Fanforeningen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
RufusTheDog
2. div
2. div

Re: Fanforeningen

Indlæg af RufusTheDog » 1. aug 2025, 00:04

Nogen der ved hvad status er på det her?
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 1. aug 2025, 08:39

RufusTheDog skrev:
1. aug 2025, 00:04
er der ikke meldt noget ud på hjemme siden?
hjertet i nord :aabfan:

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 1. aug 2025, 11:17

RufusTheDog skrev:
1. aug 2025, 00:04
Hvad er det du efterspørger?

De seneste udmeldinger er at de har rundet 200 medlemmer, og de er også kommet info om de forskellige muligheder for at stille aktier til rådighed for foreningen.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 1. aug 2025, 12:32

Jeg vil gerne være med, men tilmeldingen virker ikke for mig…

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 4. nov 2025, 09:56

Er der stadig liv i det her projekt?

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 6. nov 2025, 10:45

Fanforeningen for Aalborg Boldspilklub

Aalborg, 4. november 2025
Fanforeningen for Aalborg Boldspilklub følger med stor interesse dagens nyhed om den forestående kapitaludvidelse i AaB A/S. Fra foreningens begyndelse har det været et klart mål at sikre medlemmernes opbakning til at investere i klubben, og vi ser nu en konkret mulighed for at realisere dette.

Da bestyrelsen endnu ikke har modtaget generalforsamlingens bemyndigelse til aktiekøb, jf. §2 stk. 2 i vedtægterne, vil det kræve indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling at købe aktier. Bestyrelsen arbejder derfor på at afdække de konkrete muligheder og vil snarest fremlægge en plan til godkendelse hos medlemmerne.

Fanforeningen ejer på nuværende tidspunkt relativt få aktier i AaB og kan derfor kun deltage i et begrænset omfang i kapitaludvidelsen, medmindre der findes alternative veje til opkøb. Dette vil blive undersøgt nærmere.

Vi ser et behov for en grundig gennemgang af vores muligheder for deltagelse i kapitaludvidelsen, herunder om det kræver yderligere midler, og hvor stor en del af foreningens kapital der bør anvendes.

Det er vigtigt at understrege, at midler investeret i denne kapitaludvidelse går direkte til AaB’s klubkasse. Derfor opfordrer vi alle med hjerte for klubben til at overveje at investere – både som enkeltpersoner og som fællesskab.

Bestyrelsen inviterer medlemmer med indsigt i kapitaludvidelse og investeringsstrategi til at bidrage med en optegning af vores muligheder, så vi kan udarbejde en konkret plan for eventuel kapitalindsamling.
De har ikke nogen midler af betydning. Har de samlet ind i indgangene på stadion? Hvis ikke er tiden til at gøre det nu til alle hjemmekampe.
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 6. nov 2025, 13:21

Jeg vil også gerne være med, men tilmeldingen virker desværre heller ikke her. Altså, der findes sgu da mange AaB - tilhængere, og det ville være helt oplagt at støtte dette projekt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2025, 13:49

Jeg synes tanken om en fanforening er meget sympatisk for så vidt, men jeg tror ikke rigtigt på konceptet for at være ærlig.

- Der er mange måder at være fan på. Det er ikke så simpelt, at blot fordi man er fans så vil man det samme.
F.eks. virker det her meget til at være meget praget af stemningsskabende fans og de fans som har en principiel modstand mod udenlandske ejerskaber og en stærk majoritetsaktionær f.eks.
Det er ikke ting jeg bare er sort/hvidt for eller imod. Jeg ser hellere et stærkt handekraftigt ejerskab som kan sætte en retning end jeg er en bestyrelse med mange krafter der vil noget forskelligt. Det kan meget let blive en gang identitetsforening som vi så efter 2014, hvor man ville det hele en smule og ikke rigtigt slap godt fra noget af det.
Jeg har heller ikke imod et udenlandsk ejerskab så længe det er dygtige, kompetente og ordentlige mennesker. Det kan godt være SSE var forfærdelige, men vi kom også fra mange år med et ringe sovende nordjysk ejerskab før det.
- Fans vil ikke nødvendigvis have de professionelle kompetencer, som vil kunne bidrage til at videreudvikle klubben. Der ser jeg egentlig hellere nogle profesionelle, driftige og gerne kapitalstærke mennesker. Fans kan bidrage med nogle input til værdier, kultur osv. og det er mega vigtigt, men ikke noget der kan forankres igennem en enkelt bestyrelesplads.
- En fanforening vil sikkert kunne skrabe opbakning så de måske kan have et mandat i bestyrelsen og hvilken forskel vil det egentlig gøre? Så kan de da være lidt vagthund og komme med lidt indspark på de bløde ting og sige, hvad vi fans er sure over. Et godt majoritetsejerskab vil selvfølgelig lytte, men det skal ledelse/ejerskab jo gøre uanset og et dårligt ejerskab vil stadig kunne være ligeglade selvom tingene bliver sagt på bestyrelsesniveau. Jge kan godt være bange for, at en fanforeningsrepræsentant ikke vil blive "stemmer der arbejder" som man siger i politik.

