Jeg har i hvert fald hørt Møller udtale at vi SKAL rykke op. Men det er jo sådan set nemt nok at udtale. Der vil stadig være nødt til at komme noget handling der så gør det muligt. For vi KAN IKKE rykke op med det hold vi har nu. Men Møller har også udtalt at der er et fint budget til næste sæson - hvad det så dækker over er jo så det gode spørgsmål. Jeg har et naivt håb om, han er på blevet forhåndsgodkendt et fint beløb når tyskerne ryger helt ud. Det er et faktum at der skal hentes flere penge inden længe og det er nok med al sandsynlighed Jens Rasmussen der kommer med dem og så er tyskerne uden reel indflydelse.FlemmingG skrev: ↑17. maj 2026, 15:38Mener da at både Møller og Højer har udtaltR Rosenberg skrev: ↑17. maj 2026, 15:02Ja, hvis vi jagter top 6 i næste sæson, så kan jeg også sagtens se Olsson og Maarup spille en rolle.Funky skrev: ↑17. maj 2026, 14:40Min evaluering på Kallesøe er meget det samme; det kunne da være så godt, men dette år har vist, at det bliver det nok ikke.R Rosenberg skrev: ↑17. maj 2026, 13:44Jeg er langt hen ad vejen enig med @Kunji i ud/bliv og også med dig i potentiel opstilling, omend jeg ikke kender denne kosovar.troelsh skrev: ↑17. maj 2026, 11:40Enig langt hen ad vejen, jeg tror dog godt vi kan få meget mere ud af Kaasa, så ham så jeg gerne vi beholdte, også skal vi hente en back.Kunji skrev: ↑16. maj 2026, 16:36Her dagen efter er jeg lidt bedre afstemt, tror jeg. Det er stadig et virkelig dårligt AaB-hold, vi ser for tiden, og jeg er heller ikke rigtigt overbevist om, at Steffen Højer er rette træner, men kampen i går var måske rent faktisk første skridt i den rigtige retning.
Vi stiller op i en 4-2-3-1, og selvom jeg ikke er enig i, at det rigtige er at bygge på med presspil og forsøg på høj bagkæde i den nuværende situation, så skal Højer ha' den ros, at han stiller med det rigtige hold - alt taget i betragtning. Der er 100% fokus på næste sæson. Det er det eneste, der giver mening lige nu. Tcacenco skal vise, om han har en fremtid. Olsson og Makolli spiller for fremtid og/eller salg. Bonde skal have chancen fra start, Thomsen skal have chancen fra start, Møller skal have chancen fra start.
Ydesen har jo helt ret, at hvis det her skal vendes, så er der 8-10 spillere, der skal ud og 6-8 spillere (inkl. talenter), der skal ind.
Målmænd
VincentMüller - Ud
Rody de Boer - Ud
Bertil Grønkjær - Bliv
Forsvarspillere
Elison Makolli - Ud
Noel Arnorsson - Bliv
Benjamin Tiedemann - Bliv
Bjarne Pudel - Bliv
Cornelius Olsson - Bliv
Marc Nielsen - Bliv
Eugene Amankwah - Ud
Mikkel Kallesøe - Bliv
Adam Andersson - Ud
Christian Tcacenco - Bliv
Midtbanespillere
Marcus Bonde - Bliv
Markus Kaasa - Ud
Alexander Håpnes - Bliv
Andreas Maarup - Ud
Valdemar Møller - Bliv
Kornelius Normann - Bliv
Jubril Adededji - Ud
Mathias Kubel - Bliv
Amar Diagne - Ud
Andres Jasson - Ud
Frederik Børsting - Bliv
William Thomsen - Bliv
Angribere
Niklas Helenius - Bliv
Kelvin John - Ud
Det efterlader:
Målmænd
Bertil Grønkjær
Ny - Reserve
Forsvarspillere
Noel Arnorsson
Benjamin Tiedemann
Bjarne Pudel
Cornelius Olsson
Marc Nielsen
Mikkel Kallesøe
Christian Tcacenco
Ny - Erfaren midtstopper til start 11'er
Midtbanespillere
Marcus Bonde
Alexander Håpnes
Valdemar Møller
Kornelius Normann
Mathias Kubel
Frederik Børsting
William Thomsen
Ny - Erfaren 6'er til toppen af hieraki
Angribere
Niklas Helenius
Ny - Til start 11'er
Jeg kan sagtens se flere udskiftninger. Jeg har ikke meget tiltro til Olsson eller Arnorsson, men jeg tror reelt man kan få en mønt for Makolli, og så vil jeg hellere skippe ham. De andre skal bare ikke være startere. Det samme med Håpnes og Børsting, men jeg beholder gerne dem begge til rotation. Kaasa, Jasson, John kan måske alle give lidt penge. Enkelte kan man skippe af sted for ingenting, og så skal vi nok betale for at komme af med målmændene.
Dem der har udsigt til at blive i klubben skal spille, hvis muligt. Og så er fokus fremtiden. Det er det eneste, de sidste 2 kampe handler om.
Derudover man bør udleje Noel han har brug for spilletid men er ganske enkelt ikke god nok lige nu.
Drømmetransfervinduet ville være ud med de nævnte også ind med noget kvalitet og erfaring, det kunne være;
Dalsgaard
Frederik Elkjær
Andre Rømer
Edi Syslisufaj
Så ville en 4-2-3-1 være følgende:
Grønkjær
Kallesøe - Dalgaard - Pudel/Olsson - Elkjær
Kaasa - Rømer
Kubel - Møller/Thomsen - Normann
Helenius/Syslisufaj
Pudel/Olsson KAN også gå an i 1. division (især Pudel), men skulle den ved et mirakel pludselig hedde superliga om et års tid, så skal der også kigges på denne plads igen. Vi har brug for en ung, der kan læne sig op ad Tiede og/eller (forhåbentlig) Dalgaard, men som naturligvis er på et noget højere niveau end Olsson og Makolli. En kombination, som vi har savnet siden KEP/Thelander.
For Dalsgaard/Tiedemann kunne måske gå hen og blive lidt for langsomt, selvom Dalsgaard vel stadig er en af de hurtigste i superligaen.
Så kan Pudel agere backup, mens Olsson kan afskibes.
Kallesøe ville jeg i øvrigt heller ikke hænge min hat på. Han er jo skadet ca. 2/3 af kampene, så selvom han måske skulle være god nok, får han jo aldrig et kampflow, som gør ham stabil. Så ny højre back er også nødvendigt.
Olsson synes jeg derimod folk er lidt for hårde ved. Han bliver bedre med spilletid, og han har lederskabs-genet. -Jeg ville satse på ham.
Tcacenko kan vi ikke tillade os at satse på til næste sæson, så ville jeg hellere bruge Maarup på pladsen - han har gjort det ganske udmærket, synes jeg, og vil med flere kampe sikkert også blive bedre.
Har bestyrelsen og John Møller fået lidt ilt til hjernen, og går vi benhårdt efter at ende 1 eller 2, så er de to simpelthen ikke gode nok til at være startere.
at vi SKAL rykke op næste år.. eller er det mig der har hørt forkert?
Hvis det er planen, så skal der ske en gennemgribende justering af truppen!! 4-5 spillere med superligaklasee, suppleret med de bedste af vores egne.. 8-9 spillere ud… der bliver ikke tid til sommerferie på Hornevej- i hvert fald ikke for den sportslige ledelse…
Det skal så garneres med et længe ventet farvel til tyskerne. Og så ind med nogle Eurowind millioner, MANGE af dem
Optakt: B 93 - Nordic Football Group 15/5 kl.19
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Optakt: B 93 - Nordic Football Group 15/5 kl.19
Jeg synes ikke, de to har diskvalificeret sig på hhv HB og CB. Olsson havde vel også mere eller mindre erobret pladsen ved siden af Tiedemann foran Makolli og Noel. Så er det i givet fald 3 unge talenter, vi skal opgive... En erstatning for Maarup på HB er heller ikke top-3 på min liste over bydende nødvendige forstærkninger - men jeg erkender, at det ikke lader til, han nyder helt samme tillid fra træner-teamet.R Rosenberg skrev: ↑17. maj 2026, 15:02Ja, hvis vi jagter top 6 i næste sæson, så kan jeg også sagtens se Olsson og Maarup spille en rolle.Funky skrev: ↑17. maj 2026, 14:40Min evaluering på Kallesøe er meget det samme; det kunne da være så godt, men dette år har vist, at det bliver det nok ikke.
Olsson synes jeg derimod folk er lidt for hårde ved. Han bliver bedre med spilletid, og han har lederskabs-genet. -Jeg ville satse på ham.
Tcacenko kan vi ikke tillade os at satse på til næste sæson, så ville jeg hellere bruge Maarup på pladsen - han har gjort det ganske udmærket, synes jeg, og vil med flere kampe sikkert også blive bedre.
Har bestyrelsen og John Møller fået lidt ilt til hjernen, og går vi benhårdt efter at ende 1 eller 2, så er de to simpelthen ikke gode nok til at være startere.
Rygterne peger i retning af, at Møller først og fremmest skal finde spillere med erfaring og kvalitet til holdets midter-akse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Det bør også være prioriteten. Det ændrer bare ikke på, at de to spillere (uden af flere) ikke er gode nok til top 2 i 1. division.Funky skrev: ↑17. maj 2026, 21:09Jeg synes ikke, de to har diskvalificeret sig på hhv HB og CB. Olsson havde vel også mere eller mindre erobret pladsen ved siden af Tiedemann foran Makolli og Noel. Så er det i givet fald 3 unge talenter, vi skal opgive... En erstatning for Maarup på HB er heller ikke top-3 på min liste over bydende nødvendige forstærkninger - men jeg erkender, at det ikke lader til, han nyder helt samme tillid fra træner-teamet.R Rosenberg skrev: ↑17. maj 2026, 15:02Ja, hvis vi jagter top 6 i næste sæson, så kan jeg også sagtens se Olsson og Maarup spille en rolle.Funky skrev: ↑17. maj 2026, 14:40Min evaluering på Kallesøe er meget det samme; det kunne da være så godt, men dette år har vist, at det bliver det nok ikke.
Rygterne peger i retning af, at Møller først og fremmest skal finde spillere med erfaring og kvalitet til holdets midter-akse.
Ædruelighedens stemme
Der er jo desværre ikke udsigt til andet end det femte transfervindue i træk, hvor ejerkreds og ledelse står og piller sig selv i røven i månedsvis og håber på grønt snevejr. Hvis førnævnte blot tager det her en lillebitte smule alvorligt, skal der hentes 6-8 forstærkninger blot for at stille med et hold, der kan rykke op i Superligaen - og flere endnu, hvis vi skal kunne stille med et hold, der kan matche det ringeste under Gaardeæraen. Dertil skal et tocifret antal spillere - vi hænger stadig på en masse affald fra SSE - væk fra klubben.Forza skrev: ↑15. maj 2026, 20:58Holder er jo sådan kun nogenlunde udfyldt med kantspillere. Alle andre positioner er jo sådan set mangelfulde.Hovedet skrev: ↑15. maj 2026, 20:57Et hvilket som helst AaB-hold i perioden 1990 til 2024 havde jo vundet en sådan kamp med 3-5 mål. Man burde nok have vænnet sig til det her; ikke desto mindre bliver jeg til stadighed rystet over, hvor afsindig ringe et hold AaB har været i stand til at stille med i to sæsoner nu. Hvad fanden i helvede har man tænkt på gennem nu fire transfervinduer i træk?