AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:02

haghdk skrev:
6. aug 2025, 12:54

I hvert fald lige p.t., korrekt, fordi jeg ønsker dem så langt væk fra min elskede klub som overhovedet muligt! Jeg hader hvad de har gjort ved den!
så kan du ikke være særligt gammel for det er småtteri ved siden af 00erne

der smadrede man klubbens fundament helt og aldeles så man måtte vende hver en krone uanset mesterskab og cl og alle de penge det gav

utilgiveligt og grunden til at vi var mange der trak os som sponser
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 13:20

SteelHead skrev:
6. aug 2025, 12:28
Lucas afviser at vende tilbage i denne omgang.
Han begrunder det med afskeden med AaB ifm. skiftet til QPR.
AaB har været med til at gøre mig til den person, jeg er i dag, men den afsked som jeg fik med klubben, da jeg skiftede til QPR gjorde ondt på mig og folk, jeg holder af
Har der været mere fremme om den afsked og omstændighederne?
Var det tilsvarende det der suden er kommet frem om Thelanders sidste tid i klubben…?
Jeg er så træt af at vi har været en klub der pissede på vores spillere og koryfæer… :'( :thumbsdown:
Det overrasker jo ikke nogen.
Ædruelighedens stemme

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 6. aug 2025, 14:48

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:02
haghdk skrev:
6. aug 2025, 12:54

I hvert fald lige p.t., korrekt, fordi jeg ønsker dem så langt væk fra min elskede klub som overhovedet muligt! Jeg hader hvad de har gjort ved den!
så kan du ikke være særligt gammel for det er småtteri ved siden af 00erne

der smadrede man klubbens fundament helt og aldeles så man måtte vende hver en krone uanset mesterskab og cl og alle de penge det gav

utilgiveligt og grunden til at vi var mange der trak os som sponser
Ej nu stopper det. Du mener i ramme alvor at hvad der sker med klubben nu er småtteri ved siden af 00'erne, hvor vi vandt mesterskaber, spillede champions league og fik medaljer. Jeg er med på at økonomien også sejlede dengang, men det gør den jo også nu og vi ligger i bunden af 1. division, med det dårligste AaB-hold i mere end 40 år.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2025, 23:27

haghdk skrev:
6. aug 2025, 12:43
Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 12:40
haghdk skrev:
6. aug 2025, 12:36
Tror ikke der er så mange der kender detaljerne, men er sikker på at han ikke fik en gavekurv og et "vi ses igen" på vej ud. Her har SSE22 så brændt endnu en bro hvor de så har stået og pisset på resterne. De har fuldstændig smadret det gode image klubben havde.

Han siger jo indirekte at han ikke kommer tilbage så længe SSE22 er i klubben.
vi fik til gengæld melker widell ind på lignende position som viste langt mere vilje en Lucas.

al den klasse widell havde manglede Lucas efter nedrykningen
Uanset hvem der kom som erstatning for Lucas så havde han da på ingen måde fortjent den afsked han fik. Dit forsvar af SSE22 begynder altså at minde mere og mere om når republikanerne forsvarer Trump! Sorry to say!
Enig. Jeg kan sagtens se en isoleret pointe i, at man som ledelse/ejere gerne vil af med dyre spillere på en løn som måske ikke længere er realistisk. især når disse spillere heller ikke just shiner eller performer. Den del har jeg sådan set selv forsvaret SSE på.
Jeg synes dog også, at vi efterhånden har evidens udover Mikkel B. Ottesens bragesnak for, at man ikke har behandlet folk ordentligt. Der er interviewet med Helenius efter nedrykningen om hans skade og tidligere har han også været ærlig om hvordan man har forsøgt at fryse ham ud til træning. Man kan også sige meget om Lucas og jeg syntes f.eks. ikke om ham som anfører og synes måske også han blev lidt for "stor til klubben" til tider, men det er ikke mit indtryk, at hans indstilling skulle være dårlig eller han skulle være en ballademager og at han er så ærlig i pressen gør stort indtryk på mig. Og mht. Thelander jeg var egentlig selv på holdet der godt kunne leve med man sendte ham videre, men det var selvfølgelig forudsat man fik en bedre castet forsvarsspiller og de ting Ydesen også har sagt omkring udfrysning er uordentlige.

Jeg er egentlig også i den lejr, som har det lidt stramt med, at AaB partout skal være en overdrevent ordentlig klub, som nogen nærmest mener det bør være vores varemærke, men jeg mener stadig at vi skal være en ordentlig klub. Det har jo netop været en styrke for AaB tidligere at have ry for at være en god arbejdsplads, som nyankomne spillere tit har fået anbefalet af deres netværk.

Oven i alt det er jo så bare den ekstra dimension, at SSE har brugt mange penge på at slippe af med spillere de ikke brød sig om, men uden at skaffe troværdige alternativer i stedet. Det må da være et minimum at forvente, at de så havde fundet bedre castede spillere til spillestilen med Superligaen, men så se for pokker på niveauet. Diakhite hverken duede til spillestilen eller havde niveau, John Iredale vendte som en færge og havde teknik som en ged og man fik aldrig lukket de åbenlyse hul på 6'eren - ja man prøvede nærmest ikke en gang. Man indså at Iredale var ringe og så erstattede man ham gu'hjælpme med i praksis fodboldinvalide Aaron Seydel.
Ud af de ca. 20 spillere mar hentet under SSE regimet med først Kappmeier og siden Gow er det jo kun Jørgensen og Widell der har været gode. Selv Pudel og Müller er jo faldet igennem over tid og SSE har bragt os et sted hen, hvor vi har det ringeste hold i over 40 år.
RAUS RAUS SSE!

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 17:54

Nkada bliver klubkammerat med casper Nielsen i Standard Liege :aabfan:
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2025, 20:29

Prip med assist for det polske hold der spiller mod Silkeborg. Godt nok en spiller jeg mistede meget for efter, at han vendte fem kilo tungere tilbage efter sommerferien. Det sker jo ikke en gang for alm. mennesker, som kan give den gas med grilmad og bajere uden at have et træningsprogram på eliteniveau til at holde sig i gang. Det og så hans utroligt slatne attitude i nedrykningssæsonen.
Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 17:54
Nkada bliver klubkammerat med casper Nielsen i Standard Liege :aabfan:
Hold, da op - kan du sige noget pænt om spillere fra post SSE rædslerne, hvor alt var meget meget værre end de nuværende spillermateriale til midten af 1. div.
RAUS RAUS SSE!

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 8. aug 2025, 14:47

Viborg sælger Anosike Ementa til Zulte Waregem. Nogen der ved om der falder lidt transferhåndører af til os?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 8. aug 2025, 16:00

Hybris skrev:
8. aug 2025, 14:47
Viborg sælger Anosike Ementa til Zulte Waregem. Nogen der ved om der falder lidt transferhåndører af til os?
Nok ikke det vilde. Men mon ikke vi kan betale konsulenthonorar, i et par måneder, for de penge.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 8. aug 2025, 20:49

Pænt deprimerende at se B93 i dag med to tidligere AaB’er på bænken i Thomsen og Isaki, som kommer ind i anden halvleg og tænke at de stadig ville være en forstærkning i det nuværende AaB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 8. aug 2025, 21:33

Martino1 skrev:
8. aug 2025, 20:49
Pænt deprimerende at se B93 i dag med to tidligere AaB’er på bænken i Thomsen og Isaki, som kommer ind i anden halvleg og tænke at de stadig ville være en forstærkning i det nuværende AaB.
Ikke sikker på, at Thomsen ville kunne forstærke os. Men Fisnik har haft et rigtig flot 2025 - har også tænkt, at han kan nogle af de ting, vi savner for tiden.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. aug 2025, 21:49

Sauer skrev:
8. aug 2025, 21:33
Martino1 skrev:
Ikke sikker på, at Thomsen ville kunne forstærke os. Men Fisnik har haft et rigtig flot 2025 - har også tænkt, at han kan nogle af de ting, vi savner for tiden.
Det er vildt nok at nævne Thomsen som en mulig forstærkning ja og til dels også Fisnik, men samtidig holder flere krampagtigt fast i at Ementa, Wessam, Høgh ikke havde niveau til AaB. Vi bliver nok snart nødt til at se på at det ikke så meget er spillerne vi sender videre der er dårlige, men nærmere miljøet I klubben der var fucked..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2025, 22:01

RicoBR02 skrev:
8. aug 2025, 21:49
Sauer skrev:
Martino1 skrev:
Det er vildt nok at nævne Thomsen som en mulig forstærkning ja og til dels også Fisnik, men samtidig holder flere krampagtigt fast i at Ementa, Wessam, Høgh ikke havde niveau til AaB. Vi bliver nok snart nødt til at se på at det ikke så meget er spillerne vi sender videre der er dårlige, men nærmere miljøet I klubben der var fucked..
Det har vi ævlet om i 10-20 år. Spillere, der kommer, stagnerer i AaB. Går i stå. Så skifter de og kører på igen. Det gælder jo også trænere og andre - se Figo, Friis, Cifuentes.

