Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Jeg ved det ikke. Jeg er ikke økonomisk ekspert, og jeg kender ikke deres endelige agenda. Jeg viderebringer bare hvad jeg ved.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det har da været åbenlyst fra dag 1, at det handlede om dem og deres vinding. Det kan ikke overraske nogen.haghdk skrev: ↑30. maj 2026, 17:23Så kan vi ret tydeligt konkludere at de IKKE har klubbens ve og vel som interessere, men udelukkende egen personlig vinding - som jeg ikke kan få øje på hvor skulle være henne hvis de står fast.
Ædruelighedens stemme
Der kan sælges spillere som så indgår i regnskabet men de kan jo ikke direkte tage transfer indtægtenKomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 17:31baresi skrev: ↑30. maj 2026, 17:26Hvilken værdi hentyder du til??KomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 17:24De ejer klubben, og de kan dermed tømme den for al værdi.haghdk skrev: ↑30. maj 2026, 17:23Så kan vi ret tydeligt konkludere at de IKKE har klubbens ve og vel som interessere, men udelukkende egen personlig vinding - som jeg ikke kan få øje på hvor skulle være henne hvis de står fast.
Der er ik rigtigt noget af værdi i butikken man kan tømme den for
Der er egenkapitalen. Og så er der vel også stadig talenter der kan sælges.
Så kan de give sig selv en meget høj gage hvis de er ansatte eller hvis de er i bestyrelsen eller også kan ejerkredsen blive enige om et udbytte såfremt virksomheden drifter position
Men mener ikke der som sådan er et selskab de let kan tømme for noget.
Men det de jo gør som virker lige så godt det er ikke at gøre noget - de nægter at sælge og nu er fristrup tossen og kortbæk også hoppet på toget af total mangel på kompetencer og har intet indblik i hvordan du sætter en retning for en fodboldklub..
der er for mange personlige interesser der ikke vil AaB noget godt
-
R Rosenberg
- Allstar

Står alle de nye rygter til troende, er det jo EfB om igen. Bare ganget med en faktor 100.
Det lyder helt vanvittigt. Og er det virkeligheden, håber jeg ærligt talt, at lortet går konkurs, og vi kan starte på en frisk med lokale ildsjæle og lokalt ejerskab.
Det lyder helt vanvittigt. Og er det virkeligheden, håber jeg ærligt talt, at lortet går konkurs, og vi kan starte på en frisk med lokale ildsjæle og lokalt ejerskab.
Ædruelighedens stemme
Jeg tror vi skal forvente at de er iskolde. Pengegriske mænd i jakkesæt, der vil skide AaB et stykke.
Det er mere værdigt at gå konkurs end det her. Men jeg håber virkelig på et mirakel.
Om 1,5 til 2 år har man smidt egenkapitalen sådan som butikken drifter og så er en konkurs tættere på.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2026, 17:37Står alle de nye rygter til troende, er det jo EfB om igen. Bare ganget med en faktor 100.
I mellemtiden kræves der stadig kapital tilført og det tror jeg ikke man lykkes med.
Miraklet er nye ejere og så skal man 100% afnoteres børsen
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Arh, der er noget i din fortælling der ikke hænger sammen. Hvis man søger afkast på investering, så er AaB og fodbold generelt da nok det dummeste at kaste penge i. Man kan næppe fortænke eurowind mfl. I at kaste gode penge efter dårlige, så længe den nuværende direktion på ingen måde at sætter tæring efter næring og fremlægger et eller andet realistisk scenarie for 1.div, hvor der ikke brændes 50 mio i minus af år år...hvis jeg var investor ville jeg også være bekymret..
Negative historier og rygter har altid solgt aviser, og dem er der bestemt nok af om AaB pt. Selvforskyldt.
Nogen herinde virker til at vide noget, måske ikke.
Jeg er i den grad heller ikke særlig optimistisk pt, men afventer officielle meldinger, før jeg henter høtyven.
Nogen herinde virker til at vide noget, måske ikke.
Jeg er i den grad heller ikke særlig optimistisk pt, men afventer officielle meldinger, før jeg henter høtyven.
Baatnakken skrev: ↑30. maj 2026, 18:17Arh, der er noget i din fortælling der ikke hænger sammen. Hvis man søger afkast på investering, så er AaB og fodbold generelt da nok det dummeste at kaste penge i. Man kan næppe fortænke eurowind mfl. I at kaste gode penge efter dårlige, så længe den nuværende direktion på ingen måde at sætter tæring efter næring og fremlægger et eller andet realistisk scenarie for 1.div, hvor der ikke brændes 50 mio i minus af år år...hvis jeg var investor ville jeg også være bekymret..
Selvfølgelig skal man køre tæring efter næring. Det er indiskutabelt. Og det ved jeg at man også er indstillet på. Men bliver der ikke tilført ressourcer fra ejerkredsen lige her og nu, så ender vi i bedste fald i 2. Division.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du har ikke hørt noget fra Jens Rasmussen, fordi der ikke har været noget. Men det er jo en favoritdisciplin på debatsiden at sammenstykke fantasifulde teorier ud fra egne ønsker og drømme frem for at forholde sig til de handlinger, der rent udspiller sig i virkeligheden og de faktiske forhold i jernindustrien. Og de er desværre bare sådan, at der ikke er noget som helst, der tyder på, at Jens Rasmussen er i færd med at overtage AaB.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2026, 16:22Det er jo hele konstellationen med, at majoritetsejeren er NFG, der er problemet. Især så længe, tyskerne, især Peters, har det primære say i NFG. Og hvis så denne nye direktør Kortbæk (han ser i øvrigt også ritti, ritti kaw ud) er Peters håndlanger, så er det jo så bare desto mere problematisk, uagtet at Jens Rasmussen også er en del af den gruppe.Kunji skrev: ↑30. maj 2026, 15:39Pro tyskerne eller pro NFG/SSE22? Fordi man skal ikke glemme, at Jens Rasmussens aktie i AaB er i gennem NFG, og et kommende evt. ejerskab vil også være igennem NFG. Kortbæk har vel kun interesse i, at NFG sidder på magten. Det er sammensætningen vel sammensætningen i NFG, hvor Peters stadig sidder med magt, som er ødelæggende for situationen pt.
Og vil denne Jens Rasmussen overhovedet noget egentlig? Jeg har reelt aldrig hørt noget konkret og håndfast, udover spekulationer/drømme/håb/ønsker på debatsiden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Vi må gå ud fra at Nordjyske går bestyrelsen på klingen efter det bestyrelsesmøde.. hvad er plane fremadrettet? Har man affundet sig med fodbold på anden klasse i Aalborg? Skal vi bare træne os bedre og så håbe at vi om nogle sæsoner måske er i spil til oprykning? Skal de største talenter og dygtigste spillere sælges til sommer, for at redde bare lidt af regnskabet?
Forventer at de går dem på klingen og ikke bare mikrofon holderi
Jens Rasmussen må gøre klart og tydeligt hvad han vil og ikke vil. Istedet for at gemme sig bag en gumpetung båtnakke af en advokat som Jakob Kortbæk. Hvis han ikke vil andet end at smide sine ligegyldige håndører, så burde han tage sine vindmøller, stikke dem op i røven, og sælge sine aktier i AaB.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, jeg synes også navnet har fyldt mere, end det er berettiget. Ønsketænkning, velsagtens. Og fuldt forståeligt- jeg deler ønsket.Gnu skrev: ↑30. maj 2026, 18:32Du har ikke hørt noget fra Jens Rasmussen, fordi der ikke har været noget. Men det er jo en favoritdisciplin at sammenstykke fantasifulde teorier ud fra egne ønsker og drømme frem for at forholde sig til de handlinger, der rent udspiller sig i virkeligheden og de faktiske forhold i jernindustrien. Og de er desværre bare sådan, at der ikke er noget som helst, der tyder på, at Jens Rasmussen er i færd med at overtage AaB.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2026, 16:22Det er jo hele konstellationen med, at majoritetsejeren er NFG, der er problemet. Især så længe, tyskerne, især Peters, har det primære say i NFG. Og hvis så denne nye direktør Kortbæk (han ser i øvrigt også ritti, ritti kaw ud) er Peters håndlanger, så er det jo så bare desto mere problematisk, uagtet at Jens Rasmussen også er en del af den gruppe.Kunji skrev: ↑30. maj 2026, 15:39Pro tyskerne eller pro NFG/SSE22? Fordi man skal ikke glemme, at Jens Rasmussens aktie i AaB er i gennem NFG, og et kommende evt. ejerskab vil også være igennem NFG. Kortbæk har vel kun interesse i, at NFG sidder på magten. Det er sammensætningen vel sammensætningen i NFG, hvor Peters stadig sidder med magt, som er ødelæggende for situationen pt.
Og vil denne Jens Rasmussen overhovedet noget egentlig? Jeg har reelt aldrig hørt noget konkret og håndfast, udover spekulationer/drømme/håb/ønsker på debatsiden.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er en ret dårlig strategi at gå ud fra, at Nordjyske går nogen som helst på klingen, hvis man gerne vil leve en uskuffet tilværelse.FlemmingG skrev: ↑30. maj 2026, 18:34Vi må gå ud fra at Nordjyske går bestyrelsen på klingen efter det bestyrelsesmøde.. hvad er plane fremadrettet? Har man affundet sig med fodbold på anden klasse i Aalborg? Skal vi bare træne os bedre og så håbe at vi om nogle sæsoner måske er i spil til oprykning? Skal de største talenter og dygtigste spillere sælges til sommer, for at redde bare lidt af regnskabet?
Ædruelighedens stemme
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Jeg tror såmænd den gode Jens Rasmussen har nydt rigtigt godt af, at der har været en lokal presse og nogle håbefulde fans, man let kunne spænde for en vogn, der indgød håb om en snarlig overtalelse.
Mon ikke han i virkeligheden bare har forlænget tyskernes tid i klubben, og med lidt taktisk kløgt formået at afværge de destruktive fan protester, som dominerede omkring samme tid sidste sæson.
Tænk sig: nu har vi spildt et helt år med det. Vi er blevet løjet for, snydt, bedraget og ført bag lyset. Og nu står vi præcis samme sted, som efter kampen mod Lyngby: ledelsesmæssigt kaos, nul retning, håbløs økonomi og intet perspektiv for fremtiden.
Det er dælme grove løjer...
Mon ikke han i virkeligheden bare har forlænget tyskernes tid i klubben, og med lidt taktisk kløgt formået at afværge de destruktive fan protester, som dominerede omkring samme tid sidste sæson.
Tænk sig: nu har vi spildt et helt år med det. Vi er blevet løjet for, snydt, bedraget og ført bag lyset. Og nu står vi præcis samme sted, som efter kampen mod Lyngby: ledelsesmæssigt kaos, nul retning, håbløs økonomi og intet perspektiv for fremtiden.
Det er dælme grove løjer...
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jeg synes så ikke, at man kan bruge ønsketænkning til noget som helst. Slet ikke når denne ønsketænkning bliver fremlagt som viden om, hvad der kommer til at ske. Det forplumrer bare billedet.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2026, 18:46Ja, jeg synes også navnet har fyldt mere, end det er berettiget. Ønsketænkning, velsagtens. Og fuldt forståeligt- jeg deler ønsket.Gnu skrev: ↑30. maj 2026, 18:32Du har ikke hørt noget fra Jens Rasmussen, fordi der ikke har været noget. Men det er jo en favoritdisciplin at sammenstykke fantasifulde teorier ud fra egne ønsker og drømme frem for at forholde sig til de handlinger, der rent udspiller sig i virkeligheden og de faktiske forhold i jernindustrien. Og de er desværre bare sådan, at der ikke er noget som helst, der tyder på, at Jens Rasmussen er i færd med at overtage AaB.R Rosenberg skrev: ↑30. maj 2026, 16:22Det er jo hele konstellationen med, at majoritetsejeren er NFG, der er problemet. Især så længe, tyskerne, især Peters, har det primære say i NFG. Og hvis så denne nye direktør Kortbæk (han ser i øvrigt også ritti, ritti kaw ud) er Peters håndlanger, så er det jo så bare desto mere problematisk, uagtet at Jens Rasmussen også er en del af den gruppe.Kunji skrev: ↑30. maj 2026, 15:39Pro tyskerne eller pro NFG/SSE22? Fordi man skal ikke glemme, at Jens Rasmussens aktie i AaB er i gennem NFG, og et kommende evt. ejerskab vil også være igennem NFG. Kortbæk har vel kun interesse i, at NFG sidder på magten. Det er sammensætningen vel sammensætningen i NFG, hvor Peters stadig sidder med magt, som er ødelæggende for situationen pt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Ved vi mere om dem, som står klar til at investere, men som blokeres af NFG og Fristrup? Er det seriøse folk og penge eller mere i stil med ham Futsal-landstræneren? Og hvorfor blokerer Fristrup i øvrigt for noget?
@RØDESVIN skrev for et par sider siden, at Kortbæk mener, der ikke er tilstrækkelig villig kapital i Nordjylland til at løfte AaB. Men det er måske bare, fordi man ikke vil afgive magten.
Lige præcis - og det viser jo også, hvor gennemført sindssyg tyskerne ageren er. De har jo netop selv sørget for at tømme klubben for værdier og har derigennem også sat hele deres egen investering overstyr. Den mest udpræget lose/lose - historie i fodboldhistorien!baresi skrev: ↑30. maj 2026, 17:30Du kan ikke tømme egenkapitalenAlpa Chino skrev: ↑30. maj 2026, 17:28Vi har en egenkapital på 62 mio.baresi skrev: ↑30. maj 2026, 17:26Hvilken værdi hentyder du til??KomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 17:24De ejer klubben, og de kan dermed tømme den for al værdi.
Der er ik rigtigt noget af værdi i butikken man kan tømme den for
Det er ikke likvider