købte sig ind var vi igen i en pokalfinale mod FCK.

Set udefra kunne man sikkert nemt tænke, at ved at løfte AaB 5-10% så havde man en klub, der jævnligt kvalificerede sig til Europa. AaB havde kun en gang været i nedrykningsfare i superligaen, få måneder efter tyskernes indtog sluttede sæsonen med en total nedsmeltning og sidsteplads. Det var helt sikkert ikke et scenarie tyskerne havde forestillet sig, da de indgik forhandlinger om køb af AaB.
Alligevel nogle flotte resultater, når konsensus herinde er, at de forrige ejere var ved at køre klubben i sænk. Bare 1 kval til et gruppespil, som vi var tæt på at få muligheden for flere gange, og vi havde aldrig hørt om SSE.
Legaliser pyro!

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 30. apr 2025, 10:10

Jakobsen skrev:
30. apr 2025, 10:08
AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:03
Jakobsen skrev:
30. apr 2025, 08:55
Jeg er for en indsamling og giver også gerne et meget pænt beløb, men det forudsætter flg.

- klubben er tilbage på lokale hænder. Hvis SSE vitterligt er på vej ud så skal der være tætte skodder. Alternativt bare at pengene først frigives når klubben er på lokale hænder eller SSE har vist Long term commitment
- det skal styres af en troværdig part så ikke f.eks Vesttribunen/Unitas der skal samle. Det skal være voksne mennesker i et officielt regi der styrer det.
Passionerede mennesker > voksne mennesker.

Hvorfor er Vesttribunen ikke troværdig?
Fordi Unitas er en bærende kraft.
En fraktion der kun fremstår maskerede vil ikke være troværdige udover egen indavl.
Definitionen på ikke at ane hvad man snakker om
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 30. apr 2025, 10:12

AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:02
larsdahl skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
DellOrto skrev:
R Rosenberg skrev:
28. apr 2025, 16:40
Jeg hører om vandrør fra min agent i marken. Og det skal understreges, at det kun er vandrør, men skulle hidrøre fra folk med relation til det højere sponsorlag samt klubben. Der er lidt forskellige meldinger. Fælles for dem er dog, at tysken vil ud.

1. At man forsøger at tromme en mindre gruppe nordjyske rigmænd sammen, hvis/når lortet klapper sammen, og vi rykker ned, og at tysken vil ud.

2. At tysken vil ud, og at man forsøger at samle en flok til at købe klubben, uanset om man rykker ned eller ej.

I fald, at der er hold i den snak, må man jo håbe, at det er af en lidt anden kaliber end folkene fra CUBIC, og at de kommer med markant flere penge end både tidligere ejere samt SSE22.

For det fedeste ville jo være, at AaB var på nordjyske hænder, men med en helt anden økonomi end under både forrige ejerskab og SSE22, OG at man havde et stærkt, kompetent og klogt sportsligt setup.
Vildt, hvis der er hold i det. Jeg begriber ikke hvis Tyskerne allerede nu vil smide håndklædet i ringen.

Erkendelsen må være at Superligaen er en for kompetitiv liga, hvor penge, rekruttering og sportsligt setup er nøgleord for succes og, at ingen af disse faktorer kan tilvejebringes af SE22

Ydesen spekulerede allerede i januar, at tyskerne kunne være på vej ud i tilfælde af nedrykning. Han påstod det var en snak der foregik i krogene på Hornevej blandt interessenter. Jeg husker det dog som, at der ikke umiddelbart var mere i det, end at det ville være logisk hvis de gerne ville ud, fremfor at bruge endnu en sæson (og yderligere penge) i 1. division. En nedrykning er selvfølgelig et oplagt tidspunkt at beslutte hvorvidt man vil begrænse sit tab, eller om man fortsat skal smide gode penge efter dårlige. Men det skulle vel udelukkende være for at stoppe blødningen, og ikke fordi der er penge at hente.
Man må bare sige at de i så fald ikke har været i nærheden af at forstå hvad de købte. Troede de virkelig at de kunne komme ind og vende AaBs udvikling på 2 år med meget sparsomme investeringer? Hele deres investering og case med AaB vil se meget dårlig ud og det var vel præcist det modsatte de gerne ville have ud af købet.

Jeg har personligt svært ved at tro at de skulle have fortrudt i en sådan grad at de er på vej ud "koste hvad det vil".
I de tre år op til tyskernes overtagelse var AaB alle år én kamp fra at kvalificere sig til Europa (pokalfinale mod Sønderjyske, Play off mod agf, Play off mod Viborg).

Set udefra kunne man sikkert nemt tænke, at ved at løfte AaB 5-10% så havde man en klub, der jævnligt kvalificerede sig til Europa. AaB havde kun en gang været i nedrykningsfare i superligaen, få måneder efter tyskernes indtog sluttede sæsonen med en total nedsmeltning og sidsteplads. Det var helt sikkert ikke et scenarie tyskerne havde forestillet sig, da de indgik forhandlinger om køb af AaB.
Alligevel nogle flotte resultater, når konsensus herinde er, at de forrige ejere var ved at køre klubben i sænk. Bare 1 kval til et gruppespil, som vi var tæt på at få muligheden for flere gange, og vi havde aldrig hørt om SSE.
Jamen de VAR da ved at køre klubben i sænk.
Det kan du da se sort på hvidt i regnskaberne.

Ja de havde bedre resultater sportsligt men økonomisk var det da mere end elendigt det der skete.
Nu er det så omvendt. Elendigt sportsligt og lidt bedre økonomisk.

Der skulle gerne findes en mellemvej mellem de tidligere ejere og de nuværende og så bygge på år efter år, hvis det skal blive holdbart både sportsligt og økonomisk.

AaBager
1. div
1. div

Indlæg af AaBager » 30. apr 2025, 10:26

Gaarde6 skrev:
30. apr 2025, 10:12
AaBager skrev:
larsdahl skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
DellOrto skrev:

Ja de havde bedre resultater sportsligt men økonomisk var det da mere end elendigt det der skete.

Der skulle gerne findes en mellemvej mellem de tidligere ejere og de nuværende og så bygge på år efter år, hvis det skal blive holdbart både sportsligt og økonomisk.
Fodbold som branche er = høj risiko - høj udbytte, lav risiko - oftest ingen udbytte.

Det forrige ejerskab spillede højt spil, desværre med de forkerte mennesker til at udføre strategien, men alligevel var de tæt på at komme i mål. En tur i Europa og meget havde set anderledes ud. Vil du tjene penge og skabe resultater i fodbold, kræver det at du sætter meget på spil. Det kan så se dumt ud, når man ikke opnår de ønskede resultater, men AaBs strategi før SSE22 er mere reglen end undtagelsen i fodbold branchen.
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2025, 10:42

AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:26
Gaarde6 skrev:
AaBager skrev:
larsdahl skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:

Fodbold som branche er = høj risiko - høj udbytte, lav risiko - oftest ingen udbytte.

Det forrige ejerskab spillede højt spil, desværre med de forkerte mennesker til at udføre strategien, men alligevel var de tæt på at komme i mål. En tur i Europa og meget havde set anderledes ud. Vil du tjene penge og skabe resultater i fodbold, kræver det at du sætter meget på spil. Det kan så se dumt ud, når man ikke opnår de ønskede resultater, men AaBs strategi før SSE22 er mere reglen end undtagelsen i fodbold branchen.
Jeg er med på hvad du siger, men det var trods alt kun tæt på kvalrunderne. Hverken Viborg, SønderjyskE eller GF' endte med at komme i et gruppespil. SIF er vel, sådan frit fra hukommelsen, de første hvor en pokaltitel i sig selv har givet garanteret gruppespil - hvilket selvfølgelig også hænger sammen med introduktionen af Conference League.

Det illustrerer dog også udfordringen i strategien, når du er betinget af at kunne spille europæisk fodbold for at kunne holde dig ovenvande. Udover FCK og de seneste år FCM, er der ingen danske klubber der kan tillade sig at lægge den forudsætning til grund for ens økonomiske grundlag. Selv BIF og AGF, der begge har oprustet markant de seneste år - og i BIFs tilfælde bløder endnu flere penge en vi gør - men uden noget der minder om europæiske præstationer og indtægter af interesse.

