Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 27. maj 2026, 09:16

Så er Thomas Hitzlsperger tilsyneladende på vej ind i en ny klub https://bold.dk/fodbold/klubber/1860-mu ... ger-spoger

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Dr. Holst » 27. maj 2026, 11:50

haghdk skrev:
27. maj 2026, 09:16
Så er Thomas Hitzlsperger tilsyneladende på vej ind i en ny klub https://bold.dk/fodbold/klubber/1860-mu ... ger-spoger
Ja, Hitzlsperger (TH) og andre udgør en investorgruppe som fører samtaler med klubben om at blive en del af denne. Der er andre investorgrupper om buddet (mindst 3) kan jeg læse mig til i tysk presse. Hvorvidt det bliver til noget med TH og co. i den forbindelse er svært at sige.

Det interessante er vel;
1.) at TH nu smører sin interesse ud på andet end AaB, og dermed potentielt bliver flerklubejer (med hvad deraf følger af uheldig historik), og
2.) hvilken investergruppe der er bag TH. Er der igen overlap mellem SSE22, BPTC og denne investorgruppe? For så er det igen ikke kun TH der smører interessen tyndere ud.
3.) Nyheden er vel endnu et signal om at man fra de oprindelige udenlandske investoreres ("Tyskerne"s) side fortsat trækker interessen for AaB tilbage/udtynder interessen, og må vel alt andet lige (forhåbentligt) medføre at en afhændelse af investeringen kommer nærmere.

Gesundheit!
(Gesundheit ist ein körperlicher und geistiger Zustand eines Menschen oder der Zustand einer Gruppe)
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Soren » 27. maj 2026, 12:47

Dr. Holst skrev:
27. maj 2026, 11:50
haghdk skrev:
27. maj 2026, 09:16
Så er Thomas Hitzlsperger tilsyneladende på vej ind i en ny klub https://bold.dk/fodbold/klubber/1860-mu ... ger-spoger
Ja, Hitzlsperger (TH) og andre udgør en investorgruppe som fører samtaler med klubben om at blive en del af denne. Der er andre investorgrupper om buddet (mindst 3) kan jeg læse mig til i tysk presse. Hvorvidt det bliver til noget med TH og co. i den forbindelse er svært at sige.

Det interessante er vel;
1.) at TH nu smører sin interesse ud på andet end AaB, og dermed potentielt bliver flerklubejer (med hvad deraf følger af uheldig historik), og
2.) hvilken investergruppe der er bag TH. Er der igen overlap mellem SSE22, BPTC og denne investorgruppe? For så er det igen ikke kun TH der smører interessen tyndere ud.
3.) Nyheden er vel endnu et signal om at man fra de oprindelige udenlandske investoreres ("Tyskerne"s) side fortsat trækker interessen for AaB tilbage/udtynder interessen, og må vel alt andet lige (forhåbentligt) medføre at en afhændelse af investeringen kommer nærmere.

Gesundheit!
(Gesundheit ist ein körperlicher und geistiger Zustand eines Menschen oder der Zustand einer Gruppe)
Hitzelsberger sidder også i bestyrelsen i Hellas Verona: https://www.hellasverona.it/en/news/club-note-3

Heller ikke her går det just fremragende...

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4115
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Sports excellence 22

Indlæg af baresi » 29. maj 2026, 17:04

er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3959
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Hovedet » 29. maj 2026, 17:15

baresi skrev:
29. maj 2026, 17:04
er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??
Altså, det er jo dokumenteret stolpe op og vægge ned, at AaBs økonomi er fuldstændig håbløs, og at det sportslige perspektiv er ligeså håbløst. Netop det sportslige forfald har jo også bidraget væsentligt til det økonomiske forfald, samtidig med at klubben hvad angår personaleudgifter har et budget, der hører hjemme i Superligaens top 6. Beklageligvis er disse personaleudgifter ikke et resultat af sportslige satsning, da spillertruppen både er historisk billig og historisk elendig (dog for dyr i forhold til den faktiske kvalitet). Vi taler med andre ord Dantes niende helvedeskreds her.

Altså, hvis ikke der konstant er uro, hvis ikke ligefrem konstant desperation, på ledelses- og bestyrelsesgange, så enten ikke fatter de en meter, eller også er de ligeglade. Sidstnævnte synes at kendetegne ejerkredsen, der alligevel regner med at få deres investering hentet hjem, uagtet hvor meget de lader klubben forfalde. Basal økonomistyring og forretningsforståelse har i hvert fald ikke indgået i deres skolepensum!

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 29. maj 2026, 17:20

baresi skrev:
29. maj 2026, 17:04
er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??
Jeg orker snart ikke flere dårlige nyheder. Det er så grotesk så hurtigt den her klub er gået fra dårligt til det absolutte forfald. Der må snart godt komme noget nyt i forhold til ejerskabet. Har et naivt håb om at det kan ændre noget så vi kan se fremad.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4115
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Sports excellence 22

Indlæg af baresi » 29. maj 2026, 17:25

Hovedet skrev:
29. maj 2026, 17:15
baresi skrev:
29. maj 2026, 17:04
er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??
Altså, det er jo dokumenteret stolpe op og vægge ned, at AaBs økonomi er fuldstændig håbløs, og at det sportslige perspektiv er ligeså håbløst. Netop det sportslige forfald har jo også bidraget væsentligt til det økonomiske forfald, samtidig med at klubben hvad angår personaleudgifter har et budget, der hører hjemme i Superligaens top 6. Beklageligvis er disse personaleudgifter ikke et resultat af sportslige satsning, da spillertruppen både er historisk billig og historisk elendig (dog for dyr i forhold til den faktiske kvalitet). Vi taler med andre ord Dantes niende helvedeskreds her.

Altså, hvis ikke der konstant er uro, hvis ikke ligefrem konstant desperation, på ledelses- og bestyrelsesgange, så enten ikke fatter de en meter, eller også er de ligeglade. Sidstnævnte synes at kendetegne ejerkredsen, der alligevel regner med at få deres investering hentet hjem, uagtet hvor meget de lader klubben forfalde. Basal økonomistyring og forretningsforståelse har i hvert fald ikke indgået i deres skolepensum!
Ej det er mere rygter om kraftig uro 😳
Ikke almindelige økonomiske samtaler - det er uro rygter om interne stridigheder og ikke bare almindelige problemer som der altid er…

Nå jeg graver - kan også være det er en and…

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15958
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Hanga » 29. maj 2026, 17:46

baresi skrev:
29. maj 2026, 17:25
Hovedet skrev:
29. maj 2026, 17:15
baresi skrev:
29. maj 2026, 17:04
er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??
Altså, det er jo dokumenteret stolpe op og vægge ned, at AaBs økonomi er fuldstændig håbløs, og at det sportslige perspektiv er ligeså håbløst. Netop det sportslige forfald har jo også bidraget væsentligt til det økonomiske forfald, samtidig med at klubben hvad angår personaleudgifter har et budget, der hører hjemme i Superligaens top 6. Beklageligvis er disse personaleudgifter ikke et resultat af sportslige satsning, da spillertruppen både er historisk billig og historisk elendig (dog for dyr i forhold til den faktiske kvalitet). Vi taler med andre ord Dantes niende helvedeskreds her.

Altså, hvis ikke der konstant er uro, hvis ikke ligefrem konstant desperation, på ledelses- og bestyrelsesgange, så enten ikke fatter de en meter, eller også er de ligeglade. Sidstnævnte synes at kendetegne ejerkredsen, der alligevel regner med at få deres investering hentet hjem, uagtet hvor meget de lader klubben forfalde. Basal økonomistyring og forretningsforståelse har i hvert fald ikke indgået i deres skolepensum!
Ej det er mere rygter om kraftig uro 😳
Ikke almindelige økonomiske samtaler - det er uro rygter om interne stridigheder og ikke bare almindelige problemer som der altid er…

Nå jeg graver - kan også være det er en and…
Jeg ville være overrasket hvis ikke der var store interne uenigheder. Det kan ikke være anderledes med den ejersituation vi har, hvor incitamenterne er meget opdelte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 29. maj 2026, 17:47

Altså "Zjakalen" har skrevet et opslag på facebook, at man skal holde øjne og ører åbne den næste uges tid. Hvad der så ligger i det - no idea...

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. maj 2026, 18:09

baresi skrev:
29. maj 2026, 17:04
er der andre end mig der hører om diskussioner vedr. økonomisk uro ude på hornevej? der går rygter om at tuxen boll og bestyrelsen har afholdt møder så sent som igår hvor der er kraftig uro internt mellem parterne altså direktør, bestyrelse og dem imellem. Men jeg kan sgu ikke få mere info andet end at det vist er ret negativt og en skidt udvikling.
jeg ved godt det er meget tomt, men hvis andre havde hørt noget kunne vi jo dele lidt af det der er på vandrørerne herom.
Lytter mig til at der vist er noget uro omkring ham fristrup også. Som sagt jeg har ikke mere at have det i andet end jungletrommer.
det skulle ikke handle om spillere trænere eller andet. Men om økonomi / ejerskab.
Nogen der har hørt et eller andet der er mere brugbart end det jeg kommer med her??
Har intet hørt men det overrasker mig ikke. Jeg har længe sagt AaB er inde i en døds spiral nu, hvor man skal spare hvilke betyder dårlige resultater hvilke betyder endnu mere besparelse. AaB havde en mulighed for at vende det med at rykke op men det smed man væk med håbløse 4-3-3.

Skulle jeg komme med et gæt så begynder sponser flugten også at gøre ondt så der skal findes penge til at forsætte den daglige drift...

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 29. maj 2026, 19:38

Jeg har også læst Zjakalens opslag på Facebook, og ifølge mine informationer skulle det handle om at fløjlshandskerne er blevet fuldstændig smidt, og at der er blevet talt med meget store bogstaver på Hornevej de seneste dage. Det skulle eftersigende ikke "kun" være Peters som er det store problem (selvom de er et gigantisk problem), men i nærmest lige så høj grad Jakob Kortbæk (Eurowind) samt Jesper Fristrup og hans folk. Det er yderst kritisk og klubben er ved at blive kørt fuldstændig i sænk pga både idioti og bevidst mishandling.

Btw, så er der bestyrelsesmøde på mandag. Forhåbentligt bliver der meldt noget konkret ud efter det. Om det så bliver godt eller skidt.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 29. maj 2026, 19:59

KomNuBare skrev:
29. maj 2026, 19:38
Jeg har også læst Zjakalens opslag på Facebook, og ifølge mine informationer skulle det handle om at fløjlshandskerne er blevet fuldstændig smidt, og at der er blevet talt med meget store bogstaver på Hornevej de seneste dage. Det skulle eftersigende ikke "kun" være Peters som er det store problem (selvom de er et gigantisk problem), men i nærmest lige så høj grad Jakob Kortbæk (Eurowind) samt Jesper Fristrup og hans folk. Det er yderst kritisk og klubben er ved at blive kørt fuldstændig i sænk pga både idioti og bevidst mishandling.

Btw, så er der bestyrelsesmøde på mandag. Forhåbentligt bliver der meldt noget konkret ud efter det. Om det så bliver godt eller skidt.
Der kunne jo så ikke være et værre tidspunkt at små mænd skal til at måle dillere, når vi står og skal ind i måske klubbens vigtigste transfervindue.

Håber godt nok det ender positivt.

Man kunne jo frygte, worst case, at Tuxen Boll og John Møller tager deres grej og går...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Kunji » 29. maj 2026, 20:26

KomNuBare skrev:
29. maj 2026, 19:38
Jeg har også læst Zjakalens opslag på Facebook, og ifølge mine informationer skulle det handle om at fløjlshandskerne er blevet fuldstændig smidt, og at der er blevet talt med meget store bogstaver på Hornevej de seneste dage. Det skulle eftersigende ikke "kun" være Peters som er det store problem (selvom de er et gigantisk problem), men i nærmest lige så høj grad Jakob Kortbæk (Eurowind) samt Jesper Fristrup og hans folk. Det er yderst kritisk og klubben er ved at blive kørt fuldstændig i sænk pga både idioti og bevidst mishandling.

Btw, så er der bestyrelsesmøde på mandag. Forhåbentligt bliver der meldt noget konkret ud efter det. Om det så bliver godt eller skidt.
Okay. Spændende. Men hvem er så the good guys?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 29. maj 2026, 20:31

Der er mange good guys ude på Hornevej. Tuxen, Møller, en masse 1885 folk, og endda også flere i bestyrelsen. Værre ser det tilsyneladende ud blandt ejerkredsen, der mildest talt ikke giver en skid for AaBs ve og vel. Hverken sportsligt eller økonomisk. Det ligner mere og mere at deres mission er at malke alt af værdi, inden det lukker og slukker.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 29. maj 2026, 20:39

Efter mine informationer, så står der endda folk klar i kulissen til at smide et massivt beløb i AaB, men det bliver blokeret af flere af de førnævnte idioter, som hverken vil sælge deres aktier eller smide så meget som en krone mere i AaB. Well, lad os se efter på mandag.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 29. maj 2026, 20:39

KomNuBare skrev:
29. maj 2026, 20:31
Der er mange good guys ude på Hornevej. Tuxen, Møller, en masse 1885 folk, og endda også flere i bestyrelsen. Værre ser det tilsyneladende ud blandt ejerkredsen, der mildest talt ikke giver en skid for AaBs ve og vel. Hverken sportsligt eller økonomisk. Det ligner mere og mere at deres mission er at malke alt af værdi, inden det lukker og slukker.
Trist læsning! Den tyske del af ejerkredsen eller også den danske? For så er vi tilbage ved square one.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 29. maj 2026, 20:41

At den tyske del er skurke giver vist efterhånden sig selv. Men det rigtig kritiske er at flere fra den danske del tilsyneladende ikke er et hak bedre.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 29. maj 2026, 20:43

Det trækker op til maskefald

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 19. feb 2021, 22:01
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DellOrto » 29. maj 2026, 21:03

KomNuBare skrev:
29. maj 2026, 20:39
Efter mine informationer, så står der endda folk klar i kulissen til at smide et massivt beløb i AaB, men det bliver blokeret af flere af de førnævnte idioter, som hverken vil sælge deres aktier eller smide så meget som en krone mere i AaB. Well, lad os se efter på mandag.

Jeg tror, debatsiden har fået en ny kratlusker – bevæbnet med kikkert og et frisk mundaflæsningskursus fra AOF.
Der bliver live-opdateret direkte fra buskadset omkring Hornevej.

Keep ’em coming :D
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Indlæg: 822
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DarkHorse9000 » 29. maj 2026, 21:04

KomNuBare skrev:
29. maj 2026, 20:43
Det trækker op til maskefald
Jakob Kortbæk er sat i spidsen for Nordic Fotball Group og er Jens Rasmussens mand - er det Jens Rasmussen der fået kolde føder ift. overtagelse eller er det “bare” Kortbæk der udfylder sin rolle som majoritetsejernes mand (heriblandt tyskerne) og påpeger ledelsen bære en del af ansvaret for en lorte sæson?

Besvar