EfB - AaB 19.08.2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: EfB - AaB 19.08.2025

Indlæg af bonanza » 19. aug 2025, 21:20

Gaarde6 skrev:
19. aug 2025, 21:19
Så jeg rigtigt på instagram, at Esbjergs fans stod med et SSE22 Raus banner?
Det er fandme i orden.
Jep, skud ud til dem. De kender om nogen til det vi er igennem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. aug 2025, 21:24

Sauer skrev:
19. aug 2025, 21:01
Det er nok ikke blevet lettere for Tuxen Boll at lokke kvalitetsspillere til.
Ah, der har jo også kun været 3 måneder til at reagere i, og vi har allerede hentet Frederik Børsting på fri transfer og geninvesteret op mod 1 % af de små 85 millioner kroner i spillersalg i dette kalenderår til at hente en Andreas Maarup i FC Roskilde. Takket være denne rettidige ledelsesmæssige omhu har vi efter blot seks spillerunder skabt et hul på et point til nedrykningsstregen - og det altså i 1. division vel at mærke. Mærsk og Novo Nordisk går snart på rov på de bonede ledelsesgulve i AaB :aabfan:

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 19. aug 2025, 21:27

Ja vi skal sgu have sat nogle sejre sammen, så truppen kan rejse sig. Men alt snak om oprykning må stoppe indtil vi får bedre styr på holdet, og Steffen får tid til at arbejde med dem.

Egentligt var Cornelius en fuldgod erstatning for Pudel i dag. Det er mest offensivt vi skal have fat i det, og problemet er umiddelbart ikke Helenius og John. Selvom Helenius skal score i dag, han har lidt rust i sig. Men vi skal have sat en mere sammenhængende offensiv op, vi mangler en der kan drive bolden frem, en profil.

Derudover vil jeg lige nævne at vi har mestendels har mødt hvad der ligner de sværeste hold i ligaen, fraset Lyngby, på udebane, og selvfølgelig Horsens hjemme, midt her i vores kaos opstart med ny træner og ingen indkøb. Det giver desværre super meget mening at vi ville rende ind i problemer i starten når holdet ikke er på plads, og træneren heller ikke har fået en opstart.

Men vi skal have et par sejre, så vi kan få brudt den her cirkel. Og nogle forstærkninger

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 19. aug 2025, 21:29

Hovedet skrev:
19. aug 2025, 21:24
Sauer skrev:
Ah, der har jo også kun været 3 måneder til at reagere i, og vi har allerede hentet Frederik Børsting på fri transfer og geninvesteret op mod 1 % af de små 85 millioner kroner i spillersalg i dette kalenderår til at hente en Andreas Maarup i FC Roskilde. Takket være denne rettidige ledelsesmæssige omhu har vi efter blot seks spillerunder skabt et hul på et point til nedrykningsstregen - og det altså i 1. division vel at mærke. Mærsk og Novo Nordisk går snart på rov på de bonede ledelsesgulve i AaB :aabfan:
Man kan med stor misundelse se mod Vejle og den trup de har bygget op. Det var lige nøjagtig den strategi som AaB skulle ha kørt efter, da vi kom tilbage i superligaen. Ved godt at de også har tabt kampe, men mod de nok tre stærkeste klubber i ligaen. Ser slet ikke Vejle som nedrykker til sommer. Det viser hvad dygtige folk kan handle ind - selv på et begrænset budget

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2025, 21:29

Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
19. aug 2025, 20:56
Vi tabte fordi dommeren er en pige
Måske lige spidsvinklet nok :D. Vi tabte af flere årsager. Manglende kvalitet er fællesnævneren, men det havde da ikke gjort noget, hvis dommeren havde slået lidt hårdere ned på eks. de hårde frispark på Bomholt.
Mest af alt tror jeg, vi taber, fordi Helenius ikke fik scoret på sin kæmpechance. Havde vi scoret første mål kunne det godt være blevet en lidt anden kamp.
Supertrist afslutning, der var nærmest intet som fungerede til sidst. Bedste spiller: John. Bare fordi han i det mindste viser noget kvalitet i sine aktioner.
Vi var et helt andet hold med Helenius, Bomholt og (kill me) Børsting.

