Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Sports excellence 22

Indlæg af Baatnakken » 18. maj 2025, 17:26

Vi bliver nødt til at snakke om vores ejerskab, som har fejlet eklatant med deres strategi med at hente middelmådige spillere og i stedet ansætte et hav af trænere. Er der mon nogen chance for at klubben kan vristes ud af kløerne på tyskerne og over på danske hænder. I England er der et hav af eksempler på fan-ejede klubber, det kunne virkelig være smukt hvis det kunne lade sig gøre at rejse kapital fra tribunerne til at overtage ejerskabet, selvfølgelig gerne med erhvervslivet i baghånden

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:31

Baatnakken skrev:
18. maj 2025, 17:26
Vi bliver nødt til at snakke om vores ejerskab, som har fejlet eklatant med deres strategi med at hente middelmådige spillere og i stedet ansætte et hav af trænere. Er der mon nogen chance for at klubben kan vristes ud af kløerne på tyskerne og over på danske hænder. I England er der et hav af eksempler på fan-ejede klubber, det kunne virkelig være smukt hvis det kunne lade sig gøre at rejse kapital fra tribunerne til at overtage ejerskabet, selvfølgelig gerne med erhvervslivet i baghånden
Ja, der skal jo lige være nogen, der gider at vriste. Og tvivler på, at du finder 6.000 fans, der vil smide minimum 10.000 kr hver. Eller 600, der vil smide 100.000 hver. Og det er vel bare et minimum for at dække tyskernes indskud.

Jeg sætter min lid til Nikolaj og Heinz Ehlers.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:42

Hellere en livstidsansættelse til Gaarde end mere af tyskernes scouser-håndlanger.
Ædruelighedens stemme

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 18. maj 2025, 17:50

Baatnakken skrev:
Det har været oppe og vende før og det blev aldrig til noget. Vi skal sikkert ud med hatten i hånden og ringe på dørklokker, igen.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 18. maj 2025, 18:52

Gow SKAL fyres! Og tyskerne skal væk.

Red Bull er velkomne. Vi har endda en tyr, den skal bare males rød og blå.

Baatnakken
1. div
1. div

Indlæg af Baatnakken » 18. maj 2025, 18:54

Alpa Chino skrev:
18. maj 2025, 18:52

Hellere 10 år i første eller anden division en udenlandske pengemænd

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 19:26

Er der nogen forlydender om, hvorfor bestyrelsesformanden, den tyske Jan Peters, ikke var på stadion i dag til en mulig nedrykning samt markering af klubbens 140 års fødselsdag?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 18. maj 2025, 19:28

R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 19:26
Er der nogen forlydender om, hvorfor bestyrelsesformanden, den tyske Jan Peters, ikke var på stadion i dag til en mulig nedrykning samt markering af klubbens 140 års fødselsdag?
Er du sikker på at han ikke var det?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. maj 2025, 08:42

Jeg var en kæmpe fortaler for SSE22 da de kom ind og stod, så vidt jeg husker, hårdt på, at det var nødvendigt og nok skulle blive rigtig godt. Jeg skal være den første til at erkende at jeg tog ret meget fejl. Det er kun blevet værre.

Jeg er nu ikke overbevist om, at SSE22 er det rigtige for vores klub, MEN jeg har heller ikke et andet bud. Hvem er villige til at investere det der skal til? Vi skal jo bruge 2-300 millioner på som minimum at blive konkurrencedygtige.

Jeg tvivler på at der lokalt findes folk der er villige til det. Omvendt er det jo nu bevist, at man IKKE kan spare sig til successen, så dem med mange penge der holder med AaB kan jo se, at det er nødvendigt at smide store beløb.

Alternativet er jo en anden udenlandsk ejer, amerikansk eller mellemøstlig hvor pengene bare er nogle man graver frem. Jeg er næsten ligeglad nu, bare der er nogle der kan rette op på det her skib.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 19. maj 2025, 09:14

Baatnakken skrev:
Tilbage i 2014 forsøgte en gruppe, med Rasmus Trenskow i spidsen, at stifte AaB Supporters Trust, som havde til formål at købe aktier i AaB, for netop at forhindre, hvor vi står i dag, med udenlandske ejere. Desværre var interessen fra folk så lille, at de måtte lukke foreningen.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ters-trust

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. maj 2025, 09:25

haghdk skrev:
19. maj 2025, 08:42
Jeg var en kæmpe fortaler for SSE22 da de kom ind og stod, så vidt jeg husker, hårdt på, at det var nødvendigt og nok skulle blive rigtig godt. Jeg skal være den første til at erkende at jeg tog ret meget fejl. Det er kun blevet værre.

Jeg er nu ikke overbevist om, at SSE22 er det rigtige for vores klub, MEN jeg har heller ikke et andet bud. Hvem er villige til at investere det der skal til? Vi skal jo bruge 2-300 millioner på som minimum at blive konkurrencedygtige.

Jeg tvivler på at der lokalt findes folk der er villige til det. Omvendt er det jo nu bevist, at man IKKE kan spare sig til successen, så dem med mange penge der holder med AaB kan jo se, at det er nødvendigt at smide store beløb.

Alternativet er jo en anden udenlandsk ejer, amerikansk eller mellemøstlig hvor pengene bare er nogle man graver frem. Jeg er næsten ligeglad nu, bare der er nogle der kan rette op på det her skib.
Hvis SSE22 har den mindste interesse i at fortsætte som ejere af klubben, så må det stå knivskarpt nu, at de er nødt til at have en erfaren dansk sportschef og Scoutingchef ved roret. Det er i mine øjne et absolut MINIMUM, både pga. signalværdi, men naturligvis også for at redde stumperne af den konkurrenceevne truppen har.
Ydesen skrev i går en artikel, hvor der står, at ejerne nu vil gå efter transferfrie spillere med erfaring fra 1. division eller SL. Det er 100 gange bedre end udenlandske lykkeriddere, men det er samtidig en falliterklæring fra SSE22´s side. De famler!

Secret_admirer2
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Helenius

Indlæg af Secret_admirer2 » 19. maj 2025, 09:30

Jeg var ansat i AaB i en årrække men endte med at sige op i klubben tidligere på året. Dels skulle vi flytte lidt længere væk, men vigtigst af alt havde jeg 100% mistet troen på SE22. Det var tydeligt at der kun er én person i det setup der har forstand på fodbold, og gang på gang udstillede de sig selv internt.
Det startede under sidste sæsons transfervindue med nogle katastrofale beslutninger (hvor Menno overhovedet ikke blev inddraget), men i og med at jeg stadig var ansat i klubben på daværende tidspunkt blev jeg nødsaget til at være loyal.
Vi advarede f.eks. alle imod at tvinge Bakiz til at smutte til SIF, men der nægtede de at lytte.

Når man har arbejdet fagligt med fodbold og ser sådan en omgang… ja, amatører så gør det ondt helt ind i AaB-hjertet. Jeg har 0% tiltro til at det her kan vendes, med dem ved roret.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 19. maj 2025, 09:49

Secret_admirer2 skrev:
19. maj 2025, 09:30
Jeg var ansat i AaB i en årrække men endte med at sige op i klubben tidligere på året. Dels skulle vi flytte lidt længere væk, men vigtigst af alt havde jeg 100% mistet troen på SE22. Det var tydeligt at der kun er én person i det setup der har forstand på fodbold, og gang på gang udstillede de sig selv internt.
Det startede under sidste sæsons transfervindue med nogle katastrofale beslutninger (hvor Menno overhovedet ikke blev inddraget), men i og med at jeg stadig var ansat i klubben på daværende tidspunkt blev jeg nødsaget til at være loyal.
Vi advarede f.eks. alle imod at tvinge Bakiz til at smutte til SIF, men der nægtede de at lytte.

Når man har arbejdet fagligt med fodbold og ser sådan en omgang… ja, amatører så gør det ondt helt ind i AaB-hjertet. Jeg har 0% tiltro til at det her kan vendes, med dem ved roret.
Det er virkelig trist læsning. Hvordan udstillede de sig selv internt? Og hvem er den eneste der har forstand på fodbold? Jeg går ikke ud fra at det er Gow.

Baatnakken
1. div
1. div

Indlæg af Baatnakken » 19. maj 2025, 09:52

Alpa Chino skrev:
19. maj 2025, 09:49
Secret_admirer2 skrev:

Det er virkelig trist læsning. Hvordan udstillede de sig selv internt? Og hvem er den eneste der har forstand på fodbold? Jeg går ikke ud fra at det er Gow.
Det er jo det samme indtryk man får fra interviewene.ed Wichmann, det sejler på mange niveauer

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. maj 2025, 09:59

Baatnakken skrev:
19. maj 2025, 09:52
Alpa Chino skrev:
19. maj 2025, 09:49
Secret_admirer2 skrev:

Det er jo det samme indtryk man får fra interviewene.ed Wichmann, det sejler på mange niveauer
Jeg hører også, at SSE22 ikke lytter - endda når det er ledende personer internt i klubben. Der er flere, som ytrer sig negativt, men lad os nu se, hvad der sker. I krisetider er der altid mange rygter.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 19. maj 2025, 10:14

Spillet er klar blevet bedre under Wichmann og der har helt sikkert værer mange "uheldige" episoder.

Men det har der været hele sæsonen. Kæmpe chancer er blevet brændt og forsvaret har haft de vildeste blundere.

Når det er sket så mange gange, handler det ikke om uheld, men om klasse.

SSE undervurdede SL og formåede ikke at skabe en trup, der var god nok.

Med de fravalg og indskiftninger Wichmann lavede i går, kan man håbe på at tiden er forbi, hvor det ikke er ledelsens nikkedukke der bestemmer hvem der skal spille, men ham med ansvaret og kompetencerne - og dem tror jeg Wichmann har.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2025, 10:20

haghdk skrev:
19. maj 2025, 08:42

Jeg har det meget på samme måde. Jeg syntes egentlig der var mange rigtige tanker og jeg var også i voldsom opposition til hele Mikkel B. Ottesens kampagne, som langt hen ad vejen byggede på en masse løse påstande. Den opførsel som en pubertær tabloidjournalist er ikke gavnlig for AaB og håber ikke vi skal have samme cirkus når AaB forhåbentlig snart får en ny god ejer.

Når det er sagt må man bare være ærlige at sige, at SSE22 på det operationelle plan er dumpet med et brag. De har hentet en masse billigt ragelse og skabt et fundament der ikke fremmer talentudviklingen eller bare en positiv udvikling i det hele taget. Det samtidig med, at de har indført et konsulentvælde i klubben med en flok uprøvede konsulenter der sidder i ledelsen og et hav af random trænere. Hele deres strategiske retning er også skyllet ud i lokummet efter fyrringen af Menno, som var rigtig, men Wichmann projektet er noget andet. I og med SSE hverken har bragt kompetencer eller penge ønsker jeg dem ud af klubben.
RAUS RAUS SSE!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. maj 2025, 10:25

A_Strandfelt skrev:
19. maj 2025, 09:14
Baatnakken skrev:
Tilbage i 2014 forsøgte en gruppe, med Rasmus Trenskow i spidsen, at stifte AaB Supporters Trust, som havde til formål at købe aktier i AaB, for netop at forhindre, hvor vi står i dag, med udenlandske ejere. Desværre var interessen fra folk så lille, at de måtte lukke foreningen.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ters-trust
Ja, det var nok svært at se dengang, hvad formålet med en sådan et selskab var. Trenskow var inspireret af den truende konkurs i Brøndby og formentlig også af Per Søndergaard-periodens økonomiske fald. Men i midt i alt moradset blev AaB på meget usandsynlig vis reddet af de tidlige 90'er årganges gennembrud på holdet. Og så røg lidt af interessen for at etablere et kriseberedskab nok.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 19. maj 2025, 10:31

Alpa Chino skrev:
18. maj 2025, 18:52

Hvorfor er det at folk tror Red bull er en relevant potentiel ejer, eller har været inde i billedet nogensinde?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. maj 2025, 10:37

Jeg har desværre også hørt fra en intern på Hornevej, at det er en flok drengerøve uden faglig indsigt, som styrer showet derude. Om det så er sandheden eller det skyldes clashende virkeligheder, ved jeg ikke. Men jeg har direkte fået fortalt, at der ikke er styr på noget som helst. Det er voldsomt bekymrende, hvis det har noget på sig.

Jeg har dog fra anden side også hørt, at hvis nedrykningen blev en realitet, så er SSE22 ude. Hvis det er tilfældet, hvilket jeg efterhånden håber, så siger det også alt om den tilgang, de har haft til tingene bag lukkede døre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar