Sådan har jeg det slet ikke. DBU er sekundært for mig - ja f.eks. muligvis i tredje række.Kasper skrev: ↑18. sep 2026, 12:11Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg skal se landsholdets kampe uanset hvad.jonas386 skrev: ↑17. sep 2026, 20:38Sådan har jeg da også haft det, men DBU har bare allerede trukket ret kraftige veksler på hvad jeg gider acceptere og vil lade passere. Hvis DBU havde stået fast under VM i Qatar, talt imod VM i Saudi eller været hurtigere til eks. at støtte nordmændene i deres kritik af Infantino og FIFA peace prize, så var jeg nok stadig skuffet over Riemer-ansættelsen, men det havde nok ikke gjort skade ift min lyst til at støtte holdet.Kasper skrev: ↑17. sep 2026, 18:31Jeg fatter ikke din tankegang.jonas386 skrev: ↑15. sep 2026, 12:52Så længe Riemer er landstræner, har jeg ingen interesse i landsholdet. Kasper Høgh er udtaget efter sine 7 kampe i Celtic hvor han har scoret i en enkelt. Han skal vist være mere gavmild med bønneriet.R Rosenberg skrev: ↑15. sep 2026, 12:14Ingen fra AaB er udtaget til landsholdets kommende kampe.
Riemer Raus!
Supertalentet Theo Sander er desuden udtaget til U21 landsholdet, efter at have spillet 0 minutter for sin nye klub Elfsborg.
Jeg regner med at jeg skal se samtlige landskampe indtil jeg ikke er her længere. Det er underordnet hvem der er træner eller hvem der er udtaget.
Jeg er selvfølgelig helt med på, at det ikke er så attraktivt et job som det har været, og at vi ikke har den der grand old man, der efter en succesfuld karriere er færdig med at være klubtræner og gerne vil trappe ned. Men når det så er sagt, så skulle man da tro Kent Nielsen eks. ville være en mulighed. Thomas Frank eller Bo Henriksen ville nok heller ikke være 100% afvisende, hvis DBU havde ringet i foråret. Der er da også en håndfuld andre trænere med superligaerfaring jeg hellere havde set.
Den hedder AaB, lidt mere AaB og så kommer Liverpool sgu nok også før DBU.
Mit problem med det danske landshold er mange ting. For det første er det der med, at man så gerne vil være så korrekte/fine på den hvad angår spillestil selv når man ikke har spillermaterialet til det. For det andet så er det den der underlige selvovervurdering, hvor man selv tror man sikkert bør slå de andre midternationer hver gang samtidig med man kan spille en kønsløs 0-0 mod Letland. For det tredje synes jeg bare det blev intestsigende og kønsløst med Christian Eriksen generationen og deres spillerstrejker fordi de tre bedste spillere skulle kunne tjene lidt ekstra på at reklamere for bookmakere.
Det er da fedt når vi har et historisk godt landshold og der skal vi have forventninger, men resten af tiden bør det danske landshold ikke prøve at være noget de ikke er fodboldmæssigt. Og så kan jeg nok ogås blive lidt skeptisk omkring hele ensretningen af spillere/spilelstil. Jeg tror sådan set meget af den professionalisering der er blevet lavet var det rigtige, men det virker også lidt til vi er endt i en blindgyde, hvor man ikke er fuldt med. Vi har for få spillere der er på øverste niveau i deres bedste alder eller har niveauet/potentialet tit at komme derop. Jeg savner spidskompetencer og personligheder for jeg synes de danske spillere der kommer ud i højere grad er leverpostej og når man så samtidig bilder sig selv/omverdenen man er lige under de bedste landshold i verden så bliver det utroværdigt.
Og så skabte de senere Morten Olsen år også bare en antipati hos mig. Bedemænd i badetøfler, stædighed og fastlåsthed omklring noget der ikke virkede og fandens Københavner-centrisk.