Næste VM er en bastardløsning hvor man lige får vinget Sydamerika, Europa og Afrika af på en gang, så vi kan komme tilbage til at spille sandkassebold til vinteren i 34'. Nu ser jeg lige at FIFA har indgået et strategisk partnerskab med Trumps "Board of Peace". Det bliver efterhånden for tykt, og prestigen plus magien ved en VM slutrunde er ganske enkelt død for mit synspunkt.Kristian skrev: ↑19. feb 2026, 20:34Nu håber jeg endnu mere at Høgh kommer på landsholdet og bomber DK til VM, så du kan få lov at se en tidligere AaB spiller rejse DK til nye højder….eller noget..
I min optik, skal DK så langt som muligt i alt landsholdssammenhæng. Så kan man sq mene hvad man vil om DBU, Møller og FIFA. En ting vil jeg dog give dig ret i.FIFA er korrupt. Men lige til en slutrunde, kunne jeg ik være mere ligeglad med både DBU og FIFA. Der handler det udelukkende om at DK skal så langt som muligt og spille noget fodbold.
Det betyder noget for mig, når DBU i årevis (op til Qatar) puster sig op, og forsikrer os allesammen om, at den eneste måde man kan ændre på tingene, er ved at deltage. Jeg har dog ikke set DBU faktisk forsøge at ændre tingene, og det eneste DBU gjorde i forbindelse med VM i Qatar var at droppe deres meget symbolske gestus/protest med regnbuebind, fordi de blev advaret om at det ville resultere i karantæner og andet. Gode gamle, "give me convenience or give me death" i fuldt flor.
Det er fint nok at folk stadig gerne vil se VM og sidde klistret til skærmen sommeren igennem, jeg gider bare ikke længere at støtte op omkring at Infantino skal gøre sig til over for de værste mennesker på jorden, og bruge VM-brandet til at fedte sig ind alle mulige steder hvor han ikke hører hjemme. Den eneste måde at ændre det på er ved at blive væk og lade være med at tænde for sit fjernsyn. Den oplagte løsning, at UEFA landende kollektivt melder sig ud af FIFA, kommer jo desværre nok ikke til at ske, og det bliver da slet ikke med Jesper Møller som pennefører eller på DBUs initiativ.