Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag
Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa
Man skal godt nok have mange penge hvis man hælde dem ned i et hul uden bund, kan håbe der kommer nogen som helt vil overtage klubben så der kommer styr på klubben
Jeg har altid troet at de 20m var umuligt, for så mange penge havde AaB ikke brugt på transfers og bonus.. Gad godt se hvordan de har fået det til et så stort tal, vi har jo på ingen måde brugt lige så mange penge som Brøndby i den periode, jeg havde enlig regnet med vi snakkede et beløb omkring de 10m.. men 17.. puha.
det værste er næsten, vi kan være ret så sikre på vi på ingen måde får samme beløb ind som Brøndby. Vi skal være heldige bare vi får 25m ind.
det værste er næsten, vi kan være ret så sikre på vi på ingen måde får samme beløb ind som Brøndby. Vi skal være heldige bare vi får 25m ind.
Jeg kan ikke VIDE det, men jeg TROR faktisk, at AaB har ladet investor-gruppen kigge med i kortene igennem hele processen, så dén med, at investorerne skræmmes væk, nej, lige tværtom.AllanPedersen skrev:Kan ikke se det skulle være svært at regne ud hvad der er foregået
Advokaterne har sku da ikke regnet 13 millioner forkert.
For præcis et år siden tilsidesætter vi 4.4millioner og skriver
det er hvad vores advokater siger vi skylder, og hvis vi foresten skal betale mere går vi fallit
For præcis et halvt år siden justerer vi og tilsidesætter yderligere 2,2 millioner? ca.. og skriver
det er hvad vores advokater siger vi skylder, og hvis vi foresten skal betale mere går vi fallit
Nu melder vi så et 3. og meget større tal ud, og spillerforeningen siger stadig det ikke er det rigtige beløb
Der kan ikke være nogen tvivl om, vores ledelse har hele tiden fra starten af vidst
at tallet var markant højere. Det er uddannet jurister vi har haft til at kigge på det.
Klubben har løjet i udmeldingerne, og motivationen er selvfølgelig desto lavere beløb vi meldte ud, desto mere håbede man på spillerforeningen var villige til at mødes lavt på midten.
Fuldstændig som at byde 50kr på en brugt stol og godt vide du nok ender på 100kr.
Hvad er konklusionen så? .. Ja ledelsen har løjet.
Det vælger jeg tro det eller ej at være ligeglad med, måske fordi
jeg har forventet den her udmelding i 2 år nu.
Jeg bekymrer mig om de penge, og det faktum vi ligner
amatører for potentielle investorer når vi ikke kan melde sandheden ud
Det er jo det som skræmmer investor grupperne væk, at man ikke kan regne med vores ledelse
Hvis vi fra starten havde meldt et rigtigt tal ud, så var der noget at forholde sig til.
For vi fik ikke spillerforeningen rystet ned på et lavt beløb.
Vi kommer stadig til at stå med den fulde regning, men udover det ligner vi også idioter nu.
og ja den sidder i den grad på Lynge...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Nå, så kom AaB hadende nik frem igen. Skrid nu bare ud til hockey og luk røven, du var jo kun herinde pga hockeyen.nik skrev:Man skal godt nok have mange penge hvis man hælde dem ned i et hul uden bund
Og så skriver du et hul uden bund, du har jo overhovedet ikke gidet at sætte dig ind i tingene. AaB kører med + på driften.
Pointen her er så, at AaB måske har formået at overbevise investor-gruppen om, at der netop ikke længere mangler bund. Nu har man 'bare' en skidetræls regning at betale, og det er så et juridisk slagsmål (hvor jeg formoder det stadig må gælde, at AaB har juridisk rygdækning for diverse udmeldinger), og derefter kan vi måske for alvor se fremad mod et nyt og mere levedygtigt AaB.nik skrev:Man skal godt nok have mange penge hvis man hælde dem ned i et hul uden bund, kan håbe der kommer nogen som helt vil overtage klubben så der kommer styr på klubben
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
Desuden vil jeg bemærke at AaB havde godt styr på økonomien, med et pænt overskud i 13, indtil denne hensættelse....Ærgeligt....Nu er vi nødt til at komme i CL.....
Jeg er sikker på at den gamle kontorchef i Aalborg Kommune (Lynge) har handlet i både god tro og udmeldt de scenarier der var stillet op for ham. At resultatet ender på 17 millioner er ærgeligt og kan være altødelæggende, men det er trods alt 8 mio bedre end det skrækscenarie der blev meldt ud af pressen. Jeg tror AaB´s gode placering og gode forudsætninger for at have et tophold i næste sæson også, giver investorene mod på at spytte i kassen, således katastrofen trods alt kan afværges...
Desuden vil jeg bemærke at AaB havde godt styr på økonomien, med et pænt overskud i 13, indtil denne hensættelse....Ærgeligt....Nu er vi nødt til at komme i CL.....
Jeg er sikker på at den gamle kontorchef i Aalborg Kommune (Lynge) har handlet i både god tro og udmeldt de scenarier der var stillet op for ham. At resultatet ender på 17 millioner er ærgeligt og kan være altødelæggende, men det er trods alt 8 mio bedre end det skrækscenarie der blev meldt ud af pressen. Jeg tror AaB´s gode placering og gode forudsætninger for at have et tophold i næste sæson også, giver investorene mod på at spytte i kassen, således katastrofen trods alt kan afværges...
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.
-
seamann
Der er vel ikke noget galt med kontrakterne - det er blot AaB, der ikke har overholdt overenskomsten.nulle666 skrev:Er DBU ikke indeover alle kontrakter skrevet i DK? Jeg mener de godkender og opbevarer kopier af kontrakter? Er der nogle kyndige der ved om dette passer og om dette kan være delvist ansvarspådragende, således vi eksempelvis lukker landsholdet istedet for AaB...
De 17 mio er blot AaBs gætværk lige i øjeblikket. Spillerforeningen er ikke enige i det beløb.
Men ellers en god ide (at lukke landsholdet i stedet for AaB).
Sorry, hvis det er debateret tidligere i tråden (Har ikke fået det hele læst igennem)
Men det der sport nord som vi skal betale 12,5 mill til.
Er vi ude af det for evigt nu ???
Eller kan der kommer mere af det lort i fremtiden ?
Som jeg ser det, er det vel det sidste sammen med feriepenge sagen, som mangler at blive ryddet op i, fra den gamle ledelse?
Lukker vi hullet og får betalt det sidste.
Så ser jeg meget lyst på fremtiden i AaB, for synes det virker til den nuværende ledelse vil ud af alt det udenoms lort.
Men det der sport nord som vi skal betale 12,5 mill til.
Er vi ude af det for evigt nu ???
Eller kan der kommer mere af det lort i fremtiden ?
Som jeg ser det, er det vel det sidste sammen med feriepenge sagen, som mangler at blive ryddet op i, fra den gamle ledelse?
Lukker vi hullet og får betalt det sidste.
Så ser jeg meget lyst på fremtiden i AaB, for synes det virker til den nuværende ledelse vil ud af alt det udenoms lort.
ved ikke om det er nævnt tidligere.
men realistisk set skal vi vel ud og spille europæisk gruppespil inden for de næste 3 år ca, for at der kommer nogen penge i kassen. ellers er vi vel temmelig meget fucked - os selvom onkel kommer og smider 30+ millioner i kassen. for vi kan jo ikke sælge kusk og thomsen hvert år. der er jo ingen der ved hvornår vi får sådan en årgang igen. så medmindre der kommer et gruppespil der smider en 30 millioner af sig, inden for en overskuelig fremtid, så tror jeg sgu vi er pænt meget fucked.
men realistisk set skal vi vel ud og spille europæisk gruppespil inden for de næste 3 år ca, for at der kommer nogen penge i kassen. ellers er vi vel temmelig meget fucked - os selvom onkel kommer og smider 30+ millioner i kassen. for vi kan jo ikke sælge kusk og thomsen hvert år. der er jo ingen der ved hvornår vi får sådan en årgang igen. så medmindre der kommer et gruppespil der smider en 30 millioner af sig, inden for en overskuelig fremtid, så tror jeg sgu vi er pænt meget fucked.
lynge er gud!
Jeg tror det er fuldstændigt modsat - nemlig at vi taler om en specifik investorgruppe tæt på eller i gennem netværket som hele tiden har stået parat når feriepengesagen var løst. De har derfor hele vejen igennem været orienteret om skøn og "uskøn" og noget af det er mediespin - på kant med loven sikkert - for at overbevise spillerforeningen og retten om at vi faktisk har ret og der er tale om et mindre beløb.AllanPedersen skrev:Kan ikke se det skulle være svært at regne ud hvad der er foregået
For præcis et halvt år siden justerer vi og tilsidesætter yderligere 2,2 millioner? ca.. og skriver
Nu melder vi så et 3. og meget større tal ud, og spillerforeningen siger stadig det ikke er det rigtige beløb
Der kan ikke være nogen tvivl om, vores ledelse har hele tiden fra starten af vidst
at tallet var markant højere. Det er uddannet jurister vi har haft til at kigge på det.
