AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 19. maj 2026, 10:42

Jakobsen skrev:
18. maj 2026, 21:02
Soren skrev:
18. maj 2026, 19:53
Hanga skrev:
18. maj 2026, 19:21
Soren skrev:
18. maj 2026, 18:29
Kasper Jørgensen har vundet the double med LASK i Østrig. Fast mand og scorede imod RB Salzburg i næstsidste runde

38 kampe. 7 mål og 4 assists. Pænt af en back

Forhåbentlig er der nogle bonusser i salgsaftalen….
Han var nemlig undervurderet af mange herinde. En vigtig spiller på det AaB hold på daværende tidspunkt. Selvom han bestemt havde nogle defensive udfordringer, så var hans offensive output bare markant og til tider decideret bærende for holdet.


Til Kusk skal der lyder et stor tak. En af de gode drenge med AaB i hjertet :aabfan:
Vi sku have spillet med den treback kæde, og så skulle han bare have blæst frem på en wingback
Han var i hvert fald en katastrofe i fire back kæden: Kæft, hvor han lavede så utroligt mange hjernedøde straffespark, at han har en stor andel i nedrykningsn sidste år.
Eller også er vi bare utrolig dårlige til at få det maksimale ud af vores spillere, han er jo tydeligvis en rigtig rigtig dygtig højre back.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 19. maj 2026, 10:50

troelsh skrev:
19. maj 2026, 10:42
Jakobsen skrev:
18. maj 2026, 21:02
Soren skrev:
18. maj 2026, 19:53
Hanga skrev:
18. maj 2026, 19:21
Soren skrev:
18. maj 2026, 18:29
Kasper Jørgensen har vundet the double med LASK i Østrig. Fast mand og scorede imod RB Salzburg i næstsidste runde

38 kampe. 7 mål og 4 assists. Pænt af en back

Forhåbentlig er der nogle bonusser i salgsaftalen….
Han var nemlig undervurderet af mange herinde. En vigtig spiller på det AaB hold på daværende tidspunkt. Selvom han bestemt havde nogle defensive udfordringer, så var hans offensive output bare markant og til tider decideret bærende for holdet.


Til Kusk skal der lyder et stor tak. En af de gode drenge med AaB i hjertet :aabfan:
Vi sku have spillet med den treback kæde, og så skulle han bare have blæst frem på en wingback
Han var i hvert fald en katastrofe i fire back kæden: Kæft, hvor han lavede så utroligt mange hjernedøde straffespark, at han har en stor andel i nedrykningsn sidste år.
Eller også er vi bare utrolig dårlige til at få det maksimale ud af vores spillere, han er jo tydeligvis en rigtig rigtig dygtig højre back.
LASK bruger ham primært på kanten (ifølge transfermarkt og Monnerup i Mediano). Han var god for os offensivt og har et virkelig godt (for 1. division) spark. Desværre er han ikke særlig dygtig defensivt, især ikke på superliganiveau, og hjerneblødningen Kristoffer Wichmann blev straffet hårdt for at prøve ham af i midterforsvaret i vores afgørende kampe.

Jeg forestiller mig at Kasper Jørgensen (i Lyngby) rimelig hurtigt er blevet bemærket for de offensive aktioner, men da han er en spiller der har brug for længere afstande til at komme op i fart og er bedre til at ramme en bold i løb end at behandle den stående, har man smidt ham ned på backen hvor der for offensivspillere ofte kan være noget mere plads at bevæge sig på, og færre aktioner der kræver særlige færdigheder i småspillet.

Kasper Jørgensen var en af de spillere der kostede allermest i nedrykningen og det kommer jeg nok aldrig til at tilgive ham for, men derfor kan han jo sagtens spille fodbold og være brugbar på et hold hvor han ikke skal klovne rundt defensivt med sin elendige timing i tacklingerne og manglende overblik ift. sin direkte modstander
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 19. maj 2026, 11:30

jonas386 skrev:
19. maj 2026, 10:50
troelsh skrev:
19. maj 2026, 10:42
Jakobsen skrev:
18. maj 2026, 21:02
Soren skrev:
18. maj 2026, 19:53
Hanga skrev:
18. maj 2026, 19:21
Soren skrev:
18. maj 2026, 18:29
Kasper Jørgensen har vundet the double med LASK i Østrig. Fast mand og scorede imod RB Salzburg i næstsidste runde

38 kampe. 7 mål og 4 assists. Pænt af en back

Forhåbentlig er der nogle bonusser i salgsaftalen….
Han var nemlig undervurderet af mange herinde. En vigtig spiller på det AaB hold på daværende tidspunkt. Selvom han bestemt havde nogle defensive udfordringer, så var hans offensive output bare markant og til tider decideret bærende for holdet.


Til Kusk skal der lyder et stor tak. En af de gode drenge med AaB i hjertet :aabfan:
Vi sku have spillet med den treback kæde, og så skulle han bare have blæst frem på en wingback
Han var i hvert fald en katastrofe i fire back kæden: Kæft, hvor han lavede så utroligt mange hjernedøde straffespark, at han har en stor andel i nedrykningsn sidste år.
Eller også er vi bare utrolig dårlige til at få det maksimale ud af vores spillere, han er jo tydeligvis en rigtig rigtig dygtig højre back.
LASK bruger ham primært på kanten (ifølge transfermarkt og Monnerup i Mediano). Han var god for os offensivt og har et virkelig godt (for 1. division) spark. Desværre er han ikke særlig dygtig defensivt, især ikke på superliganiveau, og hjerneblødningen Kristoffer Wichmann blev straffet hårdt for at prøve ham af i midterforsvaret i vores afgørende kampe.

Jeg forestiller mig at Kasper Jørgensen (i Lyngby) rimelig hurtigt er blevet bemærket for de offensive aktioner, men da han er en spiller der har brug for længere afstande til at komme op i fart og er bedre til at ramme en bold i løb end at behandle den stående, har man smidt ham ned på backen hvor der for offensivspillere ofte kan være noget mere plads at bevæge sig på, og færre aktioner der kræver særlige færdigheder i småspillet.

Kasper Jørgensen var en af de spillere der kostede allermest i nedrykningen og det kommer jeg nok aldrig til at tilgive ham for, men derfor kan han jo sagtens spille fodbold og være brugbar på et hold hvor han ikke skal klovne rundt defensivt med sin elendige timing i tacklingerne og manglende overblik ift. sin direkte modstander
Men så skulle vi måske have gjort som LASK og primært have brugt ham på kanten.

Jeg synes der er andre end spillerne der har ansvaret for det morads vi er havnet i.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 19. maj 2026, 12:13

troelsh skrev:
19. maj 2026, 11:30
jonas386 skrev:
19. maj 2026, 10:50
troelsh skrev:
19. maj 2026, 10:42
Jakobsen skrev:
18. maj 2026, 21:02
Soren skrev:
18. maj 2026, 19:53
Hanga skrev:
18. maj 2026, 19:21


Han var nemlig undervurderet af mange herinde. En vigtig spiller på det AaB hold på daværende tidspunkt. Selvom han bestemt havde nogle defensive udfordringer, så var hans offensive output bare markant og til tider decideret bærende for holdet.


Til Kusk skal der lyder et stor tak. En af de gode drenge med AaB i hjertet :aabfan:
Vi sku have spillet med den treback kæde, og så skulle han bare have blæst frem på en wingback
Han var i hvert fald en katastrofe i fire back kæden: Kæft, hvor han lavede så utroligt mange hjernedøde straffespark, at han har en stor andel i nedrykningsn sidste år.
Eller også er vi bare utrolig dårlige til at få det maksimale ud af vores spillere, han er jo tydeligvis en rigtig rigtig dygtig højre back.
LASK bruger ham primært på kanten (ifølge transfermarkt og Monnerup i Mediano). Han var god for os offensivt og har et virkelig godt (for 1. division) spark. Desværre er han ikke særlig dygtig defensivt, især ikke på superliganiveau, og hjerneblødningen Kristoffer Wichmann blev straffet hårdt for at prøve ham af i midterforsvaret i vores afgørende kampe.

Jeg forestiller mig at Kasper Jørgensen (i Lyngby) rimelig hurtigt er blevet bemærket for de offensive aktioner, men da han er en spiller der har brug for længere afstande til at komme op i fart og er bedre til at ramme en bold i løb end at behandle den stående, har man smidt ham ned på backen hvor der for offensivspillere ofte kan være noget mere plads at bevæge sig på, og færre aktioner der kræver særlige færdigheder i småspillet.

Kasper Jørgensen var en af de spillere der kostede allermest i nedrykningen og det kommer jeg nok aldrig til at tilgive ham for, men derfor kan han jo sagtens spille fodbold og være brugbar på et hold hvor han ikke skal klovne rundt defensivt med sin elendige timing i tacklingerne og manglende overblik ift. sin direkte modstander
Men så skulle vi måske have gjort som LASK og primært have brugt ham på kanten.

Jeg synes der er andre end spillerne der har ansvaret for det morads vi er havnet i.
Ja, men nu var det jo ikke mig der bestemte vores opstilling ;)

Og ja, der er mange der sidder med et ansvar, men den spiller der leverede hvad tre straffespark i de afgørende runder har selvfølgelig en del af skylden, ligesom manden der synes han skulle kegle rundt inde i midterforsvaret også har et ansvar.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Baatnakken
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Baatnakken » 21. maj 2026, 07:28


Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dr. Holst » 21. maj 2026, 08:52

Dejligt at høre noget konkret fra de interne linier.

Spørgsmålet er så om Løvenkrands blev fravalgt pga man havde afluret og vejet hans evner som u19 cheftræner + 1.holdsassistent og fundet ham for let/ikke kompetent nok, og derfor satsede på en anden upcoming (van Damme), eller om det var James Gow (og resten af de som vurderede lederes roller oppefra) der var inkompetente, eller måske endda begge dele.
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2026, 09:03

Når man ser på hvor hurtigt Løvenkrands fandt et andet cheftrænerjob i divisionerne og hvor eftertragtet han har været lige siden han stoppede hos os, forstår jeg da godt skuffelsen og at han mener det var en fejl ikke at få ham forfremmet såsnart muligheden bød sig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af haghdk » 21. maj 2026, 09:11

Skræmmende at han også bekræfter at tyskerne var/er fuldstændig ligeglade med klubbens traditioner og historie.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9845
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2026, 14:54

haghdk skrev:
21. maj 2026, 09:11
Skræmmende at han også bekræfter at tyskerne var/er fuldstændig ligeglade med klubbens traditioner og historie.
Det synes jeg også er det absolut eneste interessante her. Vi var mange, som ikke så det store behov for et opgør med den gamle måde at drive tingene på, og som måske ligefrem kunne se en styrke i at være en familieklub med naboens drenge.

Men, at en medarbejder ikke får det, som han forventer, er der ikke noget kæmpe odiøst i.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 19. feb 2021, 22:01
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af DellOrto » 21. maj 2026, 16:15

haghdk skrev:
21. maj 2026, 09:11
Skræmmende at han også bekræfter at tyskerne var/er fuldstændig ligeglade med klubbens traditioner og historie.
off topic. Skræmmende at Se&Hør stadig eksisterer.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 21. maj 2026, 18:43

Buzz Killington skrev:
21. maj 2026, 14:54
haghdk skrev:
21. maj 2026, 09:11
Skræmmende at han også bekræfter at tyskerne var/er fuldstændig ligeglade med klubbens traditioner og historie.
Det synes jeg også er det absolut eneste interessante her. Vi var mange, som ikke så det store behov for et opgør med den gamle måde at drive tingene på, og som måske ligefrem kunne se en styrke i at være en familieklub med naboens drenge.

Men, at en medarbejder ikke får det, som han forventer, er der ikke noget kæmpe odiøst i.
Enig. Mener også at have læst herinde, at Løvenkrands ikke ligefrem havde imponeret som akademitræner. Hvis det står til troende, er det jo meget naturligt at kigge i en anden retning.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 21. maj 2026, 19:48

DellOrto skrev:
21. maj 2026, 16:15
haghdk skrev:
21. maj 2026, 09:11
Skræmmende at han også bekræfter at tyskerne var/er fuldstændig ligeglade med klubbens traditioner og historie.
off topic. Skræmmende at Se&Hør stadig eksisterer.
og at det er dem, og ikke lokalsprøjten, der skal komme med en af de mere interessante insider beretninger vi har fået.
Jeg forstår dog godt at man ikke gik med Løvenkrands, og bitterheden over ikke at blive valgt til, virker ret tydelig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 25. maj 2026, 20:15

Bomholts store skifte til Rosenborg går ikke just efter planen. Han startede inde her til aften og Rosenborg tabte til KFUM Oslo og ligger under stregen.

Bomholt har spillet i samtlige 10 kampe. De seneste som højre kant i 4-4-2. Han har også spillet længere fremme i angrebet i nogle af de første kampe.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 25. maj 2026, 20:45

Mæhle vist ud intysk nedryknings playoff. Fik først et tyndt gult kort og begår så et frispark lige efter, som klart var til gult.
RAUS RAUS SSE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 26. maj 2026, 10:25

Fuldstændig idiotisk af Mæhle at lave det frispark, når han har gult i forvejen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AalborgLife
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22. aug 2025, 08:53
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AalborgLife » 3. jun 2026, 14:47

Brøndby har angiveligt takket nej til Cifuentes

https://campo.dk/2026/06/03/medie-broen ... b-traener/

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. jun 2026, 18:07

Kent skal være assistent på landsholdet.

Sjældent at se en bedre træner som assistent.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2389
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af alithebeast » 6. jun 2026, 18:51

Erasmus Montanus skrev:
6. jun 2026, 18:07
Kent skal være assistent på landsholdet.

Sjældent at se en bedre træner som assistent.
Ja. Kent er for mig at se en markant bedre håndværker.
Hader København!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 6. jun 2026, 20:41

Erasmus Montanus skrev:
6. jun 2026, 18:07
Kent skal være assistent på landsholdet.

Sjældent at se en bedre træner som assistent.
Ja, det er ret bizart - den burde man have rokeret.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2026, 22:56

Well, DBU har deres mand til når de bliver nødt til at fyre Riemer om nogle måneder.
RAUS RAUS SSE!

Besvar