AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af FIDEL » 17. sep 2025, 23:06

Det er et must med en ny keeper til januar, såfremt vi vil tilbage i SL igen.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af AaBWanKenobi » 17. sep 2025, 23:31

Funky skrev:
17. sep 2025, 21:14
Dongdongwh0 skrev:
17. sep 2025, 20:38
alithebeast skrev:
17. sep 2025, 20:33
Jakobsen skrev:
17. sep 2025, 19:49
RufusTheDog skrev:
17. sep 2025, 18:50
Funky skrev:
17. sep 2025, 18:39


Det lyder som en misforståelse eller en overreaktion, som klubben forhåbentlig vil rydde op i.
Tolker det som en malplaceret reaktion på banner-gate.
Nu har jeg set Chemnitz og hans slæng te sig og de er ved gud ikke altid de bedste drenge.
Jeg har også set 5. klasses drenge te sig. Jeg har også teet mig en gang eller to.

“Chemnitz og hans slæng” gør og har i mange mange år gjort en kæmpe indsats for klubben og tribunen. Hvis de fortjente noget, så var det en medalje og en stående hyldest.
Hold kæft et selvmål af dimensioner at give karantæne til en capo! Håber ikke Vesttribunen deltager i noget før den karantæne er trukket tilbage.
Det er vel forhåbentlig komplet ligegyldigt, om manden er "capo". Det handler vel om, hvorvidt han har fortjent en karantæne for sin adfærd eller ej - og ud fra, hvad jeg indtil videre har kunnet læse mig til, så lyder det som en misforståelse eller overreaktion at have stanget et halvt års karantæne ud.
Det er besynderligt at have den holdning, at nogle regler ikke gælder for mig!
Regler kan kun takles på to måder: Enten accepterer man dem, eller også må man tage konsekvensen af at overtræde dem. Længere er den ikke!

Om karantænen så skyldes en misforståelse, er en anden sag. AaB hverken kan eller skal acceptere, at nogen mener, at de selv bestemmer reglerne - uanset om man er capo eller andet. Det er jo ikke det vilde vesten, det her.

Olev74
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 95
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Olev74 » 17. sep 2025, 23:53

AlbertE skrev:
17. sep 2025, 19:36
Fandme da godt der Champions League senere så der da chance for mit andet hold kan redde den her aften :cool:


nogenlunde godkendt indsats idag, vi falder ikke helt igennem imod et på papiret meget stærkere hold. :thumbsup: men altid røvsygt og tabe til Herning
Mit hold i det engelske (Forest) fuldendte da lige denne fodbold aften. Cruiser foran 2-0 med et hav af chancer mod Swansea. Widell kommer ind cirka ved timen og de fuldfører comebacket med målet til 3-2 fem minutter i overtiden. 😭
Widell var ikke med i målene, med mindre man tæller en screening ved hjørnespark målet, men gjorde en fin figur.

calciomania
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af calciomania » 18. sep 2025, 01:01

Kender ikke de nærmere omstændigheder m.h.t. karantæne af capoer, men er det rigtigt, at den kom fordi capo havde siddet på banden, virker det som hysteri. På mig virker det som om de politisk korrekte og woke prøver at kvæle al passion i forhold til fankulturen i fodbold. Måske foretrækker man et publikum á la det i Gigantium til Aalborg Håndbold, hvor flertallet af tilskuere er 50-75 årige bedste- og oldemødre.

Dog er jeg ikke fan af de voldelige elementer i ultras-kulturen. Men karantæner bør netop gives for decideret voldelige episoder. Ikke for en capo, der for at skabe ekstra stemning lige sidder lidt på banden. I øvrigt er jeg også uenig i dæmoniseringen af pyroteknik. Men igen virker det som om, at alt der er sjovt og "fest og ballade" skal forbydes. Fortsætter det sådan, er det snart kun Tante Anna på 67, der kommer på stadion. Ligesom i Gigantium, hvor unge mænd også synes det er kedeligt at komme, fordi de ikke gider de der klappepølser og den der Schlager-stemning, der præger håndbold-fankulturen.

abbifar70
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27. maj 2025, 12:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af abbifar70 » 18. sep 2025, 06:38

AlbertE skrev:
17. sep 2025, 19:48
Hovedet skrev:
17. sep 2025, 19:47
Hvis vi anskuer det mere kuriøst, har vi nu en realistisk chance for at hente det fjerde nederlag på 0-4 på hjemmebane inden for de sidste 13 måneder. Det tog 35 år og omkring 650 hjemmekampe at hente blot to nederlag af samme kaliber - mod AB tilbage i 2002 og Randers FC i 2006 - hvilket sætter ovenstående præstation i relief :aabfan:
Ja vi har vel os været historisk ringe de sidste 3-4 år efterhånden
Aaaarh, os der så AaB næsten rykke ud af 3. division i 1982 (et point fra) vil nok sige noget andet end historisk ringe.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Kasper » 18. sep 2025, 06:45

Trist at læse de kritiske kommentarer om vores capo.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Kunji » 18. sep 2025, 06:57

calciomania skrev:
18. sep 2025, 01:01
…På mig virker det som om de politisk korrekte og woke prøver at kvæle al passion i forhold til fankulturen i fodbold…
Billede
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Pontoppi » 18. sep 2025, 07:22

Kasper skrev:
18. sep 2025, 06:45
Trist at læse de kritiske kommentarer om vores capo.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
brugeren er altid efter gruppen på midten

jeg synes de gør et godt arbejde med stemning

men folk bør bare ignorerer ham…. helt uden for skiven den kritik !
hjertet i nord :aabfan:

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af DenGamleMand » 18. sep 2025, 07:23

Kasper skrev:
18. sep 2025, 06:45
Trist at læse de kritiske kommentarer om vores capo.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
Enig. Men det viser også bare hvor lidt nogle folk rent faktisk ved om ‘knallertbanden’ på Vest.

Den karantæne er jo helt hen i vejret og bliver vel også fjernet igen.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af RufusTheDog » 18. sep 2025, 08:33

Kasper skrev:
18. sep 2025, 06:45
Trist at læse de kritiske kommentarer om vores capo.
Han har lavet et helt utroligt stykke frivilligt arbejde for vores klub i mange år og han har endda altid formået at fremstå sympatisk, venlig og inkluderende overfor alle undervejs.
Uhørt lavt niveau, faktisk skammeligt at sidde anonymt og tilsvine en nærmest offentlig person, med kritik som ingen gang på jorden har.
Håber Juntaen slår hårdt ned på injurier.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Bong » 18. sep 2025, 08:43

Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
A slightly more sophisticated hooligan...

Dongdongwh0
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 28. apr 2025, 10:37

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Dongdongwh0 » 18. sep 2025, 09:40

Bong skrev:
18. sep 2025, 08:43
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
Det er jo åben krig kan man vel konkludere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af troelsh » 18. sep 2025, 09:41

Fin “træningskamp” i går, hvor vi fik set hvor vi står ift. et af de bedste hold i landet.

Ikke overaskende mangler vi en del, men jeg er imponeret over vores nye bagkæde med Kalle, Makolli, Tiedemann og Andersson. Det så altså bundsolidt ud igen, at vi kunne holde 0-0 ved pausen var overaskende, i mine øjne ligner det en bagkæde der kan begå sig i superligaen.

Nogle spillere faldt også igennem, Müller er for tung i røven og når intet der sidder bare en anelse yderligt, og en god målmand havde også pillet de første to mål.
På vores centrale midt var vi overmatchet, specielt spillere som Håpnes og Jasson blev fysisk most.
Kaasa dog med et fint indhop.

Fint nok at være ude af pokalen, alt vores fokus skal ligge på ligaen og kampen på søndag.

Lad os håbe de får løst situationen med capoen asap, gutterne har brug for støtten.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2025, 09:43

Folk der uironisk bruger "VoUgUe", burde få et parmaban. Siger det bare.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2334
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af RicoBR02 » 18. sep 2025, 09:51

Bong skrev:
18. sep 2025, 08:43
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
Helt sindssygt hvis det passer. Og hvis det passer at undskyldningen har været at "banden var glat og derfor må man ikke stå på den fraaaaaaa nu af" så er det jo endnu mere sindssygt..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6759
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2025, 09:56

Bong skrev:
18. sep 2025, 08:43
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
Nu ved jeg ikke hvornår tingene sker, men hvis man laver en aktion onsdag morgen. Så vil karantænen udstedes mellem det tidsrum og selve kampen. Og beslutningen om ikke møde frem.

Det er ikke mange timer at reagere på. Hverken for AaB, Vest eller andre.

Jeg siger ikke det ikke passer, men tidsrummet er meget snæver, hvis der er sammenhæng.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Kasper » 18. sep 2025, 09:56

RicoBR02 skrev:
18. sep 2025, 09:51
Bong skrev:
18. sep 2025, 08:43
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
Helt sindssygt hvis det passer. Og hvis det passer at undskyldningen har været at "banden var glat og derfor må man ikke stå på den fraaaaaaa nu af" så er det jo endnu mere sindssygt..
Decideret forfærdeligt, hvis det er rigtigt. Er desværre bange for at det er sandt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af haghdk » 18. sep 2025, 09:59

RicoBR02 skrev:
18. sep 2025, 09:51
Bong skrev:
18. sep 2025, 08:43
Hvad jeg hører så er den karantæne direkte konsekvens af Unitas' tur til Hamborg.

Sjov gimmick, men åbenbart ikke tysk humor :D
Helt sindssygt hvis det passer. Og hvis det passer at undskyldningen har været at "banden var glat og derfor må man ikke stå på den fraaaaaaa nu af" så er det jo endnu mere sindssygt..
Hvis det er rigtigt, så er det vel defacto en krigserklæring af SSE22? Fuldstændig vanvittigt!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af R Rosenberg » 18. sep 2025, 11:52

Nu har jeg lige set highlights. Det der 0-2 mål er jo rendyrket Müller trademark.

Det er et godt spark, men det er altså fra 25-30 meters afstand, og han kan følge den hele vejen de ca 3 sekunder fra sparket tages. Den er max en meter til højre fra ham.

Som målmandstræner ville jeg anbefale, når man alligevel står i den side, hvor bolden kommer, at foretage et lille sidestep til højre og så bare gribe bolden stille og roligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB - FCM (pokalkamp) 17.09.25

Indlæg af Halil » 18. sep 2025, 12:05

R Rosenberg skrev:
18. sep 2025, 11:52
Nu har jeg lige set highlights. Det der 0-2 mål er jo rendyrket Müller trademark.

Det er et godt spark, men det er altså fra 25-30 meters afstand, og han kan følge den hele vejen de ca 3 sekunder fra sparket tages. Den er max en meter til højre fra ham.

Som målmandstræner ville jeg anbefale, når man alligevel står i den side, hvor bolden kommer, at foretage et lille sidestep til højre og så bare gribe bolden stille og roligt.
Havde forventet noget mere fra Müller. Enig.

Det positive er, med en ritti ja-hat brille på af, at AaB nu kan fokusere 1000 % på Betina ligaen og oprykning.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar