AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Det er et must med en ny keeper til januar, såfremt vi vil tilbage i SL igen.
-
AaBWanKenobi
- 2. div

- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Det er besynderligt at have den holdning, at nogle regler ikke gælder for mig!Funky skrev: ↑17. sep 2025, 21:14Det er vel forhåbentlig komplet ligegyldigt, om manden er "capo". Det handler vel om, hvorvidt han har fortjent en karantæne for sin adfærd eller ej - og ud fra, hvad jeg indtil videre har kunnet læse mig til, så lyder det som en misforståelse eller overreaktion at have stanget et halvt års karantæne ud.Dongdongwh0 skrev: ↑17. sep 2025, 20:38Hold kæft et selvmål af dimensioner at give karantæne til en capo! Håber ikke Vesttribunen deltager i noget før den karantæne er trukket tilbage.alithebeast skrev: ↑17. sep 2025, 20:33Jeg har også set 5. klasses drenge te sig. Jeg har også teet mig en gang eller to.Jakobsen skrev: ↑17. sep 2025, 19:49Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
“Chemnitz og hans slæng” gør og har i mange mange år gjort en kæmpe indsats for klubben og tribunen. Hvis de fortjente noget, så var det en medalje og en stående hyldest.
Regler kan kun takles på to måder: Enten accepterer man dem, eller også må man tage konsekvensen af at overtræde dem. Længere er den ikke!
Om karantænen så skyldes en misforståelse, er en anden sag. AaB hverken kan eller skal acceptere, at nogen mener, at de selv bestemmer reglerne - uanset om man er capo eller andet. Det er jo ikke det vilde vesten, det her.
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Mit hold i det engelske (Forest) fuldendte da lige denne fodbold aften. Cruiser foran 2-0 med et hav af chancer mod Swansea. Widell kommer ind cirka ved timen og de fuldfører comebacket med målet til 3-2 fem minutter i overtiden.
Widell var ikke med i målene, med mindre man tæller en screening ved hjørnespark målet, men gjorde en fin figur.
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Kender ikke de nærmere omstændigheder m.h.t. karantæne af capoer, men er det rigtigt, at den kom fordi capo havde siddet på banden, virker det som hysteri. På mig virker det som om de politisk korrekte og woke prøver at kvæle al passion i forhold til fankulturen i fodbold. Måske foretrækker man et publikum á la det i Gigantium til Aalborg Håndbold, hvor flertallet af tilskuere er 50-75 årige bedste- og oldemødre.
Dog er jeg ikke fan af de voldelige elementer i ultras-kulturen. Men karantæner bør netop gives for decideret voldelige episoder. Ikke for en capo, der for at skabe ekstra stemning lige sidder lidt på banden. I øvrigt er jeg også uenig i dæmoniseringen af pyroteknik. Men igen virker det som om, at alt der er sjovt og "fest og ballade" skal forbydes. Fortsætter det sådan, er det snart kun Tante Anna på 67, der kommer på stadion. Ligesom i Gigantium, hvor unge mænd også synes det er kedeligt at komme, fordi de ikke gider de der klappepølser og den der Schlager-stemning, der præger håndbold-fankulturen.
Dog er jeg ikke fan af de voldelige elementer i ultras-kulturen. Men karantæner bør netop gives for decideret voldelige episoder. Ikke for en capo, der for at skabe ekstra stemning lige sidder lidt på banden. I øvrigt er jeg også uenig i dæmoniseringen af pyroteknik. Men igen virker det som om, at alt der er sjovt og "fest og ballade" skal forbydes. Fortsætter det sådan, er det snart kun Tante Anna på 67, der kommer på stadion. Ligesom i Gigantium, hvor unge mænd også synes det er kedeligt at komme, fordi de ikke gider de der klappepølser og den der Schlager-stemning, der præger håndbold-fankulturen.
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Aaaarh, os der så AaB næsten rykke ud af 3. division i 1982 (et point fra) vil nok sige noget andet end historisk ringe.AlbertE skrev: ↑17. sep 2025, 19:48Ja vi har vel os været historisk ringe de sidste 3-4 år efterhåndenHovedet skrev: ↑17. sep 2025, 19:47Hvis vi anskuer det mere kuriøst, har vi nu en realistisk chance for at hente det fjerde nederlag på 0-4 på hjemmebane inden for de sidste 13 måneder. Det tog 35 år og omkring 650 hjemmekampe at hente blot to nederlag af samme kaliber - mod AB tilbage i 2002 og Randers FC i 2006 - hvilket sætter ovenstående præstation i relief![]()
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Trist at læse de kritiske kommentarer om vores capo.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
calciomania skrev: ↑18. sep 2025, 01:01…På mig virker det som om de politisk korrekte og woke prøver at kvæle al passion i forhold til fankulturen i fodbold…
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
brugeren er altid efter gruppen på midten
jeg synes de gør et godt arbejde med stemning
men folk bør bare ignorerer ham…. helt uden for skiven den kritik !
hjertet i nord 
-
DenGamleMand
- 1. div

- Indlæg: 471
- Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Enig. Men det viser også bare hvor lidt nogle folk rent faktisk ved om ‘knallertbanden’ på Vest.
Den karantæne er jo helt hen i vejret og bliver vel også fjernet igen.
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
-
RufusTheDog
- 2. div

- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Uhørt lavt niveau, faktisk skammeligt at sidde anonymt og tilsvine en nærmest offentlig person, med kritik som ingen gang på jorden har.
Håber Juntaen slår hårdt ned på injurier.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
- Bong
- Allstar

- Indlæg: 1017
- Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.
Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor
Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor
A slightly more sophisticated hooligan...
-
Dongdongwh0
- 2. div

- Indlæg: 164
- Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Fin “træningskamp” i går, hvor vi fik set hvor vi står ift. et af de bedste hold i landet.
Ikke overaskende mangler vi en del, men jeg er imponeret over vores nye bagkæde med Kalle, Makolli, Tiedemann og Andersson. Det så altså bundsolidt ud igen, at vi kunne holde 0-0 ved pausen var overaskende, i mine øjne ligner det en bagkæde der kan begå sig i superligaen.
Nogle spillere faldt også igennem, Müller er for tung i røven og når intet der sidder bare en anelse yderligt, og en god målmand havde også pillet de første to mål.
På vores centrale midt var vi overmatchet, specielt spillere som Håpnes og Jasson blev fysisk most.
Kaasa dog med et fint indhop.
Fint nok at være ude af pokalen, alt vores fokus skal ligge på ligaen og kampen på søndag.
Lad os håbe de får løst situationen med capoen asap, gutterne har brug for støtten.
Ikke overaskende mangler vi en del, men jeg er imponeret over vores nye bagkæde med Kalle, Makolli, Tiedemann og Andersson. Det så altså bundsolidt ud igen, at vi kunne holde 0-0 ved pausen var overaskende, i mine øjne ligner det en bagkæde der kan begå sig i superligaen.
Nogle spillere faldt også igennem, Müller er for tung i røven og når intet der sidder bare en anelse yderligt, og en god målmand havde også pillet de første to mål.
På vores centrale midt var vi overmatchet, specielt spillere som Håpnes og Jasson blev fysisk most.
Kaasa dog med et fint indhop.
Fint nok at være ude af pokalen, alt vores fokus skal ligge på ligaen og kampen på søndag.
Lad os håbe de får løst situationen med capoen asap, gutterne har brug for støtten.
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Folk der uironisk bruger "VoUgUe", burde få et parmaban. Siger det bare.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Helt sindssygt hvis det passer. Og hvis det passer at undskyldningen har været at "banden var glat og derfor må man ikke stå på den fraaaaaaa nu af" så er det jo endnu mere sindssygt..
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6759
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Nu ved jeg ikke hvornår tingene sker, men hvis man laver en aktion onsdag morgen. Så vil karantænen udstedes mellem det tidsrum og selve kampen. Og beslutningen om ikke møde frem.
Det er ikke mange timer at reagere på. Hverken for AaB, Vest eller andre.
Jeg siger ikke det ikke passer, men tidsrummet er meget snæver, hvis der er sammenhæng.
- FlæskeFrank
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Decideret forfærdeligt, hvis det er rigtigt. Er desværre bange for at det er sandt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Hvis det er rigtigt, så er det vel defacto en krigserklæring af SSE22? Fuldstændig vanvittigt!
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Nu har jeg lige set highlights. Det der 0-2 mål er jo rendyrket Müller trademark.
Det er et godt spark, men det er altså fra 25-30 meters afstand, og han kan følge den hele vejen de ca 3 sekunder fra sparket tages. Den er max en meter til højre fra ham.
Som målmandstræner ville jeg anbefale, når man alligevel står i den side, hvor bolden kommer, at foretage et lille sidestep til højre og så bare gribe bolden stille og roligt.
Det er et godt spark, men det er altså fra 25-30 meters afstand, og han kan følge den hele vejen de ca 3 sekunder fra sparket tages. Den er max en meter til højre fra ham.
Som målmandstræner ville jeg anbefale, når man alligevel står i den side, hvor bolden kommer, at foretage et lille sidestep til højre og så bare gribe bolden stille og roligt.
Ædruelighedens stemme
Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25
Havde forventet noget mere fra Müller. Enig.R Rosenberg skrev: ↑18. sep 2025, 11:52Nu har jeg lige set highlights. Det der 0-2 mål er jo rendyrket Müller trademark.
Det er et godt spark, men det er altså fra 25-30 meters afstand, og han kan følge den hele vejen de ca 3 sekunder fra sparket tages. Den er max en meter til højre fra ham.
Som målmandstræner ville jeg anbefale, når man alligevel står i den side, hvor bolden kommer, at foretage et lille sidestep til højre og så bare gribe bolden stille og roligt.
Det positive er, med en ritti ja-hat brille på af, at AaB nu kan fokusere 1000 % på Betina ligaen og oprykning.
Uden Synd Ingen Frelse

