AaB - Hobro

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Hobro

Indlæg af 634 » 1. aug 2025, 21:58

Gentleman Finn skrev:
1. aug 2025, 21:57
Hybris skrev:
1. aug 2025, 21:49
SGLoco skrev:
1. aug 2025, 21:31
Nå hjemvendt fra stadion:

Det var en dårlig 1 halveg. Det hang bare ikke sammen, bortset fra måske de første 5 min.
2 halveg er klart bedre men man har bare ikke kvalitet nok, lige nu.

Nordjyske har Makolli som værste AaB'er... Hvilken kamp har de set? Jeg synes han får meget kritik, men han er altså ikke så skidt (heller ikke fremragende) men alligevel... Det kunne være man skulle kigge på sine egne drenge og være mere kritisk der Nordjyske. For Ross.... Shit han er dårlig. Han er bare ikke god nok.. Intet lykkes for ham.. Taber bolden et utal af gange.. Håber han bliover solgt.

Håpnes er kvalitet. Flere af den type. Han er rolig på bolden. Det var hans bold i dybden til Møller... Han jagter folk bagud og stopper ikke med at være lige i hælene på dem.. Fedt køb.

John gør det altså også godt.. Han har kvalitet, men mangler noget omkring sig...
I en byge af elendighed har jeg godt nok også Makolli som én af de ringeste. Han er ikke højre back og det er mig meget uforståeligt, hvis Tcacenco er 4. valg på højre dør med de præstationer han har leveret de få gange han har fået chancen.
Makolli har været vores bedste spiller sammen med Håpnes i de første tre kampe. Klart endda
Enig
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. aug 2025, 22:00

Gentleman Finn skrev:
1. aug 2025, 21:55
RicoBR02 skrev:
1. aug 2025, 21:30
Mr. Larsen skrev:
1. aug 2025, 21:26
AaBkan godt glemme alt om oprykning i år, med det taber hold de har pt.... hold kæft en elendig start de har fået, det må være den ringeste start i 1 div en nedrykker har haft i årtier, truppen tror åbenbart man er bedre end sin placering, og de bliver bare sat på plads kamp efter kamp i fucking 1 division.

Sateme godt jeg ikke støtter det foretagende ude på hornevej længere, AaB er en skal af sit gamle jeg, jeg har svært ved at genkende de værdier klubben havde for år tilbage, da gode gamle Lynge stod i spidsen for klubben, det er ikke så mærkelig mange af de dygtige træner har forladt akademiet, jeg tror simpelthen ikke de tror på projektet længere :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Fint at være utilfreds, fint at skælde ud. Men at sidde på en AaB debatside og fortælle hvor glad man er for at man ikke støtter AaB mere, det virker bare uintelligent. Hvad regner du med at få ud af dit indlæg?
Han er ishockey fan, fra dengang vores hockey var under AaB. Nogle af dem har et horn i siden på fodbolden herude. Det er derfor nogle af dem kun popper og kaster mere brænde på bålet.

Bevares, det er en hård start vi har fået, men vi har også stået uden træner, solgt vores bedste spiller og ikke henter det vilde endnu. Især det med at få træneren ind så sent kan have kostet et par point. Men det vigtigste er at det er den rigtige træner, det er i foråret 1. Div afgøres når 6 point kampene ruller ind. Men vi skal til at holde snor i lyngby/horsens.
Hold dig til noget du ved noget om Finn, jeg har aldrig haft nogen tilknytning til Ishockey holdet
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 1. aug 2025, 22:04

Mr. Larsen skrev:
1. aug 2025, 22:00
Gentleman Finn skrev:
1. aug 2025, 21:55
RicoBR02 skrev:
1. aug 2025, 21:30
Mr. Larsen skrev:
1. aug 2025, 21:26
AaBkan godt glemme alt om oprykning i år, med det taber hold de har pt.... hold kæft en elendig start de har fået, det må være den ringeste start i 1 div en nedrykker har haft i årtier, truppen tror åbenbart man er bedre end sin placering, og de bliver bare sat på plads kamp efter kamp i fucking 1 division.

Sateme godt jeg ikke støtter det foretagende ude på hornevej længere, AaB er en skal af sit gamle jeg, jeg har svært ved at genkende de værdier klubben havde for år tilbage, da gode gamle Lynge stod i spidsen for klubben, det er ikke så mærkelig mange af de dygtige træner har forladt akademiet, jeg tror simpelthen ikke de tror på projektet længere :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Fint at være utilfreds, fint at skælde ud. Men at sidde på en AaB debatside og fortælle hvor glad man er for at man ikke støtter AaB mere, det virker bare uintelligent. Hvad regner du med at få ud af dit indlæg?
Han er ishockey fan, fra dengang vores hockey var under AaB. Nogle af dem har et horn i siden på fodbolden herude. Det er derfor nogle af dem kun popper og kaster mere brænde på bålet.

