Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Indlæg: 823
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af DarkHorse9000 » 27. maj 2026, 18:42

Sapiens skrev:
27. maj 2026, 14:49
Ydesen demonterer myten om at Højer skal spille 4-3-3. Desuden argumenterer han for at spiralen er for nedadgående med Højer og at det bør være et farvel efter lørdagens kamp.
Hvor gør han det henne?

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af haghdk » 27. maj 2026, 18:44

DarkHorse9000 skrev:
27. maj 2026, 18:42
Sapiens skrev:
27. maj 2026, 14:49
Ydesen demonterer myten om at Højer skal spille 4-3-3. Desuden argumenterer han for at spiralen er for nedadgående med Højer og at det bør være et farvel efter lørdagens kamp.
Hvor gør han det henne?
I sit nyhedsbrev.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2335
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af RicoBR02 » 27. maj 2026, 19:04

RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:34
R Rosenberg skrev:
23. maj 2026, 23:13
RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:01
Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.

For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.
Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.

Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lynge

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af RufusTheDog » 27. maj 2026, 19:17

RicoBR02 skrev:
27. maj 2026, 19:04
RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:34
R Rosenberg skrev:
23. maj 2026, 23:13
RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:01
Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.

For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.
Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.

Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lynge
Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2335
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af RicoBR02 » 27. maj 2026, 19:22

RufusTheDog skrev:
27. maj 2026, 19:17
RicoBR02 skrev:
27. maj 2026, 19:04
RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:34
R Rosenberg skrev:
23. maj 2026, 23:13
RufusTheDog skrev:
23. maj 2026, 23:01
Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.

For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Ellers kan de spørge Martin P. Har har udtrykt det ganske fint på Twæddah.
Forestiller mig, at han sidder i den Boys Republic-polo, han fik af mig, mens han hamrer løs på det der Twæddah.

Hvis du laver et skrærm-dump af hans opslag til os dinosaurer, der stadig lever off the grid, så hopper jeg gladeligt i en af AaB-trøjerne, jeg fik af vores gamle helt.
Tror den polo blev pakket i skabet efter han fik voksen skæld ud af lynge
Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Jeg tror vi begge ved med 100% sikkerhed at den ikke blev overholdt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af troelsh » 27. maj 2026, 20:28

haghdk skrev:
27. maj 2026, 18:44
DarkHorse9000 skrev:
27. maj 2026, 18:42
Sapiens skrev:
27. maj 2026, 14:49
Ydesen demonterer myten om at Højer skal spille 4-3-3. Desuden argumenterer han for at spiralen er for nedadgående med Højer og at det bør være et farvel efter lørdagens kamp.
Hvor gør han det henne?
I sit nyhedsbrev.
Myte og myte.. Højer siger det selv i et afsnit i Ridpodsten, at det var et vilkår han fik at vide ved ansættelsen, at det er den spillestil han skal forsøge at implementere.

Det er korrekt at han ikke skal spille 4-3-3 i alle tænkelige situationer f.eks. Hvis vi er ved at rykke ned i 2. Division eller er meget hårdt ramt af skader, men overordnet så er det sådan der skal spilles det er ingen hemmelighed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af Jakobsen » 27. maj 2026, 22:08

haghdk skrev:
27. maj 2026, 15:02
Sapiens skrev:
27. maj 2026, 14:49
Ydesen demonterer myten om at Højer skal spille 4-3-3. Desuden argumenterer han for at spiralen er for nedadgående med Højer og at det bør være et farvel efter lørdagens kamp.
Det gør det hele jo så bare 1000 x værre! Så kan jeg slet ikke finde på noget argument for at Højer skal fortsætte.
Samme her. Så er han en dårlig træner der åbenbart kun kan følge DBU manualen slavisk.
Tilmed har han på ingen måde skabt nogen enhed på det her hold.
RAUS RAUS SSE!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. maj 2026, 07:04

Jakobsen skrev:
27. maj 2026, 22:08
haghdk skrev:
27. maj 2026, 15:02
Sapiens skrev:
27. maj 2026, 14:49
Ydesen demonterer myten om at Højer skal spille 4-3-3. Desuden argumenterer han for at spiralen er for nedadgående med Højer og at det bør være et farvel efter lørdagens kamp.
Det gør det hele jo så bare 1000 x værre! Så kan jeg slet ikke finde på noget argument for at Højer skal fortsætte.
Samme her. Så er han en dårlig træner der åbenbart kun kan følge DBU manualen slavisk.
Tilmed har han på ingen måde skabt nogen enhed på det her hold.
Hvis det er sandt, så er det sindsygt.. Alle har kunne se længe det ikke fungere.. Med det samme kan går væk fra den begynder point at komme ind og man spiller godt og så går man tilbage og alt falder sammen. Havde man gået væk fra det i foråret så lå man og kæmpede om oprykning.. Hvis det er sandt er det altså en fyring og så skal bo samme vej...

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af Bong » 28. maj 2026, 08:57

I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.

Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.

Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af Jakobsen » 28. maj 2026, 09:04

Bong skrev:
28. maj 2026, 08:57
I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.

Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.

Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Enig. Jeg har det egentlig sådan lidt vælg noget og så blive gode til det.
Fodbold kan for mig egentligt være lige charmerende om man stpiller gegenpress, tiki-taka eller som Stoke under Tony Pullis. Min klare holdnind er dog også, at man bare ikke kan bare kan vedtage en dogmatisk spillestil når man har en trup med nogle styrker og svagheder. Så kan man vælge en retning gå hen imod, men det må være baseret på det man har. Selv i en ideel verden med masser af penge kunne vi jo ikke bare købe et helt 4-3-3 hold i et sommervindue.

Man kan jo også sagtens vælge en pragmatisk spillestil og så bygge på det. F.eks. den måde som 2014 holdet spilledede på. Allerede fra første kamp i 11/12 sæsonen begyndte man jo at spille med de indadvendte kanter (Due og Rolfe for det meste), men der burgte man dem mere til at skabe ovetal/lukke af. Så fik man nogle bedre kanter og så kunne man bygge flere facetter på den samme skabelon, men man startede pragmatisk ved at dygtiggøre sig i en spillestil og så få bygget på med nogle andre spillertyper. Så vidt jeg husker var det også den sæson, hvor man kørte med Lasse Nielsen som en relativt offensiv højre back omend han selvfølgelig ikke kunne spille den på Dalsgaard måden.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af Dr. Holst » 28. maj 2026, 09:31

Bong skrev:
28. maj 2026, 08:57
I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.

Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.

Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Enig. Det kan vel kaldes rettidig omhu at man som sportsdirektør i samarbejde med trænerstab tilrettelægger indkøb og spillestil efter hvad der virker nu og her. Det må være omhu at stoppe blødningen ved ikke at være for teoretisk og langtidsstrategisk, og rettidigt at handle nu og her. Det aktuelle er vel om træneren i højere grad er en afgørende del af årsagen til blødningen, og om denne skal erstattes af en der har lidt tykkere blod at stå imod med (riiiiiigeligt med smør tak!).

For sportsdirektørens synspunkt dog med sigte på at vi på længere sigt skal etablere os igen i superligaen.
At vi så fra akademisiden forsøger at udvikle spillere der passer ind i den udvikling af fodbolden der sker på de store scener, altså offensivt spillende teknisk dygtige spillere, må ikke nødvendigvis være i konflikt med ovenstående. Vi må fortsat satse på at når vi forhåbentligt engang igen har etableret os i superligaen, så skal der bygges yderligere på, dvs udvikles på førsteholdets spilkoncept igen så det kan tages os det sidste stykke vej op i toppen igen.


Selvom det smerter mig at kigge mod Jyllands selvkårne hovedstad (De hvii) kan jeg ikke lade være med at tænke på den udvikling har taget sig. Fra fysisk, knoldsparker, kick and rush, råben hovedet af i pausen -hold under D-Nielsen og til et stadigt fysisk men teknisk stærkt hold under J. Poulsen. Trænerhistorikken siger vel det meste;

2025-: Jakob Poulsen.
2022-2025: Uwe Rösler.
2017-2022: David Nielsen.
2016-2017: Glen Riddersholm.
2014-2015: Morten Wieghorst.

Til sammenligning AaB (u.midlertidige trænere), også siden Wieghorsten:
Fra 29.7.25 - lige om lidt?: S. Højer
23.4 - 26.5.25: C. Wichmann
27.5.24 - 21.5.25: M. v. Damme
21.3.23 - 2.6.24: O. Hiljemark
15.9.22 - 20.3.23: E. Hamrén
9.3.22 - 15.9.22: L. Friis
1.1.21 - 22.1.22: M. Cifuentes
26.11.18 - 29.10.20: Jakob Friis
2.1.17 - 26.11.18: M. Wieghorst

Jeg mener vi vel må forsøge at lave en lignende udvikling over tid som gymnasterne har gjort, selvfølgeligt med vores egen vej igennem det. Både på trupudviklingssiden, og øvrige strategi/ledelse og især økonomi-siden.
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af troelsh » 28. maj 2026, 12:39

Bong skrev:
28. maj 2026, 08:57
I forhold til spillestil - så burde det udelukkende handle om at spille et system ind der også er bæredygtigt når vi engang rammer Superligaen igen.

Altså er det hamrende naivt at ville spille 4-3-3, hvor vi jo med STATSGARANTI ville få prygl i Superligaen.

Lad os få en solid og stærk 4-2-3-1, klart koncept. Og så bygge op til det. Så står vi også stærkere, når vi engang er tilbage igen.
Helt enig.

Det gav mig panderynker, da Højer udtalte at målet er spille 4-3-3 nu, også skifte system når man engang rykker op.

Sørg nu for at få et koncept der er gangbart uanset om man spiller 1. div eller superliga, også bliv gode til det.

Jeg synes man undervurderer modstanderne i 1. division, hvis man tror man bare kan spille en omgang Gung Ho fodbold, hvor defensiven bliver syltet til fordel for et hovedløst pres i en 4-3-3.

1. Division er ikke så ringe som for 10 år siden, der er gode boldspillere og taktisk velfunderede hold, se bare hvordan Fremad har tørret fuldstændig røv i os to gange på Risvangen med sammenlagt 10-1, fordi vi er gået naivt til opgaven.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af Fabbe » 31. maj 2026, 10:12

RufusTheDog skrev:
27. maj 2026, 19:17
Onkel Lynge sagde også ingen ansatte af AaB måtte pleje omgang med medlemmer.
Jeg er ikke sikker på den regel blev overholdt.
Jehovas Vidner ringede også og truede med en sag om ophavsret.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar