Ingen er vel forpligtet ud over deres evner. Og det gælder for så vidt både spillere og stab.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
AaB vs. Vendsyssel, Søndag den 20.09.2026 kl. 14.00.
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: AaB vs. Vendsyssel, Søndag den 20.09.2026 kl. 14.00.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Enig.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
Jeg vil gå så langt at sige vi er et bedre fodboldhold i samtlige af spillets facetter bortset fra hovedspillet.
Derfor er det også ekstra bittert når det er en kamp vi skal vi 10/10 gange, og gerne med en stor margin.
Tiedemann er så uendelig vigtig for vores hold, der er bare en anden defensiv stabilitet når han er på banen.
Fint spil? Langsomt - uinspireretHalamadrid skrev: ↑20. sep 2026, 16:07Højer kan sgu da ikke score målene. Spillet er super fint i dag, chancer er der rigeligt af. På ingen måde trænerens skyld. Det er rent uheld der ikke kom 3 point i dag
Han er ikke i stand til at udføre det han vil - spillerne ved ikke hvad han ihvertfald
Selvom tiedemann havde været med ,kunne han jo alligevel ikke have reddet den for den målmandsfadæsetroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 17:20Enig.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
Jeg vil gå så langt at sige vi er et bedre fodboldhold i samtlige af spillets facetter bortset fra hovedspillet.
Derfor er det også ekstra bittert når det er en kamp vi skal vi 10/10 gange, og gerne med en stor margin.
Tiedemann er så uendelig vigtig for vores hold, der er bare en anden defensiv stabilitet når han er på banen.
Nej det er rigtigt, men sådan generelt synes jeg bare der er mere defensiv stabilitet når han er med. Jeg tror det er fordi han er så verbal og styrer de andre unge gutter.nj27 skrev: ↑20. sep 2026, 18:13Selvom tiedemann havde været med ,kunne han jo alligevel ikke have reddet den for den målmandsfadæsetroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 17:20Enig.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
I en kamp som i dag sidder jeg hele tiden og frygter hvornår de scorer, det gjorde jeg ikke mod eksempelvis AB, Køge eller Hvidovre indtil han dummede sig.
Det har du ret i , men det koster at dumme sig , det kostede 2 point i hvidovre ,og det kostede 2 point idagtroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 18:23Nej det er rigtigt, men sådan generelt synes jeg bare der er mere defensiv stabilitet når han er med. Jeg tror det er fordi han er så verbal og styrer de andre unge gutter.nj27 skrev: ↑20. sep 2026, 18:13Selvom tiedemann havde været med ,kunne han jo alligevel ikke have reddet den for den målmandsfadæsetroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 17:20Enig.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
I en kamp som i dag sidder jeg hele tiden og frygter hvornår de scorer, det gjorde jeg ikke mod eksempelvis AB, Køge eller Hvidovre indtil han dummede sig.
Helt enignj27 skrev: ↑20. sep 2026, 18:27Det har du ret i , men det koster at dumme sig , det kostede 2 point i hvidovre ,og det kostede 2 point idagtroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 18:23Nej det er rigtigt, men sådan generelt synes jeg bare der er mere defensiv stabilitet når han er med. Jeg tror det er fordi han er så verbal og styrer de andre unge gutter.nj27 skrev: ↑20. sep 2026, 18:13Selvom tiedemann havde været med ,kunne han jo alligevel ikke have reddet den for den målmandsfadæsetroelsh skrev: ↑20. sep 2026, 17:20Enig.KongGulerod skrev: ↑20. sep 2026, 16:56Hård skæbne. Jeg synes egentlig at vi spiller udmærket og får skabt en del, men vi er simpelthen for uskarpe i de afgørende situationer. Man kan kritisere Højer for manglende indskiftninger, men spillerne har en mindst lige så stor andel i den her skuffelse.
Eller - at spillertruppens kvalitet plus/minus en marginal modsvarer den nuværende 6. plads i 1. division eller 13 point i de første 9 kampe - hvoraf knap halvdelen stammer fra de to halvheldige sejre over Hillerød og Aarhus Fremad i sæsonens to første kampe. Målt på de sidste 7 kampe ville holdet have befundet sig lige over nedrykningsstregen.F isse skrev: ↑20. sep 2026, 17:46Begge dele
I det hele taget er dette vel den første kamp i sæsonen, hvor AaB har fået færre point, end begivenhederne på banen rimeliggjorde.
Lidt på afstand;
- stadig dumt at Normann ikke skiftes ud 10-15 minutter tidligere.
- Norman, for helvede. Jamen, for satan.
- bedste kamp længe af Noel på back-pladsen, selv medregnet hans lidt for langsommelige og passive ageren ved 1-1 målet.
- Adedeji føjer et fint afsnit mere til sin anbefaling.
- Perssyn er forhåbentlig ikke alvorligt skadet; han er jo en solid forstærkning af holdet.
- Godt vi holdt Nwakide hjemme, han må også være glad for at kunne rejse afsted med første scoring på bogen.
- Det bliver efterhånden spændende at se, hvem Tielemans skal slå af inde på midten.
- Søndergaard bliver en rigtig god business case.
- bedste kamp længe af Noel på back-pladsen, selv medregnet hans lidt for langsommelige og passive ageren ved 1-1 målet.
- Perssyn er forhåbentlig ikke alvorligt skadet; han er jo en solid forstærkning af holdet.
- Godt vi holdt Nwakide hjemme, han må også være glad for at kunne rejse afsted med første scoring på bogen.
- Det bliver efterhånden spændende at se, hvem Tielemans skal slå af inde på midten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Alpa Chino
- Superliga

Søndergaard var mega god idag. Mange drev frem med bolden.
Jeg har en helt anden opfattelse af arnorssonFunky skrev: ↑20. sep 2026, 19:14Lidt på afstand;
Jeg syns han er en elendig back. Og det vigtigste pejlemærke er bare at kigge på Tibo.
Han er stærkt defensivt - placerer sig super godt - timer sine indgreb og så er han meget anvendelig i akne offensive auktioner
Arnor er stort set alt det modsatte
Men når vi siger det ser bedre ud hvilket det gjorde er det også fordi han kommer fra et elendigt bundniveau og bedre end det er stadig ikke godt .
Han skaber en ubalance og er faktisk med i flere lidt farlige aktioner mod eget mål.
Desuden er vaner han stort set ikke at kigge fremad.
Han buser forkert op på modstanderne og hans indlæg er ikke bedre end Børstings fra modsatte side
Hvis man vil spille med 4 så skal man have en ny VB
Arnor bliver aldrig den der kommer til at eje VB
F isse skrev: ↑20. sep 2026, 17:47Fint spil? Langsomt - uinspireretHalamadrid skrev: ↑20. sep 2026, 16:07Højer kan sgu da ikke score målene. Spillet er super fint i dag, chancer er der rigeligt af. På ingen måde trænerens skyld. Det er rent uheld der ikke kom 3 point i dag
Stop dig selv.
Vi spiller en fremragende kamp i dag, og bør vinde med 2-3 mål. Vi er bedre end Vendsyssel over hele banen, gennem hele kampen.
Vores opspil fungere og vi skaber utallige chancer på mange måder. Vi får fyldt på i feltet, og spillerne ligner netop nogen der forstår planen.
Din kritik er helt på månen.
Har lige set highlights fra kampen. Hvordan vi ikke scorer mindst 5 mål i gårsdagens kamp - det fatter jeg ikke. Vi kommer frem til minimum 5 åbne skudmuligheder indenfor 10 meter fra målet. Sindssygt..
Vendsyssel burde omvendt også ha scoret et par kasser mere - skidt forsvarsspil
Det er jo en kamp vi bør vinde 10/10 gange, vi har så mange muligheder for at lukke kampen, at det halve burde være nok. Det er virkelig ærgerligt, for med en sejr havde vi været på 3. pladsen med kun 4 point til nr. 2.FlemmingG skrev: ↑21. sep 2026, 08:35Har lige set highlights fra kampen. Hvordan vi ikke scorer mindst 5 mål i gårsdagens kamp - det fatter jeg ikke. Vi kommer frem til minimum 5 åbne skudmuligheder indenfor 10 meter fra målet. Sindssygt..
Omvendt mangler vi bare noget defensiv struktur uden vores kaptajn, og jeg sad hele kampen igennem med en dårlig følelse når vi kun var foran med 1. De pumper nogle lange bolde frem, og der mangler vi bare noget fysik.
På positiv siden synes jeg Valdemar Møller var rigtig god i går, han får mange gange sat sine holdkammerater i scene, og burde have fået mindst en assist mere. Derudover har vi jo faktisk spillet rigtig fint i de seneste 3 opgør, hvor vi med lidt held havde fået to sejre mere.
Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
Top of mind, så har han kostet imod Hobro, Hvidovre og nu VFF. Så kan han have nok så mange fine reflekser på stregen, der forventes af en målmand, men han har nogle meget store og tydelige mangler i sit spil, som modstanderne selvfølgelig forsøger at udnytte. Det er ikke realistisk at rykke op med Müller på mål + en ineffektiv offensiv.
Det er mig ubegribeligt, at AaB kan have en så svag og tung keeper, som end ikke kan komme ud til stolperne, finde ud af at stille en mur ordentligt eller endda dominere det lille felt. Han har kostet et hav af tabte points lige fra nedrykningen til nu, og får Posavec til at ligne prime Buffon.
Men ja, offensiven er alt for ineffektiv. Dog er det positivt, at Nwadike kom på tavlen.
Konklusionen er dog, at det slet slet ikke er godt nok AaB!
Det er dog glædeligt at høre, at Zinck har sagt op for længe siden. Så mangler vi bare Højer.
Top of mind, så har han kostet imod Hobro, Hvidovre og nu VFF. Så kan han have nok så mange fine reflekser på stregen, der forventes af en målmand, men han har nogle meget store og tydelige mangler i sit spil, som modstanderne selvfølgelig forsøger at udnytte. Det er ikke realistisk at rykke op med Müller på mål + en ineffektiv offensiv.
Det er mig ubegribeligt, at AaB kan have en så svag og tung keeper, som end ikke kan komme ud til stolperne, finde ud af at stille en mur ordentligt eller endda dominere det lille felt. Han har kostet et hav af tabte points lige fra nedrykningen til nu, og får Posavec til at ligne prime Buffon.
Men ja, offensiven er alt for ineffektiv. Dog er det positivt, at Nwadike kom på tavlen.
Det er dog glædeligt at høre, at Zinck har sagt op for længe siden. Så mangler vi bare Højer.
Det var godt James Gow lige fik forlænget med Müller til 2029 og gjort ham til en af de absolut bedst lønnede i truppen, vist kun overgået af Tiedemann.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
Ligesom Gow fik strikket en lækker aftale sammen til Kristoffer Wichmann, så vi hænger på hans løn frem til sommeren 27, selvom han har fået andet arbejde som assistet hos FCK.
Ja, det er ganske katastrofalt, og viser hvor blank Gow var/er.troelsh skrev: ↑21. sep 2026, 09:54Det var godt James Gow lige fik forlænget med Müller til 2029 og gjort ham til en af de absolut bedst lønnede i truppen, vist kun overgået af Tiedemann.FIDEL skrev: ↑21. sep 2026, 09:32Endnu en spillemæssigt udmærket kamp, men holdets individuelle kvalitet udstilles igen igen. Man brænder alt for mange chancer, og så laver Müller endnu engang tvivlsomt målmandsspil. Han koster rigtig mange points på en sæson.
Ligesom Gow fik strikket en lækker aftale sammen til Kristoffer Wichmann, så vi hænger på hans løn frem til sommeren 27, selvom han har fået andet arbejde som assistet hos FCK.
Müller er målt på løn og pointtab vel den dyreste målmand i klubbens historie.
Kan vi ikke lige få noget fakta på bordet? Jeg vil skide på hvem der har ret, men lige nu er debatten simpelthen på lavere niveau end AaBs sidste 4 sæsoner.
Er Muller den anden højst lønnet i truppen?
Må vi kun kalde dem sse opfindelser når det er spillere vi har set os sure på?
Er vi sikre på at Wichmann trækker løn fra både os og fck?
Hvem står klar i kulissen til at overtage klubben? Jeg har set det nævnt flere gange..
Er muller den ringeste målmand nogensinde i AaB? (Nej, det kræver bare at man søger på statistik, muller er kun overgået af Rinne og Zaza målt på redningsprocent)
Er Muller den anden højst lønnet i truppen?
Må vi kun kalde dem sse opfindelser når det er spillere vi har set os sure på?
Er vi sikre på at Wichmann trækker løn fra både os og fck?
Hvem står klar i kulissen til at overtage klubben? Jeg har set det nævnt flere gange..
Er muller den ringeste målmand nogensinde i AaB? (Nej, det kræver bare at man søger på statistik, muller er kun overgået af Rinne og Zaza målt på redningsprocent)