Bevares, det er en hård start vi har fået, men vi har også stået uden træner, solgt vores bedste spiller og ikke henter det vilde endnu. Især det med at få træneren ind så sent kan have kostet et par point. Men det vigtigste er at det er den rigtige træner, det er i foråret 1. Div afgøres når 6 point kampene ruller ind. Men vi skal til at holde snor i lyngby/horsens.
Hold dig til noget du ved noget om Finn, jeg har aldrig haft nogen tilknytning til Ishockey holdet
I så fald aner jeg slet ikke hvad du laver herinde, der var en hockey fan med dit navn herinde. Uanset, who cares, hvorfor skal vi høre på dit ævl når du ikke følger klubben

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 1. aug 2025, 22:09

Gentleman Finn skrev:
Hybris skrev:
SGLoco skrev:

Det var en dårlig 1 halveg. Det hang bare ikke sammen, bortset fra måske de første 5 min.

Nordjyske har Makolli som værste AaB'er... Hvilken kamp har de set? Jeg synes han får meget kritik, men han er altså ikke så skidt (heller ikke fremragende) men alligevel... Det kunne være man skulle kigge på sine egne drenge og være mere kritisk der Nordjyske. For Ross.... Shit han er dårlig. Han er bare ikke god nok.. Intet lykkes for ham.. Taber bolden et utal af gange.. Håber han bliover solgt.

Håpnes er kvalitet. Flere af den type. Han er rolig på bolden. Det var hans bold i dybden til Møller... Han jagter folk bagud og stopper ikke med at være lige i hælene på dem.. Fedt køb.

John gør det altså også godt.. Han har kvalitet, men mangler noget omkring sig...
I en byge af elendighed har jeg godt nok også Makolli som én af de ringeste. Han er ikke højre back og det er mig meget uforståeligt, hvis Tcacenco er 4. valg på højre dør med de præstationer han har leveret de få gange han har fået chancen.
Makolli har været vores bedste spiller sammen med Håpnes i de første tre kampe. Klart endda. Hans naturlige position er cb men kan vikariere på hb, vi fik kallesøe skadet som er tiltænkt positionen. Men alt taget i betragtning gjorde han det fint, hvis han skal spille fast på hb så tager det tid at få det bedste ud af ham, meget lig med da Otoa spillede backen.
Nu skal jeg være ærlig at sige, at jeg ikke har set de første to kampe pga. Viaplay, men i dag var han fra min plads på stadion ekstremt fejlplaceret. Generelt er den der ide med at spille folk ude af position ganske håbløs efter min mening.

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 1. aug 2025, 22:09

Gentleman Finn skrev:
Hybris skrev:
SGLoco skrev:

Makolli har været vores bedste spiller sammen med Håpnes i de første tre kampe. Klart endda. Hans naturlige position er cb men kan vikariere på hb, vi fik kallesøe skadet som er tiltænkt positionen. Men alt taget i betragtning gjorde han det fint, hvis han skal spille fast på hb så tager det tid at få det bedste ud af ham, meget lig med da Otoa spillede backen.
Nu skal jeg være ærlig at sige, at jeg ikke har set de første to kampe pga. Viaplay, men i dag var han fra min plads på stadion ekstremt fejlplaceret. Generelt er den der ide med at spille folk ude af position ganske håbløs efter min mening.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2025, 22:18

Hybris skrev:
1. aug 2025, 22:09
Gentleman Finn skrev:
Hybris skrev:
SGLoco skrev:

Jeg mener heller ikke, han spillede nogen god kamp i dag. Jeg gætter på, han fik chancen derude, fordi han så godt ud da han blev rykket derud efter Kallesøes skade i forrige kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 1. aug 2025, 22:20

Men hvad fanden skal træneren gøre.
Der er ikke andre spillere.
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Det er den sikre vej til fiasko - det er ligegyldigt om de unge har niveauet - ingen af dem kan tage lederhatten på og få klubben på rette kurs.

Men det var da fint at se Tuxen Boll gå rundt og modtage folkets hyldest for den fine indsats med at få træner, sportchef og hold klar til sæsonstart.
Vi har ikke set en lignede krise siden starten af 80'erne.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2025, 22:24

Kasper skrev:
1. aug 2025, 22:20
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Det er den sikre vej til fiasko - det er ligegyldigt om de unge har niveauet - ingen af dem kan tage lederhatten på og få klubben på rette kurs.

