Helt sikkert, men hvad med torsdag... Jeg er i øvrigt arbejdsramt til Hobro-kampen så sæsonkortet får sig en fridag. På en måde tror jeg også AaB og jeg ikke vil tage skade af en kort pause i vores "forhold", for jeg må indrømme, at jeg har lidt svært ved at finde de positive briller efter de sidste præstationer.Kristian skrev:Klaus skrev:På den baggrund er et tilskuertal på mere end 5000 en pissekold fredag aften ganske imponerende. Gad vide hvor mange vi bliver næste gang???Alexis skrev:Tendensen fortsætter. Vores forsvar spiller godt (minus Steaua), mens vores offensiv er håbløs.
MoM i dag KEP, med Thelander lige efter
Mon ikke vi nok skal blive en del mod Hobro:-)
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
AaB - Randers. Fredag 26. september kl. 18.30
Re: Sv: AaB - Randers. Fredag 26. september kl. 18.30
Re: AaB - Randers. Fredag 26. september kl. 18.30
Kan se på twitter af Helenius takker fansene for sang efter kampen. Ny sang eller bare standart. Anyway, stor ros til fansene !
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!
Re: Sv: AaB - Randers. Fredag 26. september kl. 18.30
Var bare den velkendte "vold og kokain" var tydeligt at se, at han tog i mod opbakningen.duncan88 skrev:Kan se på twitter af Helenius takker fansene for sang efter kampen. Ny sang eller bare standart. Anyway, stor ros til fansene !
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Til gengæld fik vi masser af penge i august før transfervinduet lukkede, og allerede på det tidspunkt var det åbenlyst, at vi havde mistet et orgie af kvalitet med salget af Kusk og ikke fået tilført noget som helst kvalitet i hverken Jönsson, Helenius eller Enevoldsen - af forskellige årsager. Siden er det gået fra ringe til værre endnu. Der burde have været reageret inden 1. september, og personligt ærgrer det mig, at AaB ikke snuppede en gratis Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Uagtet at det offensive spil tangerer en ren skændsel, har alle AaBs kampe i Superligaen været så lige, at blot et lille kvalitetsløft i offensiven kunne have sikret os en top 3 - placering. Bemærk, at Randers har 6 point mere end AaB med en målscore på 9-7 i forhold til vores 8-7.MHJ skrev:Det er sgu trættende er gentage sig selv sommetider, men jeg spørger igen: hvilke spiller er det man mener vi kunne have fået fat i til de samme midler (vi havde ingen penge på det tidspunkt) som ville have gjort den store forskel? Ene og Helenius er nærmest gratis spillere som kun er i klubben fordi de havde et specielt tilhørsforhold. Vi havde ikke fået lige eller bedre spillere hvis vi havde takket nej til dem. De er ren bonus.frederikshavneren skrev:Der er mange årsager til vores problemer:AaB 85 95 99 08 skrev:Sjældent har man da set et hold træffe så mange forkerte beslutninger offensivt. Det er helt håbløst. Jeg ved godt, man bliver slagtet herinde ved at sige, at vi mangler en angriber, og at det var en kæmpe fejl ikke at hente en erstatning for Spalvis, men vores scoringssnit pr. kamp taler vel nærmest for sig selv.
- Først og fremmest er vi et middelmådigt hold uden Kusk og Jönsson
- Modstanderne har læst os
- Skader/manglende form
- Mæthed? Det er set før efter et mesterskab...
- Fejlslagen transfer strategi, selv om debatsiden ellers lovpriste Gaarde til skyerne i sommers!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Men på det tidspunkt havde vi allerede de ovennævnte tilgange, så indkøb til startelveren ville betyde at enten Helenius, AK eller Jonsson skulle på bænken, samt at der ville blive længere vej for Ahlmann.Hovedet skrev:Til gengæld fik vi masser af penge i august før transfervinduet lukkede, og allerede på det tidspunkt var det åbenlyst, at vi havde mistet et orgie af kvalitet med salget af Kusk og ikke fået tilført noget som helst kvalitet i hverken Jönsson, Helenius eller Enevoldsen - af forskellige årsager. Siden er det gået fra ringe til værre endnu. Der burde have været reageret inden 1. september, og personligt ærgrer det mig, at AaB ikke snuppede en gratis Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Uagtet at det offensive spil tangerer en ren skændsel, har alle AaBs kampe i Superligaen været så lige, at blot et lille kvalitetsløft i offensiven kunne have sikret os en top 3 - placering. Bemærk, at Randers har 6 point mere end AaB med en målscore på 9-7 i forhold til vores 8-7.MHJ skrev:Det er sgu trættende er gentage sig selv sommetider, men jeg spørger igen: hvilke spiller er det man mener vi kunne have fået fat i til de samme midler (vi havde ingen penge på det tidspunkt) som ville have gjort den store forskel? Ene og Helenius er nærmest gratis spillere som kun er i klubben fordi de havde et specielt tilhørsforhold. Vi havde ikke fået lige eller bedre spillere hvis vi havde takket nej til dem. De er ren bonus.frederikshavneren skrev:Der er mange årsager til vores problemer:AaB 85 95 99 08 skrev:Sjældent har man da set et hold træffe så mange forkerte beslutninger offensivt. Det er helt håbløst. Jeg ved godt, man bliver slagtet herinde ved at sige, at vi mangler en angriber, og at det var en kæmpe fejl ikke at hente en erstatning for Spalvis, men vores scoringssnit pr. kamp taler vel nærmest for sig selv.
- Skader/manglende form
- Fejlslagen transfer strategi, selv om debatsiden ellers lovpriste Gaarde til skyerne i sommers!
Jeg er med på at det havde været lækkert med en 10-15 superligamåls angriber i truppen (hvilket ikke er Aabech i mine øjne), men når vi nu har hentet Jonsson og Helenius, mener jeg ikke at der var noget at gøre. Og så er vi tilbage til om vi var berretiget i at tro at de kunne præstere fra dag et.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
For et par måneder siden ville jeg næppe overhovedet bare være kommet på idéen; men dels har AaB offensivt præsteret på et niveau, ingen havde troet muligt, dels dumpede samme Aabech nærmest ned fra himlen og har i øvrigt scoret og lagt op til mål på livet løs for AGF. Han kan afslutte, aflevere, drible og heade. Lidt groft sagt: alt det, som har manglet i så godt som alle 14 kampe, AaB har spillet i dette efterår.MHJ skrev:Men på det tidspunkt havde vi allerede de ovennævnte tilgange, så indkøb til startelveren ville betyde at enten Helenius, AK eller Jonsson skulle på bænken, samt at der ville blive længere vej for Ahlmann.Hovedet skrev:Til gengæld fik vi masser af penge i august før transfervinduet lukkede, og allerede på det tidspunkt var det åbenlyst, at vi havde mistet et orgie af kvalitet med salget af Kusk og ikke fået tilført noget som helst kvalitet i hverken Jönsson, Helenius eller Enevoldsen - af forskellige årsager. Siden er det gået fra ringe til værre endnu. Der burde have været reageret inden 1. september, og personligt ærgrer det mig, at AaB ikke snuppede en gratis Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Uagtet at det offensive spil tangerer en ren skændsel, har alle AaBs kampe i Superligaen været så lige, at blot et lille kvalitetsløft i offensiven kunne have sikret os en top 3 - placering. Bemærk, at Randers har 6 point mere end AaB med en målscore på 9-7 i forhold til vores 8-7.MHJ skrev:Det er sgu trættende er gentage sig selv sommetider, men jeg spørger igen: hvilke spiller er det man mener vi kunne have fået fat i til de samme midler (vi havde ingen penge på det tidspunkt) som ville have gjort den store forskel? Ene og Helenius er nærmest gratis spillere som kun er i klubben fordi de havde et specielt tilhørsforhold. Vi havde ikke fået lige eller bedre spillere hvis vi havde takket nej til dem. De er ren bonus.frederikshavneren skrev:Der er mange årsager til vores problemer:AaB 85 95 99 08 skrev:Sjældent har man da set et hold træffe så mange forkerte beslutninger offensivt. Det er helt håbløst. Jeg ved godt, man bliver slagtet herinde ved at sige, at vi mangler en angriber, og at det var en kæmpe fejl ikke at hente en erstatning for Spalvis, men vores scoringssnit pr. kamp taler vel nærmest for sig selv.
- Skader/manglende form
Jeg er med på at det havde været lækkert med en 10-15 superligamåls angriber i truppen (hvilket ikke er Aabech i mine øjne), men når vi nu har hentet Jonsson og Helenius, mener jeg ikke at der var noget at gøre. Og så er vi tilbage til om vi var berretiget i at tro at de kunne præstere fra dag et.
Hvor håbløst det end har set ud, har AaB altså fået point i 7 af de 9 kampe, og i betragtning af at vi altså også slipper meget få mål ind, ville blot et marginalt kvalitetsløft i offensiven have sendt os helt frem i Superligaen. Kusk er solgt, Jönsson end ikke træner, Thomsen præsterer ikke som forventet, Risgaard leverer slet ikke som i fjor og de to nyerhvervelser Enevoldsen og Helenius er ikke for nærværende på et niveau, hvor de bidrager med noget. Dermed leverer vi kun noget offensivt, når AK i ca. hver 5. kamp rammer en god dag.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Og hvorfor fik Gilli ikke chancen på højrekanten istedetfor Wichmann ? Havde gerne set nogle nye ideer fra Kents side. Synes vores opspil er alt for langsom og meget forudsigeligt. Ærgeligt vi ikke får Jönsson at se før efter nytår.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Betryggende at læse interviews med spillere og træner efter kampen. De anerkender at offensiven halter gevaldigt.
Yes, det er rart at vide, at spillerne både har velfungerende syn og en brugbar hukommelsefrederikshavneren skrev:Betryggende at læse interviews med spillere og træner efter kampen. De anerkender at offensiven halter gevaldigt.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det handler vel i bund og grund om at være stor nok til erkende, at man en lille smule har købt katten i sækken med både Ene og Helenius, som til gengæld begge bidrager rigtig meget med at slå irriteret ud med armene efter holdkammerater, når de har lavet fejl - noget vi ellers har været fri for de seneste par år.MHJ skrev:Men på det tidspunkt havde vi allerede de ovennævnte tilgange, så indkøb til startelveren ville betyde at enten Helenius, AK eller Jonsson skulle på bænken, samt at der ville blive længere vej for Ahlmann.Hovedet skrev:Til gengæld fik vi masser af penge i august før transfervinduet lukkede, og allerede på det tidspunkt var det åbenlyst, at vi havde mistet et orgie af kvalitet med salget af Kusk og ikke fået tilført noget som helst kvalitet i hverken Jönsson, Helenius eller Enevoldsen - af forskellige årsager. Siden er det gået fra ringe til værre endnu. Der burde have været reageret inden 1. september, og personligt ærgrer det mig, at AaB ikke snuppede en gratis Kim Aabech på en 1-årig kontrakt. Uagtet at det offensive spil tangerer en ren skændsel, har alle AaBs kampe i Superligaen været så lige, at blot et lille kvalitetsløft i offensiven kunne have sikret os en top 3 - placering. Bemærk, at Randers har 6 point mere end AaB med en målscore på 9-7 i forhold til vores 8-7.MHJ skrev:Det er sgu trættende er gentage sig selv sommetider, men jeg spørger igen: hvilke spiller er det man mener vi kunne have fået fat i til de samme midler (vi havde ingen penge på det tidspunkt) som ville have gjort den store forskel? Ene og Helenius er nærmest gratis spillere som kun er i klubben fordi de havde et specielt tilhørsforhold. Vi havde ikke fået lige eller bedre spillere hvis vi havde takket nej til dem. De er ren bonus.frederikshavneren skrev:Der er mange årsager til vores problemer:AaB 85 95 99 08 skrev:Sjældent har man da set et hold træffe så mange forkerte beslutninger offensivt. Det er helt håbløst. Jeg ved godt, man bliver slagtet herinde ved at sige, at vi mangler en angriber, og at det var en kæmpe fejl ikke at hente en erstatning for Spalvis, men vores scoringssnit pr. kamp taler vel nærmest for sig selv.
- Skader/manglende form
Under alle omstændigheder var Helenius efter sit sygdomsforløb - som jeg går ud fra var Gaarde bekendt - vel helt sikkert alene hentet som supplement til Spalvis og AK. Det virker, efter at Niclas' triste historie er kommet frem endnu mere vanvittigt, at vi ikke straks reagerede på Spalvis' skade. Nu kommer vi til at leve med et scoringssnit på langt under 1.
Fodbold skal ses med hjertet!
Jeg synes nu mere, at det handler om udvikling. Sidste år chokerede AaB den danske liga, ved næsten i stilhed at have udviklet en provokerende flot og effektiv spillestil. Det gav fuld pote, men man kan ikke regne med, at de andre hold i ligaen bare bliver ved med at lade sig ud- og nedspille. Selvfølgelig reagerer de.
Derfor er udviklingen i ligaen i år den, at langt de fleste hold satser på et fysisk stærkt forsvar med god organisation. De spiller med op mod 8-9 defensive spillere mod topholdene, og det har været en succes. Man behøvede bare at se på FC Vestsjælland sidste år for at se hvordan den sag skulle skæres, så det var ganske enkelt. Det var mod den slags fodbold AaB satte point til sidste år, og det er den slags, der koster i år. I stedet for at hakke løs på vores forreste folk kan man måske fortælle hvordan de skal agere i et overbefolket forsvar, for den der finder ud af det, løber med palmerne i år.
