Problemet med at starte forfra i DS er bareHajen skrev: ↑16. mar 2026, 09:19Jeg synes efterhånden der er en del, der er klar til at kaste håndklædet, og acceptere en tur i Danmarksserien eller hvor vi nu måtte havne derefter, men er det så simpelt ??jonas386 skrev: ↑16. mar 2026, 09:08Jeg forstår egentlig godt man ikke er interesseret i at betale +50 mio. kr. for tyskernes ejerandel for at overtage en klub hvor der gerne skal postes yderligere 2-300 mio. i foretagendet, når der er en vis sandsynlighed for at du kan samle det hele op for småpenge om et par år uden at være bundet op på den ene eller anden aftale.
En konkurs, en afnotering og en genstart i Danmarksserien tror jeg efterhånden er eneste holdbare løsning på den lange bane. De her konstante lappeløsninger hvor vi konsekvent er 2-3 skridt bagefter og konstant tvunget til at sælge spillere der viser bare det mindste, så vi overhovedet kan holde forretningen kørende, er bare ikke holdbart. Ud af alle de dyre kontrakter, væk med alt personalet (udover nøglefunktioner) og byg så op over de næste 3-5 år på et fundament af nuværende U19 spillere. Vores U19 hold skulle eks. meget gerne kunne dominere Danmarksserien og uden de store problemer rykke op i 3. division, også selvom nogle af de bedre spillere skulle vælge at søge andre græsgange. De mest nødvendige medarbejdere må kunne aflønnes af en ny ejer (om det så er Jens Rasmussen eller en anden) og vil i det store billede alligevel være peanuts.
Med et "rent" stykke papir og en klub der ikke længere er på børsen, må der også være større incitament for lokale kræfter at spæde til, når man ved at pengene faktisk går til udvikling i klubben og ikke til lønninger af eks. tidligere trænere, sportsdirektører mv.
Sædvanligvis gøres denne manøvre for at slippe for en håbløs gæld el.lign, det har vi jo ikke - vi formår bare ikke at skabe balance mellem indtægter og udgifter
Mange mener at vi så skal bygge op fra ungdomsafdelingen, men hvad sker der med Akademiet, i tilfælde af tvangsnedrykning ? Beholder vi licensen ?? Vil de største talenter blive i en klub, hvor udsigten efter ungdomsrækkerne er DS, 3. div el.lign..., jeg tror det næppe
- der er ingen garanti for at komme tilbage
- VI har lukket os selv ude af topfodbold en 4-5 år
- Vi mister at have et (top)akademi
Det tog Lyngby mange år og de er jo ikke kommet tilbage til fordoms styrke.
Jeg deler analysen om at til dels at starte forfra, men retur til DS er for mange skridt tilbage.