Vores klare problem under den forrige ledelse, var at vi var alt for afhængige af enkelte spillere (navnlig Rinne, Thelander og Lucas Andersen), og at springet fra de bedste til de næstbedste var for stor. Det er jo fint nok at have nogle af ligaens bedste spillere på positionen, men det bliver nemt meget uharmonisk når halvdelen af holdet reelt set burde spille 1. division. Vi blev markant dårligere efter Lucas' første skade i pokalfinalen mod SønderjyskE og vi kunne ikke holde til at både Rinne og Thelander smuttede efter at have været henved vores eneste forsikring imod nedrykning.

Og så vil jeg i øvrigt vove den påstand, at det generelle niveau i superligaen, post-Corona, er markant højere end tidligere. Klubber som Randers, AGF, VFF og SIF har taget store skridt på og udenfor banen, mens vi har stået stille og nærmest bevæget os baglæns.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 30. apr 2025, 10:54

Gaarde6 skrev:
AaBager skrev:
larsdahl skrev:
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
DellOrto skrev:

Det AaB, vi alle kender og elsker, med primært 4.-6. pladser, en række overraskende mesterskaber og et årligt underskud på ca. 30 mio ophørte med at eksistere i 2020, hvor en aktie emission med et forventet provenue på 50 mio kr flopper og kun giver 24 mio i provenue, hvoraf de 20 mio var forhåndsgaranterede af de daværende ejere. Her bliver det klart at kassen er snart tom og der er ikke flere investorer, der vil fylde den, og man er nødt til at drosle ned og sætte “tæring efter næring“.

De daværende ejere har ingen succes med at transformere AaB til en profitabel virksomhed og vælger i slutningen af 2022 at overlade tøjlerne til SSE22 fra marts 2023.

SSE22 kommer ikke for at fortsætte med årlige underskud i 20-30 mio størrelsen, men for at gøre AaB profitabel. Det er de ikke lykkedes med.

Sportsligt starter nedturen med nedrykningen som også bliver dødsstødet til SSE22s plan om en turnaround for AaB allerede inden den er kommet igang. Som så mange gange før ryger pengene fra emissionen direkte i et sort hul og ender med ikke at gå til at forretningsudvikling AaB.

AaB har brug for at få tilført 50-100 mio (og måske meget mere), hvor skal de penge komme fra? Sidst Nordjylland blev spurgt om 50 mio, fik AaB 24. Selv om det er mange år siden, tror jeg ikke pengene sidder løsere i dag. SSE22 tror jeg ikke har den slags penge og de har i hvert fald ikke til hensigt at bruge dem på at udskyde en AaB konkurs med 1-2 år. Så hvad er så næste skridt, en amerikaner, inder eller saudi? Eller amatørbold i serierne?

Sportsligt bryder jeg mig virkeligt ikke om bruddet med strategien om at spille med mange spillere med salgspotentiale og i stedet gå over til mange lejekontrakter, der på ingen måde har potentialet til at forbedre AaBs økonomi. Næste sæson skal vi ud og finde en halv ny trup, uden penge. Det lugter ikke af superliga eller toppen af 1. division for den sags skyld.

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 30. apr 2025, 10:58

haghdk skrev:
Fordi vi er milevidt fra at have det kommercielle set-up som andre klubber har. AaB's tilgang har alle dage været at sponsorerne nok skulle komme af sig selv fordi vi jo er AaB og dermed havde hele Nordjylland som tag-selv-bord, og derfor har det ikke været et område man har dyrket specielt meget, og hvis man har gjort det har det været mere af nød end af lyst.

Gaarde tog det en smule seriøst og hyrede Elkjær fra AGF til at bygge et kommercielt set-up lig det de har i Aarhus, men med nedrykningen valgte man at spare på det eneste område man reelt set ikke måtte spare på, naturligvis ud fra en forudsætning om at Tuxen-Boll var bedre til det.