Klubben har løjet i udmeldingerne, og motivationen er selvfølgelig desto lavere beløb vi meldte ud, desto mere håbede man på spillerforeningen var villige til at mødes lavt på midten.
Fuldstændig som at byde 50kr på en brugt stol og godt vide du nok ender på 100kr.
Det er jo det som skræmmer investor grupperne væk, at man ikke kan regne med vores ledelse
Hvis vi fra starten havde meldt et rigtigt tal ud, så var der noget at forholde sig til.
Vi kommer stadig til at stå med den fulde regning, men udover det ligner vi også idioter nu.
og ja den sidder i den grad på Lynge...
Men investorerne har hele tiden været med og har netop derfor enorm tillid til leldelsen og bestyrelsen.
Mit bud men nu må vi vente og se.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
jensemand57
- Allstar

Den næste udmelding, der gerne må komme fra AaB, må meget gerne omhandle en eller flere investorer. Hellere i dag end i morgen. jeg er overbevist om, at kommer de og skyder de det antal millioner i kassen, der er behov for, vil vi se et AaB med økonomisk fremgang. Det begrunder jeg med overskuddet på driften, men også at det givet vil frigøre mandetimer til at koncentrerer sig om at tjene penge ind til AaB.
jeg kan bare godt frygte at er der nogen der vil smide penge i kassen, at de så skal ja deres investering + 100% tilbage. ved godt det ikke kommer til at blive så slemt, men tror sgu der skal betales en del tilbage.
lynge er gud!
Den videre drift af AaB skal naturligvis ikke stå og falde med en europæisk indtægt. For det første er der langt flere nitter end gevinster i det spil (behøver jeg minde om de 2 seneste europæiske lidelser), for det andet er det utænkeligt, at AaB i sin nuværende forfatning kan levere noget som helst af betydning i Europa Cuppen.
Lad os fokusere på, at der trods alt findes investorer, der har udtrykt interesse for AaB, og at klubben faktisk kører godt, når vi alene tager den daglige drift i betragtning.
Lad os fokusere på, at der trods alt findes investorer, der har udtrykt interesse for AaB, og at klubben faktisk kører godt, når vi alene tager den daglige drift i betragtning.
Hvis man nedskrev værdien af aktierne til tæt ved nul og lavede en helt ny aktieemission ville vi formentlig få penge i kassen. AaB fremstår i dag som en god forretning, hvor lønningerne er trimmet og der er styr på udgifterne. Tidligere tiders fantaster er væk, både fra bestyrelsesgangene og i direktionen. Derfor tror jeg også investorerne vil være klar, men det vil kræve, at alle der har lagt deres surt opsparede penge i klubben accepterede, at deres aktier er/var tæt på ingenting værd. Vi har brug for investorer, som er med på de meget lange bane, og ikke har brug for hurtige gevinster. Kommer der en ny aktieemission sætter jeg konens pensionsopsparing på spil 
Synes debatten om skyld er lidt lige gyldig lige nu. Lynge mfl. har måske fejlet i et eller andet omfang, men nok nærmere i god tro end Søndergaard regimet. Det vigtige er nu hvordan vi sikrer klubbens fremadrettede eksistens og, at Superliga licensensen fornyes. Så kan folket altid lege blame-games derefter.
Jeg vil som fan rigtigt gerne donere klubben penge/købe aktier og jeg tror på, at rigtigt mange af jer andre har det på samme måde. Jeg håber virkelig, at AaB satser på mere end bare en investorgruppe. Vi er AaB, Nordjyllands hold fra Danmarks fjerde største by med et opland på 578.839 indbyggere (i følge Wiki). Det må altså være muligt at få støtte fra fansene udover Investorgruppen. Selvfølgelig kan fansene ikke betale hele gildet, men mange vil nok gerne støtte klubben med at få klaret dette sidste skelet i skabet og kunne man samle en million eller to ville det jo også være dejlige penge. Kunne man f.eks. få 5000 (1% af oplandet) til at donere 400 kr. i snit (2 millioner kr. i alt)? Det er vel egentlig ikke så utænkeligt igen. Det kræver selvfølgelig at folk skal gøre op med sig selv, at en investering i en fodboldklub sjældent er profitabel i kr/øre, men at AaB giver os så meget andet og det jo ikke er astronomiske beløb.
Synes virkelig AaB, ASC eller andre bør sætte en kampagne i søen og jeg hjælper gerne til.