Men det var da fint at se Tuxen Boll gå rundt og modtage folkets hyldest for den fine indsats med at få træner, sportchef og hold klar til sæsonstart.
Jeg havde gerne set Højer give Marcus Bonde chancen til sidst frem for Jimenez. Men nej, ellers var der nok ikke de oplagte muligheder i dag.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 1. aug 2025, 22:29

Funky skrev:
1. aug 2025, 22:24
Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Jeg havde gerne set Højer give Marcus Bonde chancen til sidst frem for Jimenez. Men nej, ellers var der nok ikke de oplagte muligheder i dag.
Nu skal jeg ikke være et orakel. Men burde Skovgaard ikke få lidt flere minutter end tilfældet er? Om ikke andet kunne vi jo risikere at sælge ham pga. han er ung og offensiv?
Det jo ikke fordi vi ellers vælter i folk der får garnet til at blafre som var det på molen et sted på vestkysten.
:aabfan:

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 1. aug 2025, 22:31

Funky skrev:
Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Det er jeg ikke uenig i, men det er et stort sats sammen med alle de andre unge.
Især når dem de skal læne sig opad også er unge.
Det er den sikre vej til fiasko.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2025, 22:33

PohlErDenNyeAugo skrev:
1. aug 2025, 22:29
Funky skrev:
Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Nu skal jeg ikke være et orakel. Men burde Skovgaard ikke få lidt flere minutter end tilfældet er? Om ikke andet kunne vi jo risikere at sælge ham pga. han er ung og offensiv?
Det jo ikke fordi vi ellers vælter i folk der får garnet til at blafre som var det på molen et sted på vestkysten.
Jeg synes, han fik gevaldig lidt ud af sit indhop, så deeet…
Jeg er mere spændt på, hvordan vi skruer offensiven sammen når Helenius er klar.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. aug 2025, 22:39

Kasper skrev:
1. aug 2025, 22:31
Funky skrev:
Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Det er jeg ikke uenig i, men det er et stort sats sammen med alle de andre unge.
Især når dem de skal læne sig opad også er unge.
Det er den sikre vej til fiasko.
Det er nok rigtigt nok.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 1. aug 2025, 22:54

Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Tuxen Boll har været en brik i et sæt kegler under tyskerne i forrige sæson.

Det er en kæmpe udfordring at få det her på plads i den fart vi gerne vil. Det er faktisk umuligt.

Synes de seneste uger er forløbet med en fornemmelse af, at der er gode overvejelser beslutningerne træffes på.

Det blir en sej kamp frem mod 31/8 om at få det her hold på plads og få det kvalitet ind, der tydeligvis er nødvendig.

Synes kampen i dag virkelig viser hvilke udfordringer vi har. Ross falder dog fuldstændig igennem og levere bare ikke godt nok. De andre prøver virkelig og kæmper for det, men i guder hvor går det langsomt og alt alt for meget boldflytteri uden at der kommer noget kreativt ud af det.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 1. aug 2025, 22:59

Jeg forstår ikke at man konsekvent spiller lange bolde op på John. Er han virkelig vores bedste opspilsstation. Det er vel John der med sin fart skal løbe efter de bolde en anden angriber flækker videre. Er Skovsgaard ikke klar til mere bold?
// gwailo

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 1. aug 2025, 23:07

gwailo skrev:
1. aug 2025, 22:59
Jeg forstår ikke at man konsekvent spiller lange bolde op på John. Er han virkelig vores bedste opspilsstation. Det er vel John der med sin fart skal løbe efter de bolde en anden angriber flækker videre. Er Skovsgaard ikke klar til mere bold?
Taktikken er off
Men vores hold er ikke bedre - der er simpelthen ikke kvalitet nok.
Men lange bolde op på John eller høje indlæg ind på John - det er i hvert tilfælde ikke det vi bør gøre
V. Møller på højre kant - fremtvang straffe men ligger helt forkert .
Ross fungerer ik, fjerner tempoet alt for mange berøringer og ufarlig.
Olsson er man utryg ved men pudel står ikke meget bedre
Muller har nogle vinde indgreb -, altså forfejlede indgreb .

Makolli gør det ok
Håpnes ser spændende ud
Kelvin John inder mere og mere ind syns jeg
Men ellers er der langt mellem noget godt.

Der er ingen selvtillid og oveni det mangler der total kvalitet over hele linjen
Oprykning er lang væk med mindre man virkelig investerer og det har jeg svært ved at se….

Og så skal klubben ændre deres kommunikation for alle ved at oprykning vil koste

Men blir ked af at se klubben i den forfatning uagtet at der er sket et par gode ting med træner og sportschef.

Men hold op en elendig start 11 er i dag … det er sgu langt fra det AaB man ønsker

Og ja som en anden skrev.. man blir helt misundelig på Vejles hold og vindue -

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 1. aug 2025, 23:20

https://youtu.be/qxa2oMOhLTg?si=ypzpaYOSy_iBkcQz

Man kan sige meget om vores nye træner, men han taler lige ud af posen. Og er væsentligt mere velovervejet at høre på end det vi blev spist af med sidste sæson. Han har styr på mekanismerne. Vi har en trup der mangler noget selvtillid ovenpå foråret, og en del unge spillere også. Vi skal bruge en sejr så vi kan få mere ud af dem.