Det er derfor op til vores trænerstab at finde ud af, hvordan AaB skal spille i denne sæson. Vi vil alle sammen gerne se det strålende angrebsfodbold, der sidste år tog alle med storm, hvis man altså ikke lige var modstander, men det er tiden bare ikke til, for det er desværre meget lettere at nedbryde, end det er at skabe.
Altså skal AaBs sportslige ledelse finde ud af hvordan holdet skal tackle den sportslige udvikling, der er til skade for AaB og fodbolden, men til gavn for nogle andre klubber. Næste træk er op til AaB.
Derfor er udviklingen i ligaen i år den, at langt de fleste hold satser på et fysisk stærkt forsvar med god organisation. De spiller med op mod 8-9 defensive spillere mod topholdene, og det har været en succes. Man behøvede bare at se på FC Vestsjælland sidste år for at se hvordan den sag skulle skæres, så det var ganske enkelt. Det var mod den slags fodbold AaB satte point til sidste år, og det er den slags, der koster i år. I stedet for at hakke løs på vores forreste folk kan man måske fortælle hvordan de skal agere i et overbefolket forsvar, for den der finder ud af det, løber med palmerne i år.
Det er derfor op til vores trænerstab at finde ud af, hvordan AaB skal spille i denne sæson. Vi vil alle sammen gerne se det strålende angrebsfodbold, der sidste år tog alle med storm, hvis man altså ikke lige var modstander, men det er tiden bare ikke til, for det er desværre meget lettere at nedbryde, end det er at skabe.
Altså skal AaBs sportslige ledelse finde ud af hvordan holdet skal tackle den sportslige udvikling, der er til skade for AaB og fodbolden, men til gavn for nogle andre klubber. Næste træk er op til AaB.
AaB 85 95 99 08 skrev: Det handler vel i bund og grund om at være stor nok til erkende, at man en lille smule har købt katten i sækken med både Ene og Helenius, som til gengæld begge bidrager rigtig meget med at slå irriteret ud med armene efter holdkammerater, når de har lavet fejl - noget vi ellers har været fri for de seneste par år.
Under alle omstændigheder var Helenius efter sit sygdomsforløb - som jeg går ud fra var Gaarde bekendt - vel helt sikkert alene hentet som supplement til Spalvis og AK. Det virker, efter at Niclas' triste historie er kommet frem endnu mere vanvittigt, at vi ikke straks reagerede på Spalvis' skade. Nu kommer vi til at leve med et scoringssnit på langt under 1.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Meget enig, vores få sejre er kommet mod hold der ikke spillet kampen mod os på den måde, eller ikke magtet det i FCMs tilfælde. Samtidigt, er vi altså nødt til at huske at vi mangler vores to mest målskabende spillere fra sidste sæson, hvordan pokker skulle vi fjerne Kusk og Spalvis i startopstillingen sidste år, uden det kunne mærkes og uden det ville koste point? Læg dertil skaderne til vores forheksede venstre back og hvad der ellers har været, og så er forklaringerne ikke så fjerne som nogle herinde vil gøre dem til.Freddie skrev:Jeg synes nu mere, at det handler om udvikling. Sidste år chokerede AaB den danske liga, ved næsten i stilhed at have udviklet en provokerende flot og effektiv spillestil. Det gav fuld pote, men man kan ikke regne med, at de andre hold i ligaen bare bliver ved med at lade sig ud- og nedspille. Selvfølgelig reagerer de.
AaB 85 95 99 08 skrev: Det handler vel i bund og grund om at være stor nok til erkende, at man en lille smule har købt katten i sækken med både Ene og Helenius, som til gengæld begge bidrager rigtig meget med at slå irriteret ud med armene efter holdkammerater, når de har lavet fejl - noget vi ellers har været fri for de seneste par år.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Kigger man på målscoren for de forskellige klubber, ser den sådan her ud (plus mål)
FCM 17
FCN 13
Hobro 13
Vestsjælland 11
Randers 9
OB 9
BIF 9
AaB 8
Esbjerg 8
FCK 7
SønderjyskE 7
Silkeborg 3
(AaB og Randers har spillet en kamp mere)
-----------------------------
Tager vi så et kig på hvor mange af de mål klubbernes "to bedste angribere" har scoret, ser det sådan her ud.
