Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 2. dec 2025, 12:36

Sapiens skrev:
2. dec 2025, 12:17
baresi skrev:
2. dec 2025, 09:44
Noerresundby skrev:
2. dec 2025, 08:53
Er der nogle som har mere indblik i hvornår vi får prospekt og indkaldelse til generalforsamling? Hvis AaB skal have glæde af pengene i vintervinduet, så skal hjulene nok snart til at dreje.
jeg mener at have hørt det skulle komme her i midt december ish....
Har du hørt mere end det? Ydesen spekulerer i at man prøver at finde en løsning internt i SSE, uden at skulle ud i en emission.
det har jeg desværre ikke, men såfremt man vil finde en løsning internt så skal der jo stadig skydes flere penge ind. det kan jo ikke kun blive opkøb af BPTC og andres andele - så blir det jo kun 1:1
Men kunne da være fedt hvis det lykkes snarligt om det bliver internt eller emission.
men bliver da spændende at læse prospektet og finde ud af hvor detaljeret det er

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 2. dec 2025, 14:00

Sapiens skrev:
baresi skrev:
Noerresundby skrev:
Er der nogle som har mere indblik i hvornår vi får prospekt og indkaldelse til generalforsamling? Hvis AaB skal have glæde af pengene i vintervinduet, så skal hjulene nok snart til at dreje.
Har du hørt mere end det? Ydesen spekulerer i at man prøver at finde en løsning internt i SSE, uden at skulle ud i en emission.
Det bekymrer mig lidt! Hvad betyder det så? At tyskerne finder en masse flere penge så de kommer mere ind i klubben, eller at den danske del overtager skidtet?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2025, 14:41

baresi skrev:
2. dec 2025, 12:36
Sapiens skrev:
baresi skrev:
Noerresundby skrev:
det har jeg desværre ikke, men såfremt man vil finde en løsning internt så skal der jo stadig skydes flere penge ind. det kan jo ikke kun blive opkøb af BPTC og andres andele - så blir det jo kun 1:1
Men kunne da være fedt hvis det lykkes snarligt om det bliver internt eller emission.
men bliver da spændende at læse prospektet og finde ud af hvor detaljeret det er
Jeg forstår heller ikke helt den konstruktion.
Et køb af BPTC's andel af SSE vil selvfølgelig kappe båndene til The Peters Family for good, men der vil jo stadig være et kapitalbehov, som ikke løses alene ved at købe besætterne ud. Det går selvfølgelig, at bestemmelsesretten er helt tilbage på Hornevej og den derl er så godt af alle andre grunde.
SSE22 Indexet

Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. dec 2025, 15:25

Hanga skrev:
1. dec 2025, 22:19
Pontoppi skrev:
1. dec 2025, 21:57
Hovedet skrev:
1. dec 2025, 19:09

Jeg mindes i hvert fald ingen indlæg i perioden 2005 til 2023, hvor nogen drømte om en ledelse/ejerkreds, der kunne bringe AaB til en 6. plads i 1. division - og fremvise et underskud på den daglige drift på over 50 millioner kroner om året med den suverænt billigste spillertrup nogensinde.
det er ikke den suverænt billigste spillertrup nogen sinde…. læs evt op på lynges udtalelser ifbm næsten konkurs for 15 år siden hvor man halverede sit spiller budget på 2 år og havde et transferbudget på 250000

der er heller ikke underskud på den daglige drift på 50 mio kr

men du lyver hurtiger end en hest kan rende og jo mere bombastisk dine indlæg kan blive jo bedre
mon ikke de fleste kender din holdning efterhånden !
Jeg er enig det er ikke den billigste trup nogensinde. Det aflæses tydeligt i regnskabet. Men det taler jo ikke ligefrem til tyskernes fordel, når vi så er blevet en middelmådigt 1 div klub.
Nej, der er faktisk tale om en skærpende omstændighed - beklager :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. dec 2025, 15:27

Pontoppi skrev:
1. dec 2025, 21:57
Hovedet skrev:
1. dec 2025, 19:09

Jeg mindes i hvert fald ingen indlæg i perioden 2005 til 2023, hvor nogen drømte om en ledelse/ejerkreds, der kunne bringe AaB til en 6. plads i 1. division - og fremvise et underskud på den daglige drift på over 50 millioner kroner om året med den suverænt billigste spillertrup nogensinde.
det er ikke den suverænt billigste spillertrup nogen sinde…. læs evt op på lynges udtalelser ifbm næsten konkurs for 15 år siden hvor man halverede sit spiller budget på 2 år og havde et transferbudget på 250000

der er heller ikke underskud på den daglige drift på 50 mio kr

men du lyver hurtiger end en hest kan rende og jo mere bombastisk dine indlæg kan blive jo bedre
mon ikke de fleste kender din holdning efterhånden !
Såså, du er bare sur over ikke at være blevet inviteret med til Bernhards julefrokost. Godt ord igen, gamle jas :-)

Besvar