AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 20. feb 2026, 08:45

Kristian skrev:
19. feb 2026, 20:34
jonas386 skrev:
19. feb 2026, 13:44
Kristian skrev:
19. feb 2026, 13:32
Forstår ikke hvorfor man ønsker at det danske landshold skal fejle.
Fordi jeg synes DBU er en skvattet organisation og FIFAs korruption er blevet for tyk til at jeg skal se flere VM slutrunder. Det nye format og de alt for mange hold gør heller ikke noget godt.
Nu håber jeg endnu mere at Høgh kommer på landsholdet og bomber DK til VM, så du kan få lov at se en tidligere AaB spiller rejse DK til nye højder….eller noget..

I min optik, skal DK så langt som muligt i alt landsholdssammenhæng. Så kan man sq mene hvad man vil om DBU, Møller og FIFA. En ting vil jeg dog give dig ret i.FIFA er korrupt. Men lige til en slutrunde, kunne jeg ik være mere ligeglad med både DBU og FIFA. Der handler det udelukkende om at DK skal så langt som muligt og spille noget fodbold.
Næste VM er en bastardløsning hvor man lige får vinget Sydamerika, Europa og Afrika af på en gang, så vi kan komme tilbage til at spille sandkassebold til vinteren i 34'. Nu ser jeg lige at FIFA har indgået et strategisk partnerskab med Trumps "Board of Peace". Det bliver efterhånden for tykt, og prestigen plus magien ved en VM slutrunde er ganske enkelt død for mit synspunkt.

Det betyder noget for mig, når DBU i årevis (op til Qatar) puster sig op, og forsikrer os allesammen om, at den eneste måde man kan ændre på tingene, er ved at deltage. Jeg har dog ikke set DBU faktisk forsøge at ændre tingene, og det eneste DBU gjorde i forbindelse med VM i Qatar var at droppe deres meget symbolske gestus/protest med regnbuebind, fordi de blev advaret om at det ville resultere i karantæner og andet. Gode gamle, "give me convenience or give me death" i fuldt flor.

Det er fint nok at folk stadig gerne vil se VM og sidde klistret til skærmen sommeren igennem, jeg gider bare ikke længere at støtte op omkring at Infantino skal gøre sig til over for de værste mennesker på jorden, og bruge VM-brandet til at fedte sig ind alle mulige steder hvor han ikke hører hjemme. Den eneste måde at ændre det på er ved at blive væk og lade være med at tænde for sit fjernsyn. Den oplagte løsning, at UEFA landende kollektivt melder sig ud af FIFA, kommer jo desværre nok ikke til at ske, og det bliver da slet ikke med Jesper Møller som pennefører eller på DBUs initiativ.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. feb 2026, 10:17

jonas386 skrev:
20. feb 2026, 08:45
Kristian skrev:
19. feb 2026, 20:34
jonas386 skrev:
19. feb 2026, 13:44
Kristian skrev:
19. feb 2026, 13:32
Forstår ikke hvorfor man ønsker at det danske landshold skal fejle.
Fordi jeg synes DBU er en skvattet organisation og FIFAs korruption er blevet for tyk til at jeg skal se flere VM slutrunder. Det nye format og de alt for mange hold gør heller ikke noget godt.
Nu håber jeg endnu mere at Høgh kommer på landsholdet og bomber DK til VM, så du kan få lov at se en tidligere AaB spiller rejse DK til nye højder….eller noget..

I min optik, skal DK så langt som muligt i alt landsholdssammenhæng. Så kan man sq mene hvad man vil om DBU, Møller og FIFA. En ting vil jeg dog give dig ret i.FIFA er korrupt. Men lige til en slutrunde, kunne jeg ik være mere ligeglad med både DBU og FIFA. Der handler det udelukkende om at DK skal så langt som muligt og spille noget fodbold.
Næste VM er en bastardløsning hvor man lige får vinget Sydamerika, Europa og Afrika af på en gang, så vi kan komme tilbage til at spille sandkassebold til vinteren i 34'. Nu ser jeg lige at FIFA har indgået et strategisk partnerskab med Trumps "Board of Peace". Det bliver efterhånden for tykt, og prestigen plus magien ved en VM slutrunde er ganske enkelt død for mit synspunkt.

Det betyder noget for mig, når DBU i årevis (op til Qatar) puster sig op, og forsikrer os allesammen om, at den eneste måde man kan ændre på tingene, er ved at deltage. Jeg har dog ikke set DBU faktisk forsøge at ændre tingene, og det eneste DBU gjorde i forbindelse med VM i Qatar var at droppe deres meget symbolske gestus/protest med regnbuebind, fordi de blev advaret om at det ville resultere i karantæner og andet. Gode gamle, "give me convenience or give me death" i fuldt flor.

Det er fint nok at folk stadig gerne vil se VM og sidde klistret til skærmen sommeren igennem, jeg gider bare ikke længere at støtte op omkring at Infantino skal gøre sig til over for de værste mennesker på jorden, og bruge VM-brandet til at fedte sig ind alle mulige steder hvor han ikke hører hjemme. Den eneste måde at ændre det på er ved at blive væk og lade være med at tænde for sit fjernsyn. Den oplagte løsning, at UEFA landende kollektivt melder sig ud af FIFA, kommer jo desværre nok ikke til at ske, og det bliver da slet ikke med Jesper Møller som pennefører eller på DBUs initiativ.
jeg er fuldstændig enig

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2026, 10:45

Den er sjov den landsholdsdebat. Jeg må indrømme, at jo ældre jeg bliver jo mindre betyder landsholdet for mig. Jeg tager festen med, hvis det går godt og ellers bruger jeg kampene itl at samles med venner og familie.

Det har ikke altid været sådan, men det er kommet med årene. Bedemandsgenerationen med Jon Dahl og Kompagni samt en enerådig Morten Olsen der absolut ville spille fodbold på en måde som han slet ikke havde spillere til gjorde meget. Hele spillerstrejken med Eriksen og Kjær generationen gjorde kun mit forhold til spillerne endnu værre.

Derudover synes jeg der er noget af en selvovervurdering i forhold til andre middellande, hvor vi hverken er væsentligt bedre eller dårligere hvorfor resultaterne nødvendigvis må være svingende. Læg der til den evige tendens til spillemæssigt snobberi, som vi ikke altid har komplet nok spillermateriale til at kunne udføre eller tilpas kvalitet til. Jeg køber ikke, at man ikke somme tider kan spille mere kontrolleret for at få resultater. Vi vil da alle gerne have landshold der begejstrer og er mindeværdige, men det er nok hvert 15-20 år det sker.

Og så fremstår DBU bare altid som et arrogant foretagende der på trods af at ville fremstå professionelle ofte står noget amatøragtige tilbage. Man kan nogle gange tænke, at de folk der stod bag Horst Wohlers fadæsen stadig sidder i kulissen og styrer det hele.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2026, 12:49

Har lige set highlights fra FCM - SIF. Larsen ser godt nok sløj ud på 3/4 mål. Jeg tror ikke vi skal være så voldsomt kede af, at han ikke står mellem stængerne i det nordjyske.

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 3. mar 2026, 16:20

Øv, en ærgerlig start i Italien for unge Bertram Skovgaard..

https://campo.dk/2026/03/03/langt-fra-a ... ospitalet/

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 7. mar 2026, 12:03

Believe it or not. Filip Lesniak startede inde for Kolding IF i sejren over Hobro

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 7. mar 2026, 13:27

Soren skrev:
7. mar 2026, 12:03
Believe it or not. Filip Lesniak startede inde for Kolding IF i sejren over Hobro
Vildt nok han stadig er i Danmark. Troede han var taget øst på for flere år siden.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 7. mar 2026, 13:44

AalborgLife skrev:
3. mar 2026, 16:20
Øv, en ærgerlig start i Italien for unge Bertram Skovgaard..

https://campo.dk/2026/03/03/langt-fra-a ... ospitalet/
Han scorede for nogle dage siden.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 7. mar 2026, 20:30

jonas386 skrev:
7. mar 2026, 13:27
Soren skrev:
7. mar 2026, 12:03
Vildt nok han stadig er i Danmark. Troede han var taget øst på for flere år siden.
He’s back!!

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 9. mar 2026, 15:17

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 11. mar 2026, 23:01

Kan være at Kapper the Rapper efterhånden bare skal have sin egen tråd ved siden af denne fælles tråd..

Tidligere AaBer på landsholdet lige om lidt.. Og vi spiller formentlig i nedrykningsspil i 1 DIV lige om lidt..

Vi kan tale nok så meget om tyskerne.. Og at Kasper H har ændret mentalitet .

Men faktum er bare, at før tyskerne kom, ja der var indavl og tro på at man havde en arveret til at være i toppen, fremherskende på Hornevej..

Har sagt det før.. Men AaB er et mini United på nogenlunde samme tid..

Man kan ikke ignorere faktum, at spillere som så uduelige ud, ja de ser straks gode ud, når de kommer væk, og der er nogle trænere/setup som rent faktisk arbejder med spillerne og ikke bare tror at det kommer af sig selv..
United havde pengene til at undgå katastrofen...

Det havde AaB ikke..

Og det vilde er jo, at man ikke kan afvise, at om f.eks. 5 eller 10 år, der er det ikke utænkeligt, at AaB ikke er nordjyllandshold, fordi et andet hold har overhalet dem på hjemmebane..

Nå, sorry...

Tillykke til Kasper Høgh lige meget hvad ..
Imponerende af ham, om så han var for useriøs i AaB eller ej .

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. mar 2026, 08:08

Kristoffer Wichmann bliver assistenttræner i FCK.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. mar 2026, 08:22

Sauer skrev:
12. mar 2026, 08:08
ja og tillykke til ham, der blev der også begået et karaktermord efter 5 kampe .
hans pragmatiske tilgang kunne jeg godt have brugt.
han vandt heller ikke men han prøvede at tænke hvad han kunne få ud af det materiale han havde. han overtog bare en skude der var sunket lang tid inden han kom

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 12. mar 2026, 08:56

baresi skrev:
12. mar 2026, 08:22
Sauer skrev:
ja og tillykke til ham, der blev der også begået et karaktermord efter 5 kampe .
han vandt heller ikke men han prøvede at tænke hvad han kunne få ud af det materiale han havde. han overtog bare en skude der var sunket lang tid inden han kom
Kristoffer Wichmann var en fejlansættelse og ikke et karaktermord.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. mar 2026, 09:53

Martino1 skrev:
12. mar 2026, 08:56
baresi skrev:
Sauer skrev:
Uenig. Vi fik en tydelig træner og en træner med stort talent. Du kunne ikke bebrejde den kaptajn der bliver sat på broen når skibet har taget så meget vand ind det ikke kan undgå at kæntre.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 12. mar 2026, 10:01

Jakobsen skrev:
12. mar 2026, 09:53
Martino1 skrev:
baresi skrev:
Sauer skrev:
Uenig. Vi fik en tydelig træner og en træner med stort talent. Du kunne ikke bebrejde den kaptajn der bliver sat på broen når skibet har taget så meget vand ind det ikke kan undgå at kæntre.
Det er muligt, Wichmann er et stort trænertalent, men synes ikke, vi nåede at se meget til det i AaB. Som jo er ret naturligt, når han kun fik 5 kampe.

Men jeg husker mere en masse snak om tydelighed, men også at vi ikke så ret meget tydelighed på banen. Husker det mere som om, vi gik mærkeligt passivt ind til kampene - og forunderlige dispositioner som fx Kasper Jørgensen som midtstopper.

At han så efterfølgende tog et opgør med ledelsen om strategien fremad kan både være beundringsværdigt, men også dybt underligt, når han lige havde skrevet under på kontrakten og derefter fik en millionfratrædelse.

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 12. mar 2026, 10:15

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2026, 10:34

Jakobsen skrev:
12. mar 2026, 09:53
Martino1 skrev:
baresi skrev:
Sauer skrev:
Come on. Wichmann blev ansat under en forudsætning om at vi skulle stille med fire i bagkæden. Han går direkte ind og spiller med fem, kører kasper Jørgensen i midterforsvaret (og holdte fast i det) udelukkende for at se det scenarie udspille sig, som enhver idiot burde kunne se, nemlig at Kasper Jørgensen var en defensiv katastrofe og endte med at koste mål i nærmest hver eneste kamp hvad enten det var klodsede straffespark eller dummernik aktioner. Vi hentede et(!) point i de sidste fem kampe. Med en marginalt bedre træner var vi blevet oppe.

Wichmann var åbenlyst et blålys, og det ender FCK også med at finde ud af.

Var det ikke også Wichmann der kom ind og fram start kunne konstatere, at der ikke var nogen grund til at arbejde med dødboldene, for det havde vi jo rigtig godt styr på. Lidt ironisk, at det er hvad han skal stå for i FCK lol.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 12. mar 2026, 13:01

Det er godt nok bemærkelsesværdigt, at FCK og FCM står klar med kontrakter til dem, vi ikke finder dygtige nok til vores klub. Kunne det være os der tager fejl?
Legaliser pyro!

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 12. mar 2026, 13:41

AaBager skrev:
12. mar 2026, 13:01
Det er godt nok bemærkelsesværdigt, at FCK og FCM står klar med kontrakter til dem, vi ikke finder dygtige nok til vores klub. Kunne det være os der tager fejl?
Præcis....

I AaB har man håbet og håbet og håbet, at vores historie ville ende op med at være en kopi af eventyret "Hvad Fatter gør, det er altid det Rigtige"...

Men det gjorde og gør det ikke...

En syg kultur avler desværre endnu mere sygdom, og de kritiske personer ja de skal helst ud af vagten hurtigst muligt..

Besvar