Men de mangler også en offensiv profil at læne sig op af, udover Bomholt, som er vores bedste kort sammen med Helenius.

calciomania
2. div
2. div

Indlæg af calciomania » 1. aug 2025, 23:22

Medmindre klubben forstærker sig kraftigt inden transfervinduet lukker, så bør man melde ud og erkende, at oprykning IKKE er et tema i denne sæson. For det er totalt urealistisk at rykke op med denne trup. Fair nok, hvis man ikke kan rykke op og melder det klart ud, men så bør man tage en sæson, hvor målsætningen bare er en stabil midterplacering samt at udvikle holdet, så man næste sæson kan kæmpe med om oprykning. Rom blev ikke bygget på en dag og jeg mener, at vi må prøve at væbne os med tålmodighed. Når man er faldet ned i et hul som dette, tager det nok mere end én sæson at komme ovenpå igen. Det vigtigste i mine øjne er, at vi i denne sæson ser en positiv udvikling. Og der tror jeg egentlig at Steffen Høyer kan vise sig at være den rette mand til at få holdet i den rigtige retning.

Skrækscenariet hedder naturligvis 2. Division, men der synes jeg lige vi bør slå koldt vand i blodet inden vi dømmer holdet som en nedrykker. SÅ elendige har de første kampe nu heller ikke været. Kolding og Hillerød ude er relativt svære kampe og Hobro i et lokalopgør er altid tricky. Realistisk set tror jeg at holdets niveau er nogenlunde til en midterplacering, i bedste fald en Top 6 - som jeg mener bør være målsætningen for første del af sæsonen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 1. aug 2025, 23:29

Kristian skrev:
1. aug 2025, 22:54
Kasper skrev:
Vores bænk:
Bertil Grønkjær
Christian Tcacenco
Mads Samson
Marcus Bonde
Mylian Jimenez
Andres Jasson
Andreas Maarup
Amar Diagne
Betram Skovgaard

Tuxen Boll har været en brik i et sæt kegler under tyskerne i forrige sæson.

Det er en kæmpe udfordring at få det her på plads i den fart vi gerne vil. Det er faktisk umuligt.

Synes de seneste uger er forløbet med en fornemmelse af, at der er gode overvejelser beslutningerne træffes på.

Det blir en sej kamp frem mod 31/8 om at få det her hold på plads og få det kvalitet ind, der tydeligvis er nødvendig.

Synes kampen i dag virkelig viser hvilke udfordringer vi har. Ross falder dog fuldstændig igennem og levere bare ikke godt nok. De andre prøver virkelig og kæmper for det, men i guder hvor går det langsomt og alt alt for meget boldflytteri uden at der kommer noget kreativt ud af det.
Der er overhovedet ikke umuligt, der skal bare penge på bordet.
Jeg synes Håpnes ligner en okay signing og Kallesøe kan måske blive det, men de to andre er simpelthen for dumme.
Hvorfor tage endnu et ungt udviklingsprojekt ind i et forsvar blottet for rutine og kvalitet.
Og så synes jeg signingen af Børsting er komplet håbløs.
Han er decideret ubrugelig, når vi skal kontrollere kampen som idag og som vi formentlig også skal i de resterende kampe.

Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor han skal sidde og trykke på nogen knapper i den sportslige sektor, ved han overhovedet noget om fodbold? Er han ikke oprindeligt ansat til at sælge sponsorater?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. aug 2025, 23:55

Man kan sige meget dårligt om kampen i dag. Det er dog hverken træner, spillere, MTB eller sportslig ledelse der skal skydes på. Til gengæld kan vi som fanmiljø roligt optrappe kampen mod SSE. Ja der var mange dårligdomme inden SSE, men den måde AaB har været drevet på under SSE er by far det mest absurde de sidste 40 år i AaB og den friske start kommer ikke før de er fordrevet. Håber godt nok Team Eurowind arbejder aktivt i kulissen for at fordrive resten af SSE - ellers er de sgu at anse for kollaboratører.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 2. aug 2025, 00:00

Så kom jeg også hjem fra stadion. Første halvleg var vel det dårligste vi har spillet i lang, lang tid - og det siger ikke så lidt. Men jeg synes faktisk 2. Halvleg var spillemæssigt godkendt. I modsætning til mange andre synes jeg Jason var rimelig god, mens jeg var skuffet over Børsting. Olsson spillede også for det meste en fin kamp. Der var mere dirigent i ham end i Pudel, hvilket er lidt skræmmende.... Kan vi holde niveauet fra anden halvleg og få et par gode erfarne spillere ind, tror jeg godt vi kan være med hvor det bliver sjovt :aabfan:

Besvar