Jeg skal ikke kunne sige om Tuxen-Boll er bedre, vi kan i hvert fald se at Sparekassen Danmark, med hovedsæde i Vrå, smider 300.000 i AaB mens de smider 3.000.000 i AGF.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 30. apr 2025, 11:02

AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:26
Gaarde6 skrev:

Jeg er helt enig her AaBager. Strategien efter Schoors var med åben pande. Man satsede så at sige butikken, fordi man ikke "bare" ville være en blød mellemvare. Personligt var jeg vildt forarget over man valgte at fyre Schoors, der for første gang i AaB's A/S tid, formåede at lave en positiv drift. Alt imens det var tydeligt, at Gaarde ikke evnede at løfte os sportsligt. På den anden side forstod jeg godt argumenterne for, og havde fuldt tillid til Inge, der var en retorisk charmør.

I forhold til nogle af de mest relaterbare konkurrenter, der både hænger sammen økonomisk, og levere resultater over der umiddelbare potentiale, så valgte Silkeborg at blive solgt sidste år, selvom de var særdeles veldrevne både sportsligt og økonomisk. Randers har ligeledes i flere år forsøgt at gøre sig til overfor udenlandske investorer, i erkendelse af at det ikke er langtidsholdbart at køre på lavbudget når man vil være med på 1.klasse.

Jeg tror godt man kan få balance i tingene, som i årene inden 2014, men vi kommer i så fald til at konkurrere med Horsens, Lyngby, Vejle, Esbjerg m.fl om at pendulerer mellem 1. div og Superligaen.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 30. apr 2025, 11:08

MarkyMark skrev:
30. apr 2025, 10:58
haghdk skrev:
Fordi vi er milevidt fra at have det kommercielle set-up som andre klubber har. AaB's tilgang har alle dage været at sponsorerne nok skulle komme af sig selv fordi vi jo er AaB og dermed havde hele Nordjylland som tag-selv-bord, og derfor har det ikke været et område man har dyrket specielt meget, og hvis man har gjort det har det været mere af nød end af lyst.

Gaarde tog det en smule seriøst og hyrede Elkjær fra AGF til at bygge et kommercielt set-up lig det de har i Aarhus, men med nedrykningen valgte man at spare på det eneste område man reelt set ikke måtte spare på, naturligvis ud fra en forudsætning om at Tuxen-Boll var bedre til det.

Jeg skal ikke kunne sige om Tuxen-Boll er bedre, vi kan i hvert fald se at Sparekassen Danmark, med hovedsæde i Vrå, smider 300.000 i AaB mens de smider 3.000.000 i AGF.
Så er de satme ikke ret dygtige til at sælge brandet. For AaB er jo ret unik i og med at vi har en hel landsdel næsten for os selv. Hvor de midtjyske klubber jo et eller andet sted kæmper om de samme virksomheder i området, og hvis de stadig kan sælge deres brands meget højere end vi gør, så er der en del at ønske på den front.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. apr 2025, 12:17

haghdk skrev:
30. apr 2025, 11:08
MarkyMark skrev:
30. apr 2025, 10:58
haghdk skrev:

Så er de satme ikke ret dygtige til at sælge brandet. For AaB er jo ret unik i og med at vi har en hel landsdel næsten for os selv. Hvor de midtjyske klubber jo et eller andet sted kæmper om de samme virksomheder i området, og hvis de stadig kan sælge deres brands meget højere end vi gør, så er der en del at ønske på den front.
Men det er de jo heller ikke. AaB har jo reelt ikke solgt sig på sit brand siden man indgik den dengang gigantiske aftale med Siemens.

At man så har valgt en tilværelse, hvor man åbenbart vil være bundhold i superligaen/spille NBL, ja det gør det jo ikke just nemmere at være et fedt brand.
Eksemplet med Sparekassen Danmark er jo et præcist eksempel på dette.
Ædruelighedens stemme

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 30. apr 2025, 13:45

Hvis vi er mange nok, så kan AaB bruge hver en krone. Nogen der ved hvordan man "samler" ind, så man sikrer pengene går til det og de rette personer?

Jeg skulle gerne gøre en indsats. Men pengene skal jo sættes ind op en lukket konto, og kun kunne udløses når der er enighed herom.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. apr 2025, 22:18

Patmand skrev:
30. apr 2025, 18:28
Jakobsen skrev:
30. apr 2025, 18:07
AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:10
Jakobsen skrev:
30. apr 2025, 10:08
AaBager skrev:
30. apr 2025, 10:03
Jakobsen skrev:
30. apr 2025, 08:55
Jeg er for en indsamling og giver også gerne et meget pænt beløb, men det forudsætter flg.

- klubben er tilbage på lokale hænder. Hvis SSE vitterligt er på vej ud så skal der være tætte skodder. Alternativt bare at pengene først frigives når klubben er på lokale hænder eller SSE har vist Long term commitment
- det skal styres af en troværdig part så ikke f.eks Vesttribunen/Unitas der skal samle. Det skal være voksne mennesker i et officielt regi der styrer det.
Passionerede mennesker > voksne mennesker.

Hvorfor er Vesttribunen ikke troværdig?
Fordi Unitas er en bærende kraft.
En fraktion der kun fremstår maskerede vil ikke være troværdige udover egen indavl.
Definitionen på ikke at ane hvad man snakker om
Så du ville bare give dine penge til nogen du ikke vidste hvem var og ikke en gang vil stå frem offentligt som minimum?
Kan heller ikke se, at en fraktion hvor der handles åbnelyst med stoffer på busturene kan have noget at gøre i en rolle som facilitator af sådan en indsamling.
Det er jo fint at adskillige af jer gerne vil give en skærv til AaB, men er det ikke noget der hører 80’erne til?

Dengang man dårligt kunne snige sig ind i Bilka uden at blive mødt af en flok AaB ishockey spillere med raslebøsser.

Det er så små beløb, at så syntes jeg man gøre mere for klubben ved f.eks. at tage på stadion noget oftere, evt. tage en for holdet ved at køre et par ekstra pølser indenbords.

Det tror jeg vil give en større positiv økonomisk effekt på sigt, end at samle en mindre sum penge sammen.
Den får umiddlbart hvad der er muiigt med stadionture og 🍺 når jeg er der :aabfan:
Jeg tror dog ikke du skal undervurdere at der er noget at hente. Selvføgelig ikke 200 millioner, men måske en 2-3 stykker som da trods alt kan være en hjælpende hånd.

Jeg kan da huske, at den gang BIF svinene desværre endte med at redde sig, at da samlede deres fans ind over hele landet og der var historier fremme om fans der havde gidet give 50.000 til klubben (i hvert fald iflg. Steinlein der udtalte noget ala. at Brøndby aldrig ville gå konkurs med fans der var villige til at give 50.000 af egen lomme).
Der er selvfølgelig ikke alle der kan vil give de penge, men pointen er egentlig at der sikkert er nogen der vil og hvis det så kan kombineres med mange der vil give 200-1000 kr. eller sådan noget kan man godt ramme noget.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 1. maj 2025, 13:33

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 1. maj 2025, 13:47

Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 1. maj 2025, 18:15

Der bliver i hvert fald rigeligt med plads på tribunerne til at fyre raketter og knaldperler af de kommende sæsoner, om tendenserne i den nuværende proces fastholdes.

Og apropos sidstnævnte: Jeg blev præsenteret for et temmelig tåget rygte om, at SSE 22 var på vej ud af klubben, og at der i kulisserne arbejdedes på at engagere tre lokale rigmænd, der skulle bringe AaB tilbage på lokale hænder. Dette rygte skulle efter sigende være opstået her på Debatsiden, og denne tråd ville umiddelbart forekomme at være den mest relevante til et sådant rygte.

Imidlertid synes jeg ikke at kunne finde noget - ej heller i medierne - om ovenstående?

JanSung
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Alan sousa

Indlæg af JanSung » 1. maj 2025, 19:44

En virksomhed består af indtægter og udgifter. Det imellem skal betale regninger. AaB´s lønninger er blandt de laveste. Og alle andre udgifter er vel heller ikke større end de andre superligaklubber. Så problemerne ligger på indtægterne. Jeg kunne starte med boderne på stadion. De aner ikke hvad de fortager sig. Hatten af for at de gider og bruge deres fritid på det. Men i boderne er der et kæmpe, jeg gentager et kæmpe svind. Og de er så ineffektive at det halve kunne være nok. I pausen kan du kun stå i kø til at pisse, og det er gratis, eller i kø til at få en øl, og så med nød og næppe nå ind til 2. halvleg.

Besvar