Gamechangeren kunne selvfølgelig være, hvis fanforeningen kunne blive stor nok til at købe reel indflydelse, men så tror jeg ærligtalt vi ville løbe ind i nogle helt andre problemer i og med, at man så skulle have en meget bredt favnende fanforening som virkelig kunne blive beslutningstung fordi der er så mange måder at være AaB fan på. Der vil være alt fra de pladderromantiske der nærmest hader penge til os der har accepteret at fodbold også er blevet en industri med nogle vilkår man må arbejde efter om man så kan lide realiteterne eller ej. Fra dem som vil være så romantiske og nærmest vil have en hyperlokal AaB som ville blive en Aalborgensisk udgave af BK Frem og så dem der synes AaB skal række ud efter at blive en topklub og i hvert fald blive en top 6 klub igen.

Det er også derfor, at det med en Fanforening generelt skurrer i mine øjne. Vi er en stor klub der repræsenterer en hel lansdel og derfor mange forskellige slags mennesker. Derfor har jeg det bare stramt med folk der påråber sig at være "fansenes" dit og dat som var de det på alles vegne.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 6. nov 2025, 13:58

Jeg er medlem af Fanforeningen og tror umiddelbart at projektet kan blive ganske fint. Jeg ser ikke foreningen som en der skal ind og have voldsomt meget indflydelse på de store beslutninger, hvor der selvfølgelig så ville skulle findes reelle fodboldsforretningsmæssige kompetencer, som jeg ikke tror mange af os besidder.

Jeg ser den derimod som en der skal holde eventuelle nye ejere lidt i ørerne og sikre, at fansenes interesser, specielt såsom kultur og historie bevares med respekt for hvad klubben er og står for. Her skal der selvfølgelig være nok aktiekapital til at man får noget at sige. Det vil jeg gerne være med til at støtte op om - med mit ret beskedne bidrag på 50 kr. om måneden.

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 21:29

Støt nu bare op !

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2025, 21:47

Kiwomya skrev:
6. nov 2025, 21:29
Støt nu bare op !
Det må du gøre bere. Jeg kommer f.eks. med en masse argumenter for, hvorfor jeg ikke rigtigt tror på ideen.
Du kommer ikke rigtigt med noget. Det er jo ikke just noget der vil overbevise folk om at gå ind i fanforeningen.
RAUS RAUS SSE!

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 21:58

Ok, tænker du skriver det forkerte sted og de fleste AaB'ere ikke har et problem med at kunne placere deres optjente penge små som store. God vind fremover med hvad end det er.

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 22:02

Jakobsen skrev:
6. nov 2025, 21:47
Kiwomya skrev:
Støt nu bare op !
Det må du gøre bere. Jeg kommer f.eks. med en masse argumenter for, hvorfor jeg ikke rigtigt tror på ideen.
Du kommer ikke rigtigt med noget. Det er jo ikke just noget der vil overbevise folk om at gå ind i fanforeningen.
Men hvad tænker du der kan gøres anderledes? (på en god måde)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2025, 22:09

Kiwomya skrev:
6. nov 2025, 22:02
Jakobsen skrev:
Kiwomya skrev:
Støt nu bare op !
Som sagt jeg tror bare ikke rigtigt på det er vejen frem med fans i bestyrelsen. For mig får det lidt sådan et strejf af symboipolitik. Man kan sige de ting man er utilfredse med direkte til ejerne, men man vil næppe have nogen beslutningskraft eller kunne bibringe profesionelle kompetencer til at udvikle klubben. Jeg synes tilgengæld klubben på ledelesniveau skal arbejde aktivt og professionelt på at inddrage fans som man allerede gør.
Jeg synes også den er svær i og med, at fansbasen er så divers så det bliver også skævt hvis f.eks. det kun er Ultras holdninger der repræsenteres eller, at det f.eks. er folk med "BK Frem værdierne" eller for den sags skyld nogen der ville gå ind for en "Red Bull".
Derfor køber jeg nok bare en dynge aktier selv for så at kunne støtte klubben økonomisk på den måde. Jeg har ikke tid til/mulighed for at gå akivt ind i en fanforening og præge den i den retning jeg ønsker og derfor ønsker jeg selvfølgelig heller ikke at give mine lod i skålen til nogen der ser på tingene på en anden måde end jeg gør. Det lugter af mig "Maje rød Aalborg" den linje der ligges op til og den er jeg ganske enkelt hverken enig i eller tror på kan være en farbar vej.
RAUS RAUS SSE!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 6. nov 2025, 22:14

Om man støtter på den ene eller anden måde er vel underordnet, bare man køber aktier når de er udbudt.
Jeg kan heller ikke støtte Fanforeningen i sin nuværende form.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 22:19

Det kan jeg sgu godt forstå. Med henhold til fans er vi en velsignet klub som har haft alt fra de Pink Slips til alt det andet, jeg respekterer alt miljø omkring AaB men tænker også samtidigt at dette er tiden, hvor vi står sammen som en fællesnævner ved navn AaB

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 22:24

RufusTheDog skrev:
6. nov 2025, 22:14
Om man støtter på den ene eller anden måde er vel underordnet, bare man køber aktier når de er udbudt.
Helt fair og ja fedt du støtter ! Hvorfor ikke igennem fanforeningen.dk ?

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 6. nov 2025, 22:43

RufusTheDog skrev:
6. nov 2025, 22:14
Hvad er det der gør du ikke ønsker at støtte? jeg magter ikke i nuværende form? :-) Jeg spørger bare, vil gerne indsamle det der hvorfor? er det pga. ultras eller det generelle miljø?

Kiwomya
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Kiwomya » 9. jan 2026, 19:30

Jakobsen skrev:
6. nov 2025, 22:09
Kiwomya skrev:
6. nov 2025, 22:02
Jakobsen skrev:
Kiwomya skrev:
Støt nu bare op !
Som sagt jeg tror bare ikke rigtigt på det er vejen frem med fans i bestyrelsen. For mig får det lidt sådan et strejf af symboipolitik. Man kan sige de ting man er utilfredse med direkte til ejerne, men man vil næppe have nogen beslutningskraft eller kunne bibringe profesionelle kompetencer til at udvikle klubben. Jeg synes tilgengæld klubben på ledelesniveau skal arbejde aktivt og professionelt på at inddrage fans som man allerede gør.
Jeg synes også den er svær i og med, at fansbasen er så divers så det bliver også skævt hvis f.eks. det kun er Ultras holdninger der repræsenteres eller, at det f.eks. er folk med "BK Frem værdierne" eller for den sags skyld nogen der ville gå ind for en "Red Bull".
Derfor køber jeg nok bare en dynge aktier selv for så at kunne støtte klubben økonomisk på den måde. Jeg har ikke tid til/mulighed for at gå akivt ind i en fanforening og præge den i den retning jeg ønsker og derfor ønsker jeg selvfølgelig heller ikke at give mine lod i skålen til nogen der ser på tingene på en anden måde end jeg gør. Det lugter af mig "Maje rød Aalborg" den linje der ligges op til og den er jeg ganske enkelt hverken enig i eller tror på kan være en farbar vej.
Fik slet ikke svaret på dit svar på en ordentlig måde. Jeg forstår dig på så mange områder og at du ikke har tiltro til at fans kan "køre" en fodboldklub. Det tænker jeg heller ikke vi kan, selvom det kunne være sjovt/interessant. Men jeg har tiltro til at man via en https://fanforeningen.dk/indflydelse/ kan få et say i en professional fodboldverden man normalt ikke kan tilgå som fan. Super fint du gerne vil købe dine egne aktier og ikke ønsker at støtte op om noget du ikke kan se dig selv i.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 27. mar 2026, 09:10

https://fanforeningen.dk/stem-for-naerh ... samlinger/

Kære folkens

Så er det tid til at samle endnu flere kræfter og forsvare fan-interesserne i vores fodboldklub.

Det kan du også gøre igennem Fanforeningen!

Nu er der et nyt tiltag, som er det første egentlige formelle forsøg på påvirkning af AaB A/S på generalforsamlingen. Herigennem får vi gjort opmærksom på at vi trods vi ikke nødvendigvis råder over større midler (aktier og økonomi) godt kan være mange med sammenfaldende interesser der kan og officielt tør være uenige med en enig A/S-bestyrelse.

Bestyrelsen AaB A/S indstiller til kommende generalforsamling (8.4.26) til at man fremover kan afholde generalforsamlingen online.
DET er vi ikke enige i er en god ide i Fanforeningen, læs mere herom på ovenstående link

Få dig meldt ind i Fanforeningen og støt sagen om at gøre indflydelse på AaB A/S for at få vores klub rettet op igen!
https://fanforeningen.dk/

Mvh
Dr. Holst, nyvalgt medlem til bestyrelsen i Fanforeningen
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

Besvar