Desværre har vi også en række spillere med for store mangler til toppen af 1. division, hvilket ender med at blive en hæmsko for resten. Værst står det til med Jasson og Marc Nielsen som slet ikke fungerer i det tempo (gode indlæg fra Marc dog).

Til gengæld tror jeg, vi får en del ud af Håpnes. Han er hurtig i knoppen og forstår at vende spillet. Minder faktisk lidt om Jeppe Andersen.

Nogenlunde fortrøstningsfuld.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 19. aug 2025, 21:32

Vi mistede meget da Bomholt gik ud, dog gjorde Ross det godt fra bænken. Håber Bommeren når at blive klar til fredag, helt vanvittigt program vi er inde i. Aner ikke hvorfor programmet er så sammenpresset i starten af sæsonen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2025, 21:33

Sapiens skrev:
19. aug 2025, 21:18
Funky skrev:
19. aug 2025, 21:14
Sapiens skrev:
19. aug 2025, 21:07
Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
19. aug 2025, 20:56
Vi tabte fordi dommeren er en pige
Måske lige spidsvinklet nok :D. Vi tabte af flere årsager. Manglende kvalitet er fællesnævneren, men det havde da ikke gjort noget, hvis dommeren havde slået lidt hårdere ned på eks. de hårde frispark på Bomholt.
Mest af alt tror jeg, vi taber, fordi Helenius ikke fik scoret på sin kæmpechance. Havde vi scoret første mål kunne det godt være blevet en lidt anden kamp.
Supertrist afslutning, der var nærmest intet som fungerede til sidst. Bedste spiller: John. Bare fordi han i det mindste viser noget kvalitet i sine aktioner.
Ej kom nu Funky, jeg kan godt lide din positivitet, men holdet vinder simpelthen ikke kampe, fordi de generelt på de fleste positioner er så langt under niveau.
Jamen jeg er enig, manglende kvalitet er det gennemgående problem. Jeg kunne bare godt se holdet løfte sig nogle procenter, hvis det var dem, der kom foran. Sådan er psykologien i fodbold trods alt også. Og nogle få procenter mere mod dét Esbjerg-hold, vi mødte her til aften, det kunne godt have gjort en forskel. Jeg synes ikke, det var en super-oplagt sejr til Esbjerg samlet set. De havde lidt mere tur i den - jeg synes bestemt ikke, de havde meget mere kvalitet. Det var to dårlige hold.
Jeg kan godt købe den med at der er noget psykologisk i det, det er klart. Men vi spiller simpelthen på så lavt et niveau, at man ikke kan forvente vi vinder mange kampe og det handler grundlæggende om basis og et fundament som er pivelendigt.
Jeg er helt enig i, at vi ikke kan forvente at vinde mange kampe med det niveau, holdet har vist i størstedelen af de første kampe her i sæsonen. Reelt set var det jammerligt, hvad holdet præsterede af offensivt spil i størstedelen af denne kamp.

Jeg forventer mere af en spiller som Bomholt, men det er da også tydeligt, at modstanderne bare går efter at smadre ham - og de slipper så også afsted med det. Jeg er overhovedet ikke begejstret for, at Højer må spille med enten Ross eller Jasson, som begge er/burde være på vej væk. Jeg vil også gerne se den gode håndfuld seriøse kvalitets-forstærkninger snart, som det her hold har brug for, men jeg må jo acceptere det billede, som Tuxen-Boll arbejder ud fra (et billede hvor der faktisk er blevet afsat yderligere midler, ifølge Nordjyske). Jeg tror på, AaB bliver forstærket - og der er allerede spillere på holdet, som også SKAL kunne hæve niveauet. Jeg tvivler stærkt på, det vil vise sig nok til at sikre oprykning i første hug.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 19. aug 2025, 21:33

Et par refleksioner efter endnu en tur i kulkælderen.

Makoli - Cornelius Olsson: vi har skreget på erfaring til bagkæden, hvilket stadig bør være aktuelt. Men de spiller begge en hæderlig kamp i dag. Her er der faktisk potentiale at bygge videre på.

Marc Nielsen: boldkontrol på lavt lavt niveau, og så store besværligheder med placeringer. Har dog en god indlægsfod. Her må det være muligt at hente noget bedre for OK billigere penge.

Kallesøe: bedste kamp i AaB-trøjen, det siger nok mest om niveauet af tidligere kampe, men han står solidt defensivt.

Håpes, Børsting og Bomholt: Børsting med fine tacklinger og erobringer + 5 mislykkede afleveringer som et serie 5 hold skal kunne lave. Bomholt er endnu engang undervældende og måske man lægger for meget ansvar på knægten. Håpnes egentlig ok, men som om han kommer bedre til sin ret når han spiller rendyrket 6'er. Man kan virkelig se hvor meget en Lasse Vigen type der er boldfast betyder i dag.

Jasson: hvor skal man starte. Vel nok Dansk fodbolds største alibispiller. Så tæt på gode aktioner og så langt fra. Voldsomt mangel på overblik fortsat. Han skal ikke spille på midten. Hvilket bevidner om hvor tyndt besat midtbanen fortsat er.

Maarup: Tja, hvorfor er han hentet?

Oli Ross: Svært ved at se hvad han egentlig skal på banen i øjeblikket.

Helenius og John: et makkerpar der kan bygges videre på. Helenius uskarp i dag, men måske forventligt. Der er kvalitet over det meste John laver.

Enkelte få lyspunkter på en ellers rædderlig tirsdag aften. Første halvleg var god, og tør de sætte bolden mere på spil, og spille hurtigere og eliminere børnefejlene, så bør vi se ind i en sæson hvor man ligger i top 6 frem for bund 6.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 19. aug 2025, 21:34

Jasson spiller i øvrigt en fuldstændig kastrofal kamp, hans niveau er dælme lavt. Hvordan har han spillet 100 kampe i MLS

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 19. aug 2025, 21:35

Hovedet skrev:
19. aug 2025, 21:24
Sauer skrev:
Det er godt nok vildt at se så sindssygt man har navigeret også i dette vindue
Vi har hentet håpnes - og han er sgu god nok.
Men ellers kan vi ikke ligefrem sige at vi har gjort det særligt godt
Og at man stadig ikke har formået at hente noget ind handler ikke mere om at vi vil have kvalitet handler naturligvis om at vi ikke kan tiltrække det vi ønsker
Widell otoa Jørgensen x2 væk habit flere til.
Men ingen er erstattet af noget lige så godt eller bedre.
Det her hold lige nu er så ringe at man på ingen måde rammer top 6.
Det blir en ny nedrykningskamp
Og så kan man tabe næste runde også og så er løbet snart ved at være kørt for så rammer vi den inde cirkel mentalt og spillere blir sværer at sværer at tiltrække
Man kan jo ikke lokke med Sse modellen om top 3 og Europa i 2030

Jeg er totalt misundelig på Vejle
Perfekt transfer strategi og flere af de navne burde havde haft det her logo.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2025, 21:37

Sapiens skrev:
19. aug 2025, 21:34
Jasson spiller i øvrigt en fuldstændig kastrofal kamp, hans niveau er dælme lavt. Hvordan har han spillet 100 kampe i MLS
Svært at greje, men både han og Ross kunne godt ligne et par spillere, som bare skal videre nu. For Jassons vedkommende kan man jo ikke sætte en finger på arbejdsindsatsen, og han tager mange tæsk, men hold op hvor har han ringe blik for medspillerne.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2025, 21:42

Jimmy1 skrev:
19. aug 2025, 21:33
Et par refleksioner efter endnu en tur i kulkælderen.

Makoli - Cornelius Olsson: vi har skreget på erfaring til bagkæden, hvilket stadig bør være aktuelt. Men de spiller begge en hæderlig kamp i dag. Her er der faktisk potentiale at bygge videre på.

Marc Nielsen: boldkontrol på lavt lavt niveau, og så store besværligheder med placeringer. Har dog en god indlægsfod. Her må det være muligt at hente noget bedre for OK billigere penge.

Kallesøe: bedste kamp i AaB-trøjen, det siger nok mest om niveauet af tidligere kampe, men han står solidt defensivt.

Håpes, Børsting og Bomholt: Børsting med fine tacklinger og erobringer + 5 mislykkede afleveringer som et serie 5 hold skal kunne lave. Bomholt er endnu engang undervældende og måske man lægger for meget ansvar på knægten. Håpnes egentlig ok, men som om han kommer bedre til sin ret når han spiller rendyrket 6'er. Man kan virkelig se hvor meget en Lasse Vigen type der er boldfast betyder i dag.

Jasson: hvor skal man starte. Vel nok Dansk fodbolds største alibispiller. Så tæt på gode aktioner og så langt fra. Voldsomt mangel på overblik fortsat. Han skal ikke spille på midten. Hvilket bevidner om hvor tyndt besat midtbanen fortsat er.

Maarup: Tja, hvorfor er han hentet?

Oli Ross: Svært ved at se hvad han egentlig skal på banen i øjeblikket.

Helenius og John: et makkerpar der kan bygges videre på. Helenius uskarp i dag, men måske forventligt. Der er kvalitet over det meste John laver.

Enkelte få lyspunkter på en ellers rædderlig tirsdag aften. Første halvleg var god, og tør de sætte bolden mere på spil, og spille hurtigere og eliminere børnefejlene, så bør vi se ind i en sæson hvor man ligger i top 6 frem for bund 6.
Makolli er NØDT til at få luget ud i de dér totale hjerneblødninger, han har 1-2 af i hver eneste kamp. Ellers gør han det fint og bedre, end forventet. Olsson, ja, talentet er til stede - det er bare for stort et ansvar at lægge på ham. Marc Nielsen, det er ærgerligt, han ikke brænder bare lidt mere igennem nu, hvor han for alvor får chancen, men han render i det mindste ikke og gemmer sig. Det er også en svag side, han arbejder i, med enten Jasson eller Ross foran sig.
Maarup, jeg HÅBER, det er fordi, vi ikke har set ham på sin favorit-position endnu.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2025, 22:13

Hold nu op med alt det ævl om selvtillid. Det er et helt åndssvagt halmstrå at gribe efter.
Det her hold kommer ikke til at spille god fodbold, om de så havde selvtillid af en anden verden. Af den simple årsag, at kvaliteten simpelthen er for lav. Enten er de for unge, eller også er de for ringe.

Havde man rutine og et tilstrækkeligt bundniveau, ville alt det ævl om, at de bare lige mangler lidt selvtillid, så kører det, være totalt irrelevant. For havde man det, så ville man aldrig ryge så langt ud i tovene i alle facetter af dette spil. For så har man sin rutine og sit bundniveau at falde tilbage på.

Børsting, Nielsen, Jasson, Ross, Müller, Maarup og hvad helvede SSE22 har spist os af med (ja, Ross er egen avl) bliver jo ikke bare gode spillere med højt bundniveau og gode evner, fordi vi skulle flæske 2-3 heldige sejre hjem.

Det handler om evner, det handler om kvalitet. Og alt det har SSE22 suget ud af dette hold og har erstattet med skrald.

Og ja, jeg er med på alt det der psykologi i fodbold. Det er bare ikke det, der er sagen i denne situation.
Ædruelighedens stemme

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 19. aug 2025, 22:17

Jeg orker simpelthen ikke mere AaB...
Jeg ved ikke om jeg nogensinde har været så slukøret som efter denne kamp...

Der er så mange sjuske fejl, dumme boldtab, fejl afleveringer, dårlige beslutninger og elendigt spil.

Man sidder undervejs og kan ikke helt beslutte om det er indkøbene sidste sommer, eller dem i år, der egentlig er de dårligste. Marc Nielsen eller Maarup? Det er jo personificeringen af hvert sit elendige transfer vindue.
Jeg vil vove den påstand, at AaB er det hold i top 24 i dansk fodbold, der er dårligst på scouting.
Shit vi køber dårligt ind.

Quetzal
Junior
Junior

Indlæg af Quetzal » 19. aug 2025, 22:46

martinaalborg skrev:
19. aug 2025, 21:11
Vi er elendige OGSÅ i dag ..
Og det værste er at man ikke kan se hvor "det" skal komme fra!
Truppen skriger på kvalitet på stort set samtlige pladser .. der er vel kun 2-3 spillere på det her hold, der kan se sig selv i spejlet i morgen....
Se sig selv i spejlet?. Du siger selv de ikke har kvaliteten, så er det vel ligegyldigt hvor helhjertet en indsats de gør. Jeg tænker slet ikke spillerne er ugidelige eller mangler vilje, de mangler bare kvalitet og for de unge kvalitet at læne sig op ad i kampe. Helt simpelt .
Tænker mere det er på de øvre ledelseslag, der må findes nogle, der må have det svært med deres spejlbillede for tiden. Det her er uholdbart og forstærkningerne SKAL begynde at komme inden næste kamp. Den her trup skal have tro på tingene igen.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 20. aug 2025, 06:06

Enig, de har ikke spillet på 1.divisionsniveau på noget tidspunkt så hvordan man forventer det, fatter jeg ikke.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 20. aug 2025, 07:09

Jeg frygter oprigtigt at vi rykker ned i 1. Div. Det her hold er profilløst. Vi overlever altså ikke bare fordi vi hedder AaB.

Og bestyrelsen har endda ladet det stå til selvom vi har solgt for et kæmpe millionbeløb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 20. aug 2025, 07:29

Vinder Hobro og Århus i dag - så er vi tilbage på vores favoritplads (under stregen)

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. aug 2025, 08:16

Forza skrev:
20. aug 2025, 07:09
Jeg frygter oprigtigt at vi rykker ned i 1. Div. Det her hold er profilløst. Vi overlever altså ikke bare fordi vi hedder AaB.

Og bestyrelsen har endda ladet det stå til selvom vi har solgt for et kæmpe millionbeløb.
det her hold kan godt rykke ned i 2. div. for problemet med at det er AaB er at selvforståelsen også er til mere end man spiller + spillerne havner igen i manglende selvtillid og det bliver bare selvforstærket. der skal meget klare forstærkninger til for at man klarer det her.
man havde 1 hovedstød igår, men ellers har man ikke noget, man kommer ikke frem til noget, man styrer ikke noget. kvaliteten er der simpelthen ikke. og man kan jo ikke bebrejdet holdet - det er bare ikke bedre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 20. aug 2025, 08:35

baresi skrev:
20. aug 2025, 08:16
Forza skrev:
20. aug 2025, 07:09

det her hold kan godt rykke ned i 2. div. for problemet med at det er AaB er at selvforståelsen også er til mere end man spiller + spillerne havner igen i manglende selvtillid og det bliver bare selvforstærket. der skal meget klare forstærkninger til for at man klarer det her.
man havde 1 hovedstød igår, men ellers har man ikke noget, man kommer ikke frem til noget, man styrer ikke noget. kvaliteten er der simpelthen ikke. og man kan jo ikke bebrejdet holdet - det er bare ikke bedre.
Det er så ikke helt rigtigt, at man kun havde 1 hovedstød. Jeg var selv overrasket, da jeg hørte det i Ripodsten her til morgen, men ud fra stats havde AaB mere end som så, og jeg vil også vove at påstå, at afvikler man 10 kampe med de stats, Ripodsten oplister, så får man også point i de fleste af dem. Mit eget billede af kampen er nok farvet af, at det ender så ringe, som det gør i 2. Halvleg, og at en spiller, som kommer til at fylde så meget i spillet, som Jasson gør, samtidig leverer så dårlig en præstation.

I øvrigt også interessant, at Ydesen antyder, at man i AaB ser så positivt på Makollis udvikling, at han måske tiltænkes en større rolle på holdet nu, end for bare 4 uger siden. Det har man da lov at glæde sig over, det er for pokker også det, AaB skal til at lykkes med.

Besvar