Altså, man har jo ikke tal på, hvor mange spillere, der er kommet til AaB med ild, hvorefter de bliver ligegyldigt leverpostej meget hurtigt.
Ædruelighedens stemme

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 8. aug 2025, 22:25

RicoBR02 skrev:
Sauer skrev:
Martino1 skrev:
Jeg er ked af at sige det, men det tror jeg faktisk Thomsen kunne…og ja Fisnik ligeså.

Min frygt med Håpnes er også som flere andre skriver; at lovende spillere stagnerer i AaB.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 8. aug 2025, 22:30

Martino1 skrev:
8. aug 2025, 22:25
RicoBR02 skrev:
Sauer skrev:
Martino1 skrev:
Jeg er ked af at sige det, men det tror jeg faktisk Thomsen kunne…og ja Fisnik ligeså.

Min frygt med Håpnes er også som flere andre skriver; at lovende spillere stagnerer i AaB.
Kunne de sikkert, mit problem er at man samtidig, stadig, gør grin med de 3 jeg nævnte når man snakker tidligere spillere. Og de har da om nogen bevist sig siden..

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 8. aug 2025, 23:22

RicoBR02 skrev:
8. aug 2025, 22:30
Martino1 skrev:
RicoBR02 skrev:
Sauer skrev:
Martino1 skrev:

Kunne de sikkert, mit problem er at man samtidig, stadig, gør grin med de 3 jeg nævnte når man snakker tidligere spillere. Og de har da om nogen bevist sig siden..
Wessam og Ementa var jeg trist over forlod klubben da jeg helt klart mente de havde niveau til AaB. Kasper Høghs opblomstring kommer mere bag på mig, selvom han var ganske god i Hobro.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 9. aug 2025, 08:51

Martino1 skrev:
8. aug 2025, 23:22
RicoBR02 skrev:
8. aug 2025, 22:30
Martino1 skrev:
RicoBR02 skrev:
Sauer skrev:
Martino1 skrev:

Wessam og Ementa var jeg trist over forlod klubben da jeg helt klart mente de havde niveau til AaB. Kasper Høghs opblomstring kommer mere bag på mig, selvom han var ganske god i Hobro.
Lige Høgh havde også mest med ham selv at gøre. Det har jo været offentligt fremme det der med, at han tog sig sammen da han kom til Bodø og er blevet en helt anden spiller på det mentale plane.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 17. aug 2025, 17:56

Hård start for Menno i Holland med 2 kampe, 2 nederlag og en målscore på 2-7.

Håber han får opbygget noget family feeling hurtigst muligt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. aug 2025, 18:11

doukas skrev:
17. aug 2025, 17:56
Hård start for Menno i Holland med 2 kampe, 2 nederlag og en målscore på 2-7.

Håber han får opbygget noget family feeling hurtigst muligt.
Har ikke de varme følelser for Van Dam for nu at sige det lige ud. Han tabte omklædningsrummet og fik ikke fortsat de positive ting der trods alt var eller skabt nogen større positiv udvikling. Manden fremstod i flere interviews som en der var påvirket og oppe at køre. Jeg gav hans virke i AaB en fair chance, men jeg har aldrig kunnet lide den mand. Derudover viser hele mobningssagen sgu bare en skidt karakter ligesom hele historien med at tage på skiferie med Gow og sende snaps hjem mens man er stive til den medarbejder der skulle skrive Van Dams træneropgave. Jeg kan ikke se nogen AaB’ere skal ønske Van Dam det godt.
RAUS RAUS SSE!

AaB_Fan_since1995
Drenge
Drenge

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 18. aug 2025, 21:54

Sander indkasserede igen mange mål set ifht skud og XgOT.
Mod AGF 5 mål på 8 skud i OB’s 1-5 nederlag (dog XgOT på 3.94 så også store målchancer). Sidste uge var det 2 mål på 2 skud med XgOT på kun 1.48. Mildest talt utrolig dårlig start for den unge mand, men også piv-ringe OB forsvar.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2025, 22:06

AaB_Fan_since1995 skrev:
18. aug 2025, 21:54
Sander indkasserede igen mange mål set ifht skud og XgOT.
Mod AGF 5 mål på 8 skud i OB’s 1-5 nederlag (dog XgOT på 3.94 så også store målchancer). Sidste uge var det 2 mål på 2 skud med XgOT på kun 1.48. Mildest talt utrolig dårlig start for den unge mand, men også piv-ringe OB forsvar.
Men han er jo ikke bedre. Han blev skreget op til noget, han ikke var i AaB. Og som han så heller ikke har været i hverken FCK eller OB.

Javist, OB's forsvar sejler, og han er prisgivet med så ringe et forsvar. Men han har bare ikke leveret på højeste niveau endnu. Og som jeg har sagt længe, så tvivler jeg på, at han kommer til det. Det var mest varm luft fra AaB.
Ædruelighedens stemme

Besvar