6+2 FCN (Uffe Bech – Kim Aabech)
6+2 Hobro (Mads Hvilsom - Antipas)
5+2 Esbjerg (Martin Pusic – Robin Söder)
5+2 FCM (Igboun – Duncan)
3+3 AaB (AK – Helenius)
3+3 Randers (Fall – Lundberg)
3+2 FCK (Corlenius – Kadrii)
4+1 Vestsjælland (Rasmus Festersen - Dennis Sørensen)
3+1 Brøndby (Makienok – Nunez)
2+1 OB (Emil Larsen – Rasmus Falk)
1+1 Sønderjyske (Tommy Bechmann – Johan Absalonsen)
0+0 Silkeborg
FCM 17
FCN 13
Hobro 13
Vestsjælland 11
Randers 9
OB 9
BIF 9
AaB 8
Esbjerg 8
FCK 7
SønderjyskE 7
Silkeborg 3
Tager vi så et kig på hvor mange af de mål klubbernes "to bedste angribere" har scoret, ser det sådan her ud.
3+3 AaB (AK – Helenius)
0+0 Silkeborg
Det handler i lige så høj grad om at det meget direkte spil, vi praktiserede sidste år er forduftet som dug for solen. Vi har ved gud haft mange chancer for sætte kniven ind. Men som Kent også har konkluderet ved flere lejligheder er spillet for langsomt og omstændigt i denne sæson, det kan du altså ikke tørre af på modstanderen. Alt for mange spillere er alt for langt fra niveauet sidste år. Risgaard og Thomsen som burdere kreere vores chancer falder ofte helt ud af kampen.Freddie skrev:Jeg synes nu mere, at det handler om udvikling. Sidste år chokerede AaB den danske liga, ved næsten i stilhed at have udviklet en provokerende flot og effektiv spillestil. Det gav fuld pote, men man kan ikke regne med, at de andre hold i ligaen bare bliver ved med at lade sig ud- og nedspille. Selvfølgelig reagerer de.
I kampen i går mod Randers var det det i højere grad Randers, der forsøgte at skabe kampen og os der stillede os ned og praktiserede FCV OVE P stilen.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Mon ikke Ahlmanns skade også betyder en del. Vi har jo intet skabt fra venstre backen siden FCM kampen og så de korte minutter, som Gorter har spillet
Say what? Er det den seneste officielle melding?Elscorpio skrev:Og hvorfor fik Gilli ikke chancen på højrekanten istedetfor Wichmann ? Havde gerne set nogle nye ideer fra Kents side. Synes vores opspil er alt for langsom og meget forudsigeligt. Ærgeligt vi ikke får Jönsson at se før efter nytår.
Og ja, Gilli burde have spillet i stedet for Wichmann. Wichmann er bare fyld
Det er mig en gåde Kent konstant smider wichman på kanten, man skaber intet der ude, jeg mindes ikke en eneste god kamp af ham der ude, wichman er langt bedre centralt men der vil jeg foretrække riisgård. Jeg gad godt se mere til gili. Vi skal have spillere ind der kan skabe noget, og det er wichman ikke på samme måde.
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Realistisk set får vi ikke Jönsson at se før efter nytår. Ingen grund til at forcere en ny skade.
Målregnskabet siger ikke meget. Fx har det, som i vores tilfælde, stor betydning, hvem der tager straffesparkene. Havde det nu fx været Wurtz ville vi lige nu have en af de mest scorende midtbaner.NIN den fromme skrev:Kigger man på målscoren for de forskellige klubber, ser den sådan her ud (plus mål)
FCM 17
FCN 13
Hobro 13
Vestsjælland 11
Randers 9
OB 9
BIF 9
AaB 8
Esbjerg 8
FCK 7
SønderjyskE 7
Silkeborg 3
3+3 AaB (AK – Helenius)
0+0 Silkeborg
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det kræver da han score. Der ud over er faktum, at vi har en midtbane som ikke har bidraget med et eneste mål. Og et angeb, fjerner vi straffespark, som har mere end svært ved at score.Klaus skrev:Målregnskabet siger ikke meget. Fx har det, som i vores tilfælde, stor betydning, hvem der tager straffesparkene. Havde det nu fx været Wurtz ville vi lige nu have en af de mest scorende midtbaner.NIN den fromme skrev:Kigger man på målscoren for de forskellige klubber, ser den sådan her ud (plus mål)
FCM 17
FCN 13
Hobro 13
Vestsjælland 11
Randers 9
OB 9
BIF 9
AaB 8
Esbjerg 8
FCK 7
SønderjyskE 7
Silkeborg 3
3+3 AaB (AK – Helenius)
0+0 Silkeborg