Jeg vil som fan rigtigt gerne donere klubben penge/købe aktier og jeg tror på, at rigtigt mange af jer andre har det på samme måde. Jeg håber virkelig, at AaB satser på mere end bare en investorgruppe. Vi er AaB, Nordjyllands hold fra Danmarks fjerde største by med et opland på 578.839 indbyggere (i følge Wiki). Det må altså være muligt at få støtte fra fansene udover Investorgruppen. Selvfølgelig kan fansene ikke betale hele gildet, men mange vil nok gerne støtte klubben med at få klaret dette sidste skelet i skabet og kunne man samle en million eller to ville det jo også være dejlige penge. Kunne man f.eks. få 5000 (1% af oplandet) til at donere 400 kr. i snit (2 millioner kr. i alt)? Det er vel egentlig ikke så utænkeligt igen. Det kræver selvfølgelig at folk skal gøre op med sig selv, at en investering i en fodboldklub sjældent er profitabel i kr/øre, men at AaB giver os så meget andet og det jo ikke er astronomiske beløb.
Synes virkelig AaB, ASC eller andre bør sætte en kampagne i søen og jeg hjælper gerne til.
Jeg sidder præcis med samme tanke!thomasjn skrev:Synes debatten om skyld er lidt lige gyldig lige nu. Lynge mfl. har måske fejlet i et eller andet omfang, men nok nærmere i god tro end Søndergaard regimet. Det vigtige er nu hvordan vi sikrer klubbens fremadrettede eksistens og, at Superliga licensensen fornyes. Så kan folket altid lege blame-games derefter.
En form for indsamling (lidt ala 10 kr. til tifokaos), jeg hjælper også gerne til med sådan en indsamling! Men hvordan den lige skal skrues sammen, sådan rent praktisk og lovmæssigt, det ved jeg ikke.
[quote="AllanPedersen"]Kan ikke se det skulle være svært at regne ud hvad der er foregået
og ja den sidder i den grad på Lynge...[/quote
Må hellere sige ar jeg heller ikke har læst tråden igennem, men synes dette indlæg lyder meget rigtigt.
Hvis man i Nordjylland ikke er bedre til at køre en forretning så synes jeg godt nok det ser skidt ud, hvis der er folk der vil putte penge i en skude som er på vej ned så er man i mine øjne ikke for klog.
Hvis det så skulle ske at der vil blive fundet en invester gruppe så vil da være sådan at de vil have en garanti i rasten af klubben så den til sidst ikke har noget som helst i værdi.
At mand har været så dum som mig og købe en del aktier er bare skidt få jeg tror sgu godt nok de er tabt.
og ja den sidder i den grad på Lynge...[/quote
Må hellere sige ar jeg heller ikke har læst tråden igennem, men synes dette indlæg lyder meget rigtigt.
Hvis man i Nordjylland ikke er bedre til at køre en forretning så synes jeg godt nok det ser skidt ud, hvis der er folk der vil putte penge i en skude som er på vej ned så er man i mine øjne ikke for klog.
Hvis det så skulle ske at der vil blive fundet en invester gruppe så vil da være sådan at de vil have en garanti i rasten af klubben så den til sidst ikke har noget som helst i værdi.
At mand har været så dum som mig og købe en del aktier er bare skidt få jeg tror sgu godt nok de er tabt.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
gravballe skrev:Jeg har altid troet at de 20m var umuligt, for så mange penge havde AaB ikke brugt på transfers og bonus.. Gad godt se hvordan de har fået det til et så stort tal, vi har jo på ingen måde brugt lige så mange penge som Brøndby i den periode, jeg havde enlig regnet med vi snakkede et beløb omkring de 10m.. men 17.. puha.
Lidt sjovt at tænke på at det har været en sandhed at Lynge drev butikken med yderst få midler!
link
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Jeg kunne også godt være frisk på at smide en tudse, hvis man kunne etablere et initiativ ekesempelvis omkring noget med "fanaktier" eller lignenede.
Man kunne evt. kunne få en rabat på sæson kort et par år frem eller nogle rabatter hos AaBs sponsorer. Det må da være muligt at få stablet sådan et initiativ på benene.
Man kunne evt. kunne få en rabat på sæson kort et par år frem eller nogle rabatter hos AaBs sponsorer. Det må da være muligt at få stablet sådan et initiativ på benene.
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Ikke for at lyde negativ Brent men du drømmer hvis du tror 1000kr i aktie bør give dig nogen som helst fordele..
jeg har for mere end 10k AaB aktie... købt dengang de var nede og skrabe bunden på ca 1.10pr aktie.
Jeg får en indbydelse til et arrangement med spisning engang om året.. men det er også det.
jeg har for mere end 10k AaB aktie... købt dengang de var nede og skrabe bunden på ca 1.10pr aktie.
Jeg får en indbydelse til et arrangement med spisning engang om året.. men det er også det.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt