Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af Hovedet » 2. maj 2014, 12:51

Så blev det desværre officielt. Risgaard ude af morgendagens kamp og frygter fibersprængning, hvilket vil betyde, at han er ude resten af sæsonen. En kæmpebet i forhold til guldkampen!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 2. maj 2014, 13:00

Hovedet skrev:Så blev det desværre officielt. Risgaard ude af morgendagens kamp og frygter fibersprængning, hvilket vil betyde, at han er ude resten af sæsonen. En kæmpebet i forhold til guldkampen!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ §!"§"#¤"#%¤2&§§"#¤!"# RØV OG NØGLER
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. maj 2014, 13:03

doukas skrev:
Hovedet skrev:Så blev det desværre officielt. Risgaard ude af morgendagens kamp og frygter fibersprængning, hvilket vil betyde, at han er ude resten af sæsonen. En kæmpebet i forhold til guldkampen!
Vi tager den lige én gang til.
Ro på, vi har tisset i bukserne over at skulle mangle Dalsgaard, Würtz, Jönsson, Thelander og Ahlmann i løbet af foråret. Vi er så vidt jeg ved ikke helt uden mulighed for at nå målsætningen om europæisk fodbold endnu. Jeg holder med Provsten på den her.
Selvfølgelig er Risgaard vigtig og selvfølgelig kan vi risikere at sætte point til mod EfB, men der er da ingen grund til at gå i panik. Hidtil i denne sæson har vi håndteret alle former for modgang formiddabelt og det gør vi sikkert også på lørdag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Indlæg af Frank Buck » 2. maj 2014, 13:06

Trist, men tror nu nok det skal gå alligevel. Det kræver at de resterende offensive kræfter løber lidt ekstra, og det tror jeg nok de skal få gjort. Vi vil måske blive lidt mere afventende i de sidste kampe og leve lidt mere på omstillinger, men nu er vi så tæt på afslutningen af sæsonen, at jeg føler mig sikker på at spillerne er klar til at give 120%. Også uden Risgaard til at gå forrest. :)
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. maj 2014, 13:19

Såfremt det er sikkert at Jeppe ikke skifter til FCM, så er jeg frisk på at prøve ham på midtbanen. Men mon ikke det bliver med Augo i stedet for Risgaard.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. maj 2014, 13:21

Jojo, men jeg synes godt nok, at vi er ved at blive temmelig hårdt ramt på skades- og karantæneområdet, og Risgaard er vel noget nær det værste, vi kan undvære i de sidste kampe. Selvfølgelig kan det jo være, at vi igen-igen graver et eller andet frem fra ingenting, men jeg håber godt nok, at han er klar til de sidste 3 kampe.

Men nå ja, måske er der tale om en slags karma; ret beset burde Würtz jo have siddet ude de næste 2 kampe med karantæne :-)

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 2. maj 2014, 13:24

Pastorius skrev:
doukas skrev:
Vi tager den lige én gang til.
Ro på, vi har tisset i bukserne over at skulle mangle Dalsgaard, Würtz, Jönsson, Thelander og Ahlmann i løbet af foråret. Vi er så vidt jeg ved ikke helt uden mulighed for at nå målsætningen om europæisk fodbold endnu. Jeg holder med Provsten på den her.
Selvfølgelig er Risgaard vigtig og selvfølgelig kan vi risikere at sætte point til mod EfB, men der er da ingen grund til at gå i panik. Hidtil i denne sæson har vi håndteret alle former for modgang formiddabelt og det gør vi sikkert også på lørdag.
Ja, vi skal ikke begynde og flæbe over skader og karantæner Riddersholm style.

Vi mangler 3-4 mand mod et fuldtalligt EfB hold, det bliver enddog ganske vanskeligt for os, men jeg håber, vi lader jamren og klagen over et par afbud være noget, de gør på heden.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 2. maj 2014, 13:36

Jeg tror at Augo og Wurtz på midten er et godt udgangspunkt mod EFB, men vi kan ikke undvære Risgaard mod Vestsjælland og AGF.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 2. maj 2014, 13:42

Shit, det er spændende. Jeg er heldigvis overbevist om, at spillertruppen er langt bedre end debatsiden til at fokusere på Esbjerg-kampen alene og ikke bruger for meget tid på beregninger af allehånde scenarier.

Det bliver naturligvis en vanskelig kamp. Esbjerg er gode. Men så gode er de altså heller ikke. De floppede i ligaen i efteråret og er efter en rigtig god start i foråret gået i stå. Ankersen-brødrene spiller mest for dem selv med vanvittige langskudsforsøg, og på midten kan HHAs rutine snart ikke længere opveje, at alderen løber stærkere end benene. Angrebsmæssigt er EfB svagest, Bakenga og Van Buren holder ikke samme niveau som resten af holdet.

Vi er i de seneste to kampe begyndt at spille ret febrilsk, når vi er bagud. Men hverken mod Randers eller OB kostede det mål, men det er meget vigtig at lave det første mål (kliche, I know). Det vigtige bliver også at holde fast i det offensive koncept og så undgå for mange boldtab med for mange mand fremme.

Hvem der skal erstatte Risgård ved vi ikke, men hvis Wichmann vil noget med sin karriere, kunne han bruge denne kamp til at vise, at han er en potentiel to-vejsspiller og ikke en luksusplaymaker.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 2. maj 2014, 13:48

9520AaB skrev:Jeg tror at Augo og Wurtz på midten er et godt udgangspunkt mod EFB, men vi kan ikke undvære Risgaard mod Vestsjælland og AGF.
Nej, AGF er jo helt ualmindeligt godt kørende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. maj 2014, 13:54

Gilli ned paa hoejre og PK paa midten. Jeg mindes med gru de tider hvor Augo og Wurtz sad paa midten, og det blev alt for stereotypt og langsomt. Ja, vi aner ikke om Gilli er klar til superliga, men hvis vi som saedvanlig skal satse paa en 3 maal for at vinde kampen, saa kraever det doedpine at bolden kommer fremad, og her fungerer A&W bare ikke.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 2. maj 2014, 13:56

Provst i Brovst skrev:
9520AaB skrev:Jeg tror at Augo og Wurtz på midten er et godt udgangspunkt mod EFB, men vi kan ikke undvære Risgaard mod Vestsjælland og AGF.
Nej, AGF er jo helt ualmindeligt godt kørende.
Hold nu kæft Provst:-), enhver med indsigt i Superligaen ved at GF stadig er storfavoritter til mesterskabet, ovenikøbet har de lige ansat en norsk psykolog til at tage guldpresset af dem, og lære dem at håndtere Stiften, når de spørger ind til hvor festen skal holdes.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 2. maj 2014, 14:00

MHJ skrev:Gilli ned paa hoejre og PK paa midten. Jeg mindes med gru de tider hvor Augo og Wurtz sad paa midten, og det blev alt for stereotypt og langsomt. Ja, vi aner ikke om Gilli er klar til superliga, men hvis vi som saedvanlig skal satse paa en 3 maal for at vinde kampen, saa kraever det doedpine at bolden kommer fremad, og her fungerer A&W bare ikke.
Så du vil hellere:
1. Stor-satse ved at stille med en spiller, der ikke har spillet en eneste kamp på superliganiveau.
2. Pille yderligere ved vores back-konstellation ved at rykke PK frem på midten?

- end sætte Augu ind. En mand, der har ydet en række yderst professionelle indsatser, når han er blevet kastet ind her i løbet af foråret, og som vel er vores mest rutinerede spiller?

Det virker lettere hovedløst.

Alternativet til Augu som afløser for Risgård må vel utvivlsomt være Wichman. Gilli er ikke engang klar til at være indskifter.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 2. maj 2014, 14:02

MHJ skrev:Gilli ned paa hoejre og PK paa midten. Jeg mindes med gru de tider hvor Augo og Wurtz sad paa midten, og det blev alt for stereotypt og langsomt. Ja, vi aner ikke om Gilli er klar til superliga, men hvis vi som saedvanlig skal satse paa en 3 maal for at vinde kampen, saa kraever det doedpine at bolden kommer fremad, og her fungerer A&W bare ikke.
På hjemmebane har det kun været nødvendigt at lave 3 mål, for at få en sejr i denne sæson. (Randers kampen i sidste hjemmekamp)
Ellers har det i 8 kamp været nok med 1 mål og i 6 kamp været nok med 2 mål...

Bare lige inden du kaster holdet ud i en ultra offensiv.. :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 2. maj 2014, 14:06

1(!!!) billet tilbage på spar nord, så er der udsolgt - lækkert!
Mon ikke vi kører en stille 2-0er hjem, på mål af Würtz og PK.
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. maj 2014, 14:07

BoT skrev:
Så du vil hellere:
1. Stor-satse ved at stille med en spiller, der ikke har spillet en eneste kamp på superliganiveau.
2. Pille yderligere ved vores back-konstellation ved at rykke PK frem på midten?

- end sætte Augu ind. En mand, der har ydet en række yderst professionelle indsatser, når han er blevet kastet ind her i løbet af foråret, og som vel er vores mest rutinerede spiller?

Det virker lettere hovedløst.

Alternativet til Augu som afløser for Risgård må vel utvivlsomt være Wichman. Gilli er ikke engang klar til at være indskifter.
Jeg foretrækker også Augu på denne plads omend det uden tvivl kommer til at koste en del fejlafleveringer. Han er en god spoiler og vil kunne ødelægge det meste for modstanderen på midten samtidig med at han kan give noget ekstra i hovedspillet som vi ofte har problemer med.

Wichmann er det ikke nogen hemmelighed jeg ikke er specielt vild med og Gilli er slet ikke i nærheden af at starte inde for AaB. Medmindre Dalle er klar skal PK bare blive på den back som han så fremragende huserer på i forvejen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 2. maj 2014, 14:08

Vi klarede Brøndby-kampen uden Würtz. Vi klarede Odense uden Jönsson. Vores hold var dømt som nedrykningskandidater - vi ligger nummer 1. Vi klarer også Esbjerg uden Risgård.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

oswald
2. div
2. div

Indlæg af oswald » 2. maj 2014, 14:09

Ham der Emil skrev:1(!!!) billet tilbage på spar nord, så er der udsolgt - lækkert!

Så er der udsolgt på Spar Nord.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. maj 2014, 14:10

Henriksen skrev:Vi klarede Brøndby-kampen uden Würtz. Vi klarede Odense uden Jönsson. Vores hold var dømt som nedrykningskandidater - vi ligger nummer 1. Vi klarer også Esbjerg uden Risgård.
Det skal vi! Men ingen tvivl om det er et hårdt slag, for han er en ekstrem vigtig spiller for vores nuværende succes.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 2. maj 2014, 14:15

oswald skrev:
Ham der Emil skrev:1(!!!) billet tilbage på spar nord, så er der udsolgt - lækkert!

Så er der udsolgt på Spar Nord.
Gad vide, hvor AaBs skadede spillere så skal sidde? Nå, ellers enig. 2-0 til AaB - men trænger vi ikke til at få se Kusk som målscorer igen? Han har vel ikke scoret siden kampen mod AGF i begyndelsen af marts.

Besvar