Hvor gør han det henne?
Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
I sit nyhedsbrev.
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lyngeRufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:34Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.R Rosenberg skrev: ↑23. maj 2026, 23:13Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.RufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:01Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.
For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
-
RufusTheDog
- 2. div

- Indlæg: 190
- Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2026, 19:04Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lyngeRufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:34Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.R Rosenberg skrev: ↑23. maj 2026, 23:13Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.RufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:01Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.
For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Jeg tror vi begge ved med 100% sikkerhed at den ikke blev overholdtRufusTheDog skrev: ↑27. maj 2026, 19:17Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.RicoBR02 skrev: ↑27. maj 2026, 19:04Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lyngeRufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:34Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.R Rosenberg skrev: ↑23. maj 2026, 23:13Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.RufusTheDog skrev: ↑23. maj 2026, 23:01Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.
For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Myte og myte.. Højer siger det selv i et afsnit i Ridpodsten, at det var et vilkår han fik at vide ved ansættelsen, at det er den spillestil han skal forsøge at implementere.haghdk skrev: ↑27. maj 2026, 18:44I sit nyhedsbrev.
Det er korrekt at han ikke skal spille 4-3-3 i alle tænkelige situationer f.eks. Hvis vi er ved at rykke ned i 2. Division eller er meget hårdt ramt af skader, men overordnet så er det sådan der skal spilles det er ingen hemmelighed.
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Samme her. Så er han en dårlig træner der åbenbart kun kan følge DBU manualen slavisk.
Tilmed har han på ingen måde skabt nogen enhed på det her hold.
RAUS RAUS SSE!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Indlæg: 1216
- Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
- Favoritspiller: Frank
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Hvis det er sandt, så er det sindsygt.. Alle har kunne se længe det ikke fungere.. Med det samme kan går væk fra den begynder point at komme ind og man spiller godt og så går man tilbage og alt falder sammen. Havde man gået væk fra det i foråret så lå man og kæmpede om oprykning.. Hvis det er sandt er det altså en fyring og så skal bo samme vej...Jakobsen skrev: ↑27. maj 2026, 22:08Samme her. Så er han en dårlig træner der åbenbart kun kan følge DBU manualen slavisk.
Tilmed har han på ingen måde skabt nogen enhed på det her hold.
- Bong
- Allstar

- Indlæg: 1017
- Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.
Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.
Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.
Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
A slightly more sophisticated hooligan...
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Enig. Jeg har det egentlig sådan lidt vælg noget og så blive gode til det.Bong skrev: ↑28. maj 2026, 08:57I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.
Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.
Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Fodbold kan for mig egentligt være lige charmerende om man stpiller gegenpress, tiki-taka eller som Stoke under Tony Pullis. Min klare holdnind er dog også, at man bare ikke kan bare kan vedtage en dogmatisk spillestil når man har en trup med nogle styrker og svagheder. Så kan man vælge en retning gå hen imod, men det må være baseret på det man har. Selv i en ideel verden med masser af penge kunne vi jo ikke bare købe et helt 4-3-3 hold i et sommervindue.
Man kan jo også sagtens vælge en pragmatisk spillestil og så bygge på det. F.eks. den måde som 2014 holdet spilledede på. Allerede fra første kamp i 11/12 sæsonen begyndte man jo at spille med de indadvendte kanter (Due og Rolfe for det meste), men der burgte man dem mere til at skabe ovetal/lukke af. Så fik man nogle bedre kanter og så kunne man bygge flere facetter på den samme skabelon, men man startede pragmatisk ved at dygtiggøre sig i en spillestil og så få bygget på med nogle andre spillertyper. Så vidt jeg husker var det også den sæson, hvor man kørte med Lasse Nielsen som en relativt offensiv højre back omend han selvfølgelig ikke kunne spille den på Dalsgaard måden.
RAUS RAUS SSE!
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Enig. Det kan vel kaldes rettidig omhu at man som sportsdirektør i samarbejde med trænerstab tilrettelægger indkøb og spillestil efter hvad der virker nu og her. Det må være omhu at stoppe blødningen ved ikke at være for teoretisk og langtidsstrategisk, og rettidigt at handle nu og her. Det aktuelle er vel om træneren i højere grad er en afgørende del af årsagen til blødningen, og om denne skal erstattes af en der har lidt tykkere blod at stå imod med (riiiiiigeligt med smør tak!).Bong skrev: ↑28. maj 2026, 08:57I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.
Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.
Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
For sportsdirektørens synspunkt dog med sigte på at vi på længere sigt skal etablere os igen i superligaen.
At vi så fra akademisiden forsøger at udvikle spillere der passer ind i den udvikling af fodbolden der sker på de store scener, altså offensivt spillende teknisk dygtige spillere, må ikke nødvendigvis være i konflikt med ovenstående. Vi må fortsat satse på at når vi forhåbentligt engang igen har etableret os i superligaen, så skal der bygges yderligere på, dvs udvikles på førsteholdets spilkoncept igen så det kan tages os det sidste stykke vej op i toppen igen.
Selvom det smerter mig at kigge mod Jyllands selvkårne hovedstad (De hvii) kan jeg ikke lade være med at tænke på den udvikling har taget sig. Fra fysisk, knoldsparker, kick and rush, råben hovedet af i pausen -hold under D-Nielsen og til et stadigt fysisk men teknisk stærkt hold under J. Poulsen. Trænerhistorikken siger vel det meste;
2025-: Jakob Poulsen.
2022-2025: Uwe Rösler.
2017-2022: David Nielsen.
2016-2017: Glen Riddersholm.
2014-2015: Morten Wieghorst.
Til sammenligning AaB (u.midlertidige trænere), også siden Wieghorsten:
Fra 29.7.25 - lige om lidt?: S. Højer
23.4 - 26.5.25: C. Wichmann
27.5.24 - 21.5.25: M. v. Damme
21.3.23 - 2.6.24: O. Hiljemark
15.9.22 - 20.3.23: E. Hamrén
9.3.22 - 15.9.22: L. Friis
1.1.21 - 22.1.22: M. Cifuentes
26.11.18 - 29.10.20: Jakob Friis
2.1.17 - 26.11.18: M. Wieghorst
Jeg mener vi vel må forsøge at lave en lignende udvikling over tid som gymnasterne har gjort, selvfølgeligt med vores egen vej igennem det. Både på trupudviklingssiden, og øvrige strategi/ledelse og især økonomi-siden.
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Helt enig.Bong skrev: ↑28. maj 2026, 08:57I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.
Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.
Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Det gav mig panderynker, da Højer udtalte at målet er spille 4-3-3 nu, også skifte system når man engang rykker op.
Sørg nu for at få et koncept der er gangbart uanset om man spiller 1. div eller superliga, også bliv gode til det.
Jeg synes man undervurderer modstanderne i 1. division, hvis man tror man bare kan spille en omgang Gung Ho fodbold, hvor defensiven bliver syltet til fordel for et hovedløst pres i en 4-3-3.
1. Division er ikke så ringe som for 10 år siden, der er gode boldspillere og taktisk velfunderede hold, se bare hvordan Fremad har tørret fuldstændig røv i os to gange på Risvangen med sammenlagt 10-1, fordi vi er gået naivt til opgaven.
-
Fabbe
- Allstar

- Indlæg: 2164
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Jehovas Vidner ringede også og truede med en sag om ophavsret.RufusTheDog skrev: ↑27. maj 2